Музичне мистецтво
1 клас (НУШ)
за підр. Л.Масол, О.Гайдамака, О.Колотило
І семестр
РОЗДІЛ І. МИСТЕЦТВО-ЧАРІВНЕ ВІКНО У СВІТ
Дата
|
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Художньо-творча діяльність |
Комунікація через мистецтво |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
|
1 |
Перший раз у перший клас... |
М. Скорик. Мелодія. |
Н. Май «Пісня першокласника». |
Знайомимось. |
|
Мелодія. Правила співу. |
|
2 |
Наш клас |
«Ми - першокласники» |
Н. Май «Пісня першокласника». |
Фізкультхвилинка «Розминочка» |
М/ф «Гойда, гойда-гой, ніченька іде» у вик. Н. Матвієнко |
Музичні та шумові звуки. |
|
3 |
Мої друзі
|
Українська народна пісня «Котику сіренький»; Я. Барнич. Коник. |
Поспівка «Ми дружній і веселий клас». Н. Май «Перший дзвоник».
|
|
М/ф «Тихо, вечір надворі». |
Музичні звуки: довгі та короткі. Правила сприймання музики. Скрипковий ключ. |
|
4 |
Моє довкілля
|
Звуки грому. Е. Гріг. Пташка. В. Подвала. Їжачок. Дятел. Білка.
|
Гра «Зозуля та соловейко»; Музика народна, слова В. Гончарук. «Прилетів комарик».
|
Гра: пофантазуй і придумай музичну історію з голосами тварин різної висоти. |
|
Музичні звуки: високі та низькі. . |
|
5 |
Світ навколо тебе |
В. Барвінський. Жучок і Жучиха. А. Штогаренко. Метелик.
|
В. Верховинець. «Павук сірий, волохатий». |
Гра «Луна» («Ау»). Створення звукових картин: «Як легенький вітерець перетворився на сильний вітер» (голосом); «Як здощових крапельок почалася злива з громом» (на інструменті). |
|
Музичні звуки: гучні та тихі (форте та піано). Знак повторення
|
|
6 |
Лялькові настрої |
Кар. Д. Денжл. Ляльковий лікар; Л. Колодуб. Лялька співає |
Поспівки «Бідолашна Маша», «Іде бичок, хитається». |
Інсценізація
|
М/ф «Дитячий альбом» (П. Чайковський.Нова лялька. Хвороба ляльки) |
Настрій у музиці.
|
|
7 |
Дитячі захоплення |
Б. Фільц. Гра у м’ячик. Р. Шуман. Гра в піжмурки з циклу «Дитячі сцени».
|
Музика В. Прокопик, слова Н. Танасійчук «Літачок Жужа». |
|
М/ф «Літачок Жужа» |
Настрій у музиці (продовження)
|
|
8 |
Осінній ярмарок |
В. Кузнєцов. Український ярмарок (гурт «Дзвони»). Український народний танець «Козачок»
|
Музика народна, слова Н. Кукловської «Урожайна»;
|
Гра «Оживи» картину. Уяви, що фрукти та ягоди раптом заспівали. Гра «Ярмарок». |
|
Характер музики.
|
|
9 |
Моя Україна багата й гостинна |
Кар. М. Тимченко. Співуча Україна. Музика О. Осадчого, слова Ю. Рибчинського «Земле моя». |
Поспівка «Рідний край» Муз. А. Філіпенка, сл. Г.Бойка «На місточку». |
|
М\ф «На місточку» |
Мистецтво про рідний край. Характер музики.
|
|
10 |
Краса рідної землі. |
Кар. М. Приймаченко. Їде осінь на коні. К. Стеценко. Вечірня пісня. С. Людкевич. Старовинна пісня. |
Музика М. Ведмедері, слова Н. Красоткіної. «Ой ходила осінь». |
|
|
Пісня. Куплет. Правила дихання під час співу.
|
|
11 |
Веселковий дивограй
|
Кар. О. Збруцька. Райдуга. С. Прокофʼєв. «Дощик і веселка». |
Слова Н. Гуркіної Муз і сл..Н.Май. «Кап-кап-кап». |
Інсценізація
|
|
Звуки в мистецтві, Сім нот (порівняння, ознайомлення). |
|
12 |
Різні барви у природи |
Укр. нар. танець «Гопак». І. Шамо. Дніпровський вальс. Укр. нар. танець «Метелиця» (фрагмент)
|
Звукові картини «Пісня осені» та «Хоровод зими». Музика народна, слова В. Верховинця «Метелиця», Музика В. Верховинця, слова народні «Зробим коло». |
|
|
Танець
|
|
13
|
Зимові ритми |
К.Дебюссі. Сніг танцює (ксилофон)
|
Музика і слова Н. Рубальської «Пісня сніговиків» |
Придумай і заспівай ніжну мелодію до вірша, обери музичний інструмент для супроводу. |
Руханка « Танці-зігріванці» (фізкультхвилинка).
|
Ритм у мистецтві.
|
|
14 |
Зимові свята |
Дж. Л. П’єрпонт. Jingle Bells (Дзвіночки дзвенять).
|
Музика А. Олєйнікової, слова В. Чайковської. «Святий Миколай». |
Свято « Іде Святий Миколай» |
М/ф «Святий Миколай» |
Зимові свята в мистецтві |
|
15
|
Радійте! Свято йде! |
Кар.І.Горобчук. Вертеп. Колядка «Бог ся рождає!».
|
Колядка “Радуйтеся люди!”. . |
|
М/ф «Казкове Різдво» |
Колядки, щедрівки. Пісні з інструментальним супроводом та без нього.
|
|
16 |
Урок-концерт. |
Колядки та щедрівки. |
Повторення вивчених пісень на вибір учнів. |
Новорічне свято |
|
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. |
ІІ семестр
РОЗДІЛ ІІ. Загадки художніх мов
Дата
|
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Художньо-творча діяльність |
Комунікація через мистецтво |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
|
|
17 |
Мандри країною мистецтв
|
Українська народна мелодія «Щедрівочка щедрувала» у вокальному та інструментальному виконанні; Ф. Мендельсон. «Танець клоунів» з концертної сюїти «Сон літньої ночі». Кар. І. Сколоздра. Різдво. |
Укр. нар.пісня «Два півники» |
Створення мелодії до вірша |
|
Вокальна та інструментальна музика. Цирк.
|
|
|
18 |
Зустріч із театром.
|
М. Равель. Балет «Дитя та чари» (відеофрагмент).
|
Укр. нар.пісня «Два півники» ( виконання в ролях, з ритмічним супроводом – барабан, трикутник, бубон). Інсценізація змісту віршів. |
Інсценізація |
|
Театр. Актор. Правила поведінки в театрі |
|
|
19 |
Чарівнику балету |
П. Чайковський. Вальс сніжинок із балету «Лускунчик». |
Музика Я. Степового, слова народні «Сніжинки» |
|
|
Балет. Мова танцю. Вальс.
|
|
|
20 |
Балет-казка |
Б. Павловський. Балет-казка «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент).
|
Гра «Оркестр». |
Упровадження правил творчої співпраці |
М/ф «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент). |
Оркестр. Музичні інструменти: скрипка (струнні), флейта (духові), барабан (ударні). |
|
|
21 |
Веселий мандрівник на оперній сцені |
Г. Гриневич. Опера-казка «Плескачик». Арії героїв Опери. |
Музика Н. Барабаш. Арія Тіста з опери-казки «Колобкові мандри». |
|
|
Опера. Арія
|
|
|
22 |
Веселий мандрівник у театрі та кіно |
Музика і вірші О. Шевченка. М/ф «Колобок» із серії «З любов’ю до дітей», фрагменти з мультфільмів про колобка. |
Створення власної опери-казки «Колобок» ( спів соло та в ансамблі). |
|
М/ф «Колобок»
|
Ансамбль. Хор.
