Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії для учнів 10 класу на 2018-2019 навчальний рік. Розроблене для зручного користування з можливістю корегування. В календарно-тематичному плануванні містяться практичні заняття з темами для учнів від простішого до складнішого. Календарно-тематичне планування розраховане на 35 годин.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 10 КЛАС (35 годин)
№ пп |
Дата І семестр |
Дата ІІ семестр |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Примітки |
ВСТУП |
|||||
1 |
|
|
Завдання і структура курсу. Джерела. Перший період Новітньої історії. Періодизація першої половини ХХ ст. Провідні країни світу на початку ХХ ст.: основні тенденції соціально- економічного, політичного розвитку. «Пробудження Азії». |
Учень/учениця: — показує на історичній карті території провідних держав світу та їх колоніальні володіння; місця основних міжнародних конфліктів; — визначає основні тенденції соціально-економічного, політичного розвитку провідних країн світу; — застосовує періодизацію історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку країн світу у першій половині ХХ ст.; — тлумачить та застосовує поняття і терміни: технічний прогрес, урбанізація, переділ світу, «пробудження Азії». |
|
Тема 1. Передумови Першої світової війни. Війна та її наслідки. |
|||||
2 |
|
|
Міжнародні кризи та конфлікти на початку ХХ ст. «Гонка озброєнь», посилення мілітаризму. Причини, привід до Першої світової війни. Стратегічні плани противників. |
Учень/учениця: — показує на історичній карті країни — учасниці військово-політичних блоків ― Троїстого блоку та Антанти; основні театри воєнних дій та основні битви 1914―1918 рр.; — характеризує міжнародні кризи та конфлікти на початку ХХ ст.; — визначає стратегічні плани противників у Першій світовій війні; — пояснює суть процесу «гонки озброєнь», посилення мілітаризму, зміну статусу жінки в суспільстві в період війни, причини вступу у війну США, виходу Росії з війни; — дає характеристику діяльності визначних військових діячів того періоду: П. фон Гінденбурга, Ф. Фоша, О. Брусилова; — узагальнює основні політичні, економічні та світоглядні наслідки Першої світової війни; — застосовує поняття і терміни: «гонка озброєнь», зброя масового знищення, мілітаризм, анексія, позиційна війна, репарація, контрибуція, геноцид, світова революція, Комінтерн. |
|
3 |
|
|
Початок Першої світової війни. Бойові дії в 1914 р. «Диво на Марні». Позиційна криза. Розширення масштабів війни. Бойові дії 1915—1916 рр. |
|
|
4 |
|
|
Практичне заняття. Варіант 1. Життя на фронті і в тилу. Ставлення населення до війни. Варіант 2. Переосмислення системи загальнолюдських цінностей. Зміна статусу жінки в період війни. |
|
|
5 |
|
|
Вступ у війну США. Вихід Росії з війни. «Битва кайзера». Поразка Німеччини та її союзників. Комп’єнське перемир’я. |
|
|
6 |
|
|
Російська революція 1917 р. Прихід до влади більшовиків. Громадянська війна. «Воєнний комунізм». Спроба експорту комуністичної революції. Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі. |
|
|
7 |
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів |
|
|
Тема 2. Повоєнне облаштування світу. Версальсько- Вашингтонська система договорів. |
|||||
8 |
|
|
«14 пунктів» В. Вільсона. Паризька мирна конференція. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори із союзниками Німеччини. Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її переваги та недоліки. |
Учень/учениця: — показує на історичній карті умови мирних договорів із Німеччиною та її союзниками; — аналізує підсумки роботи Паризької та Вашингтонської конференцій; — характеризує переваги та недоліки Версальсько-Вашингтонської системи, плани Дауеса та Юнга, пакт Бріана―Келлога; — тлумачить та застосовує поняття і терміни: Ліга Націй, Версальсько-Вашингтонська система, пакт, «санітарний кордон», система колективної безпеки. |
|
9 |
|
|
Основні питання міжнародних відносин. Спроба перегляду повоєнних договорів у 1920-ті рр. і створення системи колективної безпеки. Пакт Бріана—Келлога. Джерела нестабільності. |
|
|
Тема 3. Провідні держави світу в 1920—1930-х рр. |
|||||
10 |
|
|
Зміна статусу провідних країн світу після Першої світової війни. Період економічної стабільності. Причини, прояви та наслідки світової економічної кризи 1929―1933 рр. (Великої депресії). Пошуки шляхів подолання кризових явищ в економіці й суспільному житті. Початки державного регулювання соціально-економічних процесів. |
Учень/учениця: — показує на історичній карті провідні країни світу; основні події Громадянської війни в Іспанії; — вказує зміну статусу провідних країн світу після Першої світової війни; — описує ключові події історії США, Великої Британії, Франції, Німеччини, Італії, Іспанії; — характеризує добу «проспериті» в США та шляхи подолання проявів світової економічної кризи, процес становлення Веймарської республіки в Німеччині, встановлення фашистського режиму в Італії та нацистського режиму в Німеччині; суть династичної кризи та «ірландського питання» в Англії; діяльність урядів Народного фронту у Франції та Іспанії; — пояснює відмінності між італійським фашизмом та німецьким нацизмом; — дає оцінку діяльності керівників провідних країн світу 30-х рр. ХХ ст., їх ролі в політичному, економічному розвитку власної держави; — тлумачить та застосовує поняття і терміни: Листопадова революція, Веймарська республіка, «проспериті», Велика депресія, «Новий курс», Народний фронт, тоталітаризм, фашизм, корпоративна система, нацизм, антисемітизм, Британська співдружність. |
|
11 |
|
|
Консерватизм, лібералізм. Робітничий, соціалістичний і комуністичний рухи. Фашизм. |
|
|
12 |
|
|
Доба «проспериті» (процвітання) у США. Прояви Великої депресії. «Новий курс» Ф. Д. Рузвельта та його основні підсумки. |
|
|
13 |
|
|
Реформи Д. Ллойд Джорджа. Ірландське питання. Велика Британія у роки стабілізації та Великої депресії. Династична криза. Спроби реформування Британської імперії. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції у 20-х рр. ХХ ст. Уряди Народного фронту. На шляху до національної катастрофи. |
|
|
14 |
|
|
Листопадова революція та становлення Веймарської республіки в Німеччині. Світова економічна криза в Німеччині. Встановлення нацистської диктатури в Німеччині. А. Гітлер. Економічна, соціальна та ідеологічна політика гітлерівського режиму. Войовничий антисемітизм. |
|
|
15 |
|
|
Прихід до влади в Італії Б. Муссоліні. Фашизація Італії. Створення корпоративної системи. Експансіоністські претензії. |
|
|
16 |
|
|
Диктатура Прімо де Рівери. Революція 1931 р. Уряд Народного фронту. Громадянська війна Ф. Франко. |
|
|
17 |
|
|
Практичне заняття. Політичні портрети Ф. Д. Рузвельта, Ф. Франко, Б. Муссоліні, А. Гітлера (на вибір). |
|
|
18 |
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів |
|
|
Тема 4. СРСР. Країни Центральної та Східної Європи |
|||||
19 |
|
|
Утворення СРСР. Становлення тоталітарного режиму. Й. Сталін. |
Учень/учениця: — показує на історичній карті новоутворені держави після розпаду багатонаціональних імперій; території, за які виникали територіальні конфлікти; перебіг бойових дій на теренах колишньої Російської імперії, подій Угорської революції; — характеризує процес становлення тоталітарних і авторитарних режимів у СРСР та Східній Європі; — порівнює розвиток країн із демократичним і авторитарним режимами; — описує ключові події історії СРСР та країн Центральної та Східної Європи; — дає оцінку діяльності В. Леніна, Л. Троцького, Й. Сталіна, Т. Масарика, Е. Бенеша, А. Стамболійського, Ю. Пілсудського, М. Горті, королів Александра, Кароля ІІ. Бориса ІІІ; — тлумачить та застосовує поняття і терміни: «воєнний комунізм», форсована індустріалізація, насильницька колективізація, репресії, режим «санації» (оздоровлення), авторитаризм, сепаратистський рух, федерація, конфедерація, королівська диктатура. |
|
20 |
|
|
Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р. Ю. Пілсудський. Національні питання. Становлення Чехословаччини. Т. Масарик. Національні питання. |
|
|
21 |
|
|
Угорська революція. Режим Горті. Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Встановлення режиму Й. Антонеску. |
|
|
22 |
|
|
Болгарія. Режим А. Стамболійського. Перевороти. Королівська диктатура. Борис ІІІ. Від Королівства сербів, хорватів і словенців до Югославії. Національна проблема. |
|
|
23 |
|
|
Практичне заняття. Особливості соціально-економічного розвитку країн Центральної та Східної Європи. |
|
|
24 |
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів |
|
|
Тема 5. Країни Азії та Латинської Америки. |
|||||
25 |
|
|
Японія. Провал процесів демократизації суспільства. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансія. |
Учень/учениця: — показує на історичній карті країни Азії та Латинської Америки; перебіг основних подій Національної революції в Китаї, греко-турецької війни; територіальні зазіхання Японії; — характеризує особливості розвитку Японії, Китаю, Індії, Туреччини, Персії, провідних країн Латинської Америки; — пояснює витоки Палестинської проблеми; — порівнює методи боротьби за національний та соціальний прогрес народів Індії та Китаю; — характеризує роль визначних політичних діячів М. Ганді, Чан Кайші, К. Ататюрка, Реза шаха Пехлеві, Ж. Варгаса, Л. Карденаса; — тлумачить та застосовує поняття і терміни: мілітаризація, латифундизм, Палестинська проблема, етатизм, ненасильницький опір, хунта.
|
|
26 |
|
|
Китай. Національна революція. Чан Кайші. Початок протистояння між Комуністичною партією Китаю і Гомінданом.
Розгортання антиколоніальної боротьби в Індії. Махатма Ганді. Ненасильницький рух опору. |
|
|
27 |
|
|
Розпад Османської імперії. Турецька республіка за правління К. Ататюрка. Арабські держави. Витоки Палестинської проблеми. Національна революція в Персії. Встановлення династії Пехлеві. |
|
|
28 |
|
|
Латинська Америка. Особливості економічних і політичних процесів у регіоні. Протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
|
|
29 |
|
|
Практичне заняття. Національні лідери країн Азії, Латинської Америки (на вибір учителя). |
|
|
Тема 6. Міжнародні відносини 1930— х рр. Назрівання Другої світової війни. |
|||||
30 |
|
|
Зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу. Спроби створення системи колективної безпеки країнами Заходу. Активізація антивоєнних рухів. |
Учень/учениця: — показує на історичній карті процес утворення вогнищ війни на Далекому Сході, в Африці та Європі; лінію поділу Європи між Німеччиною та СРСР згідно з пактом Молотова―Ріббентропа; — описує зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу; — визначає витоки, прояви та наслідки політики «умиротворення»; — характеризує спроби створення системи колективної безпеки країнами Заходу; процес радянсько-німецького зближення та причини підписання пакту Молотова— Ріббентропа; — тлумачить та застосовує поняття і терміни: політика «умиротворення», аншлюс, Судетська проблема, демілітаризована зона, Мюнхенська угода, таємні протоколи, вісь Рим―Берлін―Токіо. |
|
31 |
|
|
Процес утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Формування блоку агресивних держав осі Рим―Берлін―Токіо. Витоки, прояви та наслідки політики «умиротворення». |
|
|
32 |
|
|
Причини радянсько-німецького зближення (весна 1939 р.), провалу англо- франко-радянських переговорів у Москві (літо 1939 р.) та радянсько-німецького пакту про ненапад (пакт Молотова―Ріббентропа) і таємних протоколів до нього (23 серпня 1939 р.). |
|
|
Тема 7. Розвиток культури у перші десятиліття ХХ ст. |
|||||
33 |
|
|
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Фемінізм.
|
Учень/учениця: — характеризує найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей; — визначає основні ідеї й течії у розвитку культури; нові напрямки в мистецтві та літературі; — пояснює причини виникнення масової культури; — тлумачить та застосовує поняття і терміни: модернізм, авангардизм, «втрачене покоління», масова культура, кінематограф, джаз, мюзикл, олімпійський рух, Нобелівська премія. |
|
34 |
|
|
Основні ідеї й течії у розвитку культури. Поява масової культури. Нові напрямки в мистецтві та літературі, виникнення та розвиток кінематографа. Спорт, олімпійський рух.
|
|
|
35 |
|
|
Урок узагальнення та контролю знань з тем 6-7 |
|