Штучний інтелект (ШІ, англ. аrtificial intelligence, АІ) – розділ комп’ютерної лінгвістики та інформатики, який зосереджений на розробці інтелектуальних машин, здатних виконувати завдання, які зазвичай потребують людського інтелекту. Важливо під час користування ресурсами ШІ формулювати точний запит (Prompt engineering) для досягнення найякіснішої відповіді від системи. Штучний інтелект (АІ) може зробити навчання ефективнішим і доступнішим для учнів, а також полегшити роботу викладачам.
Нейронна мережа - один із напрямків ШІ, мета якого змоделювати аналітичні механізми, що здійснюються людським розумом. Її завдання – класифікація, передбачення та розпізнавання. Нейронні мережі, які базуються на штучних нейронах, здатні приймати, обробляти та створювати дані. Вони можуть знайти своє застосування в багатьох сферах життя, включаючи навчання.
Наприклад : Math. GPT допоможе з математикою. Edit. GPT виправить помилки в тексті англійською. Exam. Cram перетворить складні навчальні матеріали на картки та тести для самоперевірки. Consensus є великою науковою базою знань на основі ШІ, яка може бути корисною для студентів та вчених
Чат «На Урок»Помічник розроблений спеціально для освітян України. Це набір інноваційних інструментів на основі штучного інтелекту, які допомагають створювати унікальні завдання, тести, презентаційні матеріали, таблиці, зображення, переклади та багато іншого. У березні 2023 року Освітній проєкт “На Урок” презентував перший українськомовний чат на базі штучного інтелекту Chat. GPT, який імітує реальний діалог з відомими історичними постатями України та світу. Помічник працює як з текстом, так і з зображеннням, відео та аудіо. Це персональний помічник сучасного викладача, який оптимізує його щоденну роботу.
Роль здобувача освіти: формування вмінь взаємодіяти з ШІ, критично мислити, оцінювати згенеровану інформацію, ставити правильні питання та розвиток власної мотивації. ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ :віртуальний інтелектуальний помічник,джерело інформації,персональний нейровикладач для здобувача освіти,мовленнєвий тренажер,цифровий консультант із різних галузей знань,асистент викладача в організації навчання. Роль ШІ: Штучний інтелект не є енциклопедією і єдиним джерелом знань. Його варто сприймати як партнера, що може вибудовувати діалог зі співрозмовником, відповідати на складні запитання і відхиляти недоречні запитання. Роль викладача: Формування в здобувачів освіти критичного розуміння й осмислення інформації від ШІ. Допомогти здобувачеві освіти коректно й ефективно використовувати ШІ в навчальній діяльності. Для цього потрібно навчитися працювати з ШІ безпечно й контрольовано як із віртуальним помічником (асистентом).