Тема. Правила вживання апострофа. Підготовка до тематичного оцінювання.
Мета: повторити й систематизувати знання, здобуті на попередніх уроках, удосконалювати навички правильної вимови й написання слів з апострофом;
формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, визначати головне, робити висновки;
розвивати навички самостійної та групової роботи;
виховувати товариські взаємини, інтерес до мовних явищ;
заохочувати до співробітництва.
Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок.
Обладнання: підручник, таблиця, картки з завданнями.
Хід уроку
I Актуалізація опорних знань учнів
Перевірка домашньої вправи 189.
П ід’єднати [ п’ідйеднати] , розм’як [розмйак]
II Оголошення теми та мети уроку
Виходячи з домашнього завдання, якою буде тема уроку?
(1 слайд)
III Мотивація навчання школярів
Які цілі ми поставимо собі для досягнення нашої теми?
Клас ділиться на три групи:
I – користуючись схемами з’єднати приклади з відповідними правилами; коли апостроф ставимо.
II - користуючись схемами з’єднати приклади з відповідними правилами; коли пишемо м’який знак.
III - користуючись схемами з’єднати приклади з відповідними правилами; коли не пишемо м’який знак.
ВПР. 192 випишіть слова спочатку з апострофом, а потім - без нього (учні виконують роботу в зошитах), один учень біля дошки виписує слова тільки з апострофом.
Прослухати вірш , запам’ятати якомога більше слів з апострофом, а потім записати.
У п’ятницю, у надвечір’я,
Як туманцем потягло,
Сонце плавно у міжгір’я
Спочивати попливло.
На подвір’ячку, під в’язом,
Вся зібралася сім’я:
Відпочить, побути разом
Та послухать солов’я.
Вечоріє. На подвір’ї
Вся сім’я рядком сидить…
Перше випливло сузір’я:
Бавить, манить і мигтить. (9)
(один учень зачитує виписані слова, інші звіряються, доповнюють) (2 слайд)
Подані в транскрипції слова записати відповідно до орфографічних норм і навпаки. (Завдання записані на картках. Учень виходячи до дошки обирає картку (2)). (3 слайд)
[бйут ] - б’ють [п’івйаблука]- пів’яблука
[р із б’ар]- різьбяр [в’ідйізд] - від’їзд
[подв’ірйа]- подвір’я [звйазати] - зв’язати
Зав’язь –[завйаз ] обов’язок –[обовйазок]
Буряк –[бур ак] свято –[св’ато]
Пір’я -[п’ірйа] м’яко –[мйако]
Побудуйте з кожної пропонованої купки цеглинок фонем два або й три слова. (для кожної купки викликається учень, який працює біля дошки. Інші учні складають слова в зошитах). (5 слайд)
(На дошці висить текст оголошення).
- Сьогодні з ранку, ідучи на роботу, я помітила на своєму будинку оголошення про втрату ключів. Погляньте на його зміст, що не так? Давайте виправимо допущені помилки. (6 слайд)
Оголошення
10 березня біля пятого підїзду будинку загублино звязку ключів із деревяним брелоком, на якому вирізблено імя Святослав. Про знахідку прошу повідомити за номиром… Наперед вдячна.
(п’ятого, під’їзду, загублено, зв’язку, дерев’яним, вирізьблено, ім’я, номером)
Виправлені слова записати в зошит, звіривши написане. (7 слайд)
IV Закріплення вивченого матеріалу.
Ь -1, ’– 2
Дядько, морський, рум’яний, вісь, солов’ї, черв’як, вчаться, від’їзд, їдальня, сільський,зів’ялий, Лук’ян.
(8 слайд)
Складіть суму всіх цифр.(18-Н) Отримане число - це порядок букви в алфавіті. Знайдіть подану букву і придумайте слово, щоб в ньому був апостроф або м’який знак або сполучення йо, ьо і запишіть ці слова.
На початку уроку ми з вами поставили цілі. Досягли ми їх чи ні?
Яких саме цілей ми досягли?
Навіщо нам знати правила вживання апострофа, м якого знака?
Навіщо нам вивчати звуки?
Який вид роботи найбільше сподобався?
V Домашнє завдання.
Підготуватись до тематичного оцінювання. Повторити пар. 16 -23 ,
вправа 195