Календарно-тематичне планування
Історія України
8 клас (52 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
||||||
|
|
||||||||
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.) |
|||||||||
1 |
|
|
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст. |
|
|||||
2 |
|
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. |
|
|||||
3 |
|
|
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути. Практична робота № 1. Виокремити у витягах з Литовських статутів норми, в яких втілено ідеї рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом. |
|
|||||
4 |
|
|
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. |
|
|||||
5 |
|
|
Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. |
|
|||||
6 |
|
|
Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. |
|
|||||
7 |
|
|
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи в православній церкві. |
|
|||||
8 |
|
|
Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія. |
|
|||||
9 |
|
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|||||
10 |
|
|
Практична робота № 2. Здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|||||
11 |
|
|
Урок узагальнення. |
|
|||||
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
|||||||||
12 |
|
|
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. |
|
|||||
13 |
|
|
Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. |
|
|||||
14 |
|
|
Практична робота № 3. Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. |
|
|||||
15 |
|
|
Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
|
|||||
16 |
|
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
|||||
17 |
|
|
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
|||||
18 |
|
|
Урок узагальнення. |
|
|||||
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
|||||||||
19 |
|
|
Передумови і причини Національно-визвольної війни. Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. |
|
|||||
20 |
|
|
Події 1650–1651 рр. Битва поблизу Берестечка і Білоцерківський договір. |
|
|||||
21 |
|
|
Битва поблизу Батога. Молдавські походи. Облога Жванця. |
|
|||||
22 |
|
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. |
|
|||||
23 |
|
|
Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
|
|||||
24 |
|
|
Практична робота № 4. Розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
|
|||||
25 |
|
|
Урок узагальнення. |
|
|||||
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
|||||||||
26 |
|
|
Козацька Україна після Національно-визвольної війни.Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. |
|
|||||
27 |
|
|
Початок і перебіг Руїни. Внутрішня боротьба за владу та впливи. |
|
|||||
28 |
|
|
Розкол Гетьманської держави. |
|
|||||
29 |
|
|
Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. |
|
|||||
30 |
|
|
Козацька Україна в системі міжнародних відносин. |
|
|||||
31 |
|
|
Правобережне козацтво, Слобідська Україна й Запорожжя (Військо Запорозьке Низове) в останній чверті ХVІІ ст. |
|
|||||
32 |
|
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. |
|
|||||
33 |
|
|
Бендерська Конституція. |
|
|||||
34 |
|
|
Практична робота № 5.Проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей», Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави, порядок її взаємин з Московською державою (Річчю Посполитою / Шведською імперією) та поміркувати, якою мірою кожен з цих документів гарантував права і вольності правлячого стану, суверенітет Козацької держави. |
|
|||||
35 |
|
|
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. |
|
|||||
36 |
|
|
Церковне життя. Освіта. |
|
|||||
37 |
|
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. |
|
|||||
38 |
|
|
Урок узагальнення. |
|
|||||
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|||||||||
39 |
|
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. |
|
|||||
40 |
|
|
Нова Січ. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. |
|
|||||
41 |
|
|
Практична робота № 6. Визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави. |
|
|||||
42 |
|
|
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України. |
|
|||||
43 |
|
|
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. |
|
|||||
44 |
|
|
Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. |
|
|||||
45 |
|
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. |
|
|||||
46 |
|
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. |
|
|||||
47 |
|
|
Практична робота № 7. Здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|||||
48 |
|
|
Урок узагальнення. |
|
|||||
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ |
|||||||||
49 |
|
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|||||
50 |
|
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
|||||
51 |
|
|
Практична робота № 8. На підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|||||
52 |
|
|
Підсумкове узагальнення. |
|
|||||