КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з геометрії
для 8-х класів
на ІІ семестр
Клас |
Всього годин |
І семестр |
ІІ семестр |
Навчальна програма (назва, автор, видавництво, рік, ким затверджено) |
Підручник |
8 |
72
(71) |
32
(31)
|
40
(40)
|
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Геометрія: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл./ А. П. Єршова, В.В. Голобородько, О.Ф. Крижановський, С.В. Єршов. – 2-ге вид.- Х.: Вид-во «Ранок», 2021. – 256 с. : іл. |
Загальна кількість С/р |
5 |
Загальна кількість ТКР |
2 |
Кількість семестрових робіт |
1 |
Загальна кількість ТО |
5 |
8 клас: 2 год на тиждень
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Пр. |
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ ( 14 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту
Вивчення Теми 4 передбачає формування наступних ключових компетентностей та наскрізних змістових ліній:
|
||||
29. |
|
Теорема Піфагора |
Учні мають засвоїти зміст теореми Піфагора; вміти бачити прямокутні трикутники, які є частинами інших геометричних фігур; вміти знаходити невідому сторону прямокутного трикутника за двома відомими |
|
30. |
|
Теорема Піфагора |
Учні мають удосконалити вміння застосовувати теорему Піфагора до розв’язування задач; засвоїти теорему, обернену до теореми Піфагора; знати поняття єгипетського трикутника, піфагорових трійок чисел, піфагорових трикутників |
|
31. |
|
Перпендикуляр і похила. Їх властивості |
Учні мають знати поняття перпендикуляра, похилої, проекції на пряму, знати їх властивості |
|
32. |
|
Перпендикуляр і похила. Їх властивості
Самостійна робота №5 |
Учні мають удосконалити знання про поняття перпендикуляра, похилої, проекції на пряму, знати їх властивості, застосовувати їх до задач |
|
33. |
|
Синус, косинус, тангенс гострого кута прямокутного трикутника |
Учнв мають знати поняття синуса, косинуса. Тангенса гострого кута прямокутного трикутника |
|
34. |
|
Співвідношення між сторонами й кутами прямокутного трикутника |
Учні мають засвоїти співвідношення між сторонами й кутами прямокутного трикутника; вміти застосовувати ці співвідношення до знаходження невідомих сторін і кутів трикутника |
|
35. |
ТО5 |
Співвідношення між сторонами й кутами прямокутного трикутника |
Учні мають удосконалити знання про співвідношення між сторонами й кутами прямокутного трикутника; вміти застосовувати ці співвідношення до знаходження невідомих сторін і кутів трикутника |
|
36. |
|
Значення синуса, косинуса і тангенса деяких кутів
Самостійна робота №6 |
Учні мають засвоїти спосіб обчислення та значень синуса, косинуса, тангенса кутів ; ; |
|
37. |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
Учні мають розуміти зміст поняття «розв’язати трикутник»; вміти розв’язувати трикутники
|
|
38. |
|
Розв’язування прямокутних трикутників Самостійна робота №7 |
Учні мають удосконалити вміння розв’язувати трикутники |
|
39. |
|
Розв’язування прикладних задач |
Учні мають вміти застосовувати теорему Піфагора та співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
|
40. |
|
Розв’язування типових задач |
Учні мають узагальнити знання з теми «Теорема Піфагора. Синус, косинус, тангенс гострого кута» |
|
41. |
|
Підготовка до ТКР з теми «Розв’язування прямокутних трикутників» |
Учні мають узагальнити знання з теми ««Розв’язування прямокутних трикутників» |
|
42. |
ТО6 |
Тематична контрольна робота №3 з теми «Розв’язування прямокутних трикутників» |
Перевірити знання учнів з теми «Розв’язування прямокутних трикутників» |
|
Тема 4. МНОГОКУТНИКИ. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ ( 26 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: · означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; · теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо; розв’язує задачі практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета; знаходження кутів (кута підйому дороги, відкосу, кута, під яким видно деякий предмет) тощо
Вивчення Теми 2 передбачає формування наступних ключових компетентностей та наскрізних змістових ліній:
|
||||
43. |
|
Аналіз ТКР Многокутник та його елементи |
Учні мають знати поняття многокутника та його елементів, периметра многокутника, опуклого многокутника |
|
44. |
|
Сума кутів опуклого многокутника |
Учні мають засвоїти зміст теореми про суму кутів опуклого многокутника; вміти застосовувати цю теорему до задач |
|
45. |
|
Вписані та описані многокутники |
Учні мають знати поняття многокутника, вписаного в коло та описаного навколо кола |
|
46. |
|
Поняття площі. Основні властивості площ. Площа прямокутника |
Учні мають знати поняття площі, властивостей площі та теореми про площу прямокутника |
|
47. |
|
Площа паралелограма |
Учні мають засвоїти теорему про площу паралелограма |
|
48. |
|
Площа трикутника
|
Учні мають засвоїти теорему про площу трикутника |
|
49. |
|
Площа трапеції |
Учні мають засвоїти теорему про площу трапеції |
|
50. |
|
Розв’язування типових задач Самостійна робота №8 |
Учні мають узагальнити знання з теми «Многокутники. Площі многокутників» |
|
51. |
|
Підготовка до ТКР з теми «Многокутники. Площі многокутників» |
Систематизувати знання учнів з теми «Многокутники. Площі многокутників»
|
|
52. |
ТО7 |
Тематична контрольна робота №4 з теми «Многокутники. Площі многокутників» |
Перевірити знання учнів з теми «Многокутники. Площі многокутників» |
|
53. |
|
Аналіз ТКР Повторення: Чотирикутник та його елементи. Сума кутів 4-кутника. |
Учні повинні вміти пояснювати, що таке 4-кутник та його елементи, зображувати та знаходити на рисунках 4-кутники та їх елементи, розв’язувати задачі на застосування поняття 4-кутника та його елементів. |
|
54. |
|
Повторення: Вписані та центральні кути, 4-кутники. |
Учні повинні знати означення описаного кута, 4-кутника, вл-сть й ознаку описаного кута, 4-кутника, наслідок з теореми про описаний 4-кутник, уміти застосовувати ці поняття, властивість та ознаку до розв. задач. |
|
55. |
|
Повторення: Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника, трапеції |
Учні повинні знати формулювання теореми Фалеса, уміти застосовувати цю теорему до розв. задач. |
|
56. |
|
Повторення: Узагальнена теорема Фалеса. Подібні трикутники |
Учні повинні знати ознаки подібності трикутників, вміти застосовувати ознаки для встановлення подібності трикутників. |
|
57. |
|
Повторення: Ознаки подібності трикутників |
Учні повинні розв. задачі із застосуванням ознак подібності трикутників. |
|
58. |
ТО8 |
Повторення: Властивість бісектриси та медіани трикутника Самосійна робота №9 |
Учні мають застосовувати властивості бісектриси та медіани до розв’язування задач
|
|
59. |
|
Повторення: Теорема Піфагора. |
Учні мають вміти застосовувати теорему Піфагора до розв’язування задач; теорему, обернену до теореми Піфагора; знати поняття єгипетського трикутника, піфагорових трійок чисел, піфагорових трикутників |
|
60. |
|
Повторення: Розв’язування прямокутних трикутників |
Учні мають знати зміст поняття «розв’язати трикутник»; вміти розв’язувати трикутники |
|
61. |
|
Повторення: Многокутники |
Учні мають знати зміст теореми про суму кутів опуклого многокутника; вміти застосовувати цю теорему до задач |
|
62. |
|
Повторення: Площі многокутників |
Учні мають мати знання з теми «Многокутники. Площі многокутників» |
|
63. |
|
Підготовка до підсумкової контрольної роботи |
Учні мають узагальнити і систематизувати знання за курс геометрії 8 класу |
|
64. |
|
ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА |
Перевірити рівень знань з курсу геометрії за 8 клас |
|
65. |
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи |
Учні мають проаналізувати свою роботу, зробити роботу над помилками |
|
66. |
|
Розв’язування проблемних задач |
Учні застосовують набуті теоретичні та практичні навички до розв’язування проблемних задач |
|
67. |
|
Розв’язування проблемних задач |
Учні застосовують набуті теоретичні та практичні навички до розв’язування проблемних задач |
|
68. |
ТО9 |
Підсумковий урок |
Учні мають зробити підсумки власної роботи у 8 класі |
|