КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ 7 КЛАСУ
(Відповідно до навчальної програми:
Українська мова. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
За програмою - 88 год, 2,5 год на тиждень.
За навчальним планом – 105 год, 3 год на тиждень.
Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт
Усього годин |
105 |
|
Години з РМ |
22 (20) |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Фронтальні |
||
Перевірка мовної теми (контрольна робота) |
3 |
3+1 |
Письмо: переказ твір |
1 (12) - |
1 (91) 1 (58) |
Правопис: диктант |
1 (51) |
1 (102) |
Індивідуальні |
||
Говоріння: діалог усний переказ усний твір читання вголос |
1 (31) 1 (39) - - |
- - 1 (56) 1 (73) |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
Підручник: Українська мова: підруч. для 7 класіу закладів загальної середньої освіти. – 2-ге вид., переробл./ О.П. Глазова. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. – 256с. : іл.
№ п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Прим. |
К-сть год. |
І семестр |
||||
Тема Вступ |
||||
1 |
|
Літературна норма української мови |
С. 3-8 Впр. 7 |
1 |
2 |
|
РМ №1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
С. 8-11 |
|
Тема Повторення та узагальнення вивченого. |
||||
3 |
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Розділові знаки в реченнях з однорідними членами. |
С. 12-15 |
|
4 |
|
РМ №2 Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Навчальне аудіювання тексту публіцистичного стилю |
С. 15-20 |
|
5 |
|
РМ №3. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом) |
|
|
6 |
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Розділові знаки в реченнях зі звертаннями та вставними словами. |
С. 20-25 |
|
7 |
|
РМ №4 Написання есе (орієнтовані теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами |
С. 25-27 |
|
8 |
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Розділові знаки між частинами складного речення. |
С. 27-28 |
|
9 |
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
С. 29-31 |
|
10 |
|
РМ №5. Складання діалогу, який доповнює прочитаний текст, із використанням реплік-речень зі звертаннями та вставними словами. |
С. 31-33 |
|
11 |
|
Вивчені частини мови, правопис їх. |
С. 34-38 |
|
12 |
|
РМ №6 Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
С. 38-40
|
|
13 |
|
РМ №7 Аналіз письмового переказу. Створення й розігрування діалогів дискусійного характеру (орієнтована тема: «Чи можуть електронні носії інформації повністю витіснити друковану книжку?» |
С. 40-41 |
|
Тема Морфологія. Орфографія. Дієслово |
||||
14 |
|
Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
С. 42-44 |
|
15 |
|
Форми дієслова: неозначена форма, особова форма, дієприкметник, дієприслівник, безособова форма на |
С. 45-46 |
|
16 |
|
Неозначена форма дієслова (інфінітив) та особові форми. |
С. 46-50 |
|
17 |
|
Доконаний і недоконаний види дієслова. |
С. 51-54 |
|
18 |
|
РМ №8 Стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій. |
С. 54-58 |
|
19 |
|
РМ №9 Аналіз письмового переказу |
|
|
20 |
|
Часи дієслів. |
С. 58-61 |
|
21 |
|
Теперішній час. |
С. 61-63 |
|
22 |
|
Дієслова І і ІІ дієвідміни. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін (повторення). |
С. 63-66 |
|
23 |
|
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
С. 67-70 |
|
24 |
|
Майбутній час. Дієвідмінювання дієслів майбутнього часу. Правопис -ться, -шся в кінці дієслів (повторення). |
С. 70-74 |
|
25 |
|
Контрольна робота №1 |
|
|
Тема Дієслово (продовження) |
||||
26 |
|
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
С. 74-76 |
|
27 |
|
Творення дієслів умовного способу. |
С. 76-79 |
|
28 |
|
Творення дієслів наказового способу. Знак м’якшення в дієсловах наказового способу. |
С. 79-81 |
|
29 |
|
Уживання одних способів замість інших. |
С. 82-83 |
|
30 |
|
Безособові дієслова. |
С. 83-85 |
|
31 |
|
РМ №10 Контрольне складання й розігрування діалогів («Розмова з лікарем про стан здоровя») з використанням безособових дієслів (лихоманить, нудить, не спиться та под.) |
С. 86-87 |
|
32 |
|
Способи творення дієслів. |
С. 87-88 |
|
33 |
|
НЕ з дієсловами (повторення). |
С. 88-91 |
|
34 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово». Розбір дієслова як частини мови. |
С. 92 |
|
35 |
|
Контрольна робота №2 |
|
|
Тема Дієприкметник. |
||||
36 |
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
С. 92-95 |
|
37 |
|
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами. |
С. 95-100 |
|
38 |
|
РМ №11 Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуаціїї, повязаної з характеристикою людейта їхніх психічних станів, із використанням дієприкметників. |
С. 100-101 |
|
39 |
|
РМ №12 Особливості будови опису зовнішності людини. Контрольний докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом) |
С. 101-104 |
|
40 |
|
Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних дієприкметників теперішнього і минулого часу. |
С. 107-110 |
|
41 |
|
Творення пасивних дієприкметників теперішнього і минулого часу. |
С. 110-111 |
|
42 |
|
Правопис суфіксів дієприкметників. |
С. 112 |
|
43 |
|
РМ №13 Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієпркметникових зворотів (за складним планом) |
С. 113-116 |
|
44 |
|
Безособові дієслівні форми на -но, -то. |
С. 116-119 |
|
45 |
|
РМ №14 Аналіз письмового твору. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то. |
С. 119-120 |
|
46 |
|
-Н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження. |
С. 121-123 |
|
47 |
|
НЕ з дієприкметниками. |
С. 123-126 |
|
48 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприкметник». Розбір дієприкметника як особливої форми дієслова |
С. 113 С. 127 |
|
49 |
|
Контрольна робота №3 |
|
|
50 |
|
Повторення вивченого за І семестр. |
|
|
51 |
|
Контрольний диктант за І семестр |
|
|
ІІ семестр |
||||
Тема Дієприслівник |
||||
52 |
|
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
С. 127-128 |
|
53 |
|
Вид і час дієприслівників. |
С. 129-130 |
|
54 |
|
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки |
С. 130-135 |
|
55 |
|
Коми при одиничному дієприслівнику. |
С. 135-136 |
|
56 |
|
РМ №15 Контрольний усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів ( за складним планом) |
С. 136-139 |
|
57 |
|
Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, творення їх. |
С. 140-143 |
|
58 |
|
РМ №16 Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовані теми: « Душу я у вишивку вкладаю», «Як наш клас готує контент для заповнення блога») |
|
|
59 |
|
РМ №17 Аналіз письмового твору |
|
|
60 |
|
НЕ з дієприслівниками. |
С. 143-146 |
|
61 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприслівник». Розбір дієприслівника як особливої форми дієслова |
С. 146 С. 143 |
|
62 |
|
Контрольна робота №4 |
|
|
Тема Прислівник |
||||
63 |
|
Прислівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
С. 146-147 |
|
64 |
|
Розряди прислівників (практично). |
С. 148-152 |
|
65 |
|
Творення прислівників. Правильне наголошування прислівників |
С. 152-157 |
|
66 |
|
Ступені порівняння прислівників. |
С. 158-161 |
|
67 |
|
РМ №18 Складання анотації на книжку з використанням прислівника. |
С. 161-164 |
|
68 |
|
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс. |
С. 166-169 |
|
69 |
|
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день. |
С. 170-171 |
|
70 |
|
И та і в кінці прислівників. |
С. 171-173 |
|
71 |
|
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників. |
|
|
72 |
|
РМ №19 Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
С. 173-176 |
|
73 |
|
РМ №20 Контрольне аудіювання. |
|
|
74 |
|
Букви -н- та -нн- у прислівниках. |
С. 176-178 |
|
75 |
|
Не і ні з прислівниками. |
С. 178-180 |
|
76 |
|
Не і ні з прислівниками. |
С. 181-182 |
|
77 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник». Розбір прислівника як частини мови |
С. 182 С. 165-166 |
|
78 |
|
Контрольна робота №5
|
|
|
Тема Прийменник |
||||
79 |
|
Прийменник як службова частина мови. |
С. 183 |
|
80 |
|
Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. |
С. 184-185 |
|
81 |
|
Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. |
С. 186-187 |
|
82 |
|
Види прийменників за будовою. |
С. 187-189 |
|
83 |
|
Непохідні й похідні прийменники. |
С. 189 |
|
84 |
|
Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіс. |
С. 188-190 |
|
85 |
|
Розбір прийменника як частини мови. |
С. 191 |
|
86 |
|
Контрольна робота №6 |
|
|
Тема Сполучник |
||||
87 |
|
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. |
С. 192 С. 196 |
|
88 |
|
Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. |
С. 193-195 |
|
89 |
|
Написання сполучників разом та окремо. |
С. 196-197 |
|
90 |
|
Розрізнення сполучників і однозвучних слів. Розбір сполучника як частини мови |
С. 198-201 |
|
91 |
|
Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту |
С. 54-58 |
|
Тема Частка |
||||
92 |
|
Частка як службова частина мови. |
С. 201-202 |
|
93 |
|
Частки формотворчі та словотворчі. |
С. 202-204 |
|
94 |
|
Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично) |
С. 205 |
|
95 |
|
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки. |
С. 206-209 |
|
96 |
|
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення) |
С. 209-213 |
|
97 |
|
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення) |
С. 213-214 |
|
98 |
|
Розбір частки як частини мови |
С. 205 |
|
99 |
|
Контрольна робота №7 |
|
|
Тема Вигук |
||||
100 |
|
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків. |
С. 215-217 |
|
101 |
|
Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках. Розбір вигуку як частини мови |
С. 217-220 |
|
102 |
|
Контрольний диктант |
|
|
Тема Узагальнення й систематизація |
||||
103 |
|
Частини мови, правопис і використання їх у мовленні. |
С. 221-223 |
|
104 |
|
Частини мови, правопис і використання їх у мовленні. |
С. 224-226 |
|
105 |
|
Підсумковий урок. |
|
|