Календарно-тематичне планування "Індивідуальне навчання. Географія, 8 клас, 1 година на тиждень (2019/2020 н. р.)" складене відповідно до програми затвердженої Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
Індивідуальне навчання
Календарно-тематичне планування 2019/2020
Географія «Україна у світі: природа, населення»
8 клас
35 годин (1 година на тиждень)
№ пп |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
|
||
Вступ (1 год) |
||
1
|
|
Фізична та суспільна географія України.. Географічні дослідження території України. |
Розділ І. Географічна карта та робота з нею (3 год) |
||
2
|
|
Зображення України в картографічних творах. Елементи карти. Картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічних об’єктів та явищ на картах. |
3
|
|
Класифікація карт. Топографічна карта та її елементи. Читання та практичне використання топографічних карт. |
4
|
|
Практична робота №1. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. Дослідження № 1. Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування. Узагальнення. |
|
||
Розділ ІІ. Географічний простір України (4 год) |
||
5 |
|
Політична карта світу, її елементи. Географічне положення України . Дослідження №2. Порівняльна оцінка географічного положення України з країнами світу (2 – 3 на вибір) |
6 |
|
Державна територія України. Державні кордони, розміри території, крайні точки, географічні центри України та Європи. Практична робота № 2. Позначення на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи і зазначення їхніх назв; визначення координат точок, протяжності території України в градусах і кілометрах. Територіальні зміни кордонів України з ХХ ст. |
7 |
|
Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час. Практична робота № 3. Аналіз карти годинних поясів Землі. Розв’язування задач на визначення часу. Дослідження №3. Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським. |
8 |
|
Узагальнення. |
Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України (19 год) |
||
9 |
|
Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси. Геологічна історія Землі Тектонічна будова території України. Геологічна будова території України. Практична робота № 4 (початок). Встановлення за картами (тектонічною, геологічною) зв’язків між тектонічними структурами і геологічною будовою. |
10 |
|
Форми земної поверхні. Практична робота № 4 (продовження). Встановлення за картами (тектонічною і фізичною) зв’язків між тектонічними структурами і рельєфом території. |
11 |
|
Формування рельєфу. Корисні копалини України, їх класифікація. Паливні корисні копалини. Практична робота № 4 (продовження). Встановлення за картами (тектонічною і корисних копалин) зв’язків між тектоніч-ними структурами і паливними корисними копалинами у межах України. |
12 |
|
Рудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобування. Нерудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобування. Практична робота № 4 (закінчення). Встановлення за картами (тектонічною і корисних копалин) зв’язків між тектонічними структурами і нерудними корисними копалинами у межах України. |
13 |
|
Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси. Кліматотвірні чинники. Кліматичні показники: температура, опади, коефіцієнт зволоження та їх розподіл на території Україні. Практична робота № 5. Визначення вологості повітря за заданими показниками. |
14 |
|
Кліматична карта. Регіональні відмінності клімату. Практична робота № 6. Визначення причин відмінностей кліматичних показників різних регіонів України за аналізом кліматичної карти. |
15 |
|
Несприятливі погодно-кліматичні явища. Прогноз погоди. Охорона атмосферного повітря. Дослідження № 4. Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ. |
16 |
|
Узагальнення . Контрольна робота |
17 |
|
Тема 3. Води суходолу і водні ресурси. Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки. Основні річкові басейни і системи. Практична робота № 7 (початок). Позначення на контурній карті назв найбільших річок України. |
18 |
|
Озера, їх типи. Штучні водойми. Болота й підземні води. Водні ресурси України. Практична робота № 7 (закінчення). Позначення на контурній карті назв найбільших озер, водосховищ, каналів України. |
19 |
|
Тема 4. Ґрунти та ґрунтові ресурси. Ґрунти України: їх утворення й типи. Практична робота № 8 Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України.. Ґрунтові ресурси та їх охорона. Дослідження № 5. Вплив людини на родючість ґрунтів. |
20
|
|
Тема 5. Рослинність. Різноманітність рослинності. Тема 6. Тваринний світ України. Різноманітність тваринного світу. Узагальнення. |
21 |
|
Тема 7. Ландшафти України. Ландшафт як просторово-цілісна система. Дослідження № 6. Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. Фізико-географічне районування території України. |
22 |
|
Зони мішаних лісів та широколистих лісів. Лісостепова природна зона. Степова природна зона. |
23 |
|
Дослідження № 7. Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість із ландшафтами України. Тема 8. Природокористування . Використання та охорона рівнинних ландшафтів. Практична робота № 9 Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором) |
24 |
|
Гірські ландшафти Українських Карпат, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона. Гірські ландшафти Кримських гір, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона. |
25 |
|
Природні умови і ресурси Чорного й Азовського морів, проблеми їх раціонального використання. Використання природно-ресурсного потенціалу України. Основні види забруднень довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення. |
26 |
|
Моніторинг навколишнього середовища. Природокористування в умовах сталого розвитку. Дослідження № 8 (на вибір): а) Вплив компонентів природи на здоров’я людини. б) Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини. Природно-заповідний фонд України. .Практична робота № 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України. |
27 |
|
Узагальнення |
Розділ IV. Населення України та світу (6 год) |
||
28 |
|
Тема 1. Демографічні процеси та статевовіковий склад населення світу та України . Кількість населення в світі та Україні. Статево-віковий склад населення світу й України. Демографічна політика. Практична робота № 11. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу. |
29 |
|
Механічний рух населення. Міграційна політика. Тема 2. Розселення . Густота населення. |
30 |
|
Міські та сільські населені пункти. Урбанізація, причини, що її зумовлюють. Субурбанізація. Хибна урбанізація. |
31 |
|
Тема 3. Етнічний склад населення. Етноси. Національний склад населення України. |
32 |
|
Тема 4. Релігійний склад населення. Релігія як явище культури. Світові релігії. Тема 5. Зайнятість населення в світі та Україні. Трудові ресурси. |
33 |
|
Узагальнення. Контрольна робота |
Розділ V. Природа та населення свого адміністративного регіону (2 год) |
||
34 |
|
Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку Волинської області. Природа Волинської області. Дослідження (екскурсія). Ознайомлення з об'єктами природи своєї місцевості. |
35 |
|
Населення Волинської області. Узагальнююче повторення (1 год). |
Програмою передбачено виконання 11 практичних робіт, з яких чотири є обов'язковими для оцінювання. Дослідження оцінюються вибірково.
Запропонований розподіл годин є орієнтовним.
Як мінімум одна письмова контрольна робота на семестр є обов’язковою.