КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ НА І СЕМЕСТР 8 КЛАС АЛГЕБРА

Про матеріал
Календарно-тематичне планування на І семестр з алгебри, 8 клас. Включає в себе: зміст навчального матеріалу; очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти; формування ключових компетентностей; наскрізні лінії.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                               

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з алгебри

для  8-х класів

на І семестр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клас

 

 

Всього годин

 

 

І семестр

 

 

ІІ семестр

 

Навчальна програма

 (назва, автор, видавництво, рік, ким затверджено)

 

 

Підручник

 

 

 

8

 

 

 

73

 

(69)

 

 

 

33

 

(32)

 

 

 

 

 

40

 

(37)

 

 

 

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

 

Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір.

 

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

Алгебра: підруч. для 8 кл. загальноосвітн. навч. закл./ В. Кравчук, М. Підручна, Г. Янченко. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. – 256 с.

 

Загальна кількість С/р

4

Загальна кількість ТКР

3 ( 2 ТКР + 1 сем.)

Кількість семестрових робіт

1 (20.12.21)

Загальна кількість ТО

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ

 

Ключові компетентності

 

Наскрізні змістові лінії

КК1

Спілкування державною мовою*

НЛ1

Екологічна безпека і сталий розвиток

КК2

Спілкування іноземними мовами

НЛ2

Громадянська відповідальність

 

КК3

Математична компетентність*

НЛ3

Здоров’я і безпека

 

КК4

Компетентності в природничих науках і технологіях

НЛ4

Підприємливість і фінансова грамотність

 

КК5

Інформаційно-цифрова компетентність

 

КК6

Уміння вчитися впродовж життя

КК7

Соціальні та громадянські компетентності

КК8

Ініціативність та підприємливість

КК9

Загальнокультурна грамотність

КК10

Екологічна грамотність і здорове життя

 

 

*Ключові компетентності :

«Спілкування державною мовою» та «Математична компетентність» формуються під час кожної теми на кожному уроці.

 

 

 

 

 

РОЗВИТОК І ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

 

В основу побудови змісту та організації процесу навчання математики покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності, як здатності учня застосовувати свої знання в навчальних і реальних життєвих ситуаціях, повноцінно брати участь в житті суспільства, нести відповідальність за свої дії.

Навчання математики в основній школі передбачає формування предметної математичної компетентності через вирішення загальних освітніх завдань:

 формування ставлення до математики як невід’ємної складової загальної культури людини, необхідної умови її повноцінного життя в сучасному суспільстві на основі ознайомлення з ідеями і методами математики як універсальної мови науки і техніки, ефективного засобу моделювання і дослідження процесів і явищ навколишнього світу;

 забезпечення оволодіння математичною мовою, розуміння ними математичної символіки, математичних формул і моделей як таких, що дають змогу описувати загальні властивості об’єктів, процесів та явищ;

 формування здатності логічно обґрунтовувати та доводити математичні твердження, застосовувати математичні методи у процесі розв’язування навчальних і практичних задач, використовувати математичні знання і вміння під час вивчення інших навчальних предметів;

 розвиток умінь працювати з підручником, опрацьовувати математичні тексти, шукати і використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати здобуту інформацію та її джерела, виокремлювати головне, аналізувати, робити висновки, використовувати отриману інформацію в особистому житті;

 формування здатності оцінювати правильність і раціональність розв’язування математичних задач, обґрунтовувати твердження, приймати рішення в умовах неповної, надлишкової, точної та ймовірнісної інформації.

Крім того, навчання математики має зробити певний внесок у формування ключових компетентностей, розвиток і формування яких є головним завданням навчального заняття. Розвиток ключових компетентностей має відбуватись на кожному занятті.

Тому визначають наступні ключові компетентності, розвиток яких був помітний під час проведення навчальних занять:

• Спілкування державною мовою

Уміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів. Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

 

 

 

• Спілкування іноземними мовами

Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди через слухання, говоріння, читання і письмо у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів.

• Математична компетентність

Культура логічного і алгоритмічного мислення. Уміння застосовувати математичні числові та геометричні методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

• Компетентності в природничих науках і технологіях

Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

• Інформаційно-цифрова компетентність

Впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіаграмотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеки. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо.

• Уміння вчитися впродовж життя

Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації освітнього процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

• Соціальні та громадянські компетентності

Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, в сім’ї, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів. Повага до закону, дотримання прав людини і підтримка соціокультурного різноманіття.

• Ініціативність та підприємливість

Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Вміння раціонально поводити себе як споживач, ефективно використовувати індивідуальні заощадження, приймати доцільні рішення у сфері зайнятості, фінансів тощо.

• Загальнокультурна грамотність

Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

• Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАСКРІЗНІ ЗМІСТОВІ ЛІНІЇ ТА НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНЯ

 

Наскрізні змістові лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.

Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях:

 

 Екологічна безпека і сталий розвиток

Формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

 Громадянська відповідальність

Формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

 Здоров’я і безпека

Становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

 Підприємливість і фінансова грамотність

Забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

 

 

 

 

 

 

 

 

КТП 8 клас: 2 год на тиждень

№ п/п

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

Пр.

Тема 1. РАЦІОНАЛЬНІ ВИРАЗИ (32 ГОД)

Учень/учениця:

наводить приклади: раціонального виразу; раціонального дробу; степеня із цілим показником;

розпізнає: цілі раціональні вирази; дробові раціональні вирази;

пояснює:

·   як виконати скорочення дробу; як звести дріб до нового знаменника; як звести дроби до спільного знаменника;

·   що таке стандартний вигляд числа;

формулює:

·   основну властивість дробу; властивості степеня з цілим показником;

·   правила: додавання, віднімання, множення, ділення дробів, піднесення дробу до степеня;

·   умову рівності дробу нулю;

·   означення: степеня з нульовим показником; степеня з цілим від’ємним показником;

описує властивості функції y=k/x за її графіком;

розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; знаходження суми, різниці, добутку, частки дробів; тотожні перетворення раціональних виразів; розв’язування рівнянь зі змінною в знаменнику дробу; перетворення степенів з цілим показником; запис числа в стандартному вигляді; побудову графіка функції  y=k/x

Вивчення Теми 1 передбачає формування наступних ключових компетентностей та наскрізних змістових ліній:

  • КК1; КК2; КК3; КК4; КК6; КК8; КК9
  • НЛ1; НЛ3; НЛ4

1.

 

Дроби. Дробові вирази. Раціональні вирази. Допустимі значення змінних.

 

Діагностична тестова робота

(С/р №1)

Учні повинні відрізняти дробові вирази від цілих; уміти визначати допустимі значення виразу зі змінними, знаходити значення раціональних дробів за даних значень змінних.

 

2.

 

Основна властивість раціонального дробу

Учні повинні знати основну властивість дробу; уміти виконувати тотожні перетворення раціональних дробів за допомогою основної властивості дробу.

 

3.

 

Розв’язування вправ на скорочення раціональних дробів

Учні повинні вміти виконувати тотожні перетворення дробів: скорочення дробів та зведення їх до нового знаменника.

 

4.

 

Додавання і віднімання раціональних дробів

Учні повинні вміти знаходити суму й різницю двох раціональних дробів з однаковим знаменником.

 

5.

 

Розв’язування вправ на додавання і віднімання раціональних дробів

Учні повинні знати алгоритм додавання і віднімання раціональних дробів з різними знаменниками й уміти застосовувати його.

 

6.

 

ТО1

Розв’язування вправ на додавання і віднімання раціональних дробів

 

Самостійна робота №2

Учні повинні вміти знаходити суму і різницю двох раціональних дробів, спрощувати вирази, доводити тотожності.

 

7.

 

Множення раціональних дробів

Учні повинні вміти знаходити добуток двох раціональних дробів, підносити дріб до степеня.

 

8.

 

Розв’язування вправ на множення раціональних дробів

Учні повинні вміти виконувати множення і піднесення до степеня раціональних дробів.

 

9.

 

Ділення раціональних дробів

Учні повинні вміти знаходити частку раціональних дробів, коментувати отримані результати.

 

10.

 

Розв’язування вправ на множення і ділення раціональних дробів

Учні повинні вміти виконувати дії множення і ділення раціональних дробів, самостійно застосовувати свої вміння під час розв’язування різнорівневих завдань.

 

11.

 

Розв’язування вправ на всі дії з раціональними дробами

 

Учні повинні знати правила додавання, віднімання, множення та ділення раціональних дробів, уміти знаходити суму, різницю, добуток і частку раціональних дробів, підносити до степеня, уміти виконувати вправи, що містять кілька дій з дробами.

 

12.

