6клас 1 семестр Технології
Розроблено згідно з модельно-навчальною програмою автори: А.Терещук,
О.Абрамова, В.Гащак, Н.Павич затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН від 12.07.2021 № 795)
6 клас (2 год).
№ уроку |
К-сть годин |
Дата проведення
|
Тема, виклад основного матеріалу |
Види навчальної діяльності (що мають робити учні) |
Домашнє завдання |
|
1-2 |
2 |
|
Орієнтовні завдання на семестр, навчальний рік. Що і як можна виготовити у шкільній майстерні корисного для себе та інших. Правила безпеки (безпечних прийомів праці): - у шкільній майстерні ; - за комп’ютером; - у лабораторії |
Перегляд та інтерактивне обговорення навчального відео. Екскурсія на виробничий процес. Зустріч-бесіда з дизайнером, конструктором тощо. Демонстрація діючих моделей, презентація соціальних / творчих проєктів, переможців конкурсів тощо. Планування можливих напрямків проєктування, ознайомлення через перегляд відео, з різними прикладами проєктів: архітектурні споруди, аеробуси, кораблі, відомі твори мистецтва тощо. Визначення можливих індивідуальних та спільних навчальних процесів взаємодії між собою. |
|
|
Тема (напрямок проєкту): «Корисна річ для моєї родини» (8 годин). Продукт проєктно-технологічної діяльності: «Формочка для печива». Основна технологія виготовлення виробу: технологія обробки тонколистового металу та дроту Додаткова технологія: карбування, тиснення, гравірування, насічка, плетіння, тощо |
||||||
3-4 |
2 |
|
Тема1. Вибір об’єкту проєктування. Ескіз проєктованого виробу. Метод мозкового штурму. Винахід як основа для створення нового продукт. Виготовлення, види та властивості тонколистового металу і дроту. Технології художньої обробки тонколистового металу та дроту. Інструменти та пристосування для виготовлення виробів із жерсті та дроту. Вибір об’єкта праці та визначення мети й завдання виготовлення особистісно і соціально значущого виробу з тонколистового металу чи дроту та критеріїв, яким він має відповідати. |
Визначення властивостей тонколистового металу та дроту. Вибір об’єкта праці та визначення технологій для його виготовлення і оздоблення. Формулювання мети й завдання виготовлення . Пошук та аналіз моделей-аналогів обраного об’єкта праці. |
Створити банк ідей на виріб. Підготувати повідомлення. |
|
Очікувані результати: формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб мету проєктно-технологічної діяльності. Конструює об’єкт проєктування , читає та виконує графічні зображення. Знаходить, аналізує і доцільно поширює інформацію про види декоративно-ужиткового мистецтва. Визначає види матеріалів за їх властивостями, зокрема для користі здоров’я та здоров’я інших. |
||||||
5-6 |
2 |
|
Тема 2. Виконання технологічних операцій по виготовленню виробу.
Техніка безпеки при виконанні технологічних операцій. Процес вирівнювання, розмічання, різання, обпилювання деталей та виготовлення виробів із дроту. Послідовність виготовлення деталей виробу. Прийоми розмічання, різання та гнуття деталей з жерсті та дроту. Пристосування для правлення, вирівнювання і гнуття. Види, будова та призначення інструментів для обробки жерсті та дроту. |
Добір та підготовка матеріалів, інструментів і пристосувань. Виготовлення шаблонів та розробка схем на деталі виробу. Розмічання деталей виробу на матеріалі за допомогою розміточних інструментів. Виконання технологічних операції різання, обпилювання та гнуття з дотриманням правил безпечної праці та санітарних норм. Організація робочого місця. Виготовлення основи та додаткових деталей виробу. З’єднання деталей виробу Виготовлення виробу із жерсті та дроту. |
Розробити ескіз (шаблон при потребі) та , схеми деталей виробу. Скласти технологічну послідовність виготовлення виробу. |
|
Очікувані результати: організовує самостійно або за допомогою інших осіб роботу для виготовлення проєктованого виробу. Використовує ідеї декоративно-ужиткового мистецтва у власній творчості – створенні виробу. Демонструє відповідальність за збереження навколишнього середовища. |
||||||
7-8
|
2 |
|
Тема 3 Оздоблення виробу. Техніка безпеки при виконанні технологічних операцій. Оздоблення виробів із жерсті. Види оздоблення та оздоблювальні матеріали. Підготовка виробів до оздоблення. Прийоми оздоблення виробів із жерсті. Простота та складність форми виробу. Раціональне використання матеріалів, способів оброблення і з’єднання |
Добір або розроблення композиції для оздоблення виробу з жерсті. Розмічання місця на деталях виробу для декорування. Декорування й остаточної обробки виробу. Остаточна обробка виробу (чорніння, фарбування, патинування або покриття лаком за потреби). Композиція для оздоблення. Шліфування. Остаточна обробка виробу (чорніння, фарбування, патинування або покриття лаком за потреби). |
Завершити опорядження та оздоблення елементів виробу |
|
Очікувані результати: Застосовує технології обробки різних матеріалів. Критично оцінює джерела інформації про матеріали та обґрунтовано використовує їх. |
||||||
9-10 |
2 |
|
Тема 4. Презентація проєктованого виробу.
Само оцінювання. Презентація власної діяльності. Аналіз виконаної роботи. Контроль якості виконання технологічних операцій. Усунення недоліків. |
Оцінка якості виготовленого виробу відповідно до заданих вимог (функціональних, технологічних, естетичних, економічних тощо). |
Здійснити самооцінку виготовленого виробу. Презентувати виріб. Апробувати виріб в домашніх умовах. |
|
Тема (напрямок проєкту): «Незабутні моменти» (8 годин). Продукт проєктно-технологічної діяльності: тримач для фотографій. Основна технологія виготовлення виробу: технологія обробки дроту. |
||||||
11 |
1 |
|
Тема 1. Вибір об’єкту проєктування. Діяльнісна складова: Ознайомлення з мистецтвом виготовлення виробів з дроту, їх різновидом, функціональним призначення, особливостями виготовлення із застосування додаткових технологій. Обговорення ідей щодо вибору теми проєкту. Визначення об’єкту проєктування. Відбір кращих конструктивних рішень (варіантів) для власного виробу на основі перегляду (аналізу) зображень моделей-аналогів. Знаннєва складова: Ідея, пропозиція, модель-аналог, обробка інформації, методи творчого пошуку. |
|
Підготувати інформацію про використання виробів з дроту у побуті. |
|
12 |
1 |
|
Тема 2. Ескіз проєктованого виробу. Діяльнісна складова: Визначення та обґрунтування критеріїв, яким має відповідати об’єкт проєктування, та визначення його параметрів. Моделювання варіантів форм зовнішніх обрисів плоского виробу (геометричні, форми об’єктів природного середовища тощо). Створення ескізу тримача для фото. Знаннєва складова: Художнє конструювання. Основні чинники художнього конструювання. Графічні зображення у проєктуванні виробів. Плоский предмет (виріб) Малюнок, ескіз, масштаб. |
|
Підготувати фото для запроєктованого тримача |
|
13
14 |
1
1 |
|
Тема 3. Конструкційні матеріали та їх вибір. Діяльнісна складова: Добір конструкційних матеріалів для виготовлення виробу. Ознайомлення з різновидом дроту, його властивостями. Визначення орієнтовної вартості витратних матеріалів. Дослідження видів дроту за матеріалами (кольором); властивостей на пружність, гнучкість тощо. Вибір матеріалу підставки для тримача. Знаннєва складова: Дріт. Сфера застосування дроту (на виробництві, в побуті тощо), потреба, попит. Виробництво дроту (способи виготовлення), волок, оправка, види дроту, профіль дроту, властивості дроту (міцність, пружність, гнучкість). Тема 4. Технологія обробки конструкційних матеріалів. Діяльнісна складова: Ознайомлення з техніками роботи з дротом (гнуття, плетіння, скручування тощо) в залежності від обраного виробу/ продукту. Вибір техніки роботи з дротом для виготовлення виробу (техніка без переривчастого гнуття). Добір технології (додаткових технологій) для виготовлення проєктованого виробу. Визначення послідовності виконання технологічних операцій з виготовлення виробу. Добір інструментів та пристосувань необхідних для виконання технологічних операцій. Знаннєва складова: Інструменти та пристосування для обробки дроту. Технологія обробки дроту. |
|
Підготувати матеріали та інструменти для проектованого виробу.
Виконати моделювання запланованного виробу з використання нитки на плоскій поверхні |
|
15,16
17 |
3 |
|
Тема 5. Виконання технологічних операцій по виготовленню виробу (3 год.). Діяльнісна складова: Виконання запланованих робіт, техніко-технологічних операцій (розмічання деталей виробу, визначення довжини дроту для безперервного гнуття, гнуття дроту по шаблону, контуру зображення, з застосування оправок тощо), виготовлення (формування основи) в залежності від обраного об’єкту проєктування з дотриманням безпечних прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями. Вдосконалення конструкції виробу під час його виготовлення з внесенням відповідних змін у графічне зображення (ескіз, схему), за яким виготовляється виріб. Виготовлення та оздоблення підставки, монтаж виробу. Здійснення самоконтролю якості виконаних технологічних операцій. Знаннєва складова: Організація робочого місця. Підготовчі операції (вирівнювання, правлення дроту). Розмічання (лінійне розмічання),прийоми нанесення розмітки, припуск,визначення довжини розгортки дроту для деталей складної форми. Різання дроту, способи гнуття дроту, пристосування для гнуття дроту. Способи монтажу виробу. Правила безпечної роботи з дротом. |
|
Створення дорожньої (інструкційної) картки щодо послідовності практичної реалізації (виготовлення) тримача. |
|
18 |
1 |
|
Тема 6. Презентація проєктованого виробу. Діяльнісна складова: Здійснення апробації. Обговорення експлуатаційних недоліків, які виникли при апробації. Усунення недоліків, прийняттям технічних рішень. Самооцінювання. Порівняння наслідків своєї практичної роботи із запланованим результатом. Підготовка виступу для презентації проєкту. Презентація власної діяльності з акцентом на творчий підхід у ході реалізації проєкту. Оцінювання захисту (чіткість, зрозумілість виступу, якість відповідей на запитання тощо). Знаннєва складова Правила презентації, вимоги до неї. Способи презентації (powerpoint, виставка, фотоколаж, відеопрезентація, виступ. |
|
Апробувати виріб у домашніх умовах. |
|
Тема (напрямок проєкту): «Тваринки-помічники» (8 годин). Продукт проєктно-технологічної діяльності: холдер для кабелю (органайзер для навушників). Основна технологія виготовлення виробу: технологія художньої обробки шкіри. |
||||||
19 |
1 |
|
Тема 1. Вибір об’єкту проєктування. Діяльнісна складова: Мотивація навчальної діяльності (створення проблемної ситуації: Які негативні наслідки замотуванню кабелю? Як цьому можна запобігти). Обговорення актуальності, мети та завдань проєктно-технологічної реалізації об’єкту проєктування та особливостей їх практичної реалізації. Формування питань щодо доцільності виготовлення виробу Знаннєва складова: Поняття про маркетинг. Анкетування та опитування у міні-маркетинговому дослідженні споживачів. Пошук інформації. Збереження інформації. |
|
Домашнє завдання: провести міні-маркетингове дослідження доцільності виготовлення запланованого виробу. |
|
20 |
1 |
|
Тема 2. Технічне та художнє конструювання. Діяльнісна складова: Визначення особливостей конструкції виробу (кількість деталей, спосіб застібки, розміри тощо). Моделювання варіантів форм холдера (форми тваринного світу). Створення ескізу холдера для кабелю. Знаннєва складова: Основні вимоги (критерії) до об’єкту технологічної діяльності. Функційність та естетичність виробу. |
|
Підготувати інформацію про тварину, яку обрали як основу форми майбутнього виробу. |
|
21 |
1 |
|
Тема 3. Конструкційні матеріали та їх вибір Діяльнісна складова: Обґрунтування доцільності вибору матеріалів із вторинної сировини для виготовлення проєктованого виробу (старі чи зіпсовані речі зі шкіри, шкірзамінника, фетру, флісу, повсті.) Добір інструментів та пристосувань необхідних для виконання технологічних операцій. Знаннєва складова Переробка та вторинне використання конструкційних матеріалів, побутових речей тощо. Види та властивості шкіри. Інструменти та пристосування. |
|
Підготувати матеріали та інструменти для виготовлення виробу. |
|
22,23
24 |
3 |
|
Тема 4. Виконання технологічних операцій по виготовленню виробу. Діяльнісна складова: Створення шаблону виробу. Розмічання та перенесення за допомогою шаблону контурів зображень на конструкційний матеріал. Економне використання конструкційних матеріалів. Ознайомлення із способами обробки конструкційних матеріалів. Добір способу обробки конструкційних матеріалів. Виготовлення та оздоблення холдера для кабелю з дотриманням правил безпечної праці.Оздоблення виробу. Знаннєва складова Способи обробки конструкційних матеріалів відповідно до обраного матеріалу. Розмічання. Економне використання конструкційних матеріалів. Точність обробки деталі (виробу). Види оздоблення. Техніки оздоблення виробів. Технологічна послідовність виготовлення виробу з дотриманням правил безпечної праці. |
|
Виконати творче завдання на економне розмічання у робочому зошиті. |
|
25,26 |
2 |
|
Тема 5. Презентація результатів проектної діяльності. Діяльнісна складова: Вибір способу презентації результатів роботи. Обґрунтування значущості виробу. Проведення розрахунку орієнтовної собівартості виробу, порівняльного аналізу з ціною аналогічних комплектів у торговельних мережах. Обговорення можливостей реалізації об’єкту проєктної діяльності, створення реклами. Самооцінка власної діяльності. Екологічна оцінка проєкту: можливості виготовлення виробу з матеріалів – відходів виробництва. Обговорення можливих варіантів реклами виробу як товару для продажу. Знаннєва складова Екологічна оцінка проєкту. Товар. Товарна цінність. Витрати, собівартість, вартість. Визначення вартості товару. Можливості реалізації проєктного виробу (соціальна акція, благодійність, ярмарок, виставка-продаж, інтернет-мережа тощо). Реклама, види реклами. |
|
|
|
Проєкт « Гарячі напої» Продукт проєктно-технологіної діяльності: гарячі нпої
Основна технологія виготовлення виробу: технологія приготування їжі. Додаткова технологія: технологія сервірування столу. |
||||||
27 |
1 |
|
Тема 1. Культура харчування. Поживні речовини. Основи раціонального харчування. Основні продукти харчування. Тарілка здорового харчування. Моє харчування.
|
Проведення досліджень із визначення харчових звичок власних / в родині та самоаналіз організації харчування відповідно до здорового харчування. Складання своєї тарілки здорового харчування. |
|
|
28 |
1 |
|
Тема 2. Види гарячих напоїв . Значення гарячих напоїв для харчування людини. Чай, його види. Технології приготування чаю. Посуд для приготування гарячих напоїв. Подавання гарячих напоїв до столу. Прийоми роботи з гарячими рідинами та нагрівальними приладами. Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання технологічних операцій. |
Вибір та Виготовлення спроектованого виробуобґрунтування об’єкту проєктування та його практичного використання та виготовлення. Планування роботи з виконання проєкту. Ознайомлення з значенням гарячих напоїв для харчування; властивостями і якостями чаю, з різними видами чаю та способами його упакування. Вивчення прийомів заварювання чаю та посуду для приготування гарячих напоїв. Формування пропозицій щодо створення власного рецепту приготування чаю. |
|
|
29,30 |
2 |
|
Тема 3. Технологія приготування чаю. Подавання гарячих напоїв. Контроль якості напоїв. Аналіз смакових якостей напоїв. Умови зберігання і терміни реалізації напоїв, естетичні вимоги до їх оформлення. Кава, какао, їх харчова цінність. Технологія приготування кави, какао. Вимоги до якості приготовлених напоїв. Умови зберігання і терміни реалізації напоїв, естетичні вимоги до їх оформлення. Використання побутової техніки для приготування гарячих напоїв. |
Приготування чаю. Сервірування столу для чаювання. Контроль якості напоїв. Розрахунок орієнтовної вартості продуктів для гарячих напоїв. Презентація проєктів. Дотримання правил безпечної праці під час виконання визначених видів робіт. Ознайомлення з технологією приготування кави та какао. Приготування напоїв. Сервірування столу і подача гарячих напоїв. Економне використання продуктів харчування під час виготовлення напоїв. Інструктаж з БЖД. Розрахунок орієнтовної вартості продуктів для гарячих напоїв. Презентація проєктів. |
|
|