№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
1 |
Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва. Діалогічні взаємини автора і читача. |
02.09 |
|
2 |
Читацький практикум. Читання та його види. Особливості читання в епоху цифрових технологій. Діалогічне прочитання художнього твору. |
02.09 |
|
3 |
Повторення вивченого. Чинники зміни культурно-історичних епох і літературних напрямів. Особливості періодизації української літератури . Стильові особливості літературних періодів. |
05.09 |
|
4 |
Літературні напрями і стилі давної і нової української літератури XI – першої половини XIX ст.: світоглядні й естетичні засади, провідні жанри. |
05.09 |
|
5 |
Реалізм як літературно-мистецький напрям у європейській та українській літературі. Етапи становлення. ТЛ: реалізм як напрям і метод (погиблено) |
09.09 |
|
6 |
Реалізм як художній метод відтворення дійсності. Головні риси реалізму як методу. Суспільно-історичний контекст становлення й розвитку реалізму другої пол. ХІХ ст. |
09.09 |
|
7 |
УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст. Переважання епічних прозових жанрів; соціальна проблематика; актуалізація різностанових проблем; конфлікт людини і середовища.. |
12.09 |
|
8 |
Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст): відображення життя у формах самого життя. Ідейні й моральні пошуки особистості. |
12.09 |
|
9 |
Жанрова й тематична різноманітність. Поняття про художній тип. Українська література 70–90–х років ХІХ ст. в загальноєвропейському та світовому контексті. ТЛ: типізація; художній тип. |
16.09 |
|
10 |
Іван Неуй-Левицький. Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури (І.Франко: «Колосальне всеобіймаюче око України»). |
16.09 |
|
11 |
«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм як напрям і метод (погиблено). |
19.09 |
|
12 |
Колоритні людські характери в повісті. Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. |
19.09 |
|
13 |
Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. «Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору. Сценічне життя повісті. ТЛ: засоби змалювання комічного (поглиблено). |
23.09 |
|
14 |
УПЧ №1 І. Нечуй-Левицький «Гетьман Іван Виговський» |
23.09 |
|
15 |
Контрольна робота №1 (тестові завдання) за творчістю І. Нечуя-Левицького. |
26.09 |
Тематична |
16 |
Читацький практикум. Прозовий епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання. Лист другу про прочитане. |
26.09 |
|
17 |
Панас Мирний. Огляд життя і творчості. |
30.09 |
|
18 |
«Хіба ревуть воли, як ясла повні» – перший соціально-психологічний роман в українській літературі. Вихід героя за рамки «родинного кола». ТЛ: соціально-психологічний роман |
30.09 |
Зошит |
19 |
Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під впливом соціальних обставин. ТЛ: художній тип. Особливості типізації героїв. |
03.10 |
|
20 |
Особливості композиції роману: хронологічна послідовність й історичні відступи. ТЛ: методи аналізу художнього твору (зокрема, елементи психоаналітичного методу) |
03.10 |
|
21 |
Особливості стилю письменника: епічність, ритмічність прози, реалістичність зображення психології персонажів, майстерність пейзажів |
07.10 |
|
22 |
РЗМ №1 (П) Написання есе «Звіряча сутність – злочини – лише є протестом проти мерзенного устрою людської сутності». |
07.10 |
|
23 |
Значення творчості Панаса Мирного для розвитку української літератури. |
10.10 |
|
24 |
Контрольна робота №2 Контрольний твір №1 за творчісю панаса Мирного. |
10.10 |
Тематична |
25 |
ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР ХІХ ст. Тяглість драматургічної традиції в Україні. Шкільна драма XVIII ст. Інтермедії. Вертепна драма. Драматургія І половини ХІХ століття. Народна драма І. Котляревського. Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст. ТЛ: Драма як рід літератури. Витоки драми як виду мистецтва (від античної драми та народної драми). |
17.10 |
|
26 |
Соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Кропивницького, М. Старицького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного та ін. Родина Тобілевичів і український театр. Зв’язок театру з музикою, сценічними декораціями, одягом тощо. Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Старицького, М. Кропивницького, Панаса Мирного та ін. (оглядово) ТЛ: Театр як вид сценічного мистецтва та установа, яка здійснює сценічні вистави. |
17.10 |
|
27 |
Створення професійного театру в Галичині (1864). Перша народна артистка України Марія Заньковецька. Роль професійного театру у розвитку національної культури.
|
21.10 |
|
28 |
Івана Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях. Багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів: трагікомедії («Сто тисяч», «Мартин Боруля»), сатирична комедія («Хазяїн»), соціально-психологічна драма («Безталанна»), історична трагедія («Сава Чалий»). І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство письменника. |
21.10 |
|
29 |
Комедія «Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають мільйонерами, а більшість – жебраками. ТЛ: трагікомедія як жанровий різновид драми. Драма й театр. Історія українського театру. |
24.10 |
|
30 |
Терентій Пузир як втілення некерованого прагнення накопичення матеріальних статків. Мамона («багатство, земні блага») як тема, ідея і головний персонаж комедії. Морально-етичні конфлікти в родині Пузиря. |
24.10 |
Зошит |
31 |
Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками, наймитами. Проблема соціально відповідального підприємництва. Позачасовіть проблематики комедії. Сучасна інтерпретація. Сценічне життя комедії в сьогоденні. |
04.11 |
|
32-33 |
«Мартин Боруля» (оглядово). Проблематика зміни соціальної ролі і статусу, яка не пов’язана з походженням людини (Мольєр «Міщанин-шляхтич», анонісне сатиричне оповідання XVIII ст. «Доказатєльство Хама Данієла Кукси потомственного», М. Куліш «Мина Мазайло») Значення творчості І. Карпенка-Карого. |
04.11 |
|
34 |
Борис Грінченко. Письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч. Б. Грінченко як редактор «Словаря української мови». Педагогічна діяльність Б. Грінченка, зокрема у Всеукраїнській вчительській спілці. Роль товариство «Просвіта» у суспільно-політичному житті України. |
07.11 |
|
35 |
«Без хліба» - морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення заповіді «не укради» в образі селянина Петра; почуття власної гідності «маленької людини» - образ дружини Горпини як носія етичних чеснот; образ сільської громади, яка зрозуміла зізнання Петра, як мудрого й гармонійного середовища у вирішенні морально-етичних проблем; особливості реалістичного письма у розкритті соціальних проблем та душевного стану героя. ТЛ.: малі епічні жанри – оповідання (поглиблено) |
07.11 |
|
36 |
«Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина Данила. Реалістичність зображення. Актуальність проблематики оповідання. |
11.11 |
|
37 |
«Моє щастя» - життєве і мистецьке кредо автора; маніфест щирих почуттів і відданої праці своєму народові як істинні цінності митця. «Весняні сонети» - ідея єдності природи і душевного стану людини; образ весняної оновленої природи як символічна паралель із надіями в житті ліричного героя. Образи природи як психологічний паралелізм у літературі романтизму та реалізму. ТЛ.: цикл сонетів |
11.11 |
|
38 |
Читацький практикум. Ліричний (ліро-епічний) твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій. |
14.11 |
|
39 |
Контрольна робота №3 (тестові завдання) з розділу «Драматургія і театр ХІХ ст. Творчість Б. Грінченка». |
14.11 |
Тематична |
40 |
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА кінця ХІХ - початку ХХ ст. Характеристика змін у суспільно-політичному і культурному житті. Основні тенденції розвитку української літератури: неонародницька (С. Васильченко, В. Самійленко, Б. Грінченко, А. Тесленко) і модерністська (П. Карманський, М. Яцків, М. Черемшина, М. Коцюбинський, В. Стефаник, О. Кобилянська, В. Винниченко та ін.) течії. Герой української літератури 10-х років ХХ століття: традиційне і новаторське. |
18.11 |
|
41-42 |
Модернізм як естетична революція та етапність у розвитку самого поняття мистецтва. Мистецтво як окремішня дійсність (модерністське гасло «мистецтво для мистецтва»). Модернізм як соціальне бунтарство: ідеї емансипації, ніцшеанства (вдосконалення людини через зміцнення духу і волі), проникнення в глибини психології людини. Модернізм як розрив із традицією класичної літератури - пошук нових виражальних засобів: жанри, символічні образи, тип оповіді. Т.Л.: Модернізм як напрям мистецтва. |
18.11 |
|
43 |
Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму. Модернізм у живописі, архітектурі, вжитковому мистецтві. Т.Л.: Імпресіонізм як метод і напрям. Імпресіонізм як реалістичне письмо в живописі і літературі (безпосередня фіксація вражень). |
21.11 |
|
44 |
Важливі етапи життєвого й творчого шляху І.Франка. Багатогранність громадської і творчої діяльності. Вплив І. Франка на культурне і політичне життя в Україні.Епістолярії про І. Франка. |
21.11 |
|
45 |
Тематична і жанрова різноманітність поезії І. Франка. Шлях І. Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним. (Послання М. Вороного «Іванові Франкові»). |
25.11 |
|
46 |
Ліричний герой громадянської лірики І. Франка – борець проти соціального і національного гноблення («Каменярі», «Земле моя, всеплодющая мати»). |
25.11 |
|
47 |
Патріотизм, національна ідея в поезії «Україна» зі збірки «З вершин і низин». «Декадент» – поетичне кредо І.Франка. Присвята В. Щурату. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.
|
28.11 |
|
48 |
Поема «Мойсей» – філософське осмислення історичного шляху українського народу. ТЛ.: біблійні образи в літературі |
28.11 |
Зошит |
49 |
Віра в його щасливе майбутнє. Проблематика твору. |
02.12 |
|
50 |
Пролог до поеми — заповіт Франка українському народові. Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі. |
02.12 |
Напам`ять «Вступ» |
51 |
Збірка «Зів′яле листя» – «лірична драма». |
05.12 |
Напам`ять 2 поезії на вибір |
52-53 |
Значення інтимної лірики у творчості І. Франка. |
05.12 |
|
54 |
Франко-перекладач. Переклади творів давньогрецьких поетів, Дж. Мільтона, Байрона, Гете, Гейне, Гюго, Міцкевича. |
09.12 |
|
55 |
Оповідання «Сойчине крило». Синтез епосу, лірики і драми. Випробування героїв першим коханням. Пристрасть і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного усталеного життя та холодного «естетства». |
09.12 |
|
56 |
Зв`язок психологічної колізії новели з проблемою гри та природності. Психологічна трансформація персонажа як ствердження того, що людина може залишатись гідною свого імені. |
12.12 |
|
57 |
«Украдене щастя» - соціально-психологічна драма. Найвизначніший сценічний твір Франка. Сюжет драми, головні герої, конфлікт у творі, проблематика. ТЛ.: соціально-психологічна драма |
12.12 |
|
58 |
Внутрішня й міжособистісна гармонія особистості як ідейна домінанта твору. Глибина почуттів і драма героїв. Соціальна витоки особистої драми. |
16.12 |
|
59 |
РЗМ №2 (У) Усний твір «Драма людських душ». |
16.12 |
|
60-61 |
Засоби художнього вираження почуттів. Сценічне життя драми. Богдан Ступка у ролі Миколи у постановці Київського драматичного театру імені Івана Франка. Творчість І. Франка в загальноєвропейському і світовому контекстах. |
19.12 |
|
62 |
Контрольна робота №4 (тестові завдання) за творчістю І. Франка. |
19.12 |
|
63 |
УПЧ №2 Іван Франко «Перехресні стежки» |
23.12 |
Зошит |
64 |
ЛРК №1 Творчість Анатолія Кичинського |
23.12 |
Тематична |
|
|
|
|
|
|
|
|