Календарно-тематичне планування "Історія України для 9 класу" створене згідно чинної програми Міністерства освіти і науки України, включає в себе 7 тем (52 години).
1
Календарно-тематичне планування
Історія України
9 клас (52 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Повторення. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. |
|
2 |
|
Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Упровадження «смуги осілості» для євреїв. |
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||
3 |
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. |
|
4 |
|
Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
|
5 |
|
Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху. |
|
6 |
|
Соціальні рухи кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|
7 |
|
Кирило-Мефодіївське братство. Практична робота. Проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини. |
|
8 |
|
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи. |
|
9 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||
10 |
|
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести. |
|
11 |
|
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
|
12 |
|
Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. |
|
13 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|||
14 |
|
Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. |
|
15 |
|
Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. |
|
16 |
|
Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. |
|
17 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
|||
18 |
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. |
|
19 |
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. |
|
20 |
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту. |
|
21 |
|
Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців. |
|
22
23 |
|
Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України.
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. .-------------------------- |
|
24 |
|
Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Валуєвський циркуляр і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців. |
|
25 |
|
Практичне заняття. Аналіз програмних засад й форм організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів. |
|
26 |
|
Практичне заняття. Аналіз політики російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів. |
|
27 |
|
Національне відроVдження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів. |
|
28 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. |
|||
29 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. |
|
30 |
|
Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція |
|
31 |
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). |
|
32 |
|
Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. |
|
33 |
|
Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. |
|
34 |
|
Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
35 |
|
Практичне заняття: Особливості культурницького та політичного етапів національного відродження на українських землях у складі Австро-Угорщини. |
|
36 |
|
Практичне заняття: Презентації повідомлень учнів про культурне життя поляків/євреїв/німців на території України в ХІХ ст. |
|
37 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ |
|||
38 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. Практична робота: спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією. |
|
39 |
|
Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. |
|
40 |
|
Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. |
|
41 |
|
Наростання політичної напруженості. Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських поступовців. |
|
42 |
|
Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». |
|
43 |
|
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині |
|
44 |
|
Практичне заняття. Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини.. |
|
45 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|||
46 |
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені. |
|
47 |
|
Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика. |
|
48 |
|
Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів. |
|
49 |
|
Практичне заняття. Традиції та побут української сімї. |
|
50 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
51 |
|
«Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
52 |
|
Підсумкове узагальнення. |
|