Календарно-тематичне планування
Геометрія
9 клас
70 годин (2 години на тиждень): I семестр — 32 години, II семестр — 38 годин.
Навчальна програма: Математика. 5–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804).
Навчальний підручник: Бевз Г. П. Геометрія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Г. П. Бевз, В. Г. Бевз, Н. Г. Владімірова. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2017.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
1 семестр |
|||
Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про: записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач
|
|||
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (11 год) |
|||
1 |
|
Синуси, косинуси і тангенси кутів від 0° до 180°. |
|
2 |
|
Синуси, косинуси і тангенси кутів від 0° до 180°. |
|
3 |
|
Синуси, косинуси і тангенси кутів від 0° до 180°. |
|
4 |
|
Тригонометричні тотожності. |
|
5 |
|
Тригонометричні тотожності. |
|
6 |
|
Тригонометричні тотожності. |
|
7 |
|
Декартові координати. |
|
8 |
|
Декартові координати. |
|
9 |
|
Відстань між точками. |
|
10 |
|
Рівняння кола. |
|
11 |
|
Рівняння прямої. Самостійна робота № 1. |
|
12 |
|
Розв’язування задач. |
|
13 |
|
Контрольна робота № 1. |
|
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (14 год) |
|||
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: · означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; · властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: · координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; · довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||
14 |
|
Вектори. |
|
15 |
|
Вектори. |
|
16 |
|
Координати вектора. |
|
17 |
|
Координати вектора. |
|
18 |
|
Додавання і віднімання векторів. |
|
19 |
|
Додавання і віднімання векторів. |
|
20 |
|
Множення вектора на число. |
|
21 |
|
Множення вектора на число. Самостійна робота № 2. |
|
22 |
|
Скалярний добуток векторів. |
|
23 |
|
Скалярний добуток векторів. |
|
24 |
|
Застосування векторів. |
|
25 |
|
Застосування векторів. |
|
26 |
|
Розв’язування задач. |
|
27 |
|
Контрольна робота № 2. |
|
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (12 год) |
|||
Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
|||
28 |
|
Теорема косинусів. |
|
29 |
|
Теорема косинусів. |
|
30 |
|
Теорема синусів. |
|
31 |
|
Теорема синусів. |
|
32 |
|
Розв'язування трикутників. |
|
33 |
|
Розв'язування трикутників. |
|
34 |
|
Формули для знаходження площі трикутника. |
|
35 |
|
Формули для знаходження площі трикутника. |
|
36 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота № 3. |
|
37 |
|
Розв’язування задач. |
|
38 |
|
Розв’язування задач. |
|
39 |
|
Контрольна робота № 3. |
|
Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (12 год) |
|||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
|||
40 |
|
Правильні многокутники та їх властивості. |
|
41 |
|
Правильні многокутники та їх властивості. |
|
42 |
|
Правильні многокутники та кола. |
|
43 |
|
Правильні многокутники та кола. |
|
44 |
|
Правильні многокутники та кола. |
|
45 |
|
Довжина кола і дуги кола. |
|
46 |
|
Довжина кола і дуги кола. |
|
47 |
|
Площа круга та його частин. |
|
48 |
|
Площа круга та його частин. |
|
49 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота № 4. |
|
50 |
|
Розв’язування задач. |
|
51 |
|
Контрольна робота № 4. |
|
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ (7 год) |
|||
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач · властивості: переміщення; |
|||
52 |
|
Переміщення та його властивості. |
|
53 |
|
Симетрія відносно точки. |
|
54 |
|
Симетрія відносно прямої. |
|
55 |
|
Поворот. |
|
56 |
|
Паралельне перенесення. |
|
57 |
|
Рівність фігур. |
|
58 |
|
Контрольна робота № 5. |
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу (12 год) |
|||
59 |
|
Чотирикутники. Властивості і площі чотирикутників. |
|
60 |
|
Трикутники. Види трикутників. Площа трикутника. |
|
61 |
|
Прямокутний трикутник. Теорема Піфагора. |
|
62 |
|
Теореми косинусів і синусів. |
|
63 |
|
Розв’язування трикутників. |
|
64 |
|
Правильні многокутники. |
|
65 |
|
Розв’язування вправ на знаходження площ реальних об’єктів. |
|
66 |
|
Декартові координати на площині. |
|
67 |
|
Геометричні перетворення. |
|
68 |
|
Вектори на площині. |
|
69 |
|
Підсумкова контрольна робота. |
|
70 |
|
Підбиття підсумків за рік. |
|