Календарно-тематичне планування
Українська мова
6 клас
Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата
|
Примітка |
Повторення вивченого в початкових класах |
|||
1 |
Вступ. Краса і багатство української мови. |
|
|
2 |
РМ. № 1. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію, спілкування та її складники: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично). Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет. |
|
|
3 |
РМ. № 2. Повторення вивченого про типи мовлення. Читання текстів (уривків), що належать до різних типів мовлення. Аудіювання текстів діалогічного й монологічного характеру, у яких поєднано різні типи мовлення (розповідь, опис, елементи роздуму). |
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (6 год.) |
|||
4 |
Словосполучення і речення. Головні члени речення. |
|
|
5 |
Просте речення. |
|
|
6 |
Звертання, вставні слова. |
|
|
7 |
РМ. № 3. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів. |
|
|
8 |
Однорідні члени речення в простому реченні. |
|
|
9 |
Складне речення. |
|
|
10 |
Пряма мова і діалог. Основні орфограми та пунктограми. |
|
|
11 |
РМ. № 4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівського музею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника та ін.) |
|
|
12 |
Контрольний диктант № 1. Навчальне читання мовчки |
|
|
Лексикологія |
|||
13 |
Групи слів за їх походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів |
|
|
14 |
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично) |
|
|
15 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і |
|
|
16 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа |
|
|
17 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
|
18 |
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми. |
|
|
19 |
РМ. № 5. Створення висловлення-роздуму «Професія моїх батьків» («Ким я мрію стати») з використанням професійних слів, неологізмів. |
|
|
20 |
Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова. Діалектні слова. |
|
|
21 |
Професійні слова і терміни, просторічні слова. Пароніми (практично). |
|
|
22 |
Контрольна робота № 1. «Лексикологія» (тести і завдання) |
|
|
Фразеологія |
|||
23 |
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
|
|
24 |
Джерела фразеологізмів. Ознайомлення з фразеологічним словником. |
|
|
25 |
РМ. № 6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
|
|
26 |
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|
27 |
Фразеологізми в ролі членів речень. |
|
|
28 29 |
РМ. № 7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму |
|
|
РМ. № 8. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
|
|
|
30 |
Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
|
|
31 |
РМ. № 9. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів. |
|
|
32 |
РМ № 10. Аналіз письмового твору. |
|
|
Словотвір. Орфографія |
|||
33 |
Змінювання і творення слів. Твірне слово |
|
|
34 |
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|
35 |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
|
36 |
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням –чн-(-шн-). |
|
|
37 |
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-, -цьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|
38 |
Складні слова. Сполучні о,е в складних словах. |
|
|
39 |
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів із пів-. |
|
|
40 |
Творення та правопис складноскорочених слів. |
|
|
41 |
Контрольна робота № 2. «Фразеологія. Словотвір. Орфографія» (тести і завдання). |
|
|
Морфологія. Орфографія Іменник |
|||
42 |
Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
43 |
РМ. № 11. Будова опису приміщення |
|
|
44 |
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). |
|
|
45 |
Велика буква та лапки у власних назвах |
|
|
46 |
Збірні іменники |
|
|
47 |
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. |
|
|
48 |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|
49 |
Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників. |
|
|
50 |
Контрольна робота № 3. «Морфологія. Іменник» (тести і завдання). |
|
|
51 |
Поділ іменників на відміни і групи |
|
|
52 |
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|
53 |
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
|
|
54 |
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни. |
|
|
55 |
Відмінювання іменників ІІІ і ІV відміни. |
|
|
56 |
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
|
|
57 |
Написання не з іменниками. |
|
|
58 |
РМ. № 12. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|
59 |
Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о). |
|
|
60 |
Написання та відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові |
|
|
61 |
Правопис складних іменників. |
|
|
62 |
Контрольна робота № 4. «Іменник» (тести і завдання). |
|
|
63 |
РМ. 13 Визначення ролі іменників в описі приміщення |
|
|
64 |
РМ. 14Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. |
|
|