Календарно-тематичне планування
Я досліджую світ
За підручником І. Грущинська, З. Хитра, В. Молочко, І. Дробязко, 2023р.
3 год на тиждень
За програмою О. Савченко
Календарно-тематичне планування
Я досліджую світ
(За підручником І. Грущинська, З. Хитра, В. Молочко, І. Дробязко
3 год на тиждень)
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Дата |
Сторінка в підручнику |
Примітки |
ТИЖДЕНЬ 1. Вступ. Чому цікаво досліджувати світ? |
|||||
|
Що таке світ? |
|
|
ЧАСТИНА 1 С. 4 |
|
|
Який мій навколишній світ? |
|
С. 5 |
|
|
|
Чи цікаво бути дослідником? |
|
С. 6 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 2. Моє відкриття: Усі люди - різні |
|||||
|
Чим я відрізняюсь від інших? |
|
|
С. 10 |
|
|
Що я вже вмію робити? |
|
С. 11 |
|
|
|
Де я живу? |
|
С. 12 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 3. Моє відкриття: Життя в довкіллі |
|||||
|
Чи може людина жити без інших людей? |
|
|
С. 14 |
|
|
Чи можна жити без природи? |
|
С. 15-16 |
|
|
|
Урок – екскурсія. Як спостерігати за змінами в довкіллі? |
|
С. 17-18 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 4. Моє відкриття: Ознаки живої природи |
|||||
|
Чим схожі між собою рослини, тварини і люди? |
|
|
С. 20-21 |
|
|
Які умови необхідні організмам для життя? |
|
С. 22-23 |
|
|
|
Чим люди відрізняються від інших живих істот? |
|
С. 24 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 5. Моє відкриття: Я відповідаю за своє здоров’я |
|||||
|
Яку будову має моє тіло? |
|
|
С. 26-27 |
|
|
Чому люди одне одному бажають здоров’я? |
|
С. 28 |
|
|
|
Чи можна навчитися бути здоровим? |
|
С. 29 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 6. Моє відкриття: Дбаю про своє здоров’я |
|||||
|
Які звички потрібні для здоров’я? |
|
|
С. 32-33 |
|
|
Чому рух приносить користь? |
|
С. 34 |
|
|
|
Як розпорядок дня впливає на здоров’я? |
|
С. 35-36 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 7. Моє відкриття: Складники безпечної поведінки |
|||||
|
Яка їжа корисна, а яка – шкідлива? |
|
|
С. 38-39 |
|
|
Яка поведінка вдома є безпечною? |
|
С. 40-41 |
|
|
|
Яка поведінка на вулиці тобі не зашкодить? |
|
С. 42-43 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 8. Моє відкриття: Важливість органів чуття |
|||||
|
Які я маю органи чуття? |
|
|
С. 45-46 |
|
|
Як зір і слух відкривають мені світ? |
|
С. 47-49 |
|
|
|
Що я можу розрізнити на смак, запах і дотик? |
|
С. 50-52 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 9. Моє відкриття: Органи чуття потрібно берегти |
|||||
|
Як доглядати за органами зору і слуху? |
|
|
С. 54-56 |
|
|
Які правила допомагають берегти органи нюху, смаку й дотику? |
|
С. 57-58 |
|
|
|
Підбиваємо підсумки ми досліджуємо світ! |
|
С. 60 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 10. Моє відкриття: Правила співжиття |
|||||
|
Як я досліджую історію своєї сім’ї? |
|
|
С. 62-63 |
|
|
Які звертання побутують у твоїй родині? |
|
С. 64 |
|
|
|
Чому потрібно шанувати рідних? |
|
С. 65 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 11. Моє відкриття: Культура поведінки |
|||||
|
Чому ввічливі слова називають чарівними? |
|
|
С. 67-68 |
|
|
У чому полягають секрети вихованості? |
|
С. 69-70 |
|
|
|
Чому ввічливість завжди доречна? |
|
С. 71 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 12. Моє відкриття: Чесноти людини |
|||||
|
Що таке доброзичливість? |
|
|
С. 73-75 |
|
|
Що таке правдивість і щирість? |
|
С. 76 |
|
|
|
Коли я вчиняю правильно? |
|
С. 77 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 13. Моє відкриття: Усі професії потрібні |
|||||
|
Урок – екскурсії. Хто працює в школі? |
|
|
С. 79-80 |
|
|
Ким працюють наші рідні? |
|
С. 81-82 |
|
|
|
Ким працюватимуть люди в майбутньому? |
|
С. 83-84 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 14. Моє відкриття: Громадські місця |
|||||
|
Чому й де збираються люди? |
|
|
С. 86-88 |
|
|
Які бувають заклади культури? |
|
С. 89 |
|
|
|
Урок – екскурсія. Чому я люблю відвідувати бібліотеку? |
|
С. 90-92 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 15. Моє відкриття: Поведінка в громадських місця |
|||||
|
Як поводитися в транспорті? |
|
|
С. 94-95 |
|
|
Чи існують правила поведінки в закладах культури? |
|
С. 96-98 |
|
|
|
Що робити, якщо ви загубилися в громадському місці? |
|
С. 99-100 |
|
|
ТИЖДЕНЬ 16. Моє відкриття: Поведінка, співпраця і співжиття людей |
|||||
|
Як я допомагаю старшим? |
|
|
С. 102-103 |
|
|
Як я дбаю про чистоту в громадських місцях? |
|
С. 104-105 |
|
|
|
Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ! |
|
С. 107 |
|
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Дата |
Сторінка в підручнику |
Примітки |
|
ТИЖДЕНЬ 17. Наша Батьківщина - Україна |
||||||
|
Як називається наша Батьківщина? |
|
|
ЧАСТИНА 2 С. 5 – 6 |
|
|
|
Які державні символи України? |
|
С. 7-8 |
|
||
|
Чим славиться столиця України? |
|
С. 9-10 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 18. Славне минуле нашої країни |
||||||
|
Коли виникла наша держава? |
|
|
С. 12 |
|
|
|
Які пам’ятки культури прикрашають Україну? |
|
С. 13-14 |
|
||
|
Ким славетна Україна? |
|
С. 15-16 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 19. У кожного свій найкращий рідний край |
||||||
|
Де мій рідний край? Звідки я родом? |
|
|
С. 18-19 |
|
|
|
Яким був наш край у минулому? |
|
С. 20-21 |
|
||
|
Чим відомий мій рідний край? |
|
С. 22 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 20. Природа мого рідного краю |
||||||
|
Які пам’ятки природи є в моєму рідному краї? |
|
|
С. 24-25 |
|
|
|
Урок-екскурсія. Подорож у природу взимку |
|
С. 26 |
|
||
|
Урок-екскурсія. Праця людей узимку |
|
С. 27 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 21. Сучасний день нашої країни |
||||||
|
Хто вдома «помічник»? |
|
|
С. 29 |
|
|
|
Із чого складається добробут нашої країни? |
|
С. 30 |
|
||
|
Як підтримати захисників і захисниць нашої держави? |
|
С. 31 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 22. Народи світу |
||||||
|
Які народи живуть в Україні? |
|
|
С. 33-34 |
|
|
|
З якими країнами межує Україна? |
|
С. 35 |
|
||
|
Які країни є на Землі? |
|
С. 36 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 23. Світ у минулому та майбутньому |
||||||
|
Як визначні винаходи удосконалюють наш світ? |
|
|
С. 38-39 |
|
|
|
Яким ми хочемо бачити світ у майбутньому? |
|
С. 40 |
|
||
|
Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ! |
|
С. 42 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 24. Цінність природи для життя |
||||||
|
Як моє життя пов’язане з природою? |
|
|
С. 44 |
|
|
|
Як я буду досліджувати природу? |
|
С. 45 |
|
||
|
Які об’єкти природні, а що створили люди? |
|
С. 46 |
|
||
|
ТИЖДЕНЬ 25. Значення Сонця і повітря для життя |
|||||
|
Чому Сонце на Землі — найголовніше? |
|
|
С. 48 |
|
|
|
Чому без повітря немає життя? |
|
С. 49 |
|
||
|
Мої досліди. Як виявити невидимку-повітря? |
|
С. 50-51 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 26. Вода - запорука життя |
||||||
|
Де міститься вода? |
|
|
С. 53-54 |
|
|
|
Мої досліди. Які властивості має вода? |
|
С. 55 |
|
||
|
Чому нам потрібна вода? |
|
С. 56 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 27. Земля – годувальниця |
||||||
|
Що означають слова «земля» і «ґрунт»? |
|
|
С. 58 |
|
|
|
Який склад має ґрунт? |
|
С. 59-60 |
|
||
|
Чому кажуть, що родючий ґрунт — «батько» врожаю? |
|
С. 61 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 28. Рослини – окраса Землі |
||||||
|
Якими бувають рослини? |
|
|
С. 63-64 |
|
|
|
Як вивчати будову рослин? |
|
С. 65 |
|
||
|
Як розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини? |
|
С. 66 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 29. Світ рослин |
||||||
|
Мої спостереження. Якими бувають культурні рослини? |
|
|
С. 68 |
|
|
|
Яку користь культурні рослини приносять людям? |
|
С. 69 |
|
||
|
Мої досліди. Як вирощувати кімнатні рослини? |
|
С. 70-71 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 30. Тварини – багатство нашої планети |
||||||
|
Якими бувають тварини? |
|
|
С. 73-74 |
|
|
|
Хто такі комахи? |
|
С. 75 |
|
||
|
Хто такі риби? |
|
С. 76 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 31. Світ тварин |
||||||
|
Хто такі птахи? |
|
|
С. 78-79 |
|
|
|
Хто такі звірі? |
|
С. 80 |
|
||
|
Як живеться моїм домашнім улюбленцям? |
|
С. 81 -82 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 32. Взаємозв’язки в природі |
||||||
|
Чому свійські тварини і люди — нерозлучні супутники? |
|
|
С. 84 |
|
|
|
Як залежить діяльність людей від природних умов? |
|
С. 85-86 |
|
||
|
Які взаємозв’язки існують у природі? |
|
С. 87-88 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 33. Природа в небезпеці |
||||||
|
Урок-екскурсія. Як спостерігати за природою навесні? |
|
|
С. 90-91 |
|
|
|
Чому якість мого життя залежить від стану природи? |
|
С. 92 |
|
||
|
Що шкодить природі? |
|
С. 93-94 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 34. Природа потребує охорони |
||||||
|
Як потрібно поводитися серед природи? |
|
|
С. 96-97 |
|
|
|
Як оберігати рослини? |
|
С. 98 |
|
||
|
Як не нашкодити тваринам? |
|
С. 99-100 |
|
||
ТИЖДЕНЬ 35. Вітаємо тебе, Літо! |
||||||
|
Як я можу допомагати природі? |
|
|
С. 102-103 |
|
|
|
Урок-екскурсія. Які ознаки літа вже помітні в природі? |
|
С. 104-105 |
|
||
|
Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ! |
|
С. 107 |
|
||