Календарно - тематичне планування з екології для 11 класу профільний рівень на ІІ семестр. Складено за програмою: збірник програм для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень. - Тернопіль: Мандрівець, 2011.
Екологія 11 клас (48 год.)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
|
Тема 21. Проблема збалансованого природокористування (2 год.) |
|
|
33 |
Категорія «збалансований розвиток», її еволюція |
|
|
34 |
Збалансованість між біологічною продуктивністю та її споживанням |
|
|
|
Тема 22. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіття (3 год.) |
|
|
35 |
Категорія «біорізноманіття». Генетичне видове й екосистемне біорізноманіття |
|
|
36 |
Причини й наслідки деградації біорізноманіття. Природо заповідання як одна з ефективних форм збереження біорізноманіття. П/р. «Аналіз особливостей розвитку заповідної мережі України» |
|
|
37 |
Основні категорії заповідних об’єктів. Уявлення про екомережі. Міжнародні й національні програми збереження біорізноманіття. П/р. «Нанесення на контурну карту України основних елементів перспективної екомережі » |
|
|
|
Тема 23. Проблема оптимальної ландшафтно – екологічної організації території (3 год.) |
|
|
38 |
Категорія «оптимізація». Критерії та пріоритети ландшафтно – екологічної оптимізації території. П/р. «Аналіз співвідношень природних і антропогенних угідь своєї області й порівняння їх з оптимальними показниками» |
|
|
39 |
Оптимізація «природного каркасу» території. П/р. «Модель ландшафтно – екологічної оптимізації земельних угідь своєї місцевості» |
|
|
40 |
Урок – узагальнення з теми: «Проблеми природокористування» |
|
|
|
Розділ 4. Екологічні аспекти здоров’я Тема 1. Екологічна безпека (2 год.) |
|
|
41 |
Загальне поняття екобезпеки. Критерії екобезпеки. П/р. «Оцінювання ступеня напруженості екологічного стану території» |
|
|
42 |
Екологічна безпека людини. П/р. «Аналіз стану екобезпеки індустріалізованих територій України» |
|
|
|
Тема 25. Екологічно допустимий ризик (2 год.) |
|
|
43 |
Категорія «екологічно допустимий ризик». Стандарти якості навколишнього середовища. П/р. «Визначення параметрів допустимого ризику урбанізованого середовища для людини» |
|
|
44 |
Методи визначення екологічного ризику. Оцінювання впливу на навколишнє середовище. П/р. «Аналіз схеми процедур аналізу ризику й управління ризиком» |
|
|
|
Тема 2. Екологія і здоров’я (3 год.) |
|
|
45 |
Категорія «здоров’я» і його основні критерії. Основні абіотичні фактори і їх вплив на здоров’я людини |
|
|
46 |
Основні біотичні фактори. П/р. «Складання і аналіз схеми впливу факторів середовища на організм людини» |
|
|
47 |
Основні антропогенні фактори. Вплив антропогенних факторів. П/р. «Доведіть справедливість твердження, що на 50 % захворюваність визначається способом життя» |
|
|
|
Тема 3. Урбанізоване середовище і здоров’я (3 год.) |
|
|
48 |
Категорія «урбосередовище». Переваги та привабливість міського життя |
|
|
49 |
Негативні впливи міського середовища на населення. П/р. «З’ясування передумов виникнення деяких видів захворювань у міських жителів» |
|
|
50 |
Екологічні проблеми міст України. Урбосередовище і здоров’я населення. П/р. «Аналіз гостроти екологічних проблем індустріальних міст України» |
|
|
|
Тема 4. Просторовий «психологічний» комфорт (2 год.) |
|
|
51 |
Поняття просторового комфорту. Комфортність природних умов середовища. П/р. «Розрахунок і аналіз забезпечення просторовими ресурсами жителів адміністративних районів своєї області» |
|
|
52 |
Оцінювання ступеня комфортності природних умов життєдіяльності. Узагальнення з теми: «Екологічні аспекти здоров’я» |
|
|
|
Розділ 5. Екологічні стратегії. Напрямки виходу з екокриз Тема 1. Екоосвіта ХХІ століття (2 год.) |
|
|
53 |
Стратегія освіти для екорозвитку. Концепція екологічної освіти України |
|
|
54 |
Формування у суспільстві світоглядних засад дбайливого ставлення до природи, відповідальності за збереження життя на Землі. П/р. «Результативність екологічної освіти й виховання в нашій школі» |
|
|
|
Тема 2. Екологічне просвітництво (2 год.) |
|
|
55 |
Екологічне просвітництво як важливий компонент неформальної екологічної освіти. П/р. «Традиції природокористування корінних етносів України » |
|
|
56 |
Традиції природокористування – максимально ефективне пристосування етносів до природи. П/р. «Якими були традиції природокористування наших предків?» |
|
|
|
Тема 3. Екологічна обумовленість економіки (3 год.) |
|
|
57 |
Зміна парадигми економіки: екологізація. Еколого -економічні системи. П/р. «Еколого – економічні системи як прообраз збалансованого природокористування в регіоні » |
|
|
58 |
Екологічна регламентація господарської діяльності |
|
|
59 |
Економічне стимулювання функцій захисту середовища. Риси постіндустріальної екоцивілізації |
|
|
|
Тема 4. Управління екорозвитком (2 год.) |
|
|
60 |
Пріоритети й умови екорозвитку. Актуальні проблеми організації управління екорозвитком |
|
|
61 |
Екологічний менеджмент і аудит в управлінні природокористуванням. П/р. «Екоситуація у вашому населеному пункті, складання екологічного паспорта населеного пункту з розробкою екологічної картосхеми території» |
|
|
|
Тема 5. Правове забезпечення екорозвитку (3 год.) |
|
|
62 |
Екологічне законодавство. Міжнародні природоохоронні Конвенції та участь України в їх реалізації. П/р. «Міжнародні природоохоронні домовленості України та їх реалізація» |
|
|
63 |
Структура екологічного законодавства України. Конституційні основи й загальна засади екологічного законодавства і права України |
|
|
64 |
Закон України «Про охорону навколишнього середовища», «Про загальнодержавну програму формування національної екологічної мережі України на період 2000 – 2015 років» |
|
|
|
Тема 6. Світова екологічна політика (2 год.) |
|
|
65 |
Всесвітня стратегія сталого розвитку. «Порядок денний на ХХІ століття». Концепція переходу України до сталого розвитку |
|
|
66 |
Індикатори й показники екорозвитку. Основні напрями й механізми забезпечення збалансованого розвитку України та її регіонів |
|
|
|
Тема 7. Міжнародні еколого – економічні програми (4 год.) |
|
|
67 |
Основні форми і напрямки міжнародного співробітництва |
|
|
68 |
Міжнародні програми «Людини й біосфера», глобальна система моніторингу навколишнього середовища |
|
|
69 |
Всеєвропейська стратегія збереження біологічного й ландшафтного різноманіття, формування всеєвропейської екомережі. П/р. «Аналіз головних завдань Всеєвропейської стратегії збереження біологічного й ландшафтного різноманіття» |
|
|
70 |
Всесвітня кліматична програма, всесвітня програма дослідження клімату. Міжнародна геосферо – біосферна програма. Узагальнення з теми: «Екологічні стратегії та напрямки виходу з екокриз» |
|
|