Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування на ІІ семестр для дітей з особливими освітніми потребами (1 клас)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування складено згідно Навчальної програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (укладачі: Трикоз С.В. –канд. пед.наук, старший  науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки, Інституту спеціальної педагогіки; Блеч Г.О. – канд.пед.наук, старший науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки, Інституту спеціальної педагогіки)

Підготувала вчитель-дефектолог НРЦ «Надія» Вишгородської міської ради, Київської області Богдан Світлана Платонівна

 

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

70 годин на рік / 2 години на тиждень

 

ІІ семестр

 

№ п/п

Дата

Тема

Орієнтовні досягнення

Види діяльності

Компетентності / наскрізні лінії

 

 

Сезонні зміни у природі.

Пори року: назви та основні ознаки осінніх місяців на основі власних спостережень та дослідів.

 

Пори року: назви та основні ознаки зимових місяців на основі власних спостережень та дослідів.

 

Пори року: назви та основні ознаки весняних місяців на основі власних спостережень та дослідів.

 

Розширення уявлень про літо, як пору року: назви та послідовність літніх місяців;

 

Основні ознаки літа у живій природі.

 

Основні ознаки літа у неживій природі.

 

Основні ознаки літа у житті людей.

 

Вода на землі.

Значення води для людей, тварин, рослин.

 

Стан (рідкий, твердий);

 

Стан (газоподібний);

 

Перетворення води (вода і пара).

 

Перетворення води (сніг і лід).

 

Практичні роботи:

Проведення дослідів, що показують:

б) розчинення морської солі у воді та її порівняння за смаком із прісною водою.

в) очищення води фільтруванням.

 

Повітря. Повітря навколо нас. Значення повітря для людей, тварин, рослин.

 

Чистота повітря. Рух повітря – вітер.

 

Напрямок вітру. Флюгер.

 

Практичні роботи: вимірювання температури повітря, визначення напрямку вітру.

 

Жива природа

Життя рослин

Рослини – живі організми.

 

Необхідні умови для життя рослин – світло, тепло, волога.

 

Сільськогосподарські рослини. Зернові, овочеві, технічні – ознайомлення, значення, використання.

 

Плодові, ягідні – ознайомлення, значення, використання.

 

Охорона рослин.

 

Практичні роботи:

Проведення дослідів, що показують:

а) роль світла у житті рослини;

б) роль тепла у житті рослині;

в) роль води у житті рослині.

 

Знайомство з Червоною книгою України. Рослини занесені до червоної книги України.

 

Життя тварин

Різноманітність тваринного світу: звірі.

 

Різноманітність тваринного світу: птахи.

 

Різноманітність тваринного світу: плазуни.

 

Різноманітність тваринного світу: риби.

 

Різноманітність тваринного світу: комахи.

 

Спільні і відмінні риси: розмір (великі, середні, дрібні). 

 

Спільні і відмінні риси: частини тіла(голова, тулуб, верхні та нижні кінцівки, хвіст), чим вкрите тіло.

 

Спільні і відмінні риси: чим вкрите тіло.

 

Необхідні умови існування фауни – наявність світла, тепла, води, повітря, їжі.

 

Тварини півдня і півночі.

Живлення тварин. Групи тварин, які різняться за способом живлення: хижі.

 

Живлення тварин. Групи тварин, які різняться за способом живлення: травоїдні.

 

Живлення тварин. Групи тварин, які різняться за способом живлення: усеїдні.

 

Взаємозв’язок у природі: рослинний і тваринний світ.

Пристосування тварин у природі.

 

Охорона тварин. Знайомство з Червоною книгою України. Тварини занесені до червоної книги України.

 

називає

- назви і ознаки кожної пори року;

- осінні місяці;

за запитаннями  вчителя пояснює:

- зміни в житті рослин та тварин восени, взимку, навесні;

- працю людей в саду, на полі, городі, у парках в різні пори року;

- за малюнками наводить приклади характерних погодних ознак вивчених місяців;

- за малюнком і запитанням вчителя визначає відповідну сезону пору року;

- має уявлення про господарчу діяльність людей в різні пори року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

за допомогою вчителя пояснює властивості води;

- має уявлення про стани води;

- за малюнками наводить приклади/ показує  кругообіг води у природі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          за допомогою вчителя пояснює

властивості повітря, чому відбувається рух повітря;

- за малюнками наводить приклади використання повітря,

- охорони повітря.

- вміє користуватись термометром.

- має уявлення про значення повітря для живої природи;

 

 

 

 

 

-          за малюнками пояснює живлення рослин;

- розмноження рослин;

- за запитаннями вчителя пояснює залежність рослин від кількості тепла, світла, води у різні пори року;

- має уявлення про сільськогосподарські рослини і бур’яни;

- за малюнками наводить приклади/ показує  зернові, овочеві, технічні, плодові, ягідні рослини;

- має уявлення про правила охорони рослин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-за допомогою вчителя поділяє тварин на групи: звірі, птахи, плазуни, риби, комахи.

-за малюнками розповідає про тварину за планом

1) назва тварини;

2) величина тварини (велика, середня, мала)

3) чим вкрите тіло;

4) особливості зовнішньої будови тварини.

-розуміє на які групи поділяються тварини за способом живлення;

-за малюнком розповідає про ланцюги живлення;

-розуміє як тварини пристосувалися здобувати собі корм;

-за малюнками наводить приклади/ показує  звірів,  птахів, плазунів, риб, комах;

- має уявлення про правила охорони тварин.

Розвиток уваги на основі спостереження за погодними явищами.

 Уточнення та розширення  уявлень про пори року, погодні явища.

Розвиток усного мовлення в процесі пояснення характерних ознак різних пір року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування уявлень про стани води. Формування причинно-наслідкових зв’язків у процесі спостереження за перетвореннями стану води. Виховання бережливого ставлення до водних ресурсів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування уявлень про рух повітря. Розширення  понять про значення повітря для живої природи. Виховання бережливого ставлення до чистоти повітря.

 

 

 

 

 

 

 

Розширення та уточнення понять про рослини.

Формування наочно-дійового мислення в процесі визначення шляхів пристосування рослин у природі. Розвиток усного мовлення: описання рослини за малюнком.

Виховання бережливого ставлення до рослин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розширення та уточнення понять про умови існування, звички, живлення вивчених тварин.

Формування причинно-наслідкових зв’язків в процесі засвоєння ланцюгів живлення.

Виховання доброзичливого  ставлення до тварин.

 

 

ПРО 1

ГІО 1.1.

ПРО 2

ПРО 3

СЗО 1

ГІО 2.1

ГІО 2.2.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Планування
НУШ
Інкл
Додано
12 березня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку