Календарно-тематичне планування для 8 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування, складене відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

Календарно – тематичне планування

уроків зарубіжної літератури

8 клас

(70 годин / 2 години на тиждень)

     Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

Контрольні роботи – 6

Розвиток мовлення – 4

Позакласне читання – 4

 

з/п

Тема уроку

К-сть год.

Дата

Примітка

Вступ

1

Повторення вивченого матеріалу за курс "Зарубіжна література. 7 клас"

1

01.09.

 

2

Діагностична контрольна робота "Зарубіжна література 7 клас"

1

06.09.

 

3

Література і культура. Роди літератури  (епос, лірика, драма), їх характерні ознаки. Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їх розвитку в різних країнах

1

08.09

 

СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМ’ЯТКИ

КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ 

4

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них.

1

13.09.

 

5

Веди (огляд)  як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.) Космогонічні міфи Вед

1

15.09.

 

6

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв'язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів

1

20.09.

 

7

Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу»,  «Каїн і Авель».  Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї  Старого Заповіту

1

22.09.

 

8

Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого Заповіту. Презентація творчо-дослідницького культурологічного міні-проєкту

1

27.09.

 

9

Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту

1

29.09.

 

 

10

РМ № 1 (у). Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму)

1

04.10

 

11

Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи,  моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

1

06.10.

 

12

Контрольна робота № 1 за темами «Вступ»,  “Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури” (тести, відповіді на запитання)

 

1

11.10

 

 

АНТИЧНІСТЬ

 

13

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі.

1

13.10

 

14

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу (Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Троянський кінь). Ключові образи циклу, їх гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.)

 

18.10.

 

15

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.  «Іліада» (огляд ) («Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла»). Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис

1

20.10.

 

16

РМ (п) Порівняльна характеристика літературних героїв Ахілла і Гектора

1

25.10

 

17

Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції.

Тіртей (VІІ ст. до н.е.) «Добре вмирати тому…».  Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.

1

27.10

 

18

Сапфо (VІІ-VІст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань

1

01.11

 

19

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької  драми – трагедія і комедія

1

03.11

 

20

Есхіл (бл. 525 – бл. 456 рр. до н.е.). «Прометей закутий».  Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії.

 

1

08.11

 

21

Пýблій Верґíлій Марóн   (70-19 рр.до н.е).  “Енеїда”  (огляд) («Заспів», «Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму»). Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. Образ Риму

1

10.11

 

22

Квінт Горáцій Флакк (65-8 рр. до н.е.). “До Мельпомени” («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку

1

15.11.

 

23

Пýблій Овíдій Назóн (43 р. до н.е. – бл. 18 р.н.е.).  Життя і творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» («Життя поета» (ІV, 10)). Образ відторгнення поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору («Сумні елегії»)

1

17.11

 

24

ПЧ № 1 Овідій «Метаморфози» («Потоп», «Філемон та Бавкіда»)

1

22.11.

 

25

Контрольна робота № 2  з теми «Античність».  Контрольний твір «Концепція людини  і світу в античній літературі»

1

24.11.

 

 

СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

26

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.  Лі Бо (701—762). «Сосна біля південної галереї»,  «Печаль на яшмовому ґанку». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і духовного життя

1

29.11.

 

27

Ду Фу (712—770). «Пісня про хліб і шовк», «Подорожуючи, вночі описую почуття». Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину

1

 

 

28

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники Омáр Хайям. (бл. 1048 — після 1122) . Рубаї. Лаконізм і місткість  жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Злиття образу автора і ліричного героя-філософа . Вивчення напам’ять 2-3 рубаї за вибором учнів

1

 

 

29

ПЧ  № 2. Творчість Рудакі. Газелі, рубаї, бейти

1

 

 

30

Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття «Пісня про Роланда» (Х ст.). Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Особливості поетичної мови твору

1

 

 

31

Аліг’єрі Дáнте (1265–1321) . Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.

1

 

 

32

Контрольна робота  № 3  з теми «Література Середньовіччя».  (тести, відповіді на запитання)

1

 

 

ВІДРОДЖЕННЯ

33

Епоха  Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ  античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури

1

 

 

34

Франческо Петрарка (1304—1374) – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень»

1

 

 

35

Ф. Петрарка. Сонети  № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки. Вивчити напам’ять сонет Ф. Петрарки за вибором учнів

1

 

 

36

Вiльям Шекспiр (1564—1616). Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва

1

 

 

37

В. Шекспiр . Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.) Художні особливості сонетів  В. Шекспіра. Вивчити напам’ять сонет В.Шекспіра

1

 

 

38

Виразне читання віршів напам’ять Ф. Петрарки та В. Шекспіра.

1

 

 

39

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів

1

 

 

40

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їх еволюція).

1

 

 

41

Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра, її популярність серед різних поколінь

1

 

 

 

42

Міґeль де Сервaнтес Саавeдра (1547— 1616). «Дон Кіхот» (І частина).  Історія створення роману, його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору (ситуації «великої дороги», випробування)

1

 

 

43

Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, в яких втілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство»

1

 

 

44

Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність «вічних образів»

1

 

 

45

РМ №3 (п)  Написання листа літературному герою. Лист Дон Кіхоту, Ромео або Джульєтті

1

 

 

46

Контрольний твір-роздум на тему

  • „Чи потрібні Дон Кіхоти в нашому житті?”)
  • Благородний лицар Дон Кіхот — герой і дивак”
  • «Трагедія кохання Ромео і Джульєтти»

1

 

 

 

БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ

47

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки

1

 

 

48

Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561-1627). «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя.

1

 

 

49

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму

1

 

 

50

Мольєр (1622-1673) – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво

 

 

 

51

Мольєр «Міщанин-шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення  

1

 

 

52

Основні образи комедії (пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.)

1

 

 

53

Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич». Виховний потенціал твору.

1

 

 

54

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Елементи народного театру. Дискусія: Хто вони -  сучасні Журдени?

1

 

 

55

Контрольна робота  № 5  з теми «Бароко і класицизм».  (тести, відповіді на запитання)

1

 

 

 

Література ХХ-ХХІ століття.

У пошуках себе і високого польоту

56

Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). Життя і творчість. «Маленький принц» - філософська алегорична казка-притча

1

 

 

57

Людські взаємини, моральні цінності  у казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

1

 

 

58

Поетизація краси чистих людських взаємин у казці-притчі. Художні образи твору.

1

 

 

59

Філософський зміст та художні особливості твору

1

 

 

60

ПЧ Ульф Старк «Тоді я був просто Ульф»

1

 

 

61

Річард Бах (нар. 1936).  «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття

1

 

 

62

Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети

1

 

 

63

Алегоричні образи в повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання . Ознаки притчі у творі

1

 

 

64

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки

1

 

 

65

Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі

1

 

 

66

ПЧ № 4 Б. Космовська «Позолочена рибка»

1

 

 

67

РМ  (у)  Диспут «Проблеми порозуміння дітей та дорослих» (за вивченими творами)

1

 

 

68

Контрольна робота № 6  з теми «Сучасна література. У пошуках себе і високого польоту ».  (тести, відповіді на запитання)

1

 

 

ПОВТОРЕННЯ.

69

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

1

 

 

70

Презентація списку літератури для читання влітку.

1

 

 

 

 

Для вивчення напам’ять

Омар Хайям (2-3  рубаї за вибором учня)

Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів)

В. Шекспір (сонет за вибором учнів)

 

 

 

 

 

 

 

Завдання реалізації наскрізних ліній у вивченні

зарубіжної літератури

 

Наскрізна лінія

Загальна мета

5-7 класи

8-9 класи

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(НЛ-1)

Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості задля збереження й захисту довкілля.

Розкриття взаємозв’язків людини і навколишнього середовища в процесі вивчення творів у рубриці «Природа і людина».

Усвідомлення краси природи, її благотворного впливу на людину, розкриття значення образного слова для висловлення емоцій та почуттів, розуміння  образу природи.

«Громадянська відповідальність»

(НЛ-2)

Формування відповідального члена громади та суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також –  виховання національно свідомої особистості, яка спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку суспільства.

Формування здатності до ненанасильницького розв’язання конфліктів.

Осмислення та захист особистих прав і прав інших людей, усвідомлення своєї ролі в суспільстві і набуття умінь брати участь у процесі ухвалення рішень.

«Здоров'я і безпека»

(НЛ-3)

Формування всебічно розвиненого члена суспільства, здатного усвідомлювати пріоритетність здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.

Усвідомлення переваг здорового способу життя та безпечної поведінки.

Осмислення причиново-наслідкових зв’язків між власними рішеннями та поведінкою, здоров’ям та безпекою, набуття знань та умінь правильної поведінки в критичних та небезпечних ситуаціях.

«Підприємливість та фінансова грамотність»

(НЛ-4)

Розуміння практичних аспектів фінансових питань (заощадження, інвестування, запозичення, страхування тощо); розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

Розуміння ролі ініціативності та підприємливості в суспільстві для особистого кар’єрного зростання.

Осмислення неординарності як важливої  риси людини для її самореалізації в житті, спонукання учнів до творчих рішень у процесі розв’язання  проблем, усвідомлення користі  та необхідності спільної діяльності.

 

docx
Додано
16 вересня 2022
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку