ПОГОДЖУЮ
заст. директора з НВР
________ПІБ
(підпис)
15.09. 2023р.
Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури в 11 класі
на 2023 – 2024 н. р.(І/ІІ семестр)
учитель зарубіжної літератури
ПІБ
Розглянуто
на засіданні динамічної групи
суспільно-гуманітарного циклу
(протокол №1 від 15.09.2023р.)
Керівник ПІБ
м. -//-, 2023р.
Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури
11 клас
(35 год., 1 год. на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 11 класу складено відповідно до Навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Зарубіжна література. 10-11 класи. Рівень стандарту», 2017 (затвердженою наказом МОН від 23.10.2017 № 1407). Рішення робочої групи з оновлення змісту навчальних програм із зарубіжної літератури для 10-11 класів (2017, рівень стандарту), від 13 червня 2022 р. (протокол № 2)
Клас |
10 |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: |
2 |
2 |
контрольного класного твору; |
1 |
1 |
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання) |
1 |
1 |
Уроки розвитку мовлення* (у+п) |
2 |
2 |
Уроки позакласного читання |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
Орієнтовний обсяг письмового твору, складеного учнем/ученицею
Клас |
Кількість сторінок |
11-й |
2,0–2,5 |
Для вивчення напам’ять
І семестр
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
ВСТУП. ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ (1г) |
|||
1. |
Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність |
|
|
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ (2г+1гРМ) |
|||
2. |
Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Йоганн Вольфґанґ Ґете, віхи життя та значення діяльності для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика. Жанрова своєрідність твору |
|
|
3. |
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини. Фауст і Маргарита |
|
Вивчити напам. монолог Фауста |
4. |
Розвиток мовлення №1 (у). Порівняння образів Фауст-Мефістофель. Опозиція Фауст – Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла. Удосконалення навичок читання драматичного твору. Виразне читання напам’ять монологу Фауста |
|
Зошит |
МОДЕРНІЗМ (5г+1гРМ+1гПЧ) |
|||
5. |
Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж.Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Життя і творчий шлях Франца Кафки (1883-1924) |
|
|
6. |
Урок позакласного читання №1. Кафка. Лист до батька |
|
|
7. |
Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність |
|
|
8. |
Урок розвитку мовлення №2 (п). Творча робота за оповіданням Франца Кафки «Перевтілення» (написання есе) |
|
Зошит |
9. |
Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума». Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція |
|
|
10. |
Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій |
|
|
11. |
Контрольна робота №1 з теми «Модернізм». Контрольний твір («Суспільне добро — це і є щастя кожної окремої людини?»; "Чи актуальний твір "Чума" в наш час?" ¬ "Проблема вибору у романі "Чума" А.Камю") |
|
Тематична |
ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ.(7г) |
|||
12. |
Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. Гійом Аполлінер – поет авангардист. Зв'язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині літератури |
|
Зошит |
13. |
Збірки «Алкоголі. Вірші 1898-1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка і водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Г. Апполінера |
|
Вивчити напам. поезію (на вибір) |
14. |
Своєрідність поглядів і поетики Райнера Марії Рільке (1875-1926). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес»). Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета |
|
Вивчити напам. поезію (на вибір |
15 |
Віхи творчого шляху й художні здобутки Федеріко Гарсіа Лорки (1898-1936). Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. («Про царівну Місяцівну»). Своєрідність художнього світу Ф.Гарсіа Лорки («Гітара») |
|
|
16. |
Контрольна робота №2 з теми «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст.» (Тестові завдання) |
|
Зошит Тематична
|
ІІ семестр
|
|||
17. |
Розвиток жанру антиутопії у ХХ ст.: ознаки та представники. Зв'язок творчості Дж. Орвелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця |
|
|
18. |
Дж. Орвелл «Скотоферма». Система образів. Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії) та ін. |
|
|
ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ ХХСТ.(4г) |
|||
19. |
Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художні практика. Бертольт Брехт – драматург-новатор. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі |
|
|
20. |
Життєвий і творчий шлях Генріха Белля. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Символічний зміст назви оповідання, її зв'язок з історією Спарти. Специфіка змалювання образу головного героя |
|
|
21. |
Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» - один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Прийом протиставлення. Провітні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі |
|
|
22. |
Контрольна робота №3 з теми «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст». Контрольний твір («Проблема війни і миру в літературі ХХ ст») |
|
Тематична |
ЛЮДИНА ТА ЇЇ ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ(4г+1гРМ+1гПЧ) |
|||
23. |
Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. Ернест Міллер Гемінгвей. Віхи життя і творчості митця. «Кодекс честі» героїв Г.М. Гемінгвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море» |
|
|
24. |
Образ Сантьяго. Символіка образів. Сенс фіналу та назви повісті. Новаторство прози Е.М. Гемінгвея, особливості оповіді, «принцип айсберга» та ін. Ознаки притчі у повісті |
|
|
25. |
Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії Г.Г.Маркеса. Специфіка «магічного реалізму» Г.Г.Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні «Стариган із крилами» |
|
|
26. |
Відображення моральної деградації людства. Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми. Символічний зміст образу янгола. Сенс фіналу та назви оповідання |
|
|
27. |
Урок позакласного читання №2. В. Голдінг «Володар мух» |
|
|
28. |
Урок розвитку мовлення №3 (п). Твір на тему «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст» |
|
|
ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТ. (3г) |
|||
29. |
Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої пол. ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст |
|
|
30. |
Короткі відомості про Милорада Павича. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму |
|
|
31. |
Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літературної гри письменника з текстом і читачем. Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори |
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ (3г+1гРМ) |
|||
32. |
Джон Майкл Грін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблогер. «Провина зірок» - розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини |
|
|
33. |
Урок розвитку мовлення №4 (у). Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді. Дискусія (Тема смерті і життя, відповідальність) |
|
|
34. |
Контрольна робота №4 з тем «Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Сучасна література в юнацькому читанні» (Тестові завдання) |
|
|
35. |
Підсумковий урок |
|
|