Календарне планування
9-й клас
(Усього 70 години, 2 год на тиждень, із них 10 год — резервних)
Номер уроку |
Дата |
Тема уроку
|
Домашнє завдання |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу (3 год)
|
|||
1 |
|
Основні класи неорганічних сполук. Склад, класифікація, номенклатура. |
1-с.7, впр3, с.11 |
2 |
|
Хімічний зв’язок і будова речовини
|
2-с.11, впр.11 с.14 |
3 |
|
Хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей |
3-с.15 |
Тема 1. Розчини (20 год) |
|||
4 |
|
Поняття про колоїдні та істинні розчини.
|
4-с.22, пит.4 с- 28 |
5 |
|
Поняття про дисперсні системи
|
5-с.29, впр24 с.33 |
6 |
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. |
6-с.34-35 |
7 |
|
Розчинність речовин. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини
|
6-с.35-40, впр.28 с.41 |
8 |
|
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Демонстрація
|
7-с.41, впр31 с.44 |
9 |
|
Кристалогідрати. |
8-с.45, впр.33 с.49 |
10 |
|
Масова частка розчиненої речовини в розчині, виготовленому з кристалогідрату
|
8-с.45, пит. 1-5 с.45 |
11 |
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення масової частки і масової речовини в розчині Тематична 1 |
|
12 |
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Демонстрації 2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
9-с.50, впр.40, с.56 |
13 |
|
Електролітична дисоціація кислот у водних розчинах. |
10-с.56 |
14 |
|
Електролітична дисоціація основ у водних розчинах. |
10-с.56 |
15 |
|
Електролітична дисоціація солей у водних розчинах. |
10-с.56, пит.1-4 с.60 |
16 |
|
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.
|
11-с.62-63, пит.2 с. 67 |
17 |
|
Поняття про рН розчину Лабораторний дослід № 1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах. Встановлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, харчової і косметичної продукції) за допомогою універсального індикатора. Проведено інструктаж з БЖД. |
11-с.62-67. Впр.51, с.67 |
18 |
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу (утворення осаду) Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
12-с.68, впр.53(б) с.72 |
19 |
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу (виділення газу та утворення води) Лабораторний дослід № 2. Реакції обміну в розчинах електролітів з випаданням осаду. № 3. Реакції обміну в розчинах електролітів з виділенням газу. № 4. Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням води Проведено інструктаж з БЖД. |
13-с.73, впр58(в), с77 |
20 |
|
Виявлення деяких йонів у розчині
|
14-с.77 |
21 |
|
Розв’язання задач. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині |
8-с.45 |
22 |
|
Практична робота №1. Приготування розчину солі з певною масовою часткою речовини. Проведено інструктаж з БЖД. |
8-с.45, конспект. |
23 |
|
Узагальнення знань . Завдання різної складності з теми «Розчини» |
17-с.87 |
24 |
|
Узагальнення знань . Завдання різної складності з теми «Розчини» Тематична 2 |
17-с.88 |
Тема 2. Хімічні реакції (12 год) |
|||
25 |
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Демонстрації 4.Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції.
|
18-с.92, впр.74-с.97 |
26 |
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
19-с.97, впр78 с.102 Повт.16-17 |
27 |
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
20-с.102-104, впр.85,с.106 Повт. 18-19. |
28 |
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
20-с.104-106, пит.1 с.106 |
29 |
|
Контрольна робота № 1 |
Повт. матеріалу |
30 |
|
Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Тепловий ефект |
21-с.107, впр88. с.113 |
31 |
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників Демонстрації 5.Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу та концентрації кислоти.
|
22-с.113, пит.1-4 с.118 |
32 |
|
Оборотні й необоротні реакції. Тематична 3 |
,24-с.122, Повт.21 |
33 |
|
Значення хім. реакцій.
|
23-с.1201 |
34 |
|
Експериментальне дослідження впливу різних чинників на швидкість хімічних реакцій Лабораторний дослід 5. Вплив площі поверхні контакту реагентів, концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою Проведено інструктаж з БЖД. |
2,25-с.125, повт 22-23 |
35 |
|
Узагальнення. Розв’язання завдань різного рівня складності |
Повт. 23 |
Тема 3. Найважливіші органічні сполуки (20 год) |
|||
36 |
|
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). |
5,26-с.129, пит. 1-6 |
37 |
|
Метан як представник насичених вуглеводнів. Молекулярна і структурна формули метану. Основний і збуджений стани атома |
6,27-с.134-135 Вивчити таб. 9(І-ІІ стовп.) сю 136 |
38 |
|
Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні формули та назви. Демонстрації
Лабораторний дослід 6.Виготовлення моделей молекул вуглеводнів Проведено інструктаж з БЖД.
|
7,27-с.135-137 Вивчити таб. 9(І-ІІ стовп.) сю 136 |
39 |
|
Фізичні властивості метану і його гомологів. Застосування Демонстрації 7.Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. 8. Відношення насичених вуглеводнів до розчину кислот, лугів, калій перманганату. |
8,27-с.135 Вивчити таб. 9(І-ІІ стовп.) сю 136 |
40 |
|
Етен (етилен) як представник ненасичених вуглеводнів, молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Демонстрація. 9.Добування і горіння етилену |
9,28-с.139, чит. |
41 |
|
Етин (ацетилен) як представник ненасичених вуглеводнів, молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Демонстрація. 10. Добування й горіння ацетилену 11. Відношення ненасичених вуглеводнівдо розчинів кислот, лугів, калій перманганату. |
9,28-с.139, пит.1-4, с.142 |
42 |
|
Горіння вуглеводнів. |
10,29-с.143, пит.14, с145 |
43 |
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями. Тематична 4
|
11,30-с.146, розрах. письмово, пит-4, с.141 |
44 |
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Демонстрації 12.Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. Лабораторний дослід 7.Ознайомлення із зразками виробів із поліетилену |
12,31-с.151, впр.124, с.156 |
45 |
|
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля — природні джерела вуглеводнів. Застосування вуглеводнів. |
13,32-с.157, пит1-4, стор.161 |
46 |
|
Поняття про спирти на прикладі етанолу, їхні молекулярні, структурні формули, фізичні властивості. Горіння етанолу. Демонстрація 13. Взаємодія етанолу з натрієм
|
14,33-с.162 - 164 |
47 |
|
Поняття про спирти на прикладі гліцеролу, їхні молекулярні, структурні формули, фізичні властивості. |
|
48 |
|
Якісна реакція на гліцерол. Демонстрації 14. Взаємодія гліцерину з натрієм Лабораторний дослід 8. Дослід з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум (ІІ) гідроксидом Проведено інструктаж з БЖД.
|
15,33-с.165, пит1-4,с.166 |
49 |
|
Отруйність етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. Тематична |
16,33-с.164., пит.5,с.166 |
50
|
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
|
|
51 |
|
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти. Лабораторний дослід 9. Дія оцтової кислоти на індикатори 10. Взаємодія оцтової кислоти з металами, лугами, солями. Проведено інструктаж з БЖД. |
17,34-с.168, пит1-3, с.170
|
52 |
|
Застосування етанової кислоти. |
с.169, чит. підготуватися до ПР. 35-с.171 |
53 |
|
Практична робота №2 Властивості оцтової кислоти Проведено інструктаж з БЖД. Тематична 5 |
|
54 |
|
Поняття про вищі (насичені й ненасичені) карбонові кислоти. Мило, його склад, мийна дія. |
19,6-с.172-173,174впр142, с.177 |
55 |
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Жири у природі. Біологічна роль жирів. |
20,6-с.173-177,впр142, с.177 |
56 |
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Лабораторний дослід 11. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. Проведено інструктаж з БЖД. |
21,37-с.178, пит1-4, с.182 |
57 |
|
Вуглеводи: крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. |
22,38-с.183, |
58 |
|
Крохмаль і целюлоза — природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Лабораторний дослід 12. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). 13. Взаємодія крохмалю з йодом. Проведено інструктаж з БЖД. |
22,38-с.183, впр.149, с.187(5 речень) |
59 |
|
Білки: склад і будова.
|
23,39-с.188, впр153,с.191 |
60 |
|
Біологічна роль амінокислот і білків. Демонстрація 15. Ознайомлення зі зразками амінокислот 16. Розчинення й осадження білків 17.Денатурація білків 18. Кольорові реакції білків. |
24,40-с.192-194, прочитати |
61 |
|
Природні й синтетичні органічні сполуки. |
25,41-с.194, повт. |
62 |
|
Урок узагальнення Завдання різних рівнев складності з теми «Найважливіщі органічні сполуки»
|
26-42-с.198 |
63 |
|
Адміністративна контрольна робота №2 |
Підготовка до захисту проекту |
64 |
|
Аналіз тематичної роботи 14. Збирання гербарію з рослин-барвників і вивчення їхніх властивостей. Тематична 6 |
|
Тема 4. Узагальнення знань з хімії |
|||
65 |
|
Будова речовин. Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. Значення в житті суспільства |
43-с.200 |
66 |
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу |
43-с.200, підготовка до проекту |
67 |
|
Хімія та екологія. |
44-с.205, проект |
68 |
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вчені — творці хімічної науки
|
45-с.212, проект |
69 |
|
Урок узагальнення 18. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.
|
Повторити матеріал курсу |
70 |
|
Повторення Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Тематична 7 |
Пар.18, с.92 |
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Водоочисна станція. Підприємства з виробництва пластмас, цукровий завод.