БОБРОВИЦЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №1
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ЗАНЯТЬ
З КОРЕКЦІЇ РОЗВИТКУ
для учня 2 класу
(порушення опорно-рухового апарату)
ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ Шимко Наталія Віталіївна
Кількість годин на тиждень - 1 год.
СКЛАДЕНО календарно-тематичне планування відповідно до Програми з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку» (базова) для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушенням опорно-рухового апарату. Автори: Чеботарьова О.В., Іоганова Н. А.- Київ-2015 (для 2 класу) з адаптацією згідно з індивідуальних особливостей розвитку дитини.
І СЕМЕСТР
Дата проведення |
№ з/п |
К-ть годин/ занять |
Напрями корекційно- розвивальної роботи |
Зміст корекційно-розвивальної роботи |
Завдання корекційно-розвивальної роботи |
|
|
1
|
1 |
Первинна діагностика
|
Діагостика когнітивної та емоційно-вольової сфери.
|
Аналіз динаміки розвитку дитини, вивчення сильних сторін та позитивних змін. Зняття психоемоційної напруги. Пізнання індивідуальних особливостей «Я-концепції». |
|
|
2-8 |
7 |
Розвиток дрібної моторики |
Ігри із мозаїкою. Шнурування. Робота із пластиліном, солоним тістом, природним матеріалом.
Розфарбовування предметів у альбомі за контуром.
Проходження лабіринтів, малювання за опорами.
Домальовування. та розфарбовування різноманітних предметів у книжках- Розмальовках.
Зображення точок різної інтенсивності та густоти.
Графічні диктанти.
|
Навчання точності виконання рухів пальцями рук; розвивати силу і спритність рухів рук; розвивати довільне регулювання м’язового тонусу кистей і пальців рук.
|
|
|
9-16 |
8 |
|
Розвиток артикуляційної моторики |
Логопедичні розминки.
Заучування чистомовок, скоромовок, віршів. Пальчикова гімнастика. |
Розвивати вміння виконувати комплекс артикуляційних вправ на ті групи звуків. Вимова яких порушена; чітко й правильно вимовляти звуки у складах, словах.
|
|
|
|
Вдосконалення просторових функцій
Розвиток зорового сприймання
Розвиток слухового сприймання
Розвиток кінестетичної пам’яті |
Дидактичні ігри та вправи на визначення місця розташування предметів в просторі відносно інших предметів.
Вправи на розвиток просторового уявлення («Розрізана картинка», «Танграм», «Монгольська гра», «Графічний диктант»).
Ігри на групування предметів за кольором, формою і величиною, кількістю.
Вправи, де діти вчаться орієнтуватися на ритм, висоту, силу, тембр голосу.
Вправи на виконання словесних інструкцій; на визначення напрямку звуку в просторі відносно власного тіла.
Вправи на дотикове обстеження предметів із заплющеними очима, визначення їх форми, величини, складових, фактури. |
Стимулювати орієнтувальну активність, приваблюючи увагу дитини до предметів і явищ; вдосконалювати навички фіксації погляду на об’єкті, прослідковувати за його переміщенням в обмеженому просторі; уточнити просторові характеристики: віддаленість( далеко-близько), розміщення в просторі (посередині, біля, між, перед, в, над, під), вчити ними оперувати; вміти відтворювати ціле зображення з окремих частин.
Вчити шляхом наочно-дійового й наочно- образного мислення аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати предмети за їх ознаками; вміти концентрувати увагу на предметі вивчення; довільно, цілісно й вибірково усвідомлювати об’єкти, їх ознаки, назви, довільно запам’ятовувати їх, зберігати у довготривалій зоровій пам’яті; пригадувати, уявляти предмети, їх ознаки.
Вчити вслуховуватися в інтонації дорослого, реагувати на гучність звучання, із закритими очима визначати місце знаходження джерела звуку; закріплювати вміння співвідносити предмет, що видає звуки з його назвою; тренувати вміння відтворювати рухи за словесною інструкцією.
Вчити на дотик визначати предмет, його форму, величину, окремі частини; знаходити певний предмет серед інших; дотримуватись інструкції виконання.
|
ІІ СЕМЕСТР
Дата проведення |
№ з/п |
К-ть годин/ занять |
Напрями корекційно- розвивальної роботи |
Зміст корекційно-розвивальної роботи |
Завдання корекційно-розвивальної роботи |
|
|
17 |
1 |
Розвиток кінестетичної пам’яті |
Вправи на дотикове обстеження предметів із заплющеними очима, визначення їх форми, величини, складових, фактури.
|
Вчити на дотик визначати предмет, його форму, величину, окремі частини; знаходити певний предмет серед інших; дотримуватись інструкції виконання. |
|
|
18-27 |
10 |
Збагачення знань про себе та навколишній світ
Розвиток зв’язного мовлення |
Спостереження за явищами природи.
Спостереження за рослинами, тваринами.
Спостереження за працею людей.
Ознайомлення із професіями. Народні звичаї та традиції.
Вправи на збагачення словникового запасу.
Вправи на розвиток зв’язного мовлення: опис предметів (за зразком, за малюнком, за запитаннями).
Вправи на розвиток зв’язного мовлення: робота з деформованими текстами;
Вправи на розвиток зв’язного мовлення: побудова розповіді за серією малюнків.
Вправи на розвиток зв’язного мовлення: розповідь знайомої казки.
Вправи на розвиток зв’язного мовлення: розповідь про побачене під час екскурсії.
|
Розвивати пізнавальні інтереси і потреби дітей, сприяти формуванню уміння спостерігати; вчити розпізнавати предмети, явища природи, суспільні події, оцінювати їх, порівнювати, співставляти, робити висновки; дотримуватись традицій і особливостей поведінки в певних життєвих ситуаціях.
|
|
|
28-34 |
7 |
Розвиток пізнавальних процесів (наочно-образного мислення, уваги, уяви, пам’яті), причинно-наслідкових залежностей.
Розвиток емоційного і ситуативно-ділового спілкування дитини з дорослим. |
Конструювання (за наслідуванням, за зразком, за схемою, самостійно).
Ігри на використання спеціальних знарядь у проблемних ситуаціях.
Дидактичні ігри та вправи на розвиток пам’яті, мислення, уваги, уяви.
Сюжетно-рольові ігри.
Ігри на використання спеціальних знарядь у проблемних ситуаціях (Наприклад, «Відремонтуй іграшку», «Дістань іграшки з …»).
Вправи на розвиток уміння спілкуватися, домовлятися, товаришувати.
Ігри на формування у дитини довіри і впевненості у собі. |
Усвідомлювати причинно-наслідкові залежності між предметами, вміти концентрувати довільну увагу на предметі діяльності; вчитись користуватись власними знаннями про предмет, розвивати творчу уяву.
|
|
|
35 |
1 |
Вторинна діагностика
|
Діагостика когнітивної та емоційно-вольової сфери.
|
Моніторингове дослідження ефективності корекційно-розвиткової роботи. Аналіз динаміки розвитку дитини. Пізнання індивідуальних особливостей «Я-концепції». |
|
Усього:35 годин/35 занять |
1