Календарно-тематичне планування з природознавства для роботи з дітьми за індивідуальною формою навчання (За підручником Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак).
ПРИРОДОЗНАВСТВО
За підручником Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак
2 год. на місяць
|
Тема уроку |
Дата Пізик А. |
Дата Лютік М. |
Спостереження за порами року |
|||
1. |
Пори року. Спостереження за порами року. Наша планета – Земля. Глобус – модель Землі. Чому на Землі бувають день і ніч. Доба. С.7-9 |
12.09 |
12.09 |
Чому на Землі існують пори року. Рік. Влив Сонця на сезонні явища в природі. Ознаки осені. Осінні явища в природі.С.10-18 |
|||
Вода в природі. Три стани води. Зміна стану води за нагрівання та охолодження. Термометр. С.19-24 |
|||
2. |
Вимірювання температури. Практична робота №1. Визначення показів термометра за малюнками, вимірювання температури води та повітря. Колообіг води у природі. Опади. С.25-30 |
26.09 |
26.09 |
Що таке погода та як її передбачити. Складові погоди. Народні прикмети та прогноз погоди. С.31-34 Урок-екскурсія. Спостереження за явищами природи восени(с.150-151) |
|||
3. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота № 1. |
10.10 |
10.10 |
4. |
Аналіз контрольної роботи. Осінні явища в житті рослин. Плоди і насіння у природі. Практична робота №2. Розпізнавання органів трав’янистих рослин (с.41-45) |
24.10 |
24.10 |
Навчальний проект «Як рослини та тварини готуються до зими?» |
|||
Природа восени |
|||
5. |
Гриби: їстівні та отруйні. Правила збирання грибів Практична робота №3. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів за наочністю. С.45-48 |
07.11 |
07.11 |
Комахи, звірі та птахи восени. Перелітні та осілі птахи. С.48-54 |
|||
Невидимі ланцюги в осінньому лісі. Взаємозв’язки у природі восени .Охорона рослин і тварин. Праця людей восени. С.57-59 |
|||
6. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота №2
|
28.11 |
28.11 |
Природа взимку |
|||
7. |
Аналіз контрольної роботи. Ознаки зими. Зимові явища у живій та неживій природі. Як утворюється лід на ставку? С.62-64 Практична робота №4. Сніг і лід – це вода. Порівняння властивостей льоду та снігу. (с.64-66) |
12.12 |
12.12 |
Погода взимку. Ожеледиця, заметіль, замерзання водойм. Рослини взимку. Дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку. |
|||
Тварини взимку. Як зимують птахи. Зимуючі та осілі птахи. Звірі взимку. Турбота людей про тварин узимку С.66-76 |
|||
8.
|
Навчальний проект. «Пташина їдальня» (с.76-77) |
26.12 |
26.12 |
Екскурсія в природу. Спостереження за природою взимку. Практична робота №5. Дослідження сніжинок за допомогою лупи та за малюнками (с.151-155) |
|||
Взаємозв’язки у природі взимку. Праця людей взимку. |
|||
9 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота №3
|
|
|
Природа навесні
|
|||
10. |
Ознаки весни. Весняні явища у живій та неживій природі. Чому буває вітер. Погода навесні. Відлига. Льодохід. Повінь. С.82-93 |
|
|
Рослини навесні. Ранньоквітучі трав’янисті рослини. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння. Охорона рослин. С.94-97 |
|||
11. |
Тварини навесні. Комахи. Птахи навесні. Повернення перелітних птахів. Пора гніздування. Облаштування гнізд, насиджування та виведення пташенят. Охорона птахів. С.100-106 |
|
|
Звірі навесні. Піклування про потомство. С.107-110 |
|||
Взаємозв’язки у природі навесні. Праця людей навесні. С.110-112 Екскурсія в природу. Спостереження за явищами природи навесні. С.155-156 |
|||
12. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота №4
|
|
|
Природа влітку |
|||
13. |
Аналіз контрольної роботи. Ознаки літа. Нежива і жива природа влітку Сонячний годинник. С.115- 120. С.12-13 |
|
|
Рослини лісу. Лікарські рослини. Отруйні рослини. С.120 -145. Практична робота №6. Розпізнавання деяких отруйних рослин рідного краю за ілюстраціями. |
|||
14. |
Тварини лісу. Охорона лісу. Правила поведінки у лісі влітку. Рослини і тварини луків. С.124- 131. |
|
|
Рослини і тварини прісних водойм. Взаємозв’язки у природі влітку. С.132- 134. . Навчальний проект «Добра справа для природи» |
|||
15. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота №5
|
|
|
16 |
Аналіз контрольної роботи. Людина і природа. Навчальний проект. «Добра справа для природи» С. 143-144 Червона книга України. С. 138 - 141. |
|
|
Екскурсія в природу. Здрастуй, літечко! (спостереження за ознаками літа, що наближається). Узагальнення спостережень за природою та погодою. |
|||
Урок-екскурсія. Відвідання парника. |
|||
17. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота №6
|
|
|
18. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|