КАЛЕНДАРНО-ІЛЮСТРАТИВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН З ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА «ДИВОВИЖНЕ РІЗНОМАНІТТЯ ТЕХНІК У СОЛОМЦІ».

Про матеріал
Мета й основний зміст програми гуртка «Дивовижне різноманіття технік у соломці» передбачає: оволодіння учнями базовими знаннями про декоративно-прикладне мистецтво, техніки виконання аплікації та об’ємних робіт за допомогою соломки; початкові дані про взаємозв'язок матеріалу, форми й декорування виробів, їхню залежність від призначення, поняття про ритм, симетрію, асиметрію, композицію, кольорову гармонію. Заняття в гуртку залучають дітей до творчості, розвивають допитливість, підвищують пізнавальну активність, формують художній смак, творчу уяву, старанність, охайність; формування у вихованців інтересу до занять у гуртках декоративно-прикладного мистецтва.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ІЛЮСТРАТИВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

ГУРТОК  З ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА

«ДИВОВИЖНЕ РІЗНОМАНІТТЯ  ТЕХНІК У СОЛОМЦІ».

 (6-7  КЛАС)

 

Ілюстрація

Тема

заняття

Цілі

та завдання

Матеріали та інструменти

Модуль 1. «СОЛОМКА – ОДИН ІЗ ВИДІВ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА. ПЛАСКІ ВИРОБИ З СОЛОМИ»

 

 

1

Картинки по запросу план конспект уроку з соломи

Картинки по запросу виріб солом'яний бичок

«Знайомство з країною декоративно-прикладного мистецтва» (інтерактивне заняття). Знайомство з історією та технологією виготовлення виробів із  соломки як виду декоративно-прикладного мистецтва.

Підготовка соломки для аплікації.

Освітня: ознайомити гуртківців з декоративними та технологічними особливостями приклеювання з соломи; викликати бажання навчатися технології вирізування вузликів, розрізання соломки вздовж волокон.

Розвиваюча: розвивати інформаційну компетентність учнів.

Виховна:  виховувати почуття поваги до українських народних ремесл, традицій, звичаїв.

Для вчителя:

візуальний ряд:

малюнки з методичного фонду, навчальні плакати з зображеннями предметів ДПМ.

Для учнів:

аркуші А4 формату, соломка, ножиці, канцелярсь-кий ніж.

 

2

hello_html_m63fa5ba5.jpg

hello_html_m1c808869.jpg

 

«Колекція фантастичних пташок. Виконання подарунку другу». Перенесення окремих елементів з ескізу на

кальку. Підбір солом’яних стрічок за кольором і

розправляння їх, які були зроблені на минулому занятті.

Освітня: навчити компанувати різні за величиною маси, передавати загальну форму птахів, прибираючи зайву деталізацію.

Розвиваюча: розвити зорове сприйняття, уяву, вміння аналізувати форму, почуття пропорцій.

Виховна:  виховувати уважність, стимулювати допитливість.

Для учнів: імприматура формату А4, соломка, клей ПВА, пензлик, олівець, калька, ножиці, праска,

макетний ніж.

3

Похожее изображение

Похожее изображение

«Світ фантастичних птахів».Виконання завдання за зразком: «Моя улюблена пташка». Виконання роботи за мотивами творчості Марії Приймаченко. Розташування об’єктів, визначення ліній наклеювання.

Освітня: розширити знання про декоративне мистецтво, навчити розпізнавати та аналізувати види декоративного мистецтва.

Розвиваюча: розвивати загальнокультурну та художню компетентність.

Виховна: виховувати пізнавальний інтерес.

Тонований папір А4 формату, фото рибки, копірка, простий олівець, пензлі для клею, палітра, соломка, йод, акрилові фарби, ножиці.

4

P81024-215651

P81025-195249

P81025-194253

«Танок рядженого (традиційні учасники народних свят і обрядів)». Виконання тематичної аплікації з соломки у комбінованій техніці (методом накладки,мозаїки).Особливості технології тонування соломки акриловими фарбами.

Освітня: навчити створювати

солом’яні композиції;

правильно застосовувати інструменти в роботі з соломкою.

Розвиваюча: розвивати почуття пропорцій, рівноваги.

Виховна: виховувати любов до народної творчості, естетичне ставлення до навколишнього світу.

Для учнів: аркуш А4 формату, олівець, гумка, ДВП, пензлі для клею ПВА, палітра, соломка, акрилові фарби, ватка, ножиці, ніж-різак, калька, перекис водню.

5

соломка | Записи в рубрике соломка | Дневник victoriya_vika : LiveInternet - Российский Сервис Онлайн-Дневников

/Files/images/gramoti_pavlenko/Аплікація1.png

«Неперевершені троянди». Виконання квіткової композиції простої форми.

Особливості композиції з рослинними (квітковими) елементами.

Використання в роботі натуральної та фарбованої соломки.

Освітня: навчити правильно розбивати ескіз на елементи; формувати уміння сприймати, аналізувати колір.

Розвиваюча: розвивати художній смак.

Виховна:  виховувати шанобливе ставлення до історичного минулого нашого народу.

Для учнів:

тонований папір А4 формату (сірого кольору), простий олівець, калька, клей ПВА, ніж-різак, соломка, акрилові фарби, ватка, ножиці.

6-7

Decor caskets inlaid straw tutorial

 

Картинки по запросу шкатулка из соломі

 

 

«Надзвичайні коштовності солом’яного світу». Виконання рослинної та геометричної композиції на шкатулці з соломки. Виділення елементів геометричного характеру в аплікації за допомогою засобів виразності декоративно-прикладного мистецтва.

Освітня: навчити основним засобам виразності декоративно-прикладного мистецтва; прийомам наклеювання соломки на об’ємну форму виробу; геометричним

елементам в аплікації.

Розвиваюча: розвивати глазомір, образне, логічне, просторове мислення.

Виховна: виховувати естетичне сприйняття  навколишнього світу, художній смак.

Для вчителя:

приклади робіт учнів, навчальні плакати.

Для учнів:

шкатулка або об’ємна форма, простий олівець, калька, клей ПВА, соломка, акрилові фарби, ножиці, ніж, ємність для води.

8-9

.

 

«Мальовничі куточки України» (заняття- узагальнення).

Виконання колективної аплікації.

Комбінування різноманітних кольорів, форм соломки в

композиції.

Освітня: навчити визначати основну форму об’єктів, їх пропорції в композиції; формувати уміння сприймати, аналізувати силуетні форми.

Розвиваюча: розвивати уяву, фантазії з подальшою деталізацією.

Виховна: виховувати почуття національної свідомості, інтерес до пізнання українського народного мистецтва.

Імприматура прямокутного формату (колір за вибором учня), простий олівець, аркуш А3 формату оригіналу, калька, клей, соломка, акрилові фарби,

ножиці.

Модуль 2. «ТЕХНОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПЛЕТІННЯ ВИРОБІВ ІЗ СОЛОМКИ. ОБ’ЄМНІ ВИРОБИ ІЗ СОЛОМИ»

10

изготовление снежинки.

«Знайомство з об’ємними виробами, викона-ними із соломки» (віртуальна екскурсія).

Виконання квітко-вої композиції простої форми в об’ємі за допомогою соломки.

Освітня: ознайомити учнів з правилами стилізування природ-них форм; формувати навички роботи з соломкою;

Розвиваюча:розвивати дрібну моторику рук; аналітичне мислення.

Виховна: виховувати пізнавальний інтерес, акуратність, увагу.

Зоровий ряд для дітей: стилізовані зображення рослин, схеми виконання об’ємної роботи з соломи, соломка, ножиці.

11-12

Иллюстрация 14 из 21 для Плетение из соломки: Техника. Приемы. Изделия | Лабиринт - книги. Источник: Oslik IA

 «Безмежний світ техніки плетіння. Створення солом’яної народної іграшки». Плетіння мотузки в два, три, чотири прути. Плетіння загінки проста та складна коса, конструкційні елементи.

Освітня: навчити пластиці форм, їх виразності, декоративності; формувати принципи правильного розміщення об’ємних елементів з соломи.

Розвиваюча: розвивати вміння спрощувати, трансформувати

предмети у силуети.

Виховна: виховувати повагу до культурної спадщини народу.

Для учнів: простий олівець, аркуш А4 формату, клей ПВА, соломка, пензлі, палітра, ножиці, нитки червоного кольору, шпажка.

13-14

Поделка изделие Плетение Болоночка Соломка

«Веселий песик. Подарунок близькій людині». Доповнення каркасів фігурок накладними

фрагментами, сплетеними із соломки.

 

Освітня: поглиблення знань про технологію створення  об’єму в соломці.

Розвиваюча: розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Виховна: виховувати спостережливість, почуття прекрасного.

Простий олівець, аркуш для ескізу, клей ПВА, соломка, бусинки, ножиці, нитки червоного кольору.

15-16

Картинки по запросу виріб солом'яний бичок

 

 

 

«Коник – традиційний український

зразок солом’яної пластики». Різноманітні варіанти плетіння каркасу коника. Використання каркаса з

дроту. Оздоблення плетенням із соломки.

Освітня: формування практичних умінь і навичок виготовлення

різноманітних аплікацій із соломки.

Розвиваюча: розвивати вміння створювати художні образи.

Виховна: виховувати шанобливе ставлення до народних традицій.

Простий олівець, аркуш для ескізу, клей ПВА, соломка, проволока, дощечка (для основи виробу), ножиці, бечівка, бусинки.

 

17-18

Картинки по запросу игрушки из соломы

«Неперевершені каченята для виставки у  школі» (виконання колективної роботи). Комбінування каркаса з

дроту та природних матеріалів.

Освітня: узагальнення знань про технологічні особливості соломки; навчити стилізувати природні форми.

Розвиваюча: розвивати вміння створювати художні образи.

Виховна: виховувати шанобливе ставлення до народних традицій.

Простий олівець, аркуш для ескізу, клей, соломка, проволока, ножиці, бечівка, бусинки, акрилові фарби, тканина.

 

 

 

Модуль 3.  «ОБ’ЄМНІ ВИРОБИ З ДЕКОРАТИВНИМИ ТА ТЕХНОЛОГІЧНИМИ ОСОБЛИВОСТЯМИ ПЛЕТІННЯ ІЗ СОЛОМИ»

 

 

19

Иллюстрация 25 из 26 для Плетение из соломки: Техника. Приемы. Изделия - Ольга Лобачевская | Лабиринт - книги. Источник: Oslik IA

«У світі соломки» (заняття-гра). Виконання ескізів у групах, створення об’ємного амулету з декоративними та технологічними особливостями соломки.

Освітня: ознайомити з новою технікою виконання робіт, з новими матеріалами та творчим шляхом засновника техніки.

Розвиваюча:

розвивати естетичну свідомість; стимулювати розвиток допитливості.

Виховна: виховувати свідоме сприйняття; забезпечувати позитивну атмосферу.

Для вчителя: ілюстрації із зображенням амулетів, приклади учнівських робіт.

Для учнів:

аркуші для ескізів, соломка, нитки, бусинки, ножиці, клей, формочки.

20-21

поделки из сена

«Дивовижні котики та песики».

Виконання декоративної стилізації форми. Особливості декоративного образу тварин.

Освітня: формувати образне, логічне, просторове мислення, уміння сприймати об’ємні форми.

Розвиваюча: розвивати дрібну моторику рук, творчу уяву, фантазію.

Виховна: виховувати старанність, акуратність при виконанні роботи.

Простий олівець, аркуш для ескізу, клей ПВА, соломка, проволока, ножиці, бечівка, бусинки, акрилові фарби, тканина.

22-23

Как сделать игрушки из сена / Мастер-класс

Картинки по запросу керамічних іграшок Ольги Бердник. кіт

«Непосидючий котик Петрик». Виготовлення народної іграшки.

За мотивами керамічних іграшок майстрині Ольги Бердник.

Освітня: удосконалювати  навички роботи з передавання форми, рухів та декорування тварин.

Розвиваюча: розвивати інтерес до декоративно-прикладного мистецтва.

Виховна: виховувати працелюбність, відповідальність за результат власної

діяльності.

Для вчителя:

ілюстрації робіт Ольги Бердник.

Для учнів:

простий олівець, аркуш для ескізу, клей, соломка, проволока, ножиці, бечівка, бусинки, тканина.

24

traditional German Christmas stars made from straw

Створення серії оберегів «Помічники». Основні види,  способи суцільного плетіння,   прості загинки. Викорис-тання стилізації та ритму як засобів створення орна-менту в об’ємі  у соломці.

Освітня: закріпити в учнів поняття орнаменту, ритму, стилізації; формувати логічне, образне мислення.

Розвиваюча: розвивати окомір відчуття співвідношення. Виховна: виховувати художньо-естетичні почуття.

Для вчителя:

навчальні плакати.

Для учнів: простий олівець, аркуш для ескізу, клей, соломка, ножиці, бечівка, червоні нитки.

25-26

Иллюстрация 21 из 26 для Плетение из соломки: Техника. Приемы. Изделия | Лабиринт - книги. Источник: Oslik IA

«Дивовижні солом’яний бичок і баранчик» (виконання народної іграшки).

Особливості створення декоративного образу тварин.

Освітня: формувати основи просторового мислення, уміння сприймати пропорції, характерні форми тварин.

Розвиваюча: розвивати художню культуру комбінаторні здібності, навички й уміння з технології соломки.

Виховна: виховувати почуття прекрасного, естетичний смак, почуття гармонії.

Для учнів: простий олівець, аркуш для ескізу, клей ПВА, соломка, проволока, ножиці, бечівка, бусинки, нитки кольорові, тканина.

27

Странная визуализация...: k_medvezhonkina

Виготовлення виробів підвищеної складності з використанням ажурного плетіння: «Святкова гірлянда».

Контроль якості аплікації із

соломки.

Освітня: закріплювати навички роботи з соломкою; розрізняти й аналізувати характерні риси об’ємної форми.

Розвиваюча:. розвивати спостережливість, уяву, фантазію.

Виховна: виховувати інтерес до творів

Для вчителя:

демонстрація робіт народних майстрів.

Для учнів:

соломка, проволока, ножиці, бечівка, бусинки, акрилові фарби, тканина.

Модуль 4. «КОМБІНОВАНА ТЕХНІКА

ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБІВ ІЗ СОЛОМКИ»

28-29

Иллюстрация 15 из 21 для Плетение из соломки: Техника. Приемы. Изделия | Лабиринт - книги. Источник: Oslik IA

«Заочна подорож до українських народних символів. Виготовлення лелеки: символу зародження сім’ї». Доповнення каркасів фігурок накладними

фрагментами, сплетеними із соломки.

Освітня: навчити технологічним та естетичним вимогам до анімалістичної композиції.

Розвиваюча: розвивати бачення прекрасного; творчі здібності, спостережливість.

Виховна: виховувати почуття прекрасного, шанобливе ставлення до праці інших людей.

Для вчителя:

навчальні плакати, фотозображення.

Для учнів: соломка, проволока, ножиці, бусинки, акрилові фарби, тканина, клей ПВА.

30-31

(35) OK

Отменные обереги своими руками: куклы, домовые, веники и другие

«Стежками українських символів. Виконання українського оберегу: благополуччя в домі».

Колірна гама, символіка кольору в оберегах. Комбінування в роботі різноманітних декоративних елементів.

Освітня: закріплювати уміння сприймати, розрізняти  й аналізувати характерні особливості об’ємних виробів з соломи.

Розвиваюча: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням творів декоративно-прикладного мистецтва, аналізувати їх.

Виховна: виховувати любов до українського народного мистецтва; художньо-естетичні почуття.

Для вчителя: навчальні плакати: зображення творів відомих майстрів, навчальні роботи.

Для учнів:

соломка, ножиці, бусинки, акрилові фарби, тканина, клей ПВА.

32-33

Домашняя Масленица • Обрядовую куклу "Масленица" делали из соломы или лыка, но обязательно использовали дерево – тонкий ствол берёзы. Солома, как и дерево, олицетворяла буйную силу растительности. Одежда на кукле должна быть с растительным рисунком. Куклу украшали лентами, искусственными цветами. На руки  вешали тесёмки, завязывая которые, люди загадывали желания. Эти тесёмки, чтобы желания сбылись, должны были сгореть вместе с куклой.  фото 1

«Лялька-мотанка - берегиня роду».

Ознайомлення з береговою функцію ляльки-мотанки та виробами відомих лялькарок Л.Теліженко, Н.Кузьменко, О.Скляренко. Узагальнення знань з української символіки.

Освітня: ознайомити учнів з технологією виготовлення ляльки-мотанки та матеріалами її виготовлення.

 Розвиваюча: розвивати цікавість до українського народного мистецтва.

Виховна: виховувати повагу до краси, створеної руками майстра умільця в повсякденному житті.

Для вчителя:

фотозразки берегових народних ляльок.

Для учнів:

шматки тканин (бавовна, льон, вовна), кольорові нитки, соломка, ножиці.

34

Learn how to Make Your Own Corn Dolly Goddesses by PositivelyPagan

 

«Незвичайний світ різноманітних символів, народних іграшок». Різновиди виготовлення народних іграшок: дерево, глина, солома, нитки, тісто.

Освітня: вдосконалювати практичні навички з технології виготовлення вузлової народної іграшки.

Розвиваюча: формувати естетичні почуття, смак.

Виховна: виховувати уважність, любов до рідного краю.

Для вчителя:

фотозразки народних майстрів.

Для учнів:

соломка, ножиці, бусинки, акрилові фарби, стрічки, клей.

35

Как можно сделать Птицу и Ведьму на Хэллоуин из любых подручных средств?

 

«Ляльковий

одяг – народний костюм».

Види народних іграшок. Використання національної

вишивки для оздоблення виробу.

 

Освітня: закріплювати навички комбінованої технології створення об’ємних виробів з соломки.

Розвиваюча: розвивати здатність до емоційного відклику на проявлення естетичного в природніх об’єктах.

Виховна: акуратність в роботі.

Для вчителя: навчальні плакати, репродукції робіт.

Для учнів:

соломка, ножиці, акрилові фарби, кукурудзяні листки, стрічки,

клей.

36

Иллюстрация 5 из 26 для Игрушки из сена. Творческие идеи в стиле кантри - Анне Пипер | Лабиринт - книги. Источник: ЮтаКартинки по запросу робота в групах

 

«Амулет моєму товаришу». (заняття узагальнення та систематизації знань).

Перегляд фрагментів відеороликів. Виконання робіт у групах: Вправа «Перевір свої досягнення».

Освітня: узагальнити (перевірити) знання учнів, набуті впродовж навчального року; закріплення, знань  по декоративно-прикладному мистецтву.

Розвиваюча: розвивати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;

Виховна: виховувати зацікавленість творами ДПМ.

Для вчителя:

подарунки за правильні відповіді, відеоролик, картки з завданнями.

Для учнів:

аркуші, ручки, соломка, шпажка, бечівка, нитки, клей, ножиці, стрічки.

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку