Календарно-тематичне планування

Про матеріал

Календарно-тематичне планування містить додаткову колонку з програми "Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами)", що значно скорочує час на підготовку до уроків.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2018/2019 н.р.

7 клас

Усього – 70 годин;  текстуальне вивчення творів – 56 годин;   розвиток мовлення – 4 години;  позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.

№п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

Примітка

 

 

1. Вступ (2 години)

 

 

1

 

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.

(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів.

Ключові компетентності

  •   усвідомлює багатство української мови, яка є засобом міжкультурного спілкування (НЛ-2).

Предметні компетентності

  • дає визначення понять «оригінал», «переклад», «переспів», розрізняє їх (на прикладі окремих текстів);
  • знає види перекладу – прямий (непрямий), точний (неточний), повний (неповний), вільний та ін., установлює різницю між ними (на конкретних прикладах текстів);
  • знає витоки й основні етапи української перекладацької традиції, імена видатних українських перекладачів, котрі зробили значний внесок у культуру України, прилучення українців до світових здобутків;
  • порівнює переклад і переспів одного й того самого твору, установлює схожість і відмінність між ними;

розуміє значення опанування творів в оригіналі (іноземною мовою), роль художніх перекладів у розвитку культури, взаємин між народами, становленні особистості

 

 

 

2. Билини і балади (10 годин)

 

 

2

 

 

3

 

 

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).

Ключові компетентності

  •         поважає загальнолюдські чесноти, родинні цінності, героїзм і відданість вітчизні (НЛ-2);
  •         самокритично оцінює власні рішення та поведінку (НЛ-3).

Предметні компетентності

  • виразно читає билини й балади, висловлює власне враження про них, емоційне ставлення до змальованих подій, героїв;
  • дає визначення жанрів «билина», «балада», виявляє їхні характерні ознаки в текстах прочитаних творів;
  • називає цикли билин (Київський і Новгородський), ключові твори і героїв циклів;
  • визначає характерні риси фольклорних балад («Король Лір і його дочки» та балади про Робіна Гуда);
  • характеризує образи билин і фольклорних балад як традиційні й вічні, розкриває втілення в них народних уявлень (про мораль, патріотизм, героїзм та ін.);
  • переказує сюжети билин і балад (в окремих частинах і цілісно);
  • визначає ключові (зокрема кульмінаційні) моменти в билинах і баладах, установлює, як у ключових моментах виявляються риси героїв, увиразнюється ідея твору;
  • характеризує образи персонажів прочитаних творів;
  • виявляє засоби поетичної мови в билинах і баладах (гіперболи, епітети, метафори, повтори та ін.), зокрема фольклорного походження;
  • визначає  у прочитаних творах символи (наприклад, рукавичка, озеро, білі лілії, вересовий напій та ін.), розкриває їхній прихований зміст;
  • зіставляє оригінали літературних балад із художніми перекладами (за умови володіння іноземною мовою);
  • розкриває особливості відтворення сюжетів та образів билин і балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації та ін. – за вибором);

називає перекладачів билин, балад, виявляє майстерність їхніх перекладів.

 

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».(ТЛ) Билина, гіпербола.

4

 

Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.

 

5

 

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади

 

6

 

«Король Лір і його дочки».(ТЛ) Балада (фольклорна і літературна).

 

7

 

 

Розвиток мовлення №1(усно). Твір-розповідь з елементами опису за картиною В. Васнецова «Три богатирі».

 

8

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робін Гуда.

9

 

Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.

 

10

 

Адам Міцкевич (17981855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі

А. Міцкевича.

 

11

 

Символічні образи, елементи фольклору у творі.

 

12

 

Роберт Льюїс Стівенсон (18501894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.

(ТЛ) Символ.

 

13

 

Позакласне читання №1. О.Пушкін. Балада «Пісня про віщого Олега».

 

14

 

Розвиток мовлення №2 (пис.). Відгук на літературну баладу.

 

15

 

Контрольна робота №1. Виконання різнорівневих завдань з тем «Вступ», Билини і балади».

 

 

 

3. Історичне минуле в літературі (10 годин)

 

 

16

 

Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

(ТЛ) Поглиблення понять про роман(історичний роман).

Ключові компетентності

  • усвідомлює загрозу зникнення людства внаслідок війн на планеті Земля (НЛ-1);
  • цінує любов до ближнього, вияв патріотизму (НЛ-2);
  • висловлює судження щодо переваг мирного співіснування народів світу (НЛ-3)
  • усвідомлює важливість креативності та переваги спільної дільності задля досягненні мети (НЛ-4)

Предметні компетентності

  • знає основні відомості про життя і творчість письменників;
  • виразно читає твори (фрагменти або цілісно), виявляє емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;
  • виявляє історичну основу прочитаних творів;
  • висловлює власне судження щодо подій і образів, підтверджує свою думку цитатами з тексту;
  • переказує текст (у частинах або цілісно) з виявленням особливостей сюжету (епічного або ліричного);
  • характеризує образи персонажів, виявляє у них ключові риси, національний і загальнолюдський зміст;
  • порівнює образи героїв (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка), виявляє схожість і відмінності між ними;
  • вирізняє у прочитаних текстах художні засоби створення образів персонажів, установлює функції засобів образотворення;
  • характеризує образ автора і засоби вираження авторської позиції;
  • визначає види і функції пейзажу в прочитаних творах (розкриття образів, національного колориту, авторської позиції, ідеї);
  • дає визначення поняття «художній час», пояснює його відмінність від хронологічного часу;
  • виокремлює епізоди текстів, де відбувається зміщення лінійного часу, відхід автора від хронологічної послідовності у викладі подій, пояснює значення цього прийому;
  • дає визначення поняття «художній простір», установлює особливості художнього простору в прочитаних творах;

висловлює враження про ліричні твори про Другу світову війну.

 

17

 

Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

(ТЛ) Початкові поняття про художній час, художній простір.

 

18

 

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.

 

19

 

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

 

20

 

Друга світова війна у європейській поезії.Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.

.А. Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд».

К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте».

 

 

 

 

21

 

Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.

(ТЛ) Види й функції пейзажу у творі.

 

22

 

Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

 

23

 

Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.

 

24

 

Позакласне читання №2. Л.Уліцька. «Паперова перемога».

 

 

25

 

Контрольна робота №2. Твір на літературну тему.

«Ідеальний лицар Айвенго».

«Європейська поезія проти війни».

«Коли сила кохання перемагає силу війни» (за повістю В. Бикова «Альпійська балада»).

 

 

 

4. Духовне випробування людини (6 годин)

 

 

26

 

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.

Ключові компетентності

  •   аналізує трагічні наслідки ризикованого втручання людини у світ природи (НЛ-1);
  •   набуває навичок ухвалювати життєво важливі рішення, усвідомлює цінність родинних стосунків (НЛ-2);
  •   цінує професіоналізм, навчається долати труднощі, критично оцінює ризики підприємницької діяльності в екстремальних умовах (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • виразно читає художні тексти, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаних творів;
  • розкриває історичні, моральні, філософські проблеми у творах письменників, актуальність проблематики оповідань для сьогодення;
  • розповідає про основні факти життя і творчості митців;
  • вирізняє напружені (кульмінаційні) моменти сюжету, їхнє значення для розкриття образів персонажів;
  • аналізує образи персонажів: їхні характерні риси, вчинки, стосунки з іншими персонажами, динаміку, засоби створення (художня деталь, символи та ін.);
  • визначає у творах антитези, пояснює, як вони реалізовані у творах;
  • знаходить у прочитаних творах символи, виявляє їхній прихований зміст, множинність трактування;
  • порівнює оригінали й художні переклади (фрагменти) творів митців (за умови володіння іноземною мовою);

висловлює власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем

 

27

 

Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.

 

28

 

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Утвердження сімейних цінностей.

 

29

 

Редьярд Кіплінг (18651936). Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

 

 

30

 

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина має залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).(Вірш напам’ять).

Вірш напам’ять

31

 

Контрольна робота №3. Виконання різнорівневих завдань з теми «Духовне випробування людини».

 

32

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

 

ІІ семестр

 

 

 

 

 

5. Дружба і кохання (9 годин)

 

 

33

 

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Дитинство та юність О. С. Пушкіна. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.(ТЛ) Поглиблення понять про вірш, образ автора.

