Календарно-тематичне планування екології для 11 класу

Про матеріал

Календарне планування уроків екології, складено відповідно до навчальної програми для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів, рівень стандарту, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 р. № 1021.


Перегляд файлу

                                                        Погоджено

                                                                          Заступник директора

                                                                                _____________________

 

ЕКОЛОГІЯ

11 клас (17 год. – 0,5 год. на тиждень)

 За навчальною програмою для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів, рівень стандарту

п/п

Тема уроку

Дата

Примітка

Тема 1. Екологія як наука про довкілля

1

Предмет, обєкт, завдання і методи накуки про довкілля. Структура сучасної екології та її місце в системі наук.

 

 

Тема 2. Природа і людина: системний підхід

2

Властивості складних систем. Біосфера, основні положення вчення В. І. Вернадського про біосферу. Еволюція уявлень про роль і місце природи у житті суспільства. Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини у природі.

 

 

3

Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їх екологічні особливості. Масштаби і наслідки антропогенного впливу на природне середовище у сучасному етапі.

Узагальнення і систематизація знань.

Практична робота. Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи.

 

 

Тема 3. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень

4

Категорія «забруднення». Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Види забруднень та їх вплив на компоненти природи, живі організми.

Практична робота. Порівняння обсягів і структури забруднення міст України.

 

 

5

Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Форми стійкості геосистем. Стійкість природних і антропогенізованих геосистем.

Узагальнення і систематизація знань.

 

 

Тема 4. Проблема деградації природних компонентів

6

Поняття «деградація природи» Основні причини деградації природних компонентів. Типологія компонентів природи за ступенем стійкості до антропогенних чинників.

 

 

7

Поняття стійкого «консервативного» і нестійкого «прогресивного» компонента природи. Наслідки деградації природних компонентів. Категорія «деградована геосистема»

Узагальнення і систематизація знань.

Практична робота. Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан ґрунтового покриву.

 

 

Тема 5. Проблема зміни ланок колообігу речовин та енергії

8

Колообіг речовин і енергії як основний системотворчий фактор. Поняття біогеохімічного циклу та його ролі у функціонуванні та розвитку геосистем.

 

 

9

Колообіги речовин, енергії, інформації та їх зміни антропогенною діяльністю.

Узагальнення і систематизація знань.

Практична робота. Аналіз схем колообігу основних речовин у природі на предмет зміненості їх ланок антропогенною діяльністю.

 

 

10

Контрольна робота.

 

 

Тематична №1

Тема 6. Проблема збалансованого природокористування

11

Категорія «збалансований розвиток», її еволюція. Найважливіші баланси у сфері природокористування. Досягнення пропорцій між природо-ресурсним потенціалом і особливостями його використання. Збалансованість між біологічною продуктивністю і споживанням біологічної продукції.

 

 

12

Поняття «невиснажливого природокористування» Досягнення балансу між основними сферами господарської діяльності.

Узагальнення і систематизація знань.

Практична робота. Існуюча і оптимальна структура природокористування в Україні»

 

 

Тема 7. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть

13

Категорія «біорізноманіття» Генетичне видове і екосистемне біорізноманіття. Причини і наслідки деградації біорізноманіття.

 

 

14

Природозаповідання як одна із ефективних форм збереження біорізноманіття. Основні категорії заповідних об’єктів. Уявлення про екомережі. Міжнародні та національні програми збереження біорізноманіття.

Практична робота. Аналіз особливостей розвитку заповідної мережі України.

 

 

Тема 8. Проблеми оптимальної ландшафтно-екологічної організації території

15

Категорія «оптимізація». Критерії та пріоритети ландшафтно-екологічної оптимізації території. Ієрархія цілей організації. Найищий пріоритет природоохоронної та антропоекологічної функцій.

 

 

16

Оптимізація «природного каркасу» території. Оптимальне співвідношення природних та господарських угідь.

 

 

17

Обґрунтування територіальної структури природних угідь. Нормування антропогенних навантажень.

Узагальнення і систематизація знань.

 

 

Тематична №2

 

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, 11 клас, Планування
Додано
11 січня 2019
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку