1
Календарно-тематичне планування з хімія 9 клас по підручнику Григоровича, видавництво Ранок
№ |
Дата |
Тема і зміст уроку |
Тип і вид уроку |
Основні засоби і методи навчання |
Демонстрації, лабор., типи РЗ |
Домашнє завдання |
Міжпредметні зв’язки |
Примітки |
||
1. |
|
Особливості органічних і неорганічних сполук. Елементи-органогени. |
Комбінований урок |
Пояснювально-ілюстративний метод. Оволодіння знаннями |
Практ.роб.: Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.
|
Опрацювати
|
Природознавство, |
Пов. тему Типи хімічних реакцій. |
||
2. |
|
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. |
Урок засвоєння нових знань |
Метод формування умінь і навичок. Наочні засоби. |
Демонстрація моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування).
|
Опацювати § 23, виготовити 3-D модель метану з пластиліну |
Географія (добування метану), біологія (вуглеводи) |
|
||
3. |
|
Гомологія. Гомологи метану, їхні молекулярні та структурні формули й назви. |
Комбінований урок |
Організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності. |
Демострація гомологів метану та їх молекул. І структурні формули |
§ 24 чит. І вив гомологічний ряд |
Географія, математика |
Пов. тему Оксиди. Кислоти. |
||
4. |
|
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
Комбінований урок |
Закріплення знань, умінь, навичок. Практичні методи. |
Демонстрація реакцій заміщення |
§ 25, підготувати цікаві факти про метан |
Фізика, математика |
|
||
5. |
|
Розв’язання задач. Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями. |
Урок застосування знань |
Метод оволодіння знаннями. Пояснення. Застосування одержаних знань. |
РРЗ (Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями). |
§ 26 опрацювати, виконати задачі у зош ст.155 №289, 290 |
Математика (обчислення задач) |
Пов. тему Кількість речовини. Молярна маса.
|
||
6. |
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні та структурні формули. |
Урок засвоєння нових знань |
Пояснювально-ілюстративний метод. Оволодіння знаннями. |
Демонстрація молекулярних формул представників ненасичених вуглеводів |
§ 27 опрац. |
Біологія, математика |
|
||
7. |
|
Фізичні властивості. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). Горіння вуглеводів. |
Урок засвоєння нових знань |
Закріплення знань, умінь, навичок. Практичні методи. |
Демонстрація реакцій приєднання |
§ 27 зробити задачі в зошит ст.160 №318, 319. Підготуввти навч.проект |
Фізика (фізичні властивості речовин) |
|
||
8. |
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. |
Комбінований урок |
Організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності. |
Навчальний проект:Використання полімерів: еколого-економічний аспект. |
§ 28 чит. Зробити кросворд на тему: характер.полімер. і застосув. Поліетилену |
Фізика, екологія |
|
||
9.
|
|
Поширення вуглеводів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля. Перегонка нафти. Застосування вуглеводнів. |
Комбінований урок
|
Організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності. Закріплення знань.
|
Навчальний проект: Альтернативні джерела енергії. Демонстрація: Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння.
|
§ 29 опрацюв. І підготувати вікторину про роль нафти, газу, вугілля в житті людини. Підготуватися до с.р. |
Біологія (вуглеводи в природі), географія Географія, екологія |
Пов. тему Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Відносна густина газів.
|
||
10. |
|
Самостійна робота з теми: «Органічні речовини. Вуглеводні». |
Урок застосування знань |
Застосування одержаних знань. |
Робота над помилками |
§ 29 ст.171 №354 письмово |
|
|
||
11. |
|
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. |
Урок засвоєння нових знань |
Стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності. Метод формування умінь і навичок. Наочний. |
Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. |
Створити повідомлення про користь спиртів, жирів, вуглеводів, карбонових кислот |
Біологія |
Пов. тему Теорія О.М. Бутлерова |
||
12. |
|
Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні та структурні формули, фізичні властивості. Якісна реакція на гліцерол. |
Комбінований урок |
Пояснювально-ілюстративний метод. Оволодіння знаннями. |
Лабор.дослід: Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом. |
§ 30, скласти порівняльну таблиць для метанолу та етанолу. § 32 опрацювати |
Фізика |
|
||
13. |
|
Горіння етанолу. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
Урок засвоєння нових знань |
Пояснювально-ілюстративний метод. Оволодіння знаннями. |
Демонстрація якісних реакцій |
§ 31 опрацювати, описати схему впливу алкоголю на організм |
Біологія (здоров’я людини), математика (рівняння реакції) |
Пов. тему Явище гомології. Гомологи метану |
||
14. |
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Застосування етанової кислоти. |
Урок засвоєння нових знань |
Метод формування умінь і навичок. Наочні засоби. |
Демонстрація дії етанової кислоти на індикатори. |
§ 33, ст. 187 завд. 392 письмово |
Фізика (фізичні властивості) |
|
||
15. |
|
Хімічні властивості етанової кислоти. |
Комбінований урок |
Стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності. Наочні методи спостереження. |
Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
§ 33 опрацюв. І підготуватися до практ.роботи |
Математика (рівняння реакції) |
Пов. тему Явище ізомерії. Ізомери вуглеводнів.
