КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ НА І СЕМЕСТР 8 КЛАС ГЕОМЕТРІЯ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування на І семестр з геометрії, 8 клас. Включає в себе: зміст навчального матеріалу; очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти; формування ключових компетентностей; наскрізні лінії.
Перегляд файлу

 

 

 

 

                               

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з геометрії

для  8-х класів

на І семестр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клас

 

 

Всього годин

 

 

І семестр

 

 

ІІ семестр

 

Навчальна програма

 (назва, автор, видавництво, рік, ким затверджено)

 

 

Підручник

 

 

 

8

 

 

 

72

 

(71)

 

 

 

32

 

(31)

 

 

 

 

 

40

 

(40)

 

 

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

 

Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір.

 

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

Геометрія: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл./ А. П. Єршова, В.В. Голобородько, О.Ф. Крижановський, С.В. Єршов. – 2-ге вид.- Х.: Вид-во «Ранок», 2021. – 256 с. : іл.

 

Загальна кількість С/р

4

Загальна кількість ТКР

3 ( 2 ТКР + 1 сем.)

Кількість семестрових робіт

1 (17.12.21)

Загальна кількість ТО

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ

 

Ключові компетентності

 

Наскрізні змістові лінії

КК1

Спілкування державною мовою*

НЛ1

Екологічна безпека і сталий розвиток

КК2

Спілкування іноземними мовами

НЛ2

Громадянська відповідальність

 

КК3

Математична компетентність*

НЛ3

Здоров’я і безпека

 

КК4

Компетентності в природничих науках і технологіях

НЛ4

Підприємливість і фінансова грамотність

 

КК5

Інформаційно-цифрова компетентність

 

КК6

Уміння вчитися впродовж життя

КК7

Соціальні та громадянські компетентності

КК8

Ініціативність та підприємливість

КК9

Загальнокультурна грамотність

КК10

Екологічна грамотність і здорове життя

 

 

*Ключові компетентності :

«Спілкування державною мовою» та «Математична компетентність» формуються під час кожної теми на кожному уроці.

 

 

 

 

 

РОЗВИТОК І ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

 

В основу побудови змісту та організації процесу навчання математики покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності, як здатності учня застосовувати свої знання в навчальних і реальних життєвих ситуаціях, повноцінно брати участь в житті суспільства, нести відповідальність за свої дії.

Навчання математики в основній школі передбачає формування предметної математичної компетентності через вирішення загальних освітніх завдань:

 формування ставлення до математики як невід’ємної складової загальної культури людини, необхідної умови її повноцінного життя в сучасному суспільстві на основі ознайомлення з ідеями і методами математики як універсальної мови науки і техніки, ефективного засобу моделювання і дослідження процесів і явищ навколишнього світу;

 забезпечення оволодіння математичною мовою, розуміння ними математичної символіки, математичних формул і моделей як таких, що дають змогу описувати загальні властивості об’єктів, процесів та явищ;

 формування здатності логічно обґрунтовувати та доводити математичні твердження, застосовувати математичні методи у процесі розв’язування навчальних і практичних задач, використовувати математичні знання і вміння під час вивчення інших навчальних предметів;

 розвиток умінь працювати з підручником, опрацьовувати математичні тексти, шукати і використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати здобуту інформацію та її джерела, виокремлювати головне, аналізувати, робити висновки, використовувати отриману інформацію в особистому житті;

 формування здатності оцінювати правильність і раціональність розв’язування математичних задач, обґрунтовувати твердження, приймати рішення в умовах неповної, надлишкової, точної та ймовірнісної інформації.

Крім того, навчання математики має зробити певний внесок у формування ключових компетентностей, розвиток і формування яких є головним завданням навчального заняття. Розвиток ключових компетентностей має відбуватись на кожному занятті.

Тому визначають наступні ключові компетентності, розвиток яких був помітний під час проведення навчальних занять:

• Спілкування державною мовою

Уміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів. Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

 

• Спілкування іноземними мовами

Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди через слухання, говоріння, читання і письмо у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів.

• Математична компетентність

Культура логічного і алгоритмічного мислення. Уміння застосовувати математичні числові та геометричні методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

• Компетентності в природничих науках і технологіях

Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

• Інформаційно-цифрова компетентність

Впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіаграмотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеки. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо.

• Уміння вчитися впродовж життя

Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації освітнього процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

• Соціальні та громадянські компетентності

Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, в сім’ї, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів. Повага до закону, дотримання прав людини і підтримка соціокультурного різноманіття.

• Ініціативність та підприємливість

Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Вміння раціонально поводити себе як споживач, ефективно використовувати індивідуальні заощадження, приймати доцільні рішення у сфері зайнятості, фінансів тощо.

• Загальнокультурна грамотність

Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

• Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАСКРІЗНІ ЗМІСТОВІ ЛІНІЇ ТА НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНЯ

 

Наскрізні змістові лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.

Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях:

 

 Екологічна безпека і сталий розвиток

Формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

 Громадянська відповідальність

Формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

 Здоров’я і безпека

Становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

 Підприємливість і фінансова грамотність

Забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

 

 

 

 

 

 

 

 

КТП 8 клас: 2 год на тиждень

№ п/п

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

Пр.

Тема 1. ЧОТИРИКУТНИКИ (22 год)

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;

пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника;

формулює:

·      означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції;

·      ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників;

·      теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника;

класифікує чотирикутники;

зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи;

обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду;

доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата;

застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту.

 

Вивчення Теми 1 передбачає формування наступних ключових компетентностей та наскрізних змістових ліній:

  • КК1; КК2; КК3; КК4; КК5; КК6; КК8; КК9
  • НЛ1; НЛ2; НЛ4

1.

 

Чотирикутник та його елементи

 

Діагностична тестова робота

(С/р №1)

Учні повинні вміти пояснювати, що таке 4-кутник та його елементи, зображувати та знаходити на рисунках 4-кутники та їх елементи, розв’язувати задачі на застосування поняття 4-кутника та його елементів.

 

2.

 

Опуклі 4-кутники. Сума кутів 4-кутника

Учні повинні знати означення опуклого 4-кутника, уміти  зображувати опуклі та неопуклі 4-ктники, формулювати і доводити теорему про суму кутів 4-кутника, розв. Задачі на застосування цієї теореми.

 

3.

 

Паралелограм. Властивості паралелограма.

Учні повинні знати означення паралелограма, зображувати і знаходити на рисунках паралелограми та їх елементи, доводити вл-сті паралелограма.

 

4.

 

Розв’язування задач на застосування властивостей паралелограма

Учні повинні вміти застосовувати вл-сті пар. до розв. задач.

 

5.

 

Ознаки паралелограма

Учні повинні знати ознаки пар. і вміти розв. Задачі на їх застосування.

 

6.

 

ТО1

Розв’язування задач на застосування ознак  паралелограма

Самостійна робота №2

Учні повинні вміти застосовувати ознаки пар. до розв. задач.

 

7.

 

Прямокутник та його властивості

Учні повинні знати означення прямокутника, зображувати і знаходити на рисунках прямокутники та їх елементи, доводити вл-сті й ознаку прямокутника.

 

8.

 

Ромб та його властивості

Учні повинні знати означення ромба, зображувати і знаходити на рисунках ромби та їх елементи, доводити вл-сті ромба.

 

9.

 

Квадрат та його властивості.

Учні повинні знати означення квадрата та його вл-сті.

 

10.

 

Підсумковий урок з теми: «Чотирикутники паралелограм»

Підготовка до ТКР

Учні повинні знати означення 4-кутника, паралелограма, прямокутника, квадрата, ромба; застосовувати вивчені означення, вл-сті та ознаки о розв. задач.

 

11.

 

ТО2

Тематична контрольна робота №1

Учні повинні продемонструвати вміння самостійно застосовувати знання, здобуті під час вивчення теми до розв. задач.

 

12.

 

Аналіз ТКР

Трапеція

Учні повинні знати означення трапеції, прямокутної та рівнобедреної трапецій, вл-сті рівнобдреної трапеції, уміти   зображувати і знаходити на рисунках трапецію та її елементи; розв. задачі, які передбачають застосування поняття трапеції.

 

13.

 

Розв’язування задач на застосування поняття та властивостей трапеції.

Учні повинні вміти застос. поняття та властивості трапеції до розв. задач.

 

14.

 

Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника

Учні повинні формулювати і доводити теорему Фалеса; знати означення і властивість середньої лінії трикутника; вміти розв. задачі, що передбачають застосування теореми Фалеса, поняття та вл-сті середньої лінії трикутника.

 

15.

 

Середня лінія трапеції

Учні повинні знати означення і властивість середньої лінії трапеції; її вл-сть; вміти розв. задачі, що передбачають застосування означення та вл-сті середньої лінії трапеції.

 

16.

 

Розв’язування задач на застосування поняття та властивостей середніх ліній трикутника і трапеції.

Самостійна робота №3

Учні повинні вміти розв. задачі на застосування означення та

вл-стей середньої лінії трикутника та трапеції.

 

17.

 

Вписані кути

Учні повинні знати означення центрального та вписаного кутів, теорему про центральний кут та наслідки з неї.

 

18.

 

Розв’язування задач на застосування поняття вписаних кутів

Учні повинні вміти застосовувати означення вписаних і центральних кутів, теорему про вписаний кут і наслідки з неї до розв. задач.

 

19.

 

Вписані чотирикутники

Учні повинні знати означення вписаного 4-кутника, вл-сть й ознаку вписаного 4-кутника, наслідки з теореми про вписаний 4-кутник, уміти застосовувати ці поняття, властивість та ознаку до розв. задач.

 

20.

 

Описані чотирикутники

Учні повинні знати означення описаного 4-кутника, вл-сть й ознаку описаного 4-кутника, наслідок з теореми про описаний 4-кутник, уміти застосовувати ці поняття, властивість та ознаку до розв. задач.

 

21.

 

Підсумковий урок з теми: « Трапеція. Вписані та описані чотирикутники»

Підготовка до ТКР

Учні повинні знати означення і вл-сті трапеції, середніх ліній трикутника та трапеції, вписаного та  центрального кутів; вписаного і описаного 4-кутників; теорему Фалеса, вміти застосовувати ці означеня і властивості до ров. задач.

 

22.

ТО3

Тематична контрольна робота №2

Учні повинні продемонструвати вміння самостійно застосовувати знання, здобуті під час вивчення теми до розв. задач.

 

Тема 2. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ (9 год)

Учень/учениця:

наводить приклади подібних трикутників;

пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур;

формулює:

·   теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника;

·   означення подібних трикутників;

·   ознаки подібності трикутників;

·   узагальнену теорему Фалеса;

зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники;

обґрунтовує подібність трикутників;

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості

Вивчення Теми 2 передбачає формування наступних ключових компетентностей та наскрізних змістових ліній:

  • КК1; КК2; КК3; КК4;КК6; КК8; КК10
  • НЛ1; НЛ2; НЛ3

23.

 

Аналіз ТКР

Узагальнена теорема Фалеса

Учні повинні знати формулювання теореми Фалеса, уміти застосовувати цю теорему до розв. задач.

 

24.

 

Означення подібних трикутників

Учні повинні знати означення подібних трикутників, коефіцієнта подібності, вміти ровз. задачі із застосуванням цих понять.

 

25.

 

Розв’язування задач на застосування поняття подібних трикутників

Самостійна робота №4

Учні повинні вміти застосовувати означення подібних трикутників до розв. задач.

 

26.

 

Ознаки подібності трикутників

Учні повинні знати ознаки подібності трикутників, вміти застосовувати ознаки для встановлення подібності трикутників.

 

27.

 

Застосування ознак подібності трикутників

Учні повинні розв. задачі із застосуванням ознак подібності трикутників.

 

28.

 

Узагальнення і систематизація знань за І семестр.

Підготовка до к/р за І семестр

Учні повинні знати означення і вл-сті всіх фігур, вивчених у І семестрі; вміти застосовувати ознаки, вл-сті до роз. задач.

 

29.

 

Семестрова контрольна робота

Учні повинні продемонструвати вміння самостійно застосовувати знання, здобуті під час вивчення тем у І півріччі.

 

30.

 

Аналіз семестрової к/р

Учні мають проаналізувати семестрову к/р, зробити роботу над помилками.

 

31.

ТО4

Підсумковий урок

Учні повинні узагальнити свої знання за І півріччя.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Геометрія, 8 клас, Планування
Додано
3 січня 2023
Переглядів
2404
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку