КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з геометрії
для 9-х класів
на І семестр
Клас |
Всього годин |
І семестр
|
ІІ семестр
|
Навчальна програма (назва, автор, видавництво, рік, ким затверджено) |
Підручник |
9
|
68
|
32
|
36
|
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Геометрія: підручник для 9-го кл. загальноосвіт.навч.закл. / А.П. Єршова, В.В. Голобородько, О.Ф. Крижановський, С.В. Єршов, Видавни – Х.: Ранок, 2017. – 256 с. : іл.. |
Загальна кількість С/р |
1 |
Загальна кількість ТКР |
4 ( 3 ТКР + 1 сем.) |
Кількість семестрових робіт |
1 (16.12.22) |
Загальна кількість ТО |
5 |
№ у/п |
Дата прове-дення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Формування ключових компетентностей |
Наскрізні лінії |
Примітка |
ПОВТОРЕННЯ (4 год) |
||||||
|
|
Чотирикутники. Властивості 4-кутників |
Учень/учениця: класифікує чотирикутники; зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту. формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв’язати засобами математики; будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій. Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу. |
|
|
|
|
Подібність трикутників. Розв’язування прямокутних трикутників |
|
|||
|
|
Многокутники. Площі многокутників |
|
|||
|
|
Діагностична контрольна робота №1 |
ТО1
|
|||
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ ( 12 год) |
||||||
|
|
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. |
Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про: записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію Математична компетентність: Уміння оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині Соціальна і громадська компетентність: Уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі статистичних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку математики та екології на основі статистичних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти, задачі соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя |
|
|
|
|
Розв'язування вправ |
|
|||
|
|
Тригонометричні тотожності |
|
|||
|
|
Розв'язування вправ. Підготовка до ТКР |
|
|||
|
|
Тематична контрольна робота №1 «Тригонометричні тотожності» |
ТО2 |
|||
10. |
|
Аналіз ТКР. Прямокутна система координат на площині |
Математична компетентність: Уміння оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині Соціальна і громадська компетентність: Уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших. Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
|
|
||
11. |
|
Координати середини відрізка |
|
|||
12. |
|
Відстань між двома точками із заданими координатами |
|
|||
13. |
|
Рівняння кола |
|
|||
14. |
|
Рівняння прямої |
|
|||
15. |
|
Розв'язування типових задач. Підготовка до ТКР |
|
|||
16. |
|
Тематична контрольна робота №3 «Декарові координати на площині» |
ТО3 |
|||
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (16 год) |
||||||
17. |
|
Аналіз ТКР. Поняття вектора. Модуль і напрям вектора. Колінеарні вектори. Рівність векторів. Координати вектора |
Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло; формулює теореми про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
Уміння вчитися упродовж життя: Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети. Інформаційно-цифрова компетентність: Ставлення: усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування задач. Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій. Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
|
|
|
18. |
|
Додавання векторів |
|
|||
19. |
|
Побудова суми векторів |
|
|||
20. |
|
Віднімання векторів |
|
|||
21. |
|
Побудова різниці векторів. |
|
|||
22. |
|
Множення вектора на число. |
|
|||
23. |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №1 |
ТО4 |
|||
24. |
|
Скалярний добуток векторів |
|
|||
25. |
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|||
26. |
|
Розв’язування задач і вправ векторним методом |
|
|||
27. |
|
Розв’язування задач і вправ векторним методом |
|
|||
28. |
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|||
29. |
|
Узагальнення та систематизація знань і умінь. Підготовка до семестрової к/р |
|
|||
30. |
|
СЕМЕСТРОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА |
|
|||
31. |
|
Аналіз підсумкової к/р |
|
|||
32. |
|
Підсумковий урок |
ТО5 |