 

Дробові вирази. Дії з раціональними дробами.

Підготовка до ТКР

Учні повинні вміти виконувати всі дії з рац. дробами; самостійно працювати над завданнями різного рівня склдності.

 

13.

ТО2

Тематична контрольна робота №1

Визначити рівень знань учнів за вивченою темою з метою їх подальшої корекції.

 

14.

 

Аналіз ТКР

Тотожні перетворення раціональних виразів

Учні повинні вміти, використовуючи алгоритм перетворення рац. виразу, виконувати відповідні перетворення.

 

15.

 

Розв’язування вправ на тотожні перетворення раціональних виразів

Учні повинні вміти виконувати тотожні перетворення раціональних виразів за допомогою вчителя і самостійно.

 

16.

 

Раціональні равняння. Рівносильні рівняння

Учні повинні знати, які равняння називають раціональними, уміти находити ОДЗ дробового рівняння, уміти розв’язувати дробове рівняння, використовуючи умову рівності дробу нулю.

 

17.

 

Розв’язування раціональних рівнянь

Учні повинні вміти розв’язувати рівняння виду А/В=0, рівняння, яке має вигляд пропорції, - з використанням основної властивості пропорції; уміти знаходити ОДЗ рівняння; відбирати корені рівняння.

 

18.

 

Розв’язування раціональних рівнянь

Самостійна робота №3

Учні повинні вміти розв’язувати дробові раціональні рівняння всіма відомими їм способами, вибираючи в кожному конкретному випадку найбільш прийнятний спосіб.

 

19.

 

Розв’язування задач складанням раціональних рівнянь

Учні повинні вміти вводити змінну й складати рівняння за умовою задачі.

 

20.

 

Розв’язування задач складанням раціональних рівнянь

Учні повинні вміти складати за текстом задачі дробове раціональне  рівняння, розв’язуючи його, аналізувати отримані результати.

 

21.

 

Розв’язування задач складанням раціональних рівнянь

Самостійна робота №4

 

Учні повинні вміти складати й розв’язувати дробові раціональні  рівняння за умовою задачі, аналізувати отримані результати.

 

22.

 

Підготовка до ТКР з теми: «Раціональні рівняння»

Учні повинні вміти розв’язувати дробові раціональні  рівняння вивченими способами, виконувати тотожні перетворення раціональних виразів; розв’язувати задачі, що передбачають складання й розв’язування дробового рац. рівняння.

 

23.

ТО3

Тематична контрольна робота №2

Визначити рівень знань учнів за вивченою темою з метою їх подальшої корекції.

 

24.

 

Аналіз ТКР.

Степінь з цілим показником та його властивості.

Учні повинні вміти обчислювати значення числових виразів,що містять степені з цілим показником, обчислювати й перетворювати вирази за допомогою властивостей степеня.

 

25.

 

Розв’язування вправ на застосування властивостей степеня з цілим показником

Учнв повинні вміти обчислювати значення числових виразів, що містять степінь з цілим показником, і перетворювати вирази зі змінними.

 

26.

 

Розв’язування вправ на застосування властивостей степеня з цілим показником

Учні повинні знати означення та властивості степеня з цілим показником і вміти самостійно застосовувати їх під час розв’язування вправ, самостійно виконувати вправи на перетворення виразів, що містять степінь з цілим показником.

 

27.

 

Стандартний вигляд числа. Розв’язування вправ

Учні повинні вміти записувати числа в стандартному вигляді, знаходити порядок числа й виконувати за алгоритмом множення і ділення чисел, записаних у стандартному вигляді.

 

28.

 

Функція , її графік та властивості. Розв’язування вправ.

Учні повинні знати означення оберненої пропорційності, уміти будувати графік функції , описувати властивості функції за графіком; досліджувати функцію за графіком, розв’язувати графічно рівняння виду = ax + b.

 

29.

 

Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи за І семестр

Учні повинні знати всі означення, формули, властивості, вивчені у І семестрі, розв’язувати типові завдання.

 

30.

 

Семестрова контрольна робота

Визначити рівень знань учнів за вивченими темами за і семестр.

 

31.

 

Аналіз семестрової контрольної роботи

Провести аналіз роботи та виконати роботу над помилками.

 

32.

ТО4

Підсумковий урок

Учні мають зробити  підсумки І семестру.

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, 8 клас, Планування
Додано
3 січня 2023
Переглядів
1156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку