Календарно-тематичне планування містить додаткову колонку з програми "Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами)", що значно скорочує час на підготовку до уроків.
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2018/2019 н.р.
7 клас
Усього – 70 годин; текстуальне вивчення творів – 56 годин; розвиток мовлення – 4 години; позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Примітка |
|
|
|
|
|
1 |
|
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. (ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів. |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
розуміє значення опанування творів в оригіналі (іноземною мовою), роль художніх перекладів у розвитку культури, взаємин між народами, становленні особистості |
|
|
|
|
|
|
2
3
|
|
Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
називає перекладачів билин, балад, виявляє майстерність їхніх перекладів. |
|
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».(ТЛ) Билина, гіпербола. |
||||
4 |
|
Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору. |
|
|
5 |
|
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади |
|
|
6 |
|
«Король Лір і його дочки».(ТЛ) Балада (фольклорна і літературна). |
|
|
7
|
|
Розвиток мовлення №1(усно). Твір-розповідь з елементами опису за картиною В. Васнецова «Три богатирі». |
|
|
8 |
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робін Гуда. |
|||
9 |
|
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. |
|
|
10 |
|
Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. |
|
|
11 |
|
Символічні образи, елементи фольклору у творі. |
|
|
12 |
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. (ТЛ) Символ. |
|
|
13 |
|
Позакласне читання №1. О.Пушкін. Балада «Пісня про віщого Олега». |
|
|
14 |
|
Розвиток мовлення №2 (пис.). Відгук на літературну баладу. |
|
|
15 |
|
Контрольна робота №1. Виконання різнорівневих завдань з тем «Вступ», Билини і балади».
|
|
|
|
|
|
||
16 |
|
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». (ТЛ) Поглиблення понять про роман(історичний роман). |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
висловлює враження про ліричні твори про Другу світову війну. |
|
17 |
|
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. (ТЛ) Початкові поняття про художній час, художній простір. |
|
|
18 |
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. |
|
|
19 |
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
|
|
20 |
|
Друга світова війна у європейській поезії.Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. .А. Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд». К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте». |
|
|
|
|
|
||
21 |
|
Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. (ТЛ) Види й функції пейзажу у творі. |
|
|
22 |
|
Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства. |
|
|
23 |
|
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. |
|
|
24 |
|
Позакласне читання №2. Л.Уліцька. «Паперова перемога».
|
|
|
25 |
|
Контрольна робота №2. Твір на літературну тему. «Ідеальний лицар Айвенго». «Європейська поезія проти війни». «Коли сила кохання перемагає силу війни» (за повістю В. Бикова «Альпійська балада»). |
|
|
|
|
|
|
|
26 |
|
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
висловлює власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем |
|
27 |
|
Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. |
|
|
28 |
|
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Утвердження сімейних цінностей. |
|
|
29 |
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936). Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).
|
|
|
30 |
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина має залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).(Вірш напам’ять). |
Вірш напам’ять |
|
31 |
|
Контрольна робота №3. Виконання різнорівневих завдань з теми «Духовне випробування людини». |
|
|
32 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу
ІІ семестр
|
|
|
|
|
|
|
|
33 |
|
Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Дитинство та юність О. С. Пушкіна. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.(ТЛ) Поглиблення понять про вірш, образ автора. |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
виразно читає вірші зарубіжних авторів про кохання, висловлює враження від прочитаних творів, порівнює оригінали та переклади віршів (за умови володіння іноземною мовою) |
|
34 |
|
Олександр Грін (1880–1932). «Пурпурові вітрила». (ТЛ) Поглиблення поняття про повість. |
|
|
35 |
|
Основний конфлікт твору (Каперна— мрія). |
|
|
36 |
|
Ассоль і Грей. |
|
|
37 |
|
Символіка образу пурпурових вітрил. |
|
|
38 |
|
Поєднання реального і фантастичного в повісті. |
|
|
39 |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання
(Р.Бернс («Любов»), (Вірш напам’ять за власним вибором) |
|
|
40 |
|
К. М. Симонов («Жди мене…». (Вірш напам’ять)) та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш, образ автора. |
Вірш напам’ять за власним вибором |
|
41 |
|
Розвиток мовлення №3 (пис.). Ідейно-художній аналіз поетичного твору. |
|
|
42 |
|
Виразне читання віршів напам’ять. |
|
|
43 |
|
Контрольна робота №4. Твір на літературну тему. «Чудо кохання в поезії: слідами віршів Р. Бернса, Г. Гейне, К. Симонова». «Чарівна сила мрії» (за повістю О. Гріна «Пурпурові вітрила»).
|
|
|
|
|
|
|
|
44 |
|
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По (1809–1849) — засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». (ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
порівнює оригінали й художні переклади творів письменників (за умови володіння іноземною мовою) |
|
45 |
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
|
|
46 |
|
Артур Конан Дойл (1859–1930) — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих». |
|
|
47 |
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. |
|
|
48 |
|
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. |
|
|
|
7. Світова новела (6 годин) |
|
|
|
49 |
|
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки. О. Генрі (1862–1910) – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.(ТЛ) Новела. |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
знає про втілення сюжетів новел у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них (1-2 твори за вибором) |
|
50 |
|
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). |
|
|
51 |
|
Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач. |
|
|
52 |
|
Позакласне читання № 3. Хемінгуей Е. «Кішка на дощі» |
|
|
53-54 |
|
Видатний англійський фантаст Герберт Джордж Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, точку зору. |
|
|
55 |
|
Рюноске Акутаґава (1892–1927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».(ТЛ) Новела та її різновиди. |
|
|
56
57 |
|
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).
Розвиток мовлення № 4 (усно). Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору (вивчені твори О.Генрі, Г.Уеллса, Р.Акутагави за темою). |
|
|
|
|
|||
58 |
|
Контрольна робота № 5. Різнорівневі завдання з тем «Літературний детектив», «Світова новела». |
|
|
|
|
|
|
|
59 |
|
Айзек Азімов (1920–1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
виявляє початкові вміння розрізнення художньої вартості сучасних творів |
|
60 |
|
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. |
|
|
61 |
|
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
|
|
62 |
|
Діана Вінн Джонс (1934–2011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі.(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. |
|
|
63 |
|
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. |
|
|
64 |
|
Значення художнього прийому чаклунства у творі. |
|
|
Резервні години. |
|
|
||
65 |
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі.(ТЛ) Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва. |
|
|
66 |
|
Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів. |
|
|
67 |
|
Позакласне читання №4. Старк У. «Петер і червоний птах» |
|
|
68 |
|
Контрольна робота №6. Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. Я і світ». |
|
|
|
|
|
|
|
69 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
70 |
|
Література на літо |
|