1
Тема: Позакласне читання. Утвердження величі й краси кохання в трагедії Вільяма Шекспіра «Ромео і Джульєтта»
Мета: розкрити ідейно-художній зміст п’єси, її морально-філософське значення; розвивати творчі здібності учнів, вміння формулювати й висловлювати свої думки, навички виразного читання, інсценізації; виховувати почуття доброго ставлення до людей, непримиренності до зла та жорстокості.
Обладнання: портрет В. Шекспіра, ілюстрації до твору, текст трагедії «Ромео і Джульєтта»
Хід уроку
І. Підготовка учнів до сприйняття начального матеріалу (емоційне налаштування)
Я бажаю…
Я очікую…
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
2. Інтерактивна вправа «Шекспір» (на кожну букву імені дібрати характеристику)
- Як називався театр співвласником якого був В.Шекспір? (Глобус)
- Назва країни, де відбуваються події трагедії «Гамлет»? (Данія)
- Як звали дівчину, яку кохав Гамлет? (Офелія)
- До яких образів належить образ Гамлета? (Вічні образи)
- Як звали короля Данії? (Клавдій)
- Хто виконував жіночі ролі в театрі В.Шекспіра? (Юнаки)
- Як називається характеристика душевного стану героя? (Психологічний портрет)
ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку
Кохання… Голос кохання пробивається крізь відстані і століття. Сила кохання підіймає людину над землею і підносить до зірок. Про кохання вже багато сказано і написано. У кожної людини своя історія кохання. Одну з таких історій розповів світові видатний англійський драматург В. Шекспір у своїй трагедії «Ромео і Джульєтта». Написана ще у 16 столітті ця оповідь не залишає байдужими і нас – людей 21 століття.
2. Колективне визначення мети уроку за опорними словами
3. Повідомлення учнів «Історія створення трагедії «Ромео і Джульєтта»
П’єса «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра написана приблизно 1595р. або раніше. За життя Шекспіра вона видавалася 4 рази. Безпосереднім джерелом трагедії була поема Артура Брука «Ромео і Джульєтта», однак ще до Брука ця старовинна італійська легенда переповідала ся багато разів. Її обробка зустрічається в «Новеліо» Мазуччо, а Луїджо да Порто в «Історіє двох закоханих», опублікованій у 1524, переніс дію з Сієни до Верони і дав героям імена Ромео і Джульєтта. Сюжет цієї легенди згодом будуть використовувати багато європейських письменників.
Трагедія «Ромео і Джульєтта» викликала великий інтерес у представників найрізноманітніших мистецтв. На цю тему створено безліч музичних поем, мюзиклів. Перша екранізація датується 1911 роком. Але, як завжди, використавши давній сюжет, В. Шекспір збагатив його, вніс гуманістичне світобачення людини епохи Відродження.
- один з родів літератури, який змальовує світ у формі дії; твір для сценічного втілення, що містить у собі елементи трагедії та комедії.
|
- драматичний твір, у якому засобами гумору та сатири розвінчуються негативні суспільні явища, розкривається смішне в навколишній дійсності чи людині.
|
драматичний твір, який ґрунтується на гострому конфлікті героя з суспільством, оточенням , психологічних переживаннях героя, закінчується загибеллю героя.
|
- Яким постає Ромео в першій дії трагедії? Що вам відомо про нього?
- Якою постає перед читачем Джульєтта?
- Де вперше зустрілись герої?
- Чи знищила почуття героїв звістка про ворожнечу сімей?
- Хто був довіреними особами Ромео і Джульєтти?
- Чи були почуття героїв взаємними?
6. Проблемні запитання
- Подумайте, чому Ромео і Джульєтта, знаючи про ворожнечу між батьками, порушили закони їх життя?
- Чи змінюються герої під впливом кохання?
7. Інсценізація «Сцена біля балкона» (ІІ дія, І сцена)
8. Бесіда за змістом твору
- Які стосунки були у Джульєтти з батьками?
- Розкажіть хто такий Паріс і що його пов’язує з Джульєттою?
- За що Ромео вигнали з Верони?
- Коли відбувся трагічний момент в житті героїв і чи можна було його уникнути?
- Чи мав брат Лоренсо у своїх діях підлі наміри?
- Розкажіть фінал трагедії.
9. Розказати від імені Ромео і Джульєтти про особисті почуття
10. Бесіда з учнями
- Як ви думаєте, чому автор не примирив родини до смерті Ромео і Джульєтти?
- У чому полягає ідейне значення фіналу?
11. Складання сенкану за образами головних героїв
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
2. Складання асоціативної схеми «Ромео і Джульєтта»
3. Складання підсумків уроку за схемою
- Протягом уроку я дізнався(лася)….
- Найбільше мене вразило…..
- Трагедія вчить…..
4. Слово вчителя
Кожного року в італійському місті Вероні відбувається святковий карнавал, на якому обирають Ромео і Джульєтту. Це найвродливіші, найдобріші, милосердні, духовно багаті молоді люди. І кожного року в це місто приходить безліч листів з однією адресою: «Італія, Верона, Ромео і Джульєтті». Юнаки та дівчата з різних країн довіряють їм свої сердечні таємниці, проблеми, просять поради, допомоги. Чому люди так люблять цих героїв? Можливо, тому, що вони для всіх давно стали символом справжнього великого кохання.
V. Домашнє завдання (написати листа Ромео і Джульєтті)
VІ. Оцінювання