|
||
16. |
|
Практична робота №4. Властивості етанової кислоти. |
Урок застосування знань |
Застосування одержаних знань. Наочні методи. |
Демонстрація дослідів. |
Повт. Що таке кислоти |
Математика (рівняння реакції) |
|
||
17. |
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. |
Урок засвоєння нових знань |
Пояснювально-ілюстративний метод. Оволодіння знаннями. |
Демонстрація молекулярних і структурних формул кислот (стеаринової, пальміт.,олеїнової) |
§ 34 опрацюв. І підготувати навч.проект |
Б |
Пов. тему Насичені вуглеводні. Алкани.
|
||
18. |
|
Мило, його склад, мийна дія. |
Комбінований урок |
Наочні методи спостереження |
Навчальний проект: Виготовлення мила з мильної основи. |
§ 34, підготувати коротке повідомлення про роль жирів |
Фізика, екологія, біологія |
|
||
19. |
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
Комбінований урок |
Стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності. Наочні методи спостереження |
Демонстрація склад і фізичні властивості жирів |
§ 35 опрацюв., ст. 202 № 427, 431 письмово |
Біологія (біологічна роль) |
Пов. тему Ненасичені вуглеводні. Алкени. Алкіни. |
||
20. |
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення й утворення в природі. |
Урок засвоєння нових знань |
Метод формування умінь і навичок. Наочні засоби. |
Лабораторний дослід: №12 взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. Демонстація властивостей вуглеводів: глюкози, сахарози, крохмаль, целюлози.
|
§ 36, створити кросворд про вуглеводи |
Біологія, фізика |
|
||
21. |
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. |
Комбінований урок |
Організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності. Практичні методи. |
Лабораторні досліди: № 13 Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). № 14 Взаємодія крохмалю з йодом. |
§ 37, ст. 215 виконати Домашній експеримент: Виявлення крохмалю в харчових продуктах. |
Біологія, математика |
Пов. тему Оксигеновмісні органічні речовини.
|
||
22. |
|
Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. |
Урок застосування знань |
Застосування одержаних знань. Наочні методи. |
Демонстрація дослідів |
Підготувати навчальні проекти |
|
|
||
23. |
|
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
Комбінований урок |
Стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності. Наочні методи спостереження. |
Навчальні проекти: 1) Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування. 2) Дослідження хімічного складу їжі. 3) Хімічний склад жувальних гумок. 4) Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною |
Виконати тести на класрумі |
Біологія |
|
||
24. |
|
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. |
Урок засвоєння нових знань |
Наочні методи спостереження. |
Демонстрація презентації та відеоурока про нітрогеновмісні органічні речовини |
§ 38 чит., створити макет структури білка |
Біологія, фізика |
|
||
25. |
|
Біологічна роль амінокислот і білків. Значення природних і синтетичних органічних сполук. |
Урок засвоєння нових знань |
Метод оволодіння знаннями. Пояснення. Застосування одержаних знань. |
Перегляд наукового відео |
Підготувати навчальні проекти |
Біологія, екологія |
Пов. тему Нітрогеновмісні органічні речовини. |
||
26. |
|
Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. |
Комбінований урок |
Організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності. Закріплення знань |
Навчальні проекти: 18) Друге життя паперу. 19)Джерела органічного забруднення мікрорайону |
§ 39 чит., пройти тестові завдання на сайті |
Екологія |
|
||
27. |
|
Узагальнення знань про оксигеновмісні і нітрогеновмісні органічні речовини. |
Урок застосування знань |
Застосування одержаних знань. |
Робота над помилками. |
Підготуватися до к.р. |
|
Пов. тему Генетичний зв'язок між класами органічних речовин.
|
||
28. |
|
Тестовий контроль з теми: «Оксигено- вмісні і нітрогеновмісні органічні речовини». |
Урок контролю |
Метод контролю і самоконтролю навчально пізнавальної діяльності. Перевірка знань. |
Метод контролю знань. |
Повторити вив. тему |
|
|
||