|
|
|
23 |
Казкові розповіді
|
М. Сильванський. Музична казка «Івасик-Телесик» (фрагменти: теми Івасика-Телесика, Змії, плескотухвиль і передзвону молотів ковалів). |
Створення мелодії до вірша, добір інструментів для героїв музичної казки. |
|
|
Музична казка. Музичні інструменти оркестру: (продовження) арфа, флейта.
|
|
|
24 |
Казкові розповіді (продовження) |
М. Чембержі. Казка про синій пролісок |
Музика А.Олєйнікової, слова Н.Іванової “Пролісок” Створення супроводу до пісні.
|
|
М/ф «Квіти дружби» із серії «Уроки тітоньки Сови». |
Музична казка (продовження). Регістр (на прикладі клавіатури піаніно). |
|
|
25
|
Краса і здоров'я |
Ф.Шуберт. Вечірня серенада. П.Чайковський. Вальс квітів з балету «Лускунчик». Ж.Бізе.Марш Тореодора з опери «Кармен». |
Українська народна пісня-гра “Гей, ви дітки чорнобриві”. |
|
м/ф «Холодне серце» (фрагмент з фігурним катанням). |
Вплив музики на емоційний стан людини.Музика і спорт. Соліст.
|
|
|
26
|
Великодні дива |
Кар.Н.Курій-Максимів. Великдень.
|
Музика М. Катричка, слова В. Кленця, Н. Андрусич «Писанка». Створення мелодії до вірша. |
|
|
Великдень, писанки. Музична фраза.
|
|
|
27
|
Народна творчість |
Колискова (обробка А. Авдієвського), Я.Степовий. Колискова, Укр. народ. пісня «Сонечко» (обр. В. Барвінського). |
Музика і слова народні “Вийди, вийди, сонечко”. |
Інсценізація
|
|
Народна музика.
|
|
|
28 |
Народна творчість (продовження) |
Гра на українській волинці (дуді). Й. С. Бах. Волинка. Українські народні танцювальні мелодії (ансамбль народних інструментів). |
Створення ритмічного супроводу, мелодії до вірша. |
|
|
Народні музичні інструменти: бандура,сопілка, бубон, волинка (дуда). Свищики.
|
|
|
29
|
Митці-професіонали
|
Пісні Котика, Півника, Лисички з опери-казки К. Стеценка«Лисичка, Котик і Півник». |
Музика А. Філіпенка, слова О. Журливої «Узяла лисичка скрипку». |
Інсценізація
|
|
Професійна музика. Музичні професії: композитор, виконавець. |
|
|
30 |
Створюємо красу |
М. Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна». |
Гра «Оркестр». |
Упровадження правил творчої співпраці |
|
Музичні професії: диригент.
|
|
|
31 |
До вершин майстерності |
К. Дебюссі. Доктор Gradusad Parnassum (Шлях до Парнасу). Н. Нижанківський. Івасик грає на чельйо. |
Музика Т. Попатенко, слова М. Івенсен “Урок”. Робота в парах: виконання ритмічних послідовностей. |
|
|
Професійна мистецька освіта: музичні школи, музичні академії.
|
|
|
32
|
Мистецька подорож до Європи
|
Ф. Шопен. Полонез; Італійська народна пісня «СантаЛючія»; Н. Паганіні. Баркарола. Кар.А. Ніколаєв. Бал; М. Глущенко. Вечірня Венеція. |
Т. Вернер. Танок маленьких каченят (виконання рухів). Ви вчених пісень на свято |
|
М/ф «Танок маленьких каченят». |
Знайомство з мистецтвом різних країн. Пісні й танці (узагальнення).
|
|
|
33 |
Перевіряємо свої досягнення
|
Пісні про школу, абетку, Буквар. |
Вивчених пісень на свято |
Підготовка до свята «Прощавай, Букварику» |
|
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. |
|
|
34-35 |
Урок-концерт |
Пісні про школу, абетку, Буквар. |
Вивчених пісень на свято |
Свято «Прощавай, Букварику» |
|
|
|