Конспект уроку "Відображення внутрішнього світу ренесансної людини. Художні особливості сонетів В. Шекспіра"

Про матеріал
Конспект уроку "Відображення внутрішнього світу ренесансної людини. Художні особливості сонетів В. Шекспіра"
Перегляд файлу

Тема. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини. Художні особливості сонетів В. Шекспіра

Мета: поглиблювати знання учнів про творчість англійського драматурга і поета В. Шекспіра; допомогти школярам зазирнути в поетичний світ митця; розвивати навички аналізу сонета, вміння визначати його поетичні особливості, виразного читання, логічного мислення, зв'язного мовлення; виховувати любов до прекрасного.

Обладнання: Зарубіжна література: підруч. для 8-го кл./ Н.М. Кадоб’янська, Л.М. Удовиченко. – Х.: ФОЛІО, 2016. – с. 195-201; роздатковий матеріал, портрет В.Шекспіра.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

Епіграф до уроку

Ми читаємо Шекспіра, тому що таку людину кожний хотів би мати своїм другом.

Франк Холлідей, автор книги «Шекспір та його світ»

  1. Організаційний момент
  2. Перевірка домашнього завдання
    1. Робота з кросвордом «Вільям Шекспір»
  • Яке слово є ключовим у кросворді? (Стретфорд)

 

 

1

Г

Л

О

Б

У

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Д

Р

А

М

А

Т

У

Р

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Г

А

М

Л

Е

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Є

Л

И

З

А

В

Е

Т

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Д

Ж

О

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Г

Р

А

М

А

Т

И

Ч

Н

І

Й

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Найбільший театр Лондона в часи В. Шекспіра.
  2. У театрі Шекспір працював головним...
  3. Назва найвідомішої з трагедій Шекспіра.
  4. Відродження в Англії сягнуло висот за часів королеви...
  5. Ім’я  батька В. Шекспіра…
  6. Шекспір навчався у … школі.
    1. Літературна гра «Про що говорять дати»

23 квітня 1564 – ... (народився В. Шекспір)

1582 – ... (Шекспір одружився з Анною Гетвей)

1592 – ... (з'являються перші згадки про Шекспіра-драматурга)

1595 – ... (Шекспір написав трагедію “ Ромео і Джульєтта”)

1609 – ... (з'явилося перше видання “Сонетів” Шекспіра)

1612 – ... (Шекспір ліквідував справи в Лондоні й оселився у Стретфорді)

23 квітня 1616 р. – ... (Шекспір помирає у віці 52 років)

  1. Актуалізація опорних знань
    1. Репродуктивна бесіда
  • Які особливості має англійське Відродження?
  • Яку творчу спадщину залишив Вільям Шекспір?
  •  Пригадайте, що таке сонет? Де виник цей поетичний жанр? (Сонет – це вірш, що складається з 14 рядків, написаний п'ятистопним або шестистопним ямбом. Винник в Італії у 13 ст.)
  1. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
  2. Формування знань, умінь і навичок
    1. Слово вчителя
  •  Шекспір увійшов у літературу в той період, коли митці зосередилися на зображенні внутрішнього світу людини. Саме тому і він прагнув поринути в глибини людської душі. Можливо, щоб краще пізнати себе та світ, в якому він жив. Про це найкраще говорять його сонети, тематика яких досить різноманітна: філософські роздуми, кохання, дружба.
    1. Робота з епіграфом
    2. Робота зі словником літературознавчих термінів


 

 

  1.  Виразне читання вчителем сонета №66 В. Шекспіра у перекладі Д. Павличка (с. 199)
  2. Бесіда з учнями
  • Яка тема прочитаного сонета?
  •  Яким ліричний герой бачить світ?
  •  У чому виявляється це зло?
  •  Який стан героя?
  •  Що тримає ліричного героя на цьому світі?
  •  За допомогою якого прийому досягається надзвичайна емоційність сонета?
    1. Порівняльний аналіз тексту
  • Порівняйте переклади Д. Павличка, Д. Паламарчука та І. Франка (с. 198, 199)
    1. Виразне читання сонета №130 В. Шекспіра у перекладі
      Д. Паламарчука (с.201)
    2. Бесіда за прочитаним
  • Якою постає кохана  в сонеті Шекспіра?
  •  Що кидається у вічі в портреті коханої?
  •  Які художні засоби використовує автор?
  •   Яка тема сонета?
    1. Виразне читання сонета №116 В. Шекспіра у перекладі
      Д. Паламарчука (с.200)
    2. Бесіда за прочитаним
  • Яка головна тема сонета?
  •  В яких рядках вона звучить найсильніше?
  •  Яку роль відіграє порівняння кохання із зіркою?
  • Як автор говорить про вічність справжнього почуття?
  1. Закріплення набутих знань, умінь і навичок
    1. Підсумкова бесіда
  • У чому полягає особливість шекспірівського сонета?
  •  Яка тематика сонетів митця?
  •  Що нового вніс Шекспір у жанр сонета?
  •  Що, на вашу  думку, є головним для Шекспіра?
  •  Який з проаналізованих сонетів сподобався вам найбільше?  Чому саме?
    1. Робота з хмарою тегів «Сонети Шекспіра»

  1. Домашнє завдання. Оцінювання учнів

Для всіх: письмово проаналізувати один із сонетів Шекспіра, вивчити його напам'ять.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Смірнова Ірина Олександрівна
    Дякую за цікавий та змістовний урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
2 жовтня 2021
Переглядів
2148
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку