КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
на 2023-2024 н.р
із зарубіжної літератури
6 клас НУШ
( для дітей з інтелектуальним порушенням) до модифікованої програми ( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік)
Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)
Підручник «Зарубіжна література» для 6 класу закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О. М., Мацевко-Бекерська Л. В., Рудніцька Н. П., Ковальова Л. Л., Туряниця В. Г., Базильська Н. М., Гвоздікова О. В., Лебедь Д. О.) Нова Українська школа.
Модифікація – це зміна (зазвичай, спрощення) змісту предмету, програми викладання та, у результаті, рівня знань та навичок, які має опанувати дитина впродовж навчання.
Для вивчення напам’ять:
|
Зміст уроку |
Дата |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів (за розділами) |
Спрямованість розвивальної роботи |
1
|
Вступ ( 1 година)
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ, особливості йогосприйняття. Роль перекладачів узалученні українських читачів до скарбниці світової літератури.
Теорія літератури (ТЛ) Художнійобраз, види художніх образів улітературі. Поглиблення понять: оригінал і переклад. Література ікультура (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Україна і світ (УС) Традиційні образи в національних літературах. Медіатекст (МТ) Використання художніх образів у державних символах різних країн, у різних видах мистецтва
|
|
Учень (учениця): виявляє ознаки різних видів мистецтва, встановлює своєрідність літератури в системі видів мистецтва, її характерні риси; дає визначення поняття «художній образ», знає його різновиди – «традиційний образ», «вічний образ»; наводить 2-3 приклади традиційних і вічних образів (з фольклору, прочитаних літературних творів, знайомих видів мистецтва); виявляє специфіку зображення одного й того самого образу в літературі та інших видах мистецтва; розповідає про свої улюблені твори літератури й мистецтва, виявляє їх специфічні риси; розкриває значення мистецтва (в тому числі художньої літератури) для становлення особистості, життя людства. Учень (учениця): визначає причини появи міфів, особливості міфологічного світосприйняття; дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки; називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів і образів, що належать до певних груп міфів; розуміє (на елементарному рівні) поняття «мотив», співвідносить його із поняттям «тема» (як часткове і ціле; мотив – реалізація теми); називає провідні міфологічні теми (творення світу, діяння героїв та ін.) й мотиви (сонця, ночі, випробування та ін.), що виявляються у міфах різних народів; переказує найвідоміші міфи народів світу, розкриває їх загальнолюдський зміст; характеризує популярні міфологічні образи, показує втілення в них народних уявлень про світ, виявляє актуальний зміст міфологічних образів; зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу; виявляє схожість давніх міфологічних уявлень українців і міфології інших народів; розкриває специфіку втілення міфів народів світу у знайомих творах мистецтва (живопис, музика, театр, кіно, мультиплікація тощо); розповідає про свої улюблені міфи, міфологічних героїв, висловлює власне ставлення до них. |
Продовжувати формувати поняття про різні види мистецтва, їх значення для особистості і життя людства. Формувати вміння виділяти суттєві ознаки, знаходити спільне і відмінне між різними видами мистецтва і літературою. Розширювати здатність оперувати поняттями «мистецтво», «література», «фольклор», «художній образ». Розвивати зв’язне мовлення у процесі складання розповіді про свої улюблені твори літератури. Формувати вміння наводити приклади, опираючись на свій попередній досвід; Розвивати навичок зосередження уваги, розширювати об’єм уваги. Формувати позитивну мотивацію до читання і сприймання міфів різних народів світу та осмислення їх художньої цінності. Збагачувати лексичний запас поняттями “міф”, “міфологічний образ”, “мотив”, “тема”, “казка”. Продовжувати розвивати вміння виділяти основні ознаки та властивості при здійсненні порівняння чи складанні описової розповіді. Розвивати вміння аналізувати зміст міфів, їх образів, тем, мотивів та сюжетів; встановлювати різноманітні зв’язки між предметами, вчинками героїв та подіями, які описані у міфі. Розвивати зв’язне мовлення шляхом розповідання та переказування міфологічного сюжету. Розширювати здатність давати пояснення й обґрунтування у відповідь на запитання вчителя. Розвивати вміння розрізняти вчинки персонажів міфів, відділяти позитивне від негативного, співчутливо ставитися до персонажів, які потребують допомоги та радіти разом із позитивними героями |
2
|
МІФИ НА ВСІ ЧАСИ ( 6+1)
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів
|
|
||
3 |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міф про Геракла (за вибором учителя). Дедал і Ікар. Орфей і Еврідіка. (1-2 міфи за вибором учителя). Міф про Прометея. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. (ТЛ) Міф. (ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). |
|
||
4 |
РМ (у) Складання плану до міфу |
|
||
5 |
Міф про Геракла (за вибором учителя). Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.
|
|
||
6 |
Дедал і Ікар. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. |
|
||
7 |
Орфей і Еврідіка. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції |
|
||
8 |
Діагностувальна робота 1 з теми «Міфи на всі часи» Різнорівневі завдання. Тематична |
|||
9 |
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (15+1)
Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя)
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя). Тема духовного випробування людини.
|
|
Переказує (стисло) основні події роману «П’ятнадцятилітній капітан» Ж. Верна розкриває основні теми і проблеми роману Ж. Верна; визначає роль описів природи у творі Ж. Верна; характеризує образ Діка Сенда, порівнює його з іншими персонажами, визначає етапи духовного зростання героя, зміни в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей і життя;
|
Формувати навички самоконтролю у процесі читання художнього твору та опрацювання його сюжету; Продовжувати розвивати вміння використовувати різноманітні мовленнєві засоби для виразного читання чи переказу тексту: інтонація, темп, гучність, тембр, чіткість. Розвивати здатність здійснювати аналіз та порівняння художніх образів, характеристик персонажів і їх вчинків, подій, явищ у художніх текстах; Поглиблювати інтерес до прочитаного за рахунок вираження свого емоційного сприймання образів та динаміки сюжету у тексті. .
Стимулювати висловлювання власної думки з приводу тих чи інших вчинків героїв твору за посередництвом звернення до власного досвіду. Формувати вміння складати описово-порівняльну розповідь, збагачувати словниковий запас прикметниками на позначення рис характеру, особистісних якостей, емоційних переживань.
|
10
11
|
Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя. (ТЛ) Роман, фантастика, гумор, порівняння, інтер’єр. Поглиблення понять: повість, тема, ідея художнього твору, сюжет, персонаж. Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса,М В. Гоголя. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної літератури |
|
||
Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. (МТ) Фільмографія: «Робінзон Крузо» (режисер Р. Харді, США, 1997),«П’ятнадцятирічний капітан» (режисер В.Журавльов, СРСР, 1945 |
|
Визначає ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»; простежує динаміку образу Скруджа знаходить у тексті відповідні цитати; висловлює власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни); знаходить елементи фольклору в повісті Ч. Діккенса, виявляє їх роль у тексті; |
||
12 |
Проблема рабства в романі. Образи природи та ідея її пізнання у творі |
|
||
13 |
Чарльз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка його образу, причини духовного переродження. Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі |
|
||
14 |
Динаміка образу Скруджа, причини духовного переродження. (МТ) Фільмографія:) «Різдвяна історія» (режисер Р. Земекіс, США, 2009 |
|
||
15 |
Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі |
|
||
16 |
ПЧ О. Генрі. «Вождь червоношкірих» та ін. (1 за вибором) |
|
||
17 |
Микола Васильович Гоголь (1809– 1852). «Ніч перед |
|
Розповідає про зв’язки М.В. Гоголя з Україною (окремі факти біографії), знає про музеї М.В. Гоголя в Україні (Гоголеве, Великі Сорочинці); виявляє національні традиції й звичаї, що знайшли відбиток у повісті М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом», елементи українського фольклору у творі (традиційні образи, символи, елементи казки та ін.); характеризує образи Оксани й Вакули («Ніч перед Різдвом»); інтерпретує окремі епізоди повісті М.В. Гоголя; висловлює власні враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів; визначає особливості композиції творів; знаходить у творах письменників портрети персонажів, визначає роль портретів у розкритті образів; коментує висловлювання українських митців про Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. Гоголя; називає 1-2 твори мистецтва за мотивами прочитаних творів, висловлює враження від них.
|
Спонукати використовувати у мовленні епітети, порівняння, метафори, слова з переносним значенням, фразеологізми. Розвивати здатність робити самостійні узагальнення з приводу основної теми чи проблеми художнього твору у вигляді зв’язних логічних висловлювань. Сприяти позитивному уявленню учнів із ЗПР про себе, як про читача. Підсилювати мотивацію до читання фрагментів творів шляхом проведення паралелі між подіями твору і реальним досвідом школярів.
|
|
Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального. (ЛК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Дікенса і М. В. Гоголя. Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. (УС) М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина) (МТ) Фільмографія: «Вечори на хуторі біля Диканьки» (режисер О. Роу, СРСР, 1969 |
|
||
18 |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
|
|
||
19 |
Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
|
||
20 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907– 2002). «Міо, мій Міо» Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність. (МТ) Фільмографія: «Міо, мій Міо» (режисер В. Грамматиков, Швеція, СРСР, Норвегія, 1987
|
|
||
21 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.
Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса,М В. Гоголя. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної літератури
|
|
||
22
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.
|
|||
23 |
Діагностувальна робота 2 «Пригоди і фантастика» Різнорівневі завдання Тематична
|
|
|
24 |
НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ (11+1)
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. (ТЛ) Портрет, проблема і проблематика літературного твору. Поглиблення понять: тема, ідея, герой/героїня художнього твору (вплив обставин на формування характеру і вчинки, внутрішній світ героя/героїні). (МТ) Фільмографія: «Любов до життя» (режисер К. Суайгерт, США, 2012
|
|
Учень (учениця): за допомогою навідних питань вчителя визначає актуальні проблеми у прочитаних творах, висловлює своє ставлення до порушених питань; за допомогою вчителя виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні моменти; характеризує персонажів у їх ставленні до світу, природи, людей, мистецтва; за допомогою вчителя пояснює вчинки персонажів, мотиви їхньої поведінки; за допомогою навідних питань учителя пояснює символічний зміст назв творів; має уявлення про поняття «художня деталь» та їх роль у тексті (змалювання персонажів, розкриття їх внутрішнього стану, увиразнення авторської ідеї та ін.); знає схоже і відмінне між поняттями «гумор» та «іронія», виявляє гумор та іронію в текстах, значення для розкриття образів персонажів, авторської позиції; за допомогою вчителя знаходить в окремих епізодах підтекст, намагається визначити прихований зміст висловлювання; знає про окремі факти життєвої і творчої біографії митців, про літературні музеї письменників; порівнює літературні твори з їх екранізаціями, ілюстраціями (за вибором).
Намагається виразно читати твори поетів в українських перекладах та іноземною мовою (за умови володіння нею); висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від зустрічі з поезією; має уявлення про жанри хайку, поема та їх характерні ознаки; за допомогою вчителя визначає особливості розвитку сюжету (ліричного – не тільки перебіг зовнішніх подій, а передовсім плин образів, почуттів, емоцій, думок); за допомогою навідних питань вчителя характеризує образ ліричного героя, простежує зміни його внутрішнього стану, знаходить відповідні цитати в тексті; виявляє окремі особливості художньої мови у творах письменників (використання відповідних засобів – епітетів, метафор, повторів, інверсії тощо); за допомогою вчителя знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їх роль у розкритті картин природи, станів ліричного героя; розуміє підтекст у прочитаних творах, за допомогою навідних питань вчителя намагається по-різному його трактувати; намагається визначати за допомогою вчителя провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів; має початкові уявлення про специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів; вирізняє елементи фольклору (традиційні образи й символи, ознаки пісні) у вірші Р. Бернса «Моє серце в верховині…», елементи міфів і фольклору (традиційні образи, символи, сюжети, ознаки казки) в «Пісні про Гайавату» Г. Лонгфелло; за допомогою навідних питань учителя характеризує образ Гайавати як національного героя; знає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів.
Читає текст і за допомогою навідних питань учителя переказує основні події, що ілюструють головну думку прочитаного; має уявлення про основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах; характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері і Р. Шеклі (за допомогою вчителя); розуміє сутність конфлікту поміж героєм і світом (Том і натовп, Кліві і неземна цивілізація); визначає й описує за допомогою вчителя образи майбутнього у творах письменників; описує персонажів фантастичних творів (Том і Кліві); називає твори сучасного мистецтва на тему майбутнього (кіно, живопис, музика тощо), зіставляє їх із творами Р. Бредбері й Р.Шеклі; висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому.
розповідає про основні події сюжету творів, виокремлює в них кульмінаційні моменти; має уявлення про відображувані актуальні проблеми у творах митців, що пов’язані із зростанням дитини, її взаєминами із колективом, світом дорослих; висловлює своє ставлення щодо персонажів, їхніх вчинків і стосунків; має уявлення про жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в прочитаних творах; за допомогою навідних питань учителя виявляє риси характерів героїв у життєвих випробуваннях; висловлює своє розуміння стосовно понять «добро» і «зло», «життя» і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість.
|
Закріплювати розуміння понять “сюжет”, “тема”, “мотив”, “підтекст”, “персонаж”, “художній образ”, “кульмінаційний момент”, “художня деталь”, “гумор”, “іронія”. Збагачувати словник прикметниками, користуватися ними при складанні описової характеристики портрету персонажа. Підкріплювати і розвивати позитивні особистісні якості учнів із ЗПР: доброта, чесність, щедрість, справедливість тощо, здатність здійснювати оцінку власних вчинків, виявляти паралелі між характером та вчинками персонажів літературного твору і реальним життям. Розвивати зв’язне мовлення у процесі складання розповіді про свої окремі факти біографії письменників, при складанні характеристики персонажів чи переповідаючи сюжет твору. Розширювати здатність встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між діями персонажів та подіями сюжету художнього твору.
Продовжувати формувати навик читання з використанням різноманітних засобів виразності — інтонування, логічних наголосів, тембру, темпу тощо; Розширювати словниковий запас синонімами, антонімами, омонімами, фразеологізмами, стимулювати використання їх при аналізі художнього твору, визначенні особливостей художніх образів, почуттів, емоцій, думок. Розвивати здатність до розуміння прихованого смислу, підтексту, переносного значення слів, гумору, метафор, символізму образів; Розвивати тривалість зосередження слухової уваги при сприйманні поетичних творів на слух; Покращувати діалогові навички при обговоренні проблематики сюжету художнього твору. Заохочувати до спостереження та опису природи у своєму реальному житті.
Продовжувати тренувати навички виразного читання та здатність переказувати основні події твору. Збагачувати словниковий запас різними частинами мови на позначення рис характеру, особистісних якостей, емоційних переживань. Розвивати зв’язне мовлення, складати описову, описово-порівняльну, розповідну, з власного досвіду розповідь.
Уточнити смислове і лексичне значення понять, що відображають тему взаємин, стосунків, моральних цінностей. Вчити давати пояснення, наприклад, що таке “дружба”, “добро”, “зло”, “повага до інших”, “милосердя” тощо Закріплювати здатність виявляти і називати риси характерів головних персонажів художнього твору. Продовжувати розширювати вміння учнів ідентифікувати та називати емоційні стани, риси характеру; Удосконалювати вміння словесно характеризувати образи персонажів. Стимулювати активне використання засвоєних, нових й уточнених лексичних понять при складанні розповідей різного типу і при переказі. Вправлятися в умінні аналізувати, оцінювати й описувати моральні якості, вчинки і взаємостосунки героїв творів
|
25 |
Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.
|
|
||
26 |
Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі
|
|
||
27 |
Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. (МТ) Фільмографія: «35 кіло надії» (режисер О. Ланглуа, Бельгія, Франція, 2005) |
|
||
28 |
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
|
||
29 |
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. |
|
||
30 |
Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті |
|
||
31 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй,національностей, народів
|
|
||
32 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». . Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. (МТ) Фільмографія: «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018)
|
|
||
33 |
Роль фантастики у творі.Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі.
|
|
||
34 |
Моральні цінності, що утверджуються у творі.
(ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва. (УС) Твори сучасних українських письменників для дітей і про дітей.
|
|
||
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
|
Діагностувальна робота 3 . Письмовий твір з розділу «Не здаватися в життєвих випробуваннях» Тематична
БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ ( 6+1)
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку, епітет, метафора. Поглиблення поняття: вірш. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса.
«Моє серце в верховині…». Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
РМ (п) Складання власних хайку (Виразне читання поезій напам’ять)
Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів. (МТ) Фільмографія: документальні фільми про природу США, Японії, Шотландії, «Пісня про Гайавату» (режисер Д. Шор, Канада, США, 1997) та ін
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.
Діагностувальна робота 4 БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ ( тестові завдання + відповіді на питання ) Тематична
ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ (7+1)
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні (МТ) Медіапрогнозування майбутнього. Фільмографія: «Усмішка» (режисер М. Ралль, СРСР, 1971)
«Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.
Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. (ТЛ) Художня деталь. Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання).
Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві).
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. (ЛК) Картина «Мона Ліза» Л. да Вінчі. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.). (УС) Українські письменники- фантасти, їхні твори для дітей.
ПЧ Нестлінґер К. «Пес йде у світ»,
Діагностувальна робота 5 з теми «ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ» Тестові завдання +відповіді на питання Тематична
Підсумки ( 2 години)
Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів.Фантастика та її роль у художній літературі.
Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові). Література на літо
|
|