МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Державний вищий навчальний заклад
«КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
Кафедра образотворчого мистецтва
Методики викладання образотворчого мистецтва
Календарно-ілюстративний тематичний план
гуртка образотворчого мистецтва
(для 5-7 класів)
Виконала: студентка 5-курсу
факультету мистецтв
групи ОМ м-14
Напрям підготовки 6.020205
Образотворче мистецтво
Водяної В.В
Перевірила: к.пед.наук, доцент
Красюк І.О.
Кривий Ріг – 2018
Календарно ілюстративно-тематичні плани-конспекти з образотворчого мистецтва для 5-7 класів
КАЛЕНДАРНО-ІЛЮСТРАТИВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ОБРАЗОТВОРЧОГО ГУРТКА
«ДИВОВИЖНИЙ СВІТ ЖИВОПИСУ В РІЗНИХ КРАЇНАХ ЄВРОПИ»
ДЛЯ 5-7 КЛАСІВ
№ |
Ілюстрація |
Вид та тематика заняття |
Тема уроку |
Цілі та завдання |
Матеріали та інструменти |
||||
Модуль ІІ. Взаємозв'язок форми й змісту в образотворчому мистецтві
|
|||||||||
1 |
|
Інтерактивний урок-презентація |
Портрет як жанр (види). Виявлення пропорцій постаті людини (залежно від віку, зросту, образу), особливості пропорцій елементів голови людини |
Освітня: ознайомити учнів з видами візуальних (образотворчих) мистецтв; Розвиваюча: формувати початкові навички відтворення почуттів і вражень засобами образотворчого мистецтва; Виховна: виховувати емоційне ставлення та естетичне сприйняття навколишнього світу. |
Для вчителя: слайди, ілюстрації. Для учнів: зошит для записів, ручка. |
||||
3 |
|
Малювання з натури. Комбінований урок |
Колір як засіб виявлення образу (літературний герой), характеру, настрою людини; |
Освітня: надати початкові уявлення про портрет, удосконалювати навички роботи з даної техніки, навчити виконувати монотипію з ниткою, створюючи реалістичний образ. Розвиваюча: розвивати інтерес до образотворчого мистецтва. Виховна: виховувати охайність в роботі.
|
Торшон А4 формату, акварельні фарби, скло, мило, папір для ескізу, папір для відбитка, пензель, вода, газета, скріпки, ложка. |
||||
4 |
|
Тематичне малювання Урок вдосконалення вмінь та навичок |
Колір і форма у створенні сценічних і літературних образів, шаржів, карикатури; |
Освітня: закріпити в учнів поняття з основ кольорознавства, форм уваги, відчуття гармонії кольорів. Розвиваюча: Виховна: виховувати художньо-естетичні почуття. |
Папір для ескізу, акварель, скло, мило, свічка, пензель, кольорові олівці, папір глянцевий, газети. |
||||
5 |
|
Малювання за пам’яттю.Комбінований урок |
Загадкова монотипія. Неповторне поєднання акварелі та туші. Виконання портрету «Рідна людина в моєму серці»
|
Освітня: навчити поєднувати акварель з тушшю, порівнювати частини обличчя за формою та розміром. Розвиваюча: розвивати художню культуру Виховна: виховувати почуття прекрасного. |
Аркуш А4 формату для акварелі, акварельні фарби, туш (гелева паста), пензель, перо, вода, палітра. |
||||
6 |
|
Малювання за уявою. Урок засвоєння нових знань. |
«Відмивка тушшю». Створення роботи «Улюблений казковий персонаж». |
Освітня: навчити передавати узагальнену форму предметів, прибираючи зайву деталізацію. Розвиваюча:. розвивати спостережливість, уяву, фантазію. Виховна: виховувати інтерес до творів образотворчого мистецтва. |
Акварельний папір А4 формату, гуаш, акварель, білила, туш, олівець, пензель, палітра, мило. |
||||
7 |
|
Інтерактивний урок-подорож |
|
Освітня: ознайомити учнів з новим матеріалом. Розвиваюча: розвити естетичну свідомість. Виховна: виховувати художньо-естетичні почуття. |
Для вчителя: тематичний фільм, зоровий ряд. Для учнів: зошит та ручка. |
||||
8 |
|
Тематичне малюванняІнтерактивний урок (Виставка з майстер-класом) |
В майстерні у художника. Створення роботи «Вірні друзі художника» у техніці Ван Гога. Передавання особливостей стилю за допомогою кольорової гами. |
Освітня: ознайомити у цікавій формі проведення з приладдям митців, навчити виділенням сюжетно-композиційного центра), визначати їх у творах художників та використовувати під час створення своїх робіт; Розвиваюча: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням творів образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак. Виховна: акуратність в роботі. |
Для вчителя – комп’ютер, репродукції Вінсента Ван Гога. Для учнів – імприматура (охристого кольору), простий олівець; гумка; гуаш; пензлі; ємність для води, палітра. |
||||
9 |
|
Інтерактивний урок – презентація |
Віртуальна екскурсія «Особливості французької культури. Творчість Тулуза-Лотрека» |
Освітня: ознайомити з новим матеріалом. Розвиваюча: розвивати етичну свідомість. Виховна: виховувати художньо-естетичні почуття. |
Зоровий ряд: слайди, Ілюстрації, фільм про творчий шлях митця.
