Календарно-тематичне планування ЯДС 1 клас За підручником І. Грущинська, З. Хитра, В. Молочко, І. Дробязко

Про матеріал

Календарно-тематичне планування

Я досліджую світ

За підручником І. Грущинська, З. Хитра, В. Молочко, І. Дробязко, 2023р.

3 год на тиждень

За програмою О. Савченко

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Я досліджую світ

(За підручником І. Грущинська, З. Хитра, В. Молочко, І. Дробязко

3 год на тиждень)

І семестр

№ з/п

Тема уроку

Очікувані результати

Дата

Сторінка в підручнику

Примітки

ТИЖДЕНЬ 1. Вступ.  Чому цікаво досліджувати світ?

  1.  

Що таке світ?

  • обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити [1ПРО 1.1];
  • досліджує об’єкти природи, використовуючи доступне обладнання (лупу, термометр, компас, лінійку тощо) [1 ПРО 1.4];
  • використовує різні джерела для пошуку інформації про довкілля [1 ПРО 2.1];

 

ЧАСТИНА 1

С. 4

 

  1.  

Який мій навколишній світ?

 

С. 5

 

  1.  

Чи цікаво бути дослідником?

 

С. 6

 

ТИЖДЕНЬ 2. Моє відкриття: Усі люди - різні

  1.  

Чим я відрізняюсь від інших?

  • розповідає про себе, називає адресу проживання; складає словесний портрет «Який (яка) Я», «Чим відрізняюсь від інших», «Що я вмію», «Чого хочу навчитись» [1 СЗО 2.1], [1 СЗО 3.3], [1 ГІО 6.1];

 

С. 10

 

  1.  

Що я вже вмію робити?

 

С. 11

 

  1.  

Де я живу?

 

С. 12

 

ТИЖДЕНЬ 3. Моє відкриття: Життя в довкіллі

  1.  

Чи може людина жити без інших людей?

  • розпізнає тіла неживої іживої природи, рукотворні об'єкти [1 ПРО 1.1];
  • розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища [1 ПРО 3.2];

 

С. 14

 

  1.  

Чи можна жити без природи?

 

С. 15-16

 

  1.  

Урок – екскурсія. Як спостерігати за змінами в довкіллі?

 

С. 17-18

 

ТИЖДЕНЬ 4. Моє відкриття: Ознаки живої природи

  1.  

Чим схожі між собою рослини, тварини і люди?

  • розпізнає тіла неживої іживої природи, рукотворні об'єкти [1 ПРО 1.1];
  • розуміє значення сонячного світла і тепла на Землі;
  • має уявлення про повітря, воду, ґрунт, їх властивості, про різноманітність живих організмів
  • встановлює найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей [1 ПРО 3.1];

 

С. 20-21

 

  1.  

Які умови необхідні організмам для життя?

 

С. 22-23

 

  1.  

Чим люди відрізняються від інших живих істот?

 

С. 24

 

ТИЖДЕНЬ 5. Моє відкриття: Я відповідаю за своє здоров’я

  1.  

Яку будову має моє тіло?

  • володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування [1 СЗО 3.1];
  • досліджує свій організм [1 ПРО 4.3]

 

С. 26-27

 

  1.  

Чому люди одне одному бажають здоров’я?

 

С. 28

 

  1.  

Чи можна навчитися бути здоровим?

 

С. 29

 

ТИЖДЕНЬ 6.  Моє відкриття: Дбаю про своє здоров’я

  1.  

Які звички потрібні для здоров’я?

  • володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування [1 СЗО 3.1];
  • досліджує свій організм [1 ПРО 4.3]

 

С. 32-33

 

  1.  

Чому рух приносить користь?

 

С. 34

 

  1.  

Як розпорядок дня впливає на здоров’я?

 

С. 35-36

 

ТИЖДЕНЬ 7. Моє відкриття: Складники безпечної поведінки

  1.  

Яка їжа корисна, а яка – шкідлива?

  • описує можливі ризики для життя і здоров'я вдома, у школі, на вулиці; вибирає безпечні місця для гри, прогулянки, вигулу тварин тощо[1 СЗО 3.2];
  • розуміє переваги акуратності, доброзичливості, чесності[1 СЗО 1.4];

 

С. 38-39

 

  1.  

Яка поведінка вдома є безпечною?

 

С. 40-41

 

  1.  

Яка поведінка на вулиці тобі не зашкодить?

 

С. 42-43

 

ТИЖДЕНЬ 8. Моє відкриття: Важливість органів чуття

  1.  

Які я маю органи чуття?

  • досліджує свій організм [1 ПРО 4.3]
  • володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування [1 СЗО 3.1];

 

 

С. 45-46

 

  1.  

Як зір і слух відкривають мені світ?

 

С. 47-49

 

  1.  

Що я можу розрізнити на смак, запах і дотик?

 

С. 50-52

 

ТИЖДЕНЬ 9. Моє відкриття:  Органи чуття потрібно берегти

  1.  

Як доглядати за органами зору і слуху?

  • досліджує свій організм [1 ПРО 4.3]
  • володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування [1 СЗО 3.1];

 

С. 54-56

 

  1.  

Які правила допомагають берегти органи нюху, смаку й дотику?

 

С. 57-58

 

  1.  

Підбиваємо підсумки ми досліджуємо світ!

 

С. 60

 

ТИЖДЕНЬ 10. Моє відкриття:  Правила співжиття

  1.  

Як я досліджую історію своєї сім’ї?

  • цікавиться минулим своєї сім’ї [1 ГІО 1.2];
  • розрізнює минуле, сучасне, майбутнє (було – є – буде) [1 ГІО 1.3];
  • знає склад сім’ї, імена членів сім’ї, де працюють батьки, хтовони за професією [1 ГІО 4.2];

 

С. 62-63

 

  1.  

Які звертання побутують у твоїй родині?

 

С. 64

 

  1.  

Чому потрібно шанувати рідних?

 

С. 65

 

ТИЖДЕНЬ 11. Моє відкриття:  Культура поведінки

  1.  

Чому ввічливі слова називають чарівними?

  • доречно вживає слова етикету (вітання, прохання, прощання, звертання, подяки, вибачення) [1 ГІО 6.3];
  • розрізняє вчинки, дає їм оцінку з погляду моральності [1 ГІО 6.3];

 

С. 67-68

 

  1.  

У чому полягають секрети вихованості?

 

С. 69-70

 

  1.  

Чому ввічливість завжди доречна?

 

С. 71

 

ТИЖДЕНЬ 12. Моє відкриття:  Чесноти людини

  1.  

Що таке доброзичливість?

  • доброзичливо спілкується з іншими в спільній діяльності [1ГІО 8.1];
  • має уявлення про необхідність доброзичливого і уважного ставлення до старших [1 ГІО 6.2];

 

С. 73-75

 

  1.  

Що таке правдивість і щирість?

 

С. 76

 

  1.  

Коли я вчиняю правильно?

 

С. 77

 

ТИЖДЕНЬ 13. Моє відкриття:  Усі професії потрібні

  1.  

Урок – екскурсії. Хто працює в школі?

  • знає, хто працює в школі; має уявлення про свої обов’язки як школяра, правила поведінки на уроці, на перерві [1 ГІО 6.2];
  • доречно вживає слова етикету (вітання, прохання, прощання, звертання, подяки, вибачення) [1 ГІО 6.3];

 

С. 79-80

 

  1.  

Ким працюють наші рідні?

 

С. 81-82

 

  1.  

Ким працюватимуть люди в майбутньому?

 

С. 83-84

 

ТИЖДЕНЬ 14. Моє відкриття:  Громадські місця

  1.  

Чому й де збираються люди?

  • використовує правила культурної поведінки в громадських місцях, що ґрунтуються на врахуванні інтересів інших [1 СЗО 1.4], [1 ГІО 2.3]
  • виявляє зв’язки між людьми в суспільстві (хто про кого дбає, хто кого захищає, до кого звертатися в небезпечних ситуаціях; значення праці людей для добробуту країни) [1 ГІО 2.2], [1 ПРО 3.1];

 

С. 86-88

 

  1.  

Які бувають заклади культури?

 

С. 89

 

  1.  

Урок – екскурсія. Чому  я люблю відвідувати бібліотеку?

 

С. 90-92

 

ТИЖДЕНЬ 15. Моє відкриття:  Поведінка в громадських місця

  1.  

Як поводитися в транспорті?

  • використовує правила культурної поведінки в громадських місцях, що ґрунтуються на врахуванні інтересів інших [1 СЗО 1.4], [1 ГІО 2.3]
  • виявляє зв’язки між людьми в суспільстві (хто про кого дбає, хто кого захищає, до кого звертатися в небезпечних ситуаціях; значення праці людей для добробуту країни) [1 ГІО 2.2], [1 ПРО 3.1];

 

С. 94-95

 

  1.  

Чи існують правила поведінки в закладах культури?

 

С. 96-98

 

  1.  

Що робити, якщо ви загубилися в громадському місці?

 

С. 99-100

 

ТИЖДЕНЬ 16. Моє відкриття:  Поведінка, співпраця і співжиття людей

  1.  

Як я допомагаю старшим?

  • використовує правила культурної поведінки в громадських місцях, що ґрунтуються на врахуванні інтересів інших [1 СЗО 1.4], [1 ГІО 2.3]

 

С. 102-103

 

  1.  

Як я дбаю про чистоту в громадських місцях?

 

С. 104-105

 

  1.  

Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ!

 

С. 107

 

 

ІІ семестр

№ з/п

Тема уроку

Очікувані результати

Дата

Сторінка в підручнику

Примітки

ТИЖДЕНЬ 17. Наша Батьківщина - Україна

  1.  

Як називається наша Батьківщина?

  • знає назву країни, її столицю; має уявлення про зміст символів держави (прапор, герб, гімн, українська мова), історичні пам'ятки свого краю [1 ГІО 8.3];

 

ЧАСТИНА 2

С. 5 – 6

 

  1.  

Які державні символи України? 

 

С. 7-8

 

  1.  

Чим славиться столиця України?

 

С. 9-10

 

ТИЖДЕНЬ 18. Славне минуле нашої країни

  1.  

Коли виникла наша держава?

  • знає назву країни, її столицю; має уявлення про зміст символів держави (прапор, герб, гімн, українська мова), історичні пам'ятки свого краю [1 ГІО 8.3];

 

С. 12

 

  1.  

Які пам’ятки культури прикрашають Україну? 

 

С. 13-14

 

  1.  

Ким славетна Україна?

 

С. 15-16

 

ТИЖДЕНЬ 19. У кожного свій найкращий рідний край              

  1.  

Де мій рідний край? Звідки я родом?

  • знає назву країни, її столицю; має уявлення про зміст символів держави (прапор, герб, гімн, українська мова), історичні пам'ятки свого краю [1 ГІО 8.3];

 

С. 18-19

 

  1.  

Яким був наш край у минулому?

 

С. 20-21

 

  1.  

Чим відомий мій рідний край?

 

С. 22

 

ТИЖДЕНЬ 20. Природа мого рідного краю

  1.  

Які пам’ятки природи є в моєму  рідному краї?

  • обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити [1ПРО 1.1];
  • досліджує об’єкти природи, використовуючи доступне обладнання (лупу, термометр, компас, лінійку тощо) [1 ПРО 1.4];
  • використовує різні джерела для пошуку інформації про довкілля [1 ПРО 2.1];
  • розпізнає рукотворні тіла у найближчому оточенні [1 ПРО 3.1];

 

С. 24-25

 

  1.  

Урок-екскурсія. Подорож у природу взимку

 

С. 26

 

  1.  

Урок-екскурсія. Праця людей узимку

 

С. 27

 

ТИЖДЕНЬ 21. Сучасний день нашої країни   

  1.  

Хто вдома «помічник»?

  • розрізняє вчинки, дає їм оцінку з погляду моральності [1 ГІО 6.3];
  • має уявлення про необхідність доброзичливого і уважного ставлення до старших [1 ГІО 6.2];

 

С. 29

 

  1.  

Із чого складається добробут нашої країни?

 

С. 30

 

  1.  

Як підтримати захисників і захисниць нашої держави?

 

С. 31

 

ТИЖДЕНЬ 22. Народи світу

  1.  

Які народи живуть в Україні?

  • виявляє зв’язки між людьми в суспільстві (хто про кого дбає, хто кого захищає, до кого звертатися в небезпечних ситуаціях; значення праці людей для добробуту країни) [1 ГІО 2.2], [1 ПРО 3.1];

 

С. 33-34

 

  1.  

З якими країнами межує Україна?

 

С. 35

 

  1.  

Які країни є на Землі? 

 

 

С. 36

 

ТИЖДЕНЬ 23. Світ у минулому та майбутньому 

  1.  

Як визначні винаходи удосконалюють  наш світ?

  • знає назву країни, її столицю; має уявлення про зміст символів держави (прапор, герб, гімн, українська мова), історичні пам'ятки свого краю [1 ГІО 8.3];

 

С. 38-39

 

  1.  

Яким ми хочемо бачити світ у майбутньому?

 

С. 40

 

  1.  

Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ!

 

С. 42

 

ТИЖДЕНЬ 24. Цінність природи для життя

  1.  

 Як моє життя пов’язане з природою?

  • розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища [1 ПРО 3.2];
  • обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити [1ПРО 1.1];
  • досліджує об’єкти природи, використовуючи доступне обладнання (лупу, термометр, компас, лінійку тощо) [1 ПРО 1.4];

 

С. 44

 

  1.  

Як я буду досліджувати природу?

 

С. 45

 

  1.  

 Які об’єкти природні, а що створили люди?

 

С. 46

 

 

ТИЖДЕНЬ 25. Значення Сонця і повітря для життя

  1.  

Чому Сонце на Землі — найголовніше?

  • розуміє значення сонячного світла і тепла на Землі; має уявлення про повітря, воду, ґрунт, їх властивості, про різноманітність живих організмів; розповідає про добові та сезонні зміни в природі, усвідомлює причини їх повторюваності [1 ПРО 1.2];
  • обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити [1ПРО 1.1];

 

С. 48

 

  1.  

Чому без повітря немає життя?

 

С. 49

 

  1.  

Мої досліди. Як виявити невидимку-повітря?

 

С. 50-51

 

ТИЖДЕНЬ 26. Вода  - запорука життя            

  1.  

Де міститься вода?

  • розуміє значення сонячного світла і тепла на Землі; має уявлення про повітря, воду, ґрунт, їх властивості, про різноманітність живих організмів; розповідає про добові та сезонні зміни в природі, усвідомлює причини їх повторюваності [1 ПРО 1.2];
  • обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити [1ПРО 1.1];

 

С. 53-54

 

  1.  

 Мої досліди. Які властивості має вода?

 

С. 55

 

  1.  

Чому нам потрібна вода?

 

С. 56

 

ТИЖДЕНЬ 27. Земля – годувальниця

  1.  

Що означають слова «земля» і «ґрунт»?

  • розуміє значення сонячного світла і тепла на Землі; має уявлення про повітря, воду, ґрунт, їх властивості, про різноманітність живих організмів; розповідає про добові та сезонні зміни в природі, усвідомлює причини їх повторюваності [1 ПРО 1.2];
  • обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити [1ПРО 1.1];

 

С. 58

 

  1.  

Який склад має ґрунт?

 

С. 59-60

 

  1.  

Чому кажуть, що родючий ґрунт — «батько» врожаю?

 

С. 61

 

ТИЖДЕНЬ 28. Рослини – окраса Землі

  1.  

Якими бувають рослини?

  • використовує різні джерела для пошуку інформації про довкілля [1 ПРО 2.1];
  • групує об’єкти природи за однією ознакою [1 ПРО 4.3];
  • встановлює найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей [1 ПРО 3.1];

 

С. 63-64

 

  1.  

Як вивчати будову рослин?

 

С. 65

 

  1.  

Як розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини?

 

С. 66

 

ТИЖДЕНЬ 29. Світ рослин        

  1.  

Мої спостереження. Якими бувають        культурні рослини?

  • використовує різні джерела для пошуку інформації про довкілля [1 ПРО 2.1];
  • групує об’єкти природи за однією ознакою [1 ПРО 4.3];
  • встановлює найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей [1 ПРО 3.1];

 

С. 68

 

  1.  

Яку користь культурні рослини приносять людям?

 

С. 69

 

  1.  

Мої досліди. Як вирощувати кімнатні       рослини?

 

С. 70-71

 

ТИЖДЕНЬ 30. Тварини – багатство нашої планети

  1.  

Якими бувають тварини?

  • використовує різні джерела для пошуку інформації про довкілля [1 ПРО 2.1];
  • групує об’єкти природи за однією ознакою [1 ПРО 4.3];
  • встановлює найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей [1 ПРО 3.1];

 

С. 73-74

 

  1.  

Хто такі комахи?

 

С. 75

 

  1.  

Хто такі риби?

 

С. 76

 

ТИЖДЕНЬ 31. Світ тварин

  1.  

Хто такі птахи?

  • використовує різні джерела для пошуку інформації про довкілля [1 ПРО 2.1];
  • групує об’єкти природи за однією ознакою [1 ПРО 4.3];
  • встановлює найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей [1 ПРО 3.1];

 

С. 78-79

 

  1.  

Хто такі звірі?

 

С. 80

 

  1.  

Як живеться моїм домашнім улюбленцям?

 

С.    81 -82

 

ТИЖДЕНЬ 32. Взаємозв’язки в природі

  1.  

Чому свійські тварини і люди — нерозлучні супутники?

  • використовує різні джерела для пошуку інформації про довкілля [1 ПРО 2.1];
  • групує об’єкти природи за однією ознакою [1 ПРО 4.3];
  • встановлює найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей [1 ПРО 3.1];

 

С. 84

 

  1.  

Як залежить діяльність людей від природних умов?

 

С. 85-86

 

  1.  

Які взаємозв’язки існують у природі?

 

С. 87-88

 

ТИЖДЕНЬ 33. Природа в небезпеці

  1.  

Урок-екскурсія. Як спостерігати за природою навесні?

  • дотримується правил поведінки в природі, та пояснює їх іншим; усвідомлює можливу небезпеку від незнайомих об’єктів; пояснює іншим як діяти в небезпечній ситуації, до кого звертатися за допомогою [1 ПРО 3.4];
  • бере посильну участь в природоохоронній діяльності [1 ПРО 3.2]

 

 

С. 90-91

 

  1.  

Чому якість мого життя залежить від стану природи?

 

С. 92

 

  1.  

 Що шкодить природі?

 

С. 93-94

 

ТИЖДЕНЬ 34. Природа потребує охорони

  1.                     

Як потрібно поводитися серед  природи?

  • дотримується правил поведінки в природі, та пояснює їх іншим; усвідомлює можливу небезпеку від незнайомих об’єктів; пояснює іншим як діяти в небезпечній ситуації, до кого звертатися за допомогою [1 ПРО 3.4];
  • бере посильну участь в природоохоронній діяльності [1 ПРО 3.2]

 

С. 96-97

 

  1.                     

Як оберігати рослини?

 

С. 98

 

  1.                     

Як не нашкодити тваринам?

 

С. 99-100

 

ТИЖДЕНЬ 35. Вітаємо тебе, Літо!

  1.                     

Як я можу допомагати природі?

  • дотримується правил поведінки в природі, та пояснює їх іншим; усвідомлює можливу небезпеку від незнайомих об’єктів; пояснює іншим як діяти в небезпечній ситуації, до кого звертатися за допомогою [1 ПРО 3.4];
  • бере посильну участь в природоохоронній діяльності [1 ПРО 3.2]

 

С. 102-103

 

  1.                     

 Урок-екскурсія. Які ознаки літа вже помітні в природі?

 

С. 104-105

 

  1.                     

Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ!

 

С. 107

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Планування
НУШ
Додано
12 березня
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку