Музичне мистецтво, 1 клас
Тема уроку: Музика Різдва
Мета: познайомити першокласників із фольклорним матеріалом – музика до свята Різдва, дати визначення щедрівка, колядка, ознайомити учні з піснями про народження Ісусика; розвивати в школярів музичний слух, емоційну сферу, артистичні й творчі здібності. Збагачувати кругозір і знання про музику Різдва;
Виховувати в першокласників інтерес до українських традицій, народних свят і обрядів. Підтримувати бажання вивчати їх і брати участь у традиційних дійствах і святкуваннях. інтерес до духовних традицій у мистецтві, любов до музики, культури її слухання, а також виховувати естетичні смаки; формувати потребу сприймати та виконувати високохудожні музичні твори; формувати почуття людяності, колективізму.
Тип уроку: урок поглиблення теми, урок комбінований із застосуванням мультимедійної апаратури - презентації.
Обладнання: музичні інструменти (фортепіано, баян, акордеон), музично темброві інструменти, портрети композиторів, музичний центр, програвач СД.
Роздатковий матеріал: картки із текстом пісні.
Список використаної літератури:
1.Підручник. Музичне мистецтво. 1 клас, Лобова, Київ «Школяр», 2012 р. 2. Поурочні розробки уроків. 3. Музичне мистецтво. Хрестоматія. 1 семестр, 1 клас. Видавництво «Ранок», 4. Фонохрестоматія, 5. «Робочий зошит з музичного мистецтва» (1 клас), 6. Музичне мистецтво. Конспекти та презентації уроків. Інтерактивний уроку. Видавництво «Ранок», 1 клас.
План уроку:
1.Вхід до класу у супроводі звучання пісні «Новорічна» Сл. Г. бойка, муз. А. Філіпенка.
2.Музичне привітання. Розспівування.
3. Виконання в русі вивчених зимових та новорічних пісень, колядок та щедрівок: «Новорічна» Сл. Г. бойка, муз. А. Філіпнка та Щедрівка «Щедрівочка щедрувала».
4. Бесіда з учнями за темою уроку.
5. Слухання колядок і щедрівок у виконанні дитячих колективів.
6.Узагальнення матеріалу уроку.
7.Домашнє завдання – слухати музику за власним вибором. Розповісти про її зміст і звучання. За бажанням – розповісти батька по колядки та щедрівки.
8.Вихід з класу у супроводі звучання пісні «Новорічна» Сл. Г. бойка, муз. А. Філіпенка.
Хід уроку:
1.Вхід до кабінет у супроводі звучання пісні Новорічна» Сл. Г. Бойка, муз. А. Філіпенка.
Музичне привітання:
(на слова дитячої пісні «Я на Сонечці лежу» із мультфільму)
Учитель і діти: - Урок музики у нас, запросив усіх у клас, привітаймось, дружно всі: До – ре – мі – фа – соль –ля - сі!
2.Організаційний момент: (дата, тема уроку, мета уроку, актуалізація опорних знань – правила співацької установки, повторити протягом уроку). (Головне на цьому уроці створити атмосферу очікування свята, підтримувати святковий настрій. Прикрасити клас новорічним прикрасами, сніжинками та малюнками). Сьогодні за правильні відповіді ви будете отримувати – сніжинки!
|
Епіграф до уроку: Щедрик, щедрик. Щедрівочка, Прилетіла ластівочка, Стала собі щебетати, Господаря викликати. Українська народна пісня
|
3.Вокально – хорова робота.
Актуалізація опорних знань: Правила співацької установки:
1.Співати потрібно стоячи або сидячи (стійте правильно, голову тримайте вільно. Не напружуйтесь, плечі відведіть назад. Руки опустіть вільно. Під час співу сидячи, руки покладіть на коліна або на парту);
2.Дихання беріть спокійно, плечі не піднімайте. Кожне слово вимовляйте чітко і виразно;
3.Співаючи в хорі, не виділяйтесь,прислухайтесь до товаришів, не викрикуйте;
4.Ваш спів повинен бути виразним, красивим, на радість вам і слухачам;
Розспівування:
Виконання в русі вивчених зимових й новорічних пісень:
Запропонувати учням співати пісні з темброво – ритмічним супроводом (шумовими музичними інструментами) і веденням частиною учнів танку.
Новорічна Вірші Г. Бойка Переклад з української М. Івенсен Музика А. Філіпенка 1 к. З Новим роком друзів ми вітаєм, Новорічну пісню починаєм. Приспів: Станьмо дружно В коло всі малята, Круг ялинки будем танцювати. 2к. Срібна зірка сяє на ялинці, Дід Мороз нам роздає гостинці. Приспів: Ой, дідусю, всюди розкажи ти, Як в садочку весело нам жити. |
Щедрівочка щедрувала Українська народна пісня Щедрівочка щедрувала До віконця припадала: «Чи вже тітка напекла? Несіть швидше до вікна!».
|
Вчитель: Діти, що ви знаєте про Свято Різдва?
Вчитель: Кожна нація, кожен народ має свої традиції і звичаї, які створювалися впродовж сторіч. Надзвичайної популярності в народі набули колядки та щедрівки. Ці пісні приурочувались до основних свят зимового циклу: колядки — до Різдва (7 січня), щедрівки — до Нового Року (за старим календарем 14 січня).
Терміни музичні:
Колядки та щедрівки – старовинні пісні зимових свят з побажанням здоров*я та багатства. Музичні особливості колядок: акцентований ритм, використання строфи з приспівом або без нього. В приспіві часто виконують слова «Святій вечір», «Добрій вечір», речитативна мелодика і спокійний темп. Колядки виконуються окремими виконавцями або групою дітей під вікном, в сінях або в будинку.
4.Слухання колядки «Бог ся рождає».
Аналіз прослуханого твору.
Фізкультхвилинка.
5.Узагальнення уроку. Запитання:
-Чи співають колядки і щедрівки у ваших родинах?
- Які колядки та щедрівки співають у ваших родинах?
-Які пісні про ялинку та Новий рік ви знаєте?
6.Підсумок уроку. Музичною душею національної культури українського народу можна назвати пісню. Українська народна пісня – це цілий духовно-образний світ в мініатюрі, який зв'язує воєдино минуле і сьогодення української національною музики, який пердається з покоління в покоління. Надзвичайної популярності в народі набули колядки та щедрівки. Ці пісні приурочувались до основних свят зимового циклу: колядки — до Різдва (7 січня), щедрівки — до Нового Року (за старим календарем 14 січня).
7. Оцінювання учнів. (паперові сніжинки – за правильну відповідь).
8.Д/З: обв’язкове: слухати музику за власним вибором, розповісти про її зміст і звучання; за бажанням – розповісти батькам про колядки і щедрівки.
Учитель: - До побачення!
Діти: - До побачення!
9.Вихід учнів у супроводі звучання пісні Новорічна» Сл. Г. Бойка, муз. А. Філіпнка.