|
||||
10 |
|
Урок узагальнення (урок-гра) |
Урок – гра «Поле чудес», робота у групах. |
Освітня: закріпити знання з особливостей французької культури, повторити яскравих представників, стилі та техніки виконання робіт. Розвиваюча: формувати естетичні почуття, смак; Виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу. |
Для вчителя: комп’ютер: слайди, репродукції французьких митців, картки, подарунки за правильні відповіді. |
||||
65 |
|
Тематичне малювання Комбінований урок (Блеф- турнір) |
Зображення обрядів і свят українського народу. Виконання композиції «Улюблене свято восени. 8 травня- День примирення». Прослуховування українських народних пісень. |
Освітня: навчити умовності, узагальненню, вміло використовувати засоби виразності живопису: колір, світлотінь, мазок, фактура. Розвиваюча: розвивати відчуття композиційної, колористичної цілостності. Виховна: виховувати та прививати любов до пейзажного жанру живопису. |
Для вчителя: роздавальний матеріал (картки-схеми «Послідовність виконання сюжетної композиції»). Для учнів: імприматура (блакитного кольору) формату А3, простий олівець,гуаш або акварель; пензлі. |
||||
66-67 |
|
Малювання з натури Комбінований урок |
Портрет – як жанр образотворчого мистецтва. Історія виникнення жанру. Типи портрету. Художній образ. Пропорції голови людини. «Створення портрету друга в історичному костюмі минулих часів».
|
Освітня: розширювати знання учнів про портрет як жанр образотворчого мистецтва; закріпити поняття «колорит», «колірна гама», «палітра»; Розвиваюча: розвивати творчі та композиційні навички, удосконалювати вміння працювати з художніми матеріалами; Виховна: виховувати відчуття композиційної, колористичної цілостності, естетичний смак. |
Імприматура (чорного кольору) А3 формату, простий олівець, гуаш, пензлі, палітра. |
||||
68-69 |
|
Малювання за пам’яттю (завершення). Урок закріплення вмінь та навичок |
Фігура людини. Пропорції тіла. Передача настрою за допомогою міміки обличчя. Портрети бабусі та молодшого брата (вправи на відпрацьо-вування навичок та вмінь у передаванні вікових змін.
|
Освітня: закріплювати знання учнів про портрет, узагальнити відомості про правила малювання людської фігури; Розвиваюча: розвивати окомір відчуття співвідношення; формувати уявлення про пропорції постаті людини; Виховна: виховувати в учнів охайність, національно-патріотичні почуття, стимулювати розвиток допитливості. |
Для вчителя – презентація «Фігура людини. Пропорції тіла, репродукції картин художників: Т.Шевченка,П.Кончаловського,учнівські роботи; Для учнів –тонований папір А3 формату, простий олівець, гуаш, палітра, пензлі. |
||||
70 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань (Бліц – опитування) |
Урок-гра «У світі мистецтва» Виконання завдань у групах. Вправа «Перевір свої досягнення» |
Освітня: узагальнити (перевірити) знання учнів, набуті впродовж навчального року; закріплення і повторення знань по образотворчому мистецтву Розвиваюча: розвивати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; Виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва |
Зоровий ряд: репродукції творів мистецтва, які вивчали впродовж року, картки. Кулькові ручки, аркуші паперу (зошити), тестові завдання (2 варіанти).
|
||||