Ключові компетентності

  •    висловлює судження щодо важливості духовного й емоційного збагачення людини (НЛ-1);
  •    усвідомлює красу високих почуттів, висловлює критичну думку щодо вияву меркантилізму, прагматизму у людських стосунках (НЛ-2);
  •    цінує віру у власні здібності, здатність ухвалювати нестандартні рішення для втілення мрії (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • знає і розповідає про основні факти життя і творчості митців, їхні зв’язки з Україною, увічнення їхньої пам’яті в літературних музеях, пам’ятниках;
  • виявляє факти біографії О. С. Пушкіна у вірші «19 жовтня 1825 року»;
  • визначає провідну ідею вірша О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року», знаходить відповідні цитати;
  • характеризує образ автора у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року», його спогади, зміни образу автора в часі;
  • визначає роль описів природи у вірші «19 жовтня 1825 року», розкриває їхнє емоційне забарвлення і художні засоби втілення певних емоцій і почуттів;
  • переказує основні події повісті «Пісня над піснями» Шолом-Алейхема (або «Пурпурові вітрила» Олександра Гріна);
  • визначає особливості сюжету і композиції прочитаної повісті;
  • характеризує духовно-емоційний світ головних героїв прочитаної повісті, зміни (або незмінність) їхніх внутрішніх якостей;
  • розкриває сутність трактування проблеми кохання у творі Шолом-Алейхема (або Олександра Гріна);
  • висловлює власні судження щодо персонажів (Шимек, Бузя; або Ассоль, Артур Грей), їхнє ставлення до кохання і світу;
  • визначає теми, провідні мотиви, ідеї у повісті «Пісня над піснями» (або «Пурпурові вітрила»);
  • називає символи у прочитаних творах, розкриває їхній зміст, функції;
  • зіставляє літературні образи з кінообразами, виявляє ключові риси характеру персонажів прочитаних творів, утілені в медіаверсіях;

виразно читає вірші зарубіжних авторів про кохання, висловлює враження від прочитаних творів, порівнює оригінали та переклади віршів (за умови володіння іноземною мовою)

 

34

 

Олександр Грін (18801932). «Пурпурові вітрила».

(ТЛ) Поглиблення поняття про повість.

 

35

 

Основний конфлікт твору (Каперна мрія).

 

36

 

Ассоль і Грей.

 

37

 

Символіка образу пурпурових вітрил.

 

38

 

Поєднання реального і фантастичного в повісті.

 

39

 

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання

(Р.Бернс («Любов»),
Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»).

(Вірш напам’ять за власним вибором)

 

40

 

К. М. Симонов («Жди мене…». (Вірш напам’ять)) та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш, образ автора.

Вірш напам’ять за власним вибором

41

 

Розвиток мовлення №3 (пис.). Ідейно-художній аналіз поетичного твору.

 

42

 

Виразне читання віршів напам’ять.

 

43

 

Контрольна робота №4. Твір на літературну тему.

«Чудо кохання в поезії: слідами віршів Р. Бернса,         Г. Гейне, К. Симонова».

«Чарівна сила мрії» (за повістю О. Гріна «Пурпурові вітрила»).

 

 

 

 

 

6. Літературний детектив (5 годин)

 

 

44

 

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По (18091849) засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

(ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.

Ключові компетентності

  •   розуміє невідворотність покарання злочину (НЛ-2);
  •   висловлює судження щодо переваг фізичної витривалості, здорового способу життя (НЛ-3);
  •   усвідомлює необхідність набуття знань для успішної професійної діяльності (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • дає визначення жанру «детектив», виявляє його характерні ознаки на прикладі прочитаних творів;
  • знає про історію виникнення і формування жанру у світовій літературі, видатних представників детективної літератури;
  • розповідає про ключові віхи життя і творчості Е. А. По і  А. Конана Дойла, називає їхні найвідоміші твори, причини популярності серед різних поколінь;
  • знає і виявляє характерні ознаки циклу (на прикладі творів про Шерлока Холмса);
  • висловлює враження від прочитаних творів письменників, розповідає про своїх улюблених героїв;
  • виявляє особливості сюжету і композиції творів Е. А. По та  А. Конана Дойла;
  • установлює значення прийому «розповідь у розповіді» в текстах письменників;
  • характеризує образи персонажів (Легран, Джупітер, Шерлок Холмс, Ватсон, учасники злочинів та ін.);
  • змальовує образи оповідачів, називає їхні провідні риси, роль у розгортанні сюжету (спостерігач, безпосередній учасник сюжету (персонаж) тощо);
  • розуміє поняття «точка зору», виявляє у творах різні точки зору (персонажів, оповідача) на події, зіставляє їх;
  • розповідає про відомі екранізації за творами Е. А. По та  А. Конана Дойла (1-2 за вибором), висловлює власне судження про втілення героїв детективів засобами кіномистецтва;

порівнює оригінали й художні переклади творів письменників (за умови володіння іноземною мовою)

 

45

 

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

 

46

 

Артур Конан Дойл (18591930) — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».

 

47

 

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

 

48

 

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

 

 

7. Світова новела (6 годин)

 

 

49

 

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки.

 О. Генрі (18621910) – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.(ТЛ) Новела.

Ключові компетентності

  •   висловлює судження щодо моральної відповідальність за свої вчинки та утвердження справедливості; цінує щирість людських стосунків (НЛ-2);
  •   усвідомлює цінність життя (НЛ-3);
  •   шанобливо ставиться до мистецького хисту (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у прочитаних творах;
  • розрізняє за змістом різновиди новел (психологічну, філософську, фантастичну та ін.);
  • виразно читає і переказує  (близько до тексту) новели письменників;
  • виявляє у новелах зарубіжних митців основні проблеми (моральні, філософські та ін.), їхнє художнє втілення в подіях, образах, символах, назвах та інших компонентах твору;
  • визначає особливості розвитку сюжету новел, напружені (кульмінаційні) моменти творів;
  • характеризує образи персонажів новел у їхніх стосунках, динаміці, виявляє ключові риси персонажів, їхні моральні якості;
  • розмірковує над фіналами творів, дає їм (фіналам) власне тлумачення;
  • характеризує образи оповідача («Чарівна крамниця» Г. Дж. Уеллса) і розповідача (новели О. Генрі), розрізняє їх за формами оповіді (оповідач – від 1-ої особи, розповідач – від 3-ої особи);
  • виявляє культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О. Генрі, зв’язок із японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р. Акутаґави);
  • розкриває підтекст окремих епізодів творів;
  • порівнює оригінали і художні переклади новел (за умови володіння іноземною мовою);
  • порівнює образи героїв новел О. Генрі;

знає про втілення сюжетів новел у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них (1-2 твори за вибором)

 

50

 

 Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

 

51

 

Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач.

 

52

 

Позакласне читання № 3. Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»

 

53-54

 

Видатний англійський фантаст Герберт  Джордж Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.

 Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, точку зору.

 

55

 

Рюноске Акутаґава (18921927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».(ТЛ) Новела та її різновиди.

 

 

56

 

 

57

 

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

 

Розвиток мовлення № 4 (усно). Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору (вивчені твори О.Генрі, Г.Уеллса, Р.Акутагави за темою).

 

 

 

58

 

Контрольна робота № 5. Різнорівневі завдання з тем «Літературний детектив», «Світова новела».

 

 

 

8. Сучасна література. Я і світ (6 годин)

 

 

59

 

Айзек Азімов (19201992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

Ключові компетентності

  •   прогнозує загрози для розвитку інтелекту людини, пов’язані з науково-технічним прогресом (НЛ-1);
  •   розуміє важливість самостійного мислення, цінує свободу (НЛ-2);
  •   аналізує ступінь ризику під час прийняття життєво важливого рішення, усвідомлює цінність життя (НЛ-3);
  •   виявляє здатність оперативно та адекватно реагувати на технологічні зміни у житті суспільства (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • знає основні відомості про життя та творчість сучасних письменників;
  • розповідає про ключові події сюжету творів;
  • розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах;
  • характеризує образи головних героїв, їхнє сприйняття світу, стосунки з батьками, друзями та ін.;
  • визначає особливості художньої оповіді у творах (від 1-ої чи 3-ої особи), роль оповідної форми у розкритті образів героїв;
  • порівнює оригінал і переклад в окремих фрагментах (за умови володіння іноземною мовою);
  • порівнює образи підлітків у прочитаних творах;
  • оцінює (із допомогою вчителя) художню вартість прочитаних творів;
  • володіє інформацією про бібліотеки України (центральні, а також у рідному місті, селі), їхню структуру, організацію роботи (зокрема з використанням Інтернету);
  • розповідає про твори сучасних авторів, які привернули його (її) увагу, пояснює свої уподобання;

виявляє початкові вміння розрізнення художньої вартості сучасних творів

 

60

 

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

 

61

 

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

 

62

 

Діана Вінн Джонс (19342011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі.(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.

 

63

 

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.

 

64

 

Значення художнього прийому чаклунства у творі.

 

Резервні години.

 

 

65

 

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі.(ТЛ) Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.

 

 

66

 

Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.

 

 

67

 

Позакласне читання №4. Старк У. «Петер і червоний птах»

 

 

68

 

Контрольна робота №6. Різнорівневі завдання  з теми «Сучасна література. Я і світ».

 

 

 

 

9. Підсумки

 

 

69

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

70

 

Література на літо

 

 

Для вивчення напам’ять

  • Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…», або К. Симонов «Жди мене…»).
  • Кіплінг «Якщо…»

 

docx
Додано
29 липня 2019
Переглядів
1921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку