УКРАЇНСЬКА МОВА
5 КЛАС
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
|
Вступ |
|
1
|
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України |
03,09 |
|
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово |
|
2 |
РМ№ 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично) |
04,09 |
3 |
РМ№ 2. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного |
05.09 |
4 |
Усні й письмові висловлення, текст.Зміст, заголовок тексту. План тексту |
06.09 |
5 |
.Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення |
11.09 |
6 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова |
12.09 |
7 |
Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту |
13.09 |
8 |
Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових классах. Текст. Речення. Слово |
17.09 |
|
Лексикологія |
|
9 |
Лексичне значення слова. Однозначні та багатозначні слова |
18.09 |
10 |
Уживання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Тлумачний словник |
19.09 |
11 |
Лексична помилка та умовне позначення її (практично) |
20.09 |
|
РМ№ 3. Контрольне складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул) |
|
12 |
Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів |
25.09 |
13 |
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів РМ№ 4. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
26.09 |
14 |
Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів |
27.09 |
15 |
РМ№ 5. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом) |
01.10 |
16 |
РМ№ 6. Аналіз письмового переказу |
02.10 |
17 |
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів |
03.10 |
18 |
Контрольна робота № 2 Лексикологія |
04.10 |
|
Будова слова. Орфографія |
|
19 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова |
09.10 |
20 |
Корінь. Спільнокореневі слова й форми слова |
10.10 |
21 |
Суфікс |
11.10 |
22 |
Префікс |
16.10 |
23 |
РМ№ 7. Контрольний усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом |
17.10 |
24 |
Незмінні й змінні слова |
18.10 |
25 |
РМ№8. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі) |
01.11 |
26 |
Правопис значущих частин слова (повторення)РМ №9. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини) |
06.11 |
27 |
Написання префіксів пре-, при-, прі- |
07.11 |
28 |
Контрольна робота №3. Будова слова. Орфографія |
08.11 |
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія Звуки мови й звуки мовлення |
|
29 |
Голосні й приголосні звуки |
12.11 |
30 |
Приголосні тверді й м'які |
13.11 |
31 |
Приголосні дзвінкі й глухі |
14.11 |
32 |
Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г |
15.11 |
33 |
РМ№ 10. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму |
20.11 |
|
Позначення звуків мовлення на письмі |
21.11 |
34 |
Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв |
22.11 |
35-36 |
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ |
26.11-27.11 |
37 |
РМ№11. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
28.11 |
|
Склад. Наголос |
|
38
|
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично) |
29.11 |
39 |
РМ№12-13. Контрольний переказ |
04.12 |
40-41 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів РМ№ 14. Аналіз письмового переказу |
05.12-06.12 |
42 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом |
10.12 |
43 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о]перед складом з наголошеним [у] в коренях слів |
11.12 |
44 |
Контрольний текстовий диктант |
12.12 |
45
|
РМ№ 15. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови |
13.12 |
46 |
Тренувальні вправи |
18.12 |
47 |
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення |
19.12 |
48 |
Контрольна робота №4.Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
20.12 |
|
Повторення й узагальнення вивченого в кінці Ісеместру |
|
49 |
Лексикологія. |
24.12 |
50
|
Будова слова й орфографія |
26.12 |
51
|
Підсумковий урок |
27.12 |
КР-4 ПИСЬМ.ПЕРЕКАЗ-1
РМ(24)-15 ДИКТАНТ-1
УСН.ПЕРЕКАЗ-1
ДІАЛОГ-1
ПИСЬМ.ПЕРЕКАЗ-1
ДИКТАНТ-1
Українська мова(рос.)
6 клас
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
|
Вступ. Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі |
|
1 |
Вступ. Краса і багатство української мови. |
03.09 |
2 |
РМ №1. Відомості про мовлення. Ситуація спілкування. Засоби спілкування. Умови спілкування. |
04.09 |
3 |
Словосполучення і речення. Просте і складне речення, розділові знаки в них. |
05.09 |
4 |
Складні випадки правопису. |
06.09 |
|
Морфологія. Орфографія. Елементи стилістики. Іменник |
|
5 |
Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Використання іменників-синонімів, іменників-антонімів і синонімічних фразеологізмів з іменниками. |
10.09 |
6 |
Іменники, що означають загальні і власні назви. Велика буква і лапки у власних назвах. |
11.09 |
7 |
Рід іменників (повторення). Стилістична роль роду іменників. Іменники спільного роду. Узгодження з іменниками спільного роду прикметників, займенників, дієслів минулого часу. |
12.09 |
8 |
Число іменників (повторення). Стилістична роль числа іменників. Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини. Стилістична роль числа іменників. |
17.09 |
9 |
РМ № 2. Текст. Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Складний план готового тексту. Види зв’язку речень у тексті (практично). Відоме і нове у реченнях тексту. Мовні засоби організації тексту. |
18.09 |
10 |
Відмінки іменників. Кличний відмінок в українській мові. Правильне вживання відмінкових закінчень іменників при відмінюванні. |
19.09 |
11 |
Типи відмін іменників. Відмінювання іменників І відміни. |
20.09 |
12 |
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. |
24.09 |
13 |
Відмінювання іменників ІІІ відміни. Правильне вживання відмінкових форм іменників. |
25.09 |
14 |
РМ№3Контрольний усний переказ |
26.09 |
15 |
Відмінювання іменників ІV відміни. Правильне вживання відмінкових форм іменників. |
01.10 |
16 |
Контрольна робота № 1 за темою «Морфологія. Орфографія. Елементи стилістики. Іменник» (тестові завдання). |
02.10 |
|
Морфологія. Орфографія. Елементи стилістики. Іменник (продовження). |
|
17 |
Незмінювані іменники (практично). Правильне вживання незмінюваних іменників . Рід незмінюваних іменників. Відмінювання іменників множинної форми |
03.10 |
18 |
Стилістична роль словотвірних засобів іменників. Навчальне аудіювання тексту художнього стилю. |
04.10 |
19 |
РМ № 4. Докладний усний переказ тексту з елементами опису приміщення |
08.10 |
20 |
Не з іменниками. |
09.10 |
21 |
Букви е,и, і в суфіксах –ечок, -ечк,-ичок,-ичк. |
10.10 |
22 |
Букви е,и, і в суфіксах –інн(я), -енн(я), -я, -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
16.10 |
23 |
РМ №5. Контрольний письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення за простим або складним планом(підготовча робота) |
17.10 |
24 |
РМ №6 Контрольний письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення за простим або складним планом(виконання роботи) |
18.10 |
25 |
Написання та відмінювання чоловічих та жіночих прізвищ, імен та по батькові.РМ№7Аналіз письмового переказу |
05.11 |
26 |
Вживання великої букви у власних назвах. |
06.11 |
27 |
Розбір іменників як частини мови. Систематизація та узагальнення вивченого про іменник. |
07.11 |
28 |
Контрольна робота № 2 за темою «Морфологія. Орфографія. Елементи стилістики. Іменник» (тестові завдання). |
08.11 |
|
Прикметник
|
|
29 |
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Правопис голосних у закінченнях прикметників (повторення).. |
12.11 |
30 |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні |
13.11 |
31 |
РМ№8.Контрольне складання діалогів |
14.11 |
32 |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. Утворення вищого і найвищого ступенів порівняння прикметників. |
19.11 |
33 |
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Утворення вищого і найвищого ступенів порівняння прикметників. |
20.11 |
34 |
РМ № 9 Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи |
21.11 |
35 |
Повні й короткі форми прикметників; паралельні відмінкові закінчення. |
22.11 |
36 |
РМ №10 Використання прикметників в літературі. Епітети. Метафора. |
26.11 |
37 |
Прикметники твердої і м’якої груп, їх відмінювання. Стилістична роль словотвірних засобів прикметників (практично). |
27.11 |
38 |
Контрольна робота № 3 за темою «Прикметник» (тестові завдання). |
28.11 |
|
Прикметник |
|
39 |
Написання прикметників із суфіксами –еньк, -есеньк, –ісіньк, –юсіньк, -ськ,-цьк, -зьк (практично). |
03.12 |
40 |
Букви ь, е, у в суфіксах на означення пестливості і неповноти ознаки: –еньк, -есеньк, –ісіньк, –юсіньк, -уват, -юват. |
04.12 |
41 |
Букви ь, е, о, и, і в прикметникових суфіксах –ськ, -ев (-єв), -ов (-йов, -ьов), -ин, -ін, -ичн, -ічн, а також у прикметниках на –зький, -цький. |
05.12 |
42 |
РМ№11 Контрольне читання мовчки |
06.12 |
43 |
Написання не з прикметниками. |
10.12 |
44 |
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
11.12 |
45 |
Контрольний диктант за І семестр
|
12.12 |
46 |
Написання –н , –нн у прикметниках. |
17.12 |
47 |
Написання –н , –нн у прикметниках. Написання прізвищ прикметникової форми. |
18.12 |
48 |
Розбір прикметників як частини мови. Систематизація та узагальнення вивченого про прикметник. |
19.12 |
49 |
Контрольна робота № 4 за темою «Прикметник» (тестові завдання). |
20.12 |
|
Повторення в кінці І семестру |
|
50 |
Іменник |
24.12 |
51 |
Прикметник |
25.12 |
52 |
Підсумковий урок |
26.12 |
КР-4
РМ(25)-11
УСН.ПЕРЕКАЗ-1
ДІАЛОГ-1
ЧИТАННЯ МОВЧКИ-1
ПИСЬМ.ПЕРЕКАЗ-1
ДИКТАНТ-1
Українська мова
8 кл.
І семестр
№ з/п |
Зміст уроку |
Дата |
|
Вступ.Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис .Пунктуація . Словосполучення й речення |
|
1 |
Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. |
06.09 |
2 |
Лексикологія. Фразеологія. РМ№1.Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки |
07.09 |
3 |
Морфологія й орфографія. Основні правила правопису |
13.09 |
4 |
Словосполучення. Будова і види СС за способом вираження головного слова. |
14.09 |
5 |
Види підрядного зв’язку між словами в СС. |
20.09 |
6 |
РМ№2.Контрольний вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі. |
21.09 |
7 |
Речення. Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні. Граматична помилка та її умовне позначення (практично). |
27.09 |
8 |
РМ № 3.Контрльне складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури. |
28.09 |
9 |
Контрольна робота. |
04.10 |
|
Тема. Просте речення. Двоскладне речення |
|
10 |
Головні й другорядні члени речення. |
05.10 |
11 |
Підмет і присудок. Способи вираження підмета. |
11.10 |
12 |
Простий і складений присудок (іменний і дієслівний). Способи вираження присудка. РМ №4.Повідомлення на тему про мову ( дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі. |
12.10 |
13 |
Тире між підметом і присудком.Узгодження головних членів речення.Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос. |
18.10 |
14 |
Означення, додаток й обставини як другорядні члени речення (повторення). РМ № 4. Ділові папери. План роботи. |
19.10 |
15 |
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки. |
01.11 |
16 |
РМ №5.Докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим планом) з використанням прикладок. |
02.11 |
17 |
Види обставин за значенням, способи їх вираження |
08.11 |
18 |
Порівняльний зворот,виділення порівняльних зворотів комами . РМ№6Усний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим планом) з використанням порівняльних зворотів |
09.11 |
19 |
РМ№7.Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом). |
15.11 |
20 |
РМ.№8.Аналіз письмового переказу.Тренувальні вправи |
16.11 |
21 |
Контрольна робота. |
22.11 |
|
Тема. Односкладні речення |
|
22 |
Односкладні речення з головним членом у формі присудка і підмета. Означено-особові речення. |
23.11 |
23 |
Неозначено особові, узагальнено-особові та безособові речення. |
29.11 |
24 |
Називні речення. РМ №9. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням називних речень для позначення місця. |
30.11 |
25 |
РМ№10. Контрольний письмовий твір-опис місцевості за власним спостереженням. |
06.12 |
26 |
Односкладне речення як частина складного речення. Повні й неповні речення .Тире в неповних реченнях |
07.12. |
27 |
Контрольний диктант |
13.12 |
28 |
РМ №11.Складання та розігрування діалогу-розпитування або домовляння (телефонної розмови) з використанням неповних речень та односкладних речень. |
14.12 |
29 |
Контрольна робота. |
20.12 |
|
Повторення та узагальнення вивченого за І семестр |
|
30 |
Просте речення. Двоскладне речення |
21.12 |
31 |
Односкладні речення |
27.12 |
32 |
Підсумковий урок. |
28.12 |
К.р. - 3
РМ(16) - 11
Діалог – 1
К/усний пер. – 1
К/пис. твір – 1
К/пис. переказ – 1
Диктант - 1
Українська мова
9-Б клас
І семестр
№ уроку |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
|
Повторення вивченого у 8 класі. Синтаксис. Пунктуація |
|
1 |
Вступ.Розвиток української мови. |
04.09 |
2 |
РМ№1. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне). Різновиди читання (ознайом., вивч., перегляд). Стилі, типи мовлення. |
07.09 |
3 |
РМ№2. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми |
11.09 |
4 |
РМ№3. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку |
14.09 |
5 |
Граматична основа речення Односкладне й двоскладне речення |
18.09 |
6 |
РМ№4.Контрольний вибірковий усний переказ тексту художнього стилю |
21.09 |
7 |
Розділові знаки у простому ускладненому реченні |
25.09 |
8 |
РМ№5. Ділові папери. Резюме |
28.09 |
9 |
Пряма й непряма мова. Заміна прямої мови непрямою. Розділові знаки при прямій мові |
02.10 |
10 |
РМ№ 6.Складання й розігрування діалогів – обговорень (прочитаної книжки, музичних новинок тощо) з різними співрозмовниками — товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації. |
05.10 |
11 |
Цитата як засіб передачі чужої мови |
09.10 |
12 |
Діалог. Розділові знаки при діалозі |
12.10 |
13 |
РМ№7. Контрольне складання й розігрування діалогу-домовленості з відповідною аргументацією (потребою очищення й природного зволоження повітря; зонування середовища, декорування приміщення й т. ін.) |
16.10 |
14 |
Контрольна робота |
19.10 |
|
Складне речення, його ознаки. Складносурядне речення |
|
15 |
Складне речення і його ознаки. Складне речення без сполучників,із сурядним і підрядним зв’язком. |
02.11 |
16 |
РМ№8. Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (за складним планом) |
06.11 |
17 |
Складносурядне речення,його будова і засоби зв’язку у ньому. |
09.11 |
18 |
РМ№9.Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням . |
13.11 |
19 |
Смислові зв’язки між частинами складносурядного реченнями. РМ№10. Аналіз письмового переказу |
16.11 |
20 |
Розділові знаки між частинами ССР |
20.11 |
21 |
Контрольна робота |
23.11 |
|
Складнопідрядне речення
|
|
22-23 |
Складнопідрядне речення ,його будова і засоби зв’язку в ньому. Основні види складнопідрядних речень. |
27.11-30.11 |
24 |
Складнопідрядне речення з підрядним означальним. |
04.12 |
25 |
Контрольний диктант. |
07.12 |
26 |
РМ№11 Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему. |
11.12 |
27 |
Складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним. РМ№12.Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну тему |
14.12 |
28 |
РМ№13. Контрольний письмовий твір. Есе («Що робить мене щасливим(ою)») з використанням складнопідрядних речень |
18.12 |
29 |
Контрольна робота. |
21.12 |
30 |
Урок мовленнєвого розвитку№14.Ділове мовлення. Заява. Підсумковий урок |
28.12 |
К.р. – 3
РМ (19) – 14 Діалог – 1 К/письм твір- 1 К/пис. переказ – 1
Диктант – 1 К/усний переказ – 1