Урок "Електролітична дисоціація"

Про матеріал
Даний матеріал дає можливість узагальнити та систематизувати знання про речовини-електроліти, явище електролітичної дисоціації та розвивати вміння логічно мислити. За допомогою практичної роботи на уроці здобуті знання можна використовувати на практиці.
Перегляд файлу

nvk13kovel

 

Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ст.. № 13 – колегіум» м. Ковеля»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий урок з теми

«Електролітична дисоціація»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель хімії

Палашевська

 Мирослава Петрівна

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Узагальнити і систематизувати набуті знання про речовини-електроліти, явище електролітичної дисоціації, розвивати в учнів вміння мислити логічно та послідовно, використовувати теоретичні знання на практиці.

 

Тип уроку: підсумково-узагальнюючий, нестандартний, з ігровими елементами.

 

Обладнання: підручники, таблиці розчинності електролітів, картки з завданнями, набір реактивів (розчини електролітів), пробірки.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

 Фронтальна бесіда з класом.

 

  1. Які речовини називають електролітами?
  2. Які класи речовин належать до електролітів?
  3. Який процес називають дисоціацією?
  4. Що таке ступінь дисоціації? За якою формулою визначається?
  5. На які групи поділяються електроліти?
  6. Які частини утворюються під час дисоціації електролітів?
  7. Що називають аніонами? Катіонами?
  8. Які іони утворюються в результаті дисоціації HNO3, MgCl2, Ca(OH)2 (написати на дошці).
  9. Які речовини дисоціюють ступінчасто?
  10.  Які реакції називаються реакціями іонного обміну?
  11.  В яких випадках реакції іонного обміну відбуваються до кінця?

 

            IV. Узагальнення і систематизація знань

 

  1. На демонстраційному столі є набір реактивів (розчини електролітів)

CuSO4; Na2CO3; HCl; NaOH; H2SO4. Довести за допомогою експерименту утворення  осаду, газоподібної сполуки, малодисоційованої сполуки та записати на дошці молекулярні, повні та скорочені йонні рівняння реакцій.

а) 1 учень – утворення осаду

CuSO4+2NaOH→Cu(OH)2+Na2SO4

Cu2++SO2-+2Na++2OH→Cu(OH)2↓+2Na++SO42-

Cu2++2OH-→Cu(OH)2

 

б) 2 учень – утворення газоподібної сполуки:

Na2CO3+2HCl→2NaCl+CO2↑+H2O

2Na++CO32-+2H++2Cl-→2Na++2Cl-+CO2↑+H2O

Co32-+2Cl+→CO2↑+H2O

 

 

в) 3 учень – утворення малодисоційованої сполуки:

2NaOH+H2SO4→Na2SO4+2H2O

 

Всі учні класу працюють над цим завданням самостійно в робочих зошитах.

1 ряд –утворення осаду.

2 ряд – утворення газоподібної сполуки

3 ряд – утворення малодисоційованої сполуки

 

  1. Гра «Хрестики-нулики»

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Грають два учні за правилами гри «хрестики-нулики». За кожним номером є завдання. Виграє той, хто перший закреслить лінію.

  1. Які речовини потрібно взяти для протікання реакції:
  2. Яка із речовин у водному розчині дисоцією з утворенням іону Cu2+^

a) CuCl2   b) Cu2O

3. Які йони утворюються в результаті дисоціації H2SO4.

4. Які йони змінюють універсальний індикатор на червоний колір.

5. Які йони змінюють універсальний індикатор на синій колір.

6. Які йони змінюють фенол-фталеїн на червоний колір.

7. Які речовини необхідно взяти, щоб пройшла реакція нейтралізації.

8. Вкажіть сильний електроліт:

H2CO3,  H2SiO3,  H2SO4

9. Яка з зазначених речовин проводить електричний струм:

  а) спирт

  б) бензин

  в) суха NaCl

  г) розчин NaCl

 

         Вчитель викликає до дошки двох учнів для розв’язання задач по даній темі.

 

1 учень. Які кількості речовини іонів утвориться при розчиненні у воді 0,1 моль НІ?

 

2 учень. Мікстура масою 100г. містить 2 г. NaBr. Яка маса брому у вигляді Br- міститься у мікстурі?.

 

Для учнів всього класу завдання на дошці. Обчислити кількість іонів Al3+, що утворились в результаті дисоціації 133,5г. розчину з масовою часткою AlCl3 10%.

 

 

Висновок

 

IV. Як результат уроку необхідно оцінити набуті знання учнів з даної теми.

 

V. Підсумок

 

На сьогоднішньому уроці узагальнили і систематизували набуті знання учнів про речовини-електроліти, явище електролітичної дисоціації, взаємодію речовин-електролітів, реакції іонного обміну.

 

Д/з. Виконати вправи 57, 58

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку