Календарно-тематичне планування "Індивідуальне навчання. Географія, 8 клас (1 година на тиждень), 2019/2020 н. р."

Про матеріал

Календарно-тематичне планування "Індивідуальне навчання. Географія, 8 клас, 1 година на тиждень (2019/2020 н. р.)" складене відповідно до програми затвердженої Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.

Перегляд файлу

Індивідуальне навчання

 

Календарно-тематичне планування                                                         2019/2020                                                                          

Географія «Україна у світі: природа, населення»

8 клас

 35 годин (1 година  на тиждень)

 

пп

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Вступ (1 год)

1

 

 

Фізична та суспільна географія України..

Географічні дослідження території України.

Розділ І. Географічна карта та робота з нею (3 год)

2

 

 

Зображення України в  картографічних творах. Елементи карти.

Картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічних об’єктів та явищ на картах.

3

 

 

Класифікація карт. Топографічна  карта та її елементи.  Читання та практичне використання топографічних карт.

4

 

 

Практична робота №1. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і  прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. Дослідження № 1. Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх  обґрунтування. Узагальнення.

 

Розділ ІІ. Географічний простір України (4 год)

5

 

Політична карта світу, її елементи.  

Географічне положення України .  Дослідження №2. Порівняльна оцінка географічного положення України з країнами світу (2 – 3 на вибір)

6

 

Державна територія України. Державні кордони, розміри території, крайні точки, географічні центри України та Європи. Практична робота № 2. Позначення на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи  і зазначення їхніх назв; визначення координат  точок, протяжності  території України в градусах і кілометрах.

Територіальні зміни кордонів України з ХХ ст.

7

 

Міжнародна система відліку  часу. Годинні пояси.  Місцевий час. Поясний час. Літній час.

Практична робота № 3. Аналіз карти годинних поясів Землі. Розв’язування задач на визначення часу. Дослідження №3. Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них  порівняно  з київським.

8

 

Узагальнення.

Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України (19 год)

9

 

Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси. Геологічна історія Землі

Тектонічна будова території України.

Геологічна будова території України.

 Практична робота № 4 (початок). Встановлення за картами (тектонічною, геологічною) зв’язків між тектонічними структурами і геологічною  будовою.

 

10

 

Форми земної поверхні.

Практична робота № 4 (продовження).  Встановлення за картами (тектонічною і фізичною) зв’язків між тектонічними структурами і рельєфом території.

11

 

Формування рельєфу. 

Корисні копалини України, їх класифікація. Паливні корисні копалини.

 Практична робота № 4 (продовження).  Встановлення за картами (тектонічною і корисних копалин) зв’язків між тектоніч-ними структурами і паливними корисними  копалинами у межах України.

12

 

Рудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобування.

Нерудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобування.

Практична робота № 4 (закінчення). Встановлення за картами (тектонічною і корисних копалин) зв’язків між тектонічними структурами і нерудними корисними  копалинами у межах України.

13

 

Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси. Кліматотвірні чинники.  Кліматичні показники: температура, опади,  коефіцієнт зволоження та їх розподіл на території  Україні. Практична робота № 5. Визначення вологості повітря за заданими показниками.

14

 

Кліматична карта.

Регіональні відмінності клімату. Практична робота № 6. Визначення причин відмінностей кліматичних  показників  різних регіонів України за аналізом кліматичної  карти.

15

 

Несприятливі погодно-кліматичні явища. Прогноз погоди. Охорона атмосферного повітря. Дослідження № 4. Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в  інтернет-джерелах, ЗМІ.

16

 

Узагальнення . Контрольна робота

17

 

Тема 3. Води суходолу і водні ресурси. Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки. Основні річкові басейни і системи.

Практична робота № 7 (початок).  Позначення на контурній карті назв найбільших річок України.

18

 

Озера, їх типи. Штучні водойми. Болота й підземні води. Водні ресурси України. Практична робота № 7 (закінчення). Позначення на контурній карті назв найбільших озер, водосховищ, каналів України.

19

 

 Тема 4. Ґрунти та ґрунтові ресурси. Ґрунти України: їх утворення й типи.  Практична робота № 8 Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України..

Ґрунтові ресурси та їх охорона. Дослідження № 5. Вплив  людини на родючість ґрунтів.

20

 

 

Тема 5. Рослинність. Різноманітність рослинності.

Тема 6. Тваринний світ України. Різноманітність тваринного світу.  

Узагальнення.

21

 

 Тема 7. Ландшафти України. Ландшафт як просторово-цілісна система. Дослідження № 6. Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. Фізико-географічне районування території України.

22

 

Зони мішаних лісів та широколистих лісів.

Лісостепова природна зона.  Степова природна зона.

23

 

Дослідження № 7. Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість із ландшафтами України.

Тема 8. Природокористування .  Використання та охорона рівнинних ландшафтів.  Практична робота № 9 Складання порівняльної характеристики природних зон  України (за вибором)

24

 

Гірські ландшафти Українських Карпат, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.

Гірські ландшафти Кримських гір,  особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.

25

 

Природні умови і ресурси Чорного й Азовського морів, проблеми їх раціонального використання.

Використання природно-ресурсного потенціалу України.  Основні види забруднень довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення.

26

 

Моніторинг навколишнього середовища. Природокористування в умовах сталого розвитку. Дослідження № 8 (на вибір): а) Вплив компонентів природи на здоров’я людини.

б) Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини.

Природно-заповідний фонд України.

.Практична робота № 10. Позначення на контурній  карті об’єктів природно-заповідного фонду України.

27

 

Узагальнення

Розділ IV. Населення України та світу (6 год)

28

 

 Тема 1. Демографічні процеси та статевовіковий склад населення світу та України . Кількість населення в світі та Україні.

Статево-віковий склад населення світу й України. Демографічна політика.

Практична робота11. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу.

29

 

Механічний рух населення. Міграційна політика.

 Тема 2. Розселення . Густота населення.

30

 

Міські та сільські населені пункти.

Урбанізація, причини, що її зумовлюють. Субурбанізація. Хибна урбанізація.

31

 

Тема 3. Етнічний склад населення.  Етноси.

Національний склад населення України.

32

 

Тема 4. Релігійний склад населення.  Релігія як явище культури. Світові релігії.

Тема 5. Зайнятість населення в світі та Україні. Трудові ресурси.

33

 

Узагальнення. Контрольна робота

Розділ V. Природа та населення свого адміністративного регіону (2 год)

34

 

Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку Волинської області.

Природа Волинської області. Дослідження (екскурсія). Ознайомлення з об'єктами природи своєї місцевості.

35

 

Населення Волинської області.  Узагальнююче повторення (1 год).

   

    Програмою передбачено виконання 11 практичних робіт, з яких чотири є обов'язковими для оцінювання.  Дослідження оцінюються вибірково.

  Запропонований розподіл годин є орієнтовним.

  Як мінімум одна письмова контрольна робота на семестр є обов’язковою.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Планування
Додано
17 січня 2020
Переглядів
3782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку