Календарно-тематичне планування Біологія 8 клас, ІІ семестр.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з біології 8 клас , ІІ семестр. Підручник В.І.Соболь.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія»,  8 клас

ІІ семестр

70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні

Програма:

Навчальна програма з біології  для 6-9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Підручник:

Соболь В.І. Біологія: підручник для 8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /Валерій Соболь- К.: Кам’янець-Подільській: Абетка, 2016 – 288 с., іл.

 

п/п

Дата

Тема уроку, практичні роботи, навчальні проекти

Домашнє

завдання

Очікувані результати навчання учня/учениці

Наскрізні змістовні лінії

ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН ( 7 год)

27.

 

Транспорт речовин. Внутрішнє середовище організму.

&17 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, с.81( самостійна робота )

оперує термінами:

- внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, групи крові, кровообіг, артеріальний тиск, імунітет

називає:- склад внутрішнього середовища;- склад і функції крові, лімфи;

- кровоносні судини;- фактори, які впливають на роботу серцево-судинної системи; - види імунітету;- органи, що беруть участь у забезпеченні імунітету;

характеризує:
- плазму крові;- зсідання крові як захисну реакцію організму;- групи крові системи АВО, резус-фактор;- імунні реакції організму;- особливості будови та властивості серцевого м’яза;- будову та роботу серця;
- серцевий цикл;- автоматію роботи серця; - будову кровоносних судин;
- велике й мале кола кровообігу;- рух крові по судинах;- артеріальний тиск крові;- лімфообіг;

пояснює: - взаємозв’язок будови та функцій еритроцитів, лейкоцитів і тромбоцитів, кровоносних судин, серця;

- значення лімфи, тканинної рідини;

- роль внутрішнього середовища в життєдіяльності організму людини;

- правила надання першої допомоги при кровотечах

 

Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення важливості дотримання:- правил переливання крові для запобігання інфекційних захворювань, що передаються через кров (СНІД, гепатит С тощо);- заходів запобігання хворобам серцево-судинної системи: фізичні навантаження, уникнення емоційних стресів, раціональне харчування, відпочинок на природі тощо)Сталий розвиток і екологічна грамотність(спрямовує на розуміння залежності роботи імунної системи від екологічного стану навколишнього середовища)Громадянська відповідальність(націлює на важливість толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих; усвідомлення особистої відповідальності за збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих)

28.

 

Кров і лімфа. Лаб. робота:Мікроскопічна будова крові людини. Інструктаж з ТБ.

&18 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, розв’язати кросворд на с.85.

29.

 

Кровотворення. Форменні елементи крові.

&19 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, розв’язати задачи на с.89.

30.

 

Групи крові. Переливання крові. Зсідання крові.

& 20 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, с.93( самостійна робота )

31.

 

Система кровообігу. Серце.

& 21 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, с.97( самостійна робота )

32.

 

Кровоносні судини. Рух крові.

Лабораторні дослідження:

вимірювання частоти серцевих скорочень. Інструктаж з ТБ.

 

&22 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю.

33.

 

Серцево-судинні захворювання.

Досл. Практикум.Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. Інструктаж з ТБ.

&23 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю. С.107 письмово.

ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год)

34.

 

Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи.

&24 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, на с.111 самостійна робота.

оперує термінами:- виділення, нирки, нефрон, сечоутворення, шкіра, терморегуляція

називає:- органи виділення;

- органи та функції сечовидільної системи;

характеризує: - будову та функції нирок;- процес утворення сечі;- регуляцію сечовиділення;- роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну;- чинники, що впливають на функції нирок;- негативний вплив алкогольних напоїв на функції нирок;- роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності;- роль шкіри в регуляції температури тіла;

пояснює:- біологічне значення виділення продуктів обміну речовин;

- причини теплового й сонячного удару

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на:

- розуміння негативного впливу алкогольних напоїв на функцію нирок;

- усвідомлення значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища;

- на дотримання правил техніки безпеки під час виконання практико-орієнтованих робіт з біології, хімії, фізики, трудового навчання тощо;

- дотримання безпечної поведінки в побуті, на пляжі)

35.

 

Регуляція сечоутворення. Захворювання нирок та їх профілактика.

&25 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, на с.115 самостійна робота(усно).

36.

 

Значення і будова шкіри.

&26 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, на с.119 самостійна робота.

37.

 

Терморегуляція. Захворювання шкіри та їх профілактика.

 

 &26 ,Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою .

 

 

 

 

 

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА  (5 год)

38.

 

Нервова регуляція.

&34 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю,

оперує термінами:

- нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, автономна (вегетативна) нервова система, соматична нервова система

називає:

- компоненти центральної й периферичної нервової системи; - функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, соматичної нервової системи, вегетативної нервової системи
(симпатичної та парасимпатичної);
- фактори, які порушують роботу нервової системи;

характеризує: - будову головного мозку, спинного мозку;-

- роль вегетативної нервової системи в роботі внутрішніх органів людини;

наводить приклади

- захворювань нервової системи

Здоров’я і безпека

(зорієнтована на

розуміння профілактики захворювань нервової системи, зокрема дотримання правил чергування розумової діяльності та відпочинку)

39.

 

Будова нервової системи.

&35 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю,самост.робота на с.158  письмово.

40.

 

Спинний мозок. Функції та будова.

&36 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю,

41.

 

Головний мозок. Лаб. дослідження Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). . Інструктаж з ТБ.

&37-38 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю.

42.

 

Периферична нервова система. Профілактика захворювань нервової системи.

&39-40 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю.

ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ( 7 год)

43.

 

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

&41 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю,самост.робота на с.184  письмово.

оперує термінами:

- сенсорні системи, органи чуття, рецептори

називає:

- основні сенсорні системи;

- складові частини аналізатора
характеризує:
- особливості будови та функції зорової, слухової сенсорних систем;
- сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю;

пояснює:

- процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями дотримання правил:

- гігієни зору та слуху;

- техніки безпеки під час виконання практичних занять з хімії, фізики, біології, технологій і трудового навчання тощо)

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на усвідомлення учнями залежності функціонування слухової сенсорної системи від шумового забруднення навколишнього середовища)

44.

 

Зорова сенсорна система. Око. Лаб. дослідження:виявлення сліпої плями на сітківці ока. Інструктаж з ТБ.

&42 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю

45.

 

Зір людини. Порушення зору. Лаб. дослідж.:визначення акомодації ока. Інструктаж з ТБ.

&43 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю.

46.

 

Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Лаб. дослідження: вимірювання порога слухової чутливості. Інструктаж з ТБ.

 

&44 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю.

47.

 

Сенсорні системи смаку, нюху.

&45 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.200 усно.

48.

 

Сенсорні системи рівноваги, руху.

&46 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.204 усно.

49.

 

Сенсорні системи дотику, температури, болю. Досл. Практикум Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. Інструктаж з ТБ.

&47 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.200 усно.

 

ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год)

50.

 

Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. Досл. практикум Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.

Інструктаж з ТБ.

&48 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.214письмово.

оперує термінами:

- безумовний рефлекс, умовний рефлекс, мислення, мова, пам’ять

називає:

- нервові процеси (збудження, гальмування);

- показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість);
- види сну;

- причини біоритмів;
наводить приклади:
- умовних та безумовних рефлексів людини;

- біоритмів людини;

характеризує:
- особливості вищої нервової діяльності людини;
- інстинктивну та набуту поведінку людини;
- види навчання, види пам’яті;

пояснює:

- значення другої сигнальної системи;

- роль кори головного мозку в мисленні;

- причини індивідуальних особливостей поведінки людини

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення учнями:

- значення самовиховання у формуванні особистості;

- значення сну для повноцінного функціонування організму;

- безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості)

51.

 

Безумовні рефлекси. Інстинкти.

Лаб. дослідження:визначення реакції зіниць на світло. Інструктаж з ТБ.

&49 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю.

52.

 

Умовні рефлекси. Набута поведінка.

&50 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.222письмово.

53.

 

Научіння. Розумова діяльність.

&51 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю.

54.

 

Мова. Мислення.

&52 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.230 письмово

55.

 

Свідомість. Пам’ять. Лаб. дослідження:дослідження різних видів пам’яті.Інструктаж з ТБ.

&53 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.234 усно.

56.

 

Сон. Біоритми.

&54 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.238 письмово

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА ( 5 год)

57.

 

Гомеостаз і регуляція функцій організму людини.

&55 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.244 письмово

оперує термінами:- ендокринна система, гормони, гомеостаз

називає:- залози внутрішньої та змішаної секреції;- місце розташування ендокринних залоз в організмі людини;

характеризує:- нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму;

- вплив гормонів на процеси обміну в організмі;

пояснює:- роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз;

 - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій;- значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями:

- впливу гормонів на процеси обміну речовин в організмі людини;

- профілактику йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз)

58.

 

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.

&56-57 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.244 письмово

59.

 

Стрес. Ендокринні порушення.

&58 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю, завдання на с.256  письмово

60.

 

Імунна регуляція.

&59 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю.

61.

 

Імунітет. Імунні порушення.

&60-61 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю

ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (3 год)

61.

 

Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини.

&62-63 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю

оперує термінами:- ембріональний розвиток, гамети (сперматозоїд, яйцеклітина), запліднення, зигота, вагітність, плацента

називає:- функції статевих залоз людини;

- первинні та вторинні статеві ознаки людини; - періоди онтогенезу людини;

характеризує: - процес запліднення;

- розвиток зародка і плода;- розвиток дитини після народження; - функції плаценти;

- статеве дозрівання;- вікові періоди індивідуального розвитку людини;- особливості підліткового віку;- захворювання, що передаються статевим шляхом;

пояснює:- роль ендокринної системи в регуляції гаметогенезу, овуляції, вагітності, постембріонального розвитку людини;

- вплив факторів середовища та способу життя батьків на розвиток плода

Здоров’я і безпека(націлює на розуміння учнями необхідності збереження репродуктивного здоров’я молоді та здорового способу життя як необхідної умови народження здорової дитини)

62.

 

Запліднення. Менструальний цикл.Вагітність.

&64 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю

63.

 

Постембріональний розвиток людини.Репродуктивне здоров’я.

&65 прочитати, відповідати на запитання для самоконтролю

УЗАГАЛЬНЕННЯ ( 1 год)

64.

 

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.

Завдання на літо.

пояснює:- як забезпечується цілісність організму людини

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Аксаментова Мар'яна Валеріївна
    Якраз, те що потрібно!!! Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
5 січня 2022
Переглядів
3489
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку