Календарно-тематичне планування
з геометрії на 7-А/Б/В клас
на ІІ семестр на 2022-2023 н.р.
(2 години на тиждень, ІІ семестр – 38 год)
Програма: Математика 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів(оновлена). Затверджена Наказом Міністерства науки і освіти України від 07.06.2017 № 804
Підручник: А.Г.Мерзляк. Геометрія : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /.А.Г.Мерзляк – Х.: Гімназія, 2021 .-240с.
№ уроку 7В/7АБ |
Тема уроку
|
Дата |
Примітки |
|||
|
||||||
ПОВТОРЕННЯ (2 год) |
||||||
31/33 |
Суміжні та вертикальні кути |
|
|
|||
32/34 |
Ознаки рівності трикутників |
|
|
|||
ІІ семестр |
||||||
Тема 3. Паралельні прямі. Сума кутів трикутника (16 год) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; пояснює: що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; · суть доведення від супротивного; формулює: · означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; ·властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; ·ознаки паралельності прямих вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач Ключові компетентності (компоненти) Спілкування державною мовою: Уміння: грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас. Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв’язати засобами математики; будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів. Інформаційно-цифрова компетентність: Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Уміння вчитися впродовж життя: Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та 11 способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність. Ініціативність і підприємливість: Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності Соціальна і громадянська компетентності: Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях Обізнаність і самовираження у сфері культури: Уміння: здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення 13 сфері культури перспективи, створення об’ємно-просторових композицій; унаочнювати математичні моделі, зображати. Екологічна грамотність і здорове життя: Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі статистичних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень. Наскрізні лінії: Екологічна безпека й сталий розвиток Громадянська відповідальність Здоров'я і безпека Підприємливість і фінансова грамотність
|
||||||
33/35 |
Паралельні прямі |
|
|
|||
34/36 |
Ознаки паралельних прямих |
|
|
|||
35/37 |
Ознаки паралельних прямих. Розв’язування задач |
|
|
|||
36/38 |
Властивості паралельних прямих |
|
|
|||
37/39 |
Властивості паралельних прямих. |
|
|
|||
38/40 |
Розв’язування задач |
|
|
|||
39/41 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||
40/42 |
Сума кутів трикутника. Зовнішній кут трикутника та його властивості. |
|
|
|||
41/43 |
Сума кутів трикутника. Нерівність трикутника. Практична робота «Сума кутів трикутника. Нерівність трикутників» |
|
|
|||
42/44 |
Співвідношення між сторонами та кутами трикутника |
|
|
|||
43/45 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||
44/46 |
Прямокутний трикутник. Ознаки рівності прямокутних трикутників |
|
|
|||
45/47 |
Розв’язування задач |
|
|
|||
46/48 |
Властивості прямокутних трикутників |
|
|
|||
47/49 |
Розв’язування завдань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|||
48/50 |
Контрольна робота №4 |
|
|
|||
Тема 4. Коло та круг (20 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює: · означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; · властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника; зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
||||||
49/51 |
Аналіз контрольної роботи .Геометричне місце точок |
|
|
|||
50/52 |
Геометричне місце точок. Самостійна робота |
|
|
|||
51/53 |
Коло та круг. |
|
|
|||
52/54 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||
53/55 |
Властивості кола. Дотична до кола |
|
|
|||
54/56 |
Властивості кола. Дотична до кола |
|
|
|||
55/57 |
Властивості кола. Дотична до кола. Самостійна робота |
|
|
|||
56/58 |
Коло, описане навколо трикутника |
|
|
|||
57/59 |
Коло описане навколо трикутника. Розв’язування задач |
|
|
|||
58/60 |
Коло, вписане в трикутник |
|
|
|||
59/61 |
Коло, вписане в трикутник. Самостійна робота |
|
|
|||
60/62 |
Розв’язування задач |
|
|
|||
61/63 |
Розв’язування завдань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|||
62/64 |
Контрольна робота №5 |
|
|
|||
63/65 |
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|||
64/66 |
Розв’язування задач на побудову |
|
|
|||
65/67 |
Розв’язування задач на побудову |
|
|
|||
66/68 |
Метод геометричних місць точок у задачах на побудову |
|
|
|||
67/69 |
Повторення |
|
|
|||
68/70 |
Повторення вивченого за 2 семестр |
|
|
|||