календарно тематичне планування на рік Літературне читання За підручником М. Вашуленка (частина 2) 3 клас

Про матеріал
Літературне читання За підручником М. Вашуленка (частина 2) 3 клас 3,5 год. українська мова і 3,5 год. читання. Кожен сьомий урок на одному тижні присвячується розвитку мовлення, а на іншому — позакласному читанню. На цих уроках учитель добирає матеріал для повторення на власний розсуд, відпо¬відно до освітніх потреб учнів конкретного класу.
Перегляд файлу

Літературне читання

За підручником М. Вашуленка

(частина 2)

3 клас І семестр

3,5 год. українська мова і 3,5 год. читання. Кожен сьомий урок на одному тижні присвячується розвитку мовлення, а на іншому — позакласному читанню.

На цих уроках учитель добирає матеріал для повторення на власний розсуд, відпо­відно до освітніх потреб учнів конкретного класу.

 

Тема уроку

Дата

1.

Вступ до розділу «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край». Вересень красне літо проводжає, золоту осінь зустрічає. І. Кульська «Вересень» (с. 3-4).

 

2.

Вересень — горіховий місяць. А. Волкова «Перший подих осені». Навчальне аудіювання: М. Хоросницька «Осінь»

(с. 4-5).

 

3.

Осінь на рябому коні їздить. М. Пономаренко «Осінь пензлика взяла». Скоромовки. С. Жупанин «Осіння по­жежа» (напам ’ять) (с. 6-8).

 

4.

Павутиння літає — осінь літо проводжає. «Бабине літо» (із журналу «Світ дитинства») ( с. 9-10).

 

5.

Навчальне аудіювання: В. Сухомлинський «Що найтяжче журавлям». М. Сингаївський «Прощальний танок»

(с. 10-12)

 

6.

А. Качан «Дощова осінь». Слухання п’єси В. Косенка «Дощик». Л. Андрієць «Про парасольку». (с. 12-14).             

 

7.

Робота з дитячою книгою.

 

 

8.

Навчальне аудію­вання:Прокопенко «Як Жолудь дубом став». В. Титаренко «Сойчині жолуді» (скор.) (с. 15- 16).

 

9.

Осінній іній — на суху погоду. В. Скомаровський «Кле­ни».

 ( с. 17).

 

10.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край».

Наші проєкти ( с. 17).  

 

11.

 Вступ до розділу«Книжка — найкращий винахід людства». «Як з’явилася друкована книжка» (за В. Дацкевичем). Перегляд відео «Як твориться книга»

(с. 18-21).

 

12.

Книга — мудрий учитель. Т. Хионг «Найцінніший пода­рунок» ( с. 22-24).

 

13.

Книжка любить, коли її читають. Навчальне аудіювання В. Сухомлинський «Спляча книга». К. Гнатенко «Ображена книга» (с. 24-26).

 

14.

Робота з дитячою книгою.

 

 

15.

Книжка любить, коли її читають. К. Гнатенко «Об­ражена книга» (продовження). Перегляд відео (с. 26-27)

 

16.

Вода камінь точить. «Азбука, що завоювала світ» (із журналу «Малятко») (с. 28-29).

 

17.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства». Наші проекти (с. 29).

 

18.

Вступ до розділу «Золоті зернята усної народної твор­чості». Народна пісня — душа народу. «Ой хвалилася та берізонька» (українська народна пісня) (с. 30-31).

 

19.

Загадка — гімнастика для розуму. Загадки. Складання загадок ( с. 31-32).

 

20.

Лічилка- водилочка у грі помічниця.Скоромовки(за вибором напам’ять). Лічилки. Складання лічилки

(с.32-34)

 

21.

Робота з дитячою книгою.

 

 

22.

Прислів’я вчить, як на світі жить. Прислів’я і приказ­ки  

( с. 34-35).

 

23.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Золоті зернята усної народної творчості». Наші проекти

 

24.

Вступ до розділу «Чарівний світ казки». «Кирило Кожум’яка». Стис­лий переказ казки. Робота з ілюстраціями до казки ( с. 36-39).

 

25.

Де відвага, там і щастя. Навчальне аудіювання: уривок з української народної казки «Котигорошко». Перегляд мультфільму «Чарівний горох» ( с. 40).

 

26.

Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) (с. 41-43).

 

27.

«Круглячок» (українська народна казка) (продовження). Складання плану казки. Переказування за планом. Створення ілюст­рації до казки. Перегляд мультфільму.

 

28.

Робота з дитячою книгою.

 

 

29.

Краденим добром ба­гатий не будеш. О. Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (с. 44-46).

 

30.

Краденим добром багатий не будеш. О. Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (продовження). Складання плану оповідання. Переказування за планом (с. 46-48).

 

31.

Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка» (скорочено) (с. 49-51).

 

32.

Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка» (скорочено) (продовження). Інсце­нізування казки ( с. 51-51).

 

33.

Казки з усього світу навчають добра. Брати Грімм «Зачарована красуня» (скорочено) (с. 52-54).

 

34.

Казки з усього світу навчають добра. Брати Грімм «Зачарована красуня» (скорочено) (продовження). Допо­внення казки (с. 54-56).

 

35.

Робота з дитячою книгою.

 

 

36.

Повість. Добро добром згадують. О. Пройслер «Паперо­ві квіти» ( с. 56-58).

 

37.

Добро добром згадують. О. Пройслер «Паперові квіти» (продовження). Переказ уривку твору (с. 59-60).

 

38.

Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принце­си» (сцени 1-4) (с. 60-64).

 

39.

Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принце­си» (сцени 5-7) (с. 64-67).

 

40.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Чарівний світ казки». Наші проекти (с. 67).

 

41.

Вступ до розділу «У міста і села прийшла зима весе­ла». Грудень — кінець року, початок зими. В. Зорик «Зимовий ранок». Марійка Підгірянка «Сипле сніг» (с. 68-70).

 

42.

Робота з дитячою книгою.

 

 

43.

У кожної сніжинки своє обличчя. «Чи бувають однакові сніжинки?» (із журналу «Розумашки») ( с. 71).

 

44.

Зима все самоцвітами вкриває. «Як утворюються сні­жинки?», «Чому сніжинки блищать?» (із журналу «Розу­машки») (с. 72-73).

 

45.

Не можна легковажити своїм життям.

О. Радушинська «Перший сніг» (с. 73-74).

 

46.

Не можна легковажити своїм життям. О. Радушинська «Перший сніг» (продовження). Складан­ня плану. Стислий переказ оповідання за планом (с. 75-76).

 

47.

Зимою сонце світить, та не гріє. В. Скомаровський «Морозенко». Навчальне аудіювання: В. Приходько «Жа­дібна синичка» (с. 76-77).

 

48.

Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною.

А. Бондарчук «Забіяка» (с. 78-79).

 

49.

Робота з дитячою книгою.

 

50.

Аудіювання. Техніка читання.

 

 

51.

Ліс — безцінний дар природи. Ю. Домашець «Лісова вечірка в стилі «еко»» (с. 79-80).

 

52.

Новорічної ночі мрії збуваються. Навчальне аудіювання: А. Григорук «Чого в Діда Мороза борода з вовни». О. Комова «Новий рік у шафі» (с. 81-82).

 

53.

Новорічної ночі мрії збуваються. О. Комова «Новий рік у шафі» (продовження) (с. 83-84).

 

54.

Вір у диво — і життя стане казкою. В. Мельник «Кри­жаний кіт» (с. 84-86).

 

55.

Людяність дорожча за багатство. 1. Жиленко «Снігова баба» (с. 87-89).

 

56.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «У міста і села прийшла зима весела». Наші проекти (с. 89).

 

57.

Робота з дитячою книгою.

 

 

58.

Вступ до розділу «Легенди рідного краю». Гарна дівчина як маків цвіт. Навчальне аудіювання: народна легенда «Дністер». «Легенда про мак» (легенда Надніпрянщини)

(с.90-91).

 

59.

Квіти землі окраса. Народна легенда «Легенда про сон-траву» (с.92-94).

 

60.

За добро добром віддячать. Ф. Мамчур «Бузина»

(с.94-96).

 

61.

Де козак там і слава. Народна легенда «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (с.96-97).

 

62.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Легенди рідного краю». Наші проекти (с. 97).

 

63.

Вступ до розділу «Читаю байку для науки». Байка навчає, на розум навертає. Навчальне аудіювання: Байка «Пастух жартівник» (с.98)

 

64.

Робота з дитячою книгою.

 

 

65.

У лиху годину пізнаєш вірну людину. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь» (с.98-100).

 

66.

У хаті гульки, а на городі – ні цибульки. Л. Глібов «Коник -стрибунець» (с.100-101).

 

67.

Не копай іншому ями, бо сам упадеш. П. Глазовий «Жолудь» (с. 102-103).

 

68.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Читаю байку для науки». Наші проекти (с. 103).

 

69.

Вступ до розділу «Квітує радісно весна». Буває, що й  березень морозом хвалиться. С. Черкасенко «Зима і весна» (напам’ять) (с.104)

 

70.

Весна дме красна. Навчальне аудіювання: А. Назаренко «Який це місяць?». С. Мацюцький «У гостях у весни». (с.105-106).

 

71.

Робота з дитячою книгою.

 

 

72.

Зацвіла весна- настала весна. Л.Костенко «Вербові сережки», «Берізки по коліна у воді» (с.107-108).

 

73.

Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає. В. Скомаровський «Місяць – квітникар» . (с.109).

 

74.

Збережи первоцвіт-хай красивим буде світ. Н.Козленко «Не зривайте первоцвіти». (с.110)

 

75.

Травень літо в гості чекає. О. Копиленко « Найвеселіший місяць». (с.111-112).

 

76.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Легенди рідного краю». Наші проєкти. (с.112)

 

77.

Вступ до розділу «Поезія- це сила чарівна, що музикою серце надихає». За усмішкою часто сльоза прихована. Л. Українка «Як дитиною, бувало…» (напам’ять) (с.113)

 

78.

Терпіння- то велика сила. Л.Українка «Вишеньки» (с.114).

 

 

79.

Шевченків заповіт облетів увесь світ. Т.Шевченко «Зацвіла в долині…» ( напам’ять)(с.115).

 

80.

Українська душа промовляє з «Кобзаря». Т.Шевченко «Тече вода з-під явора…» (с. 116).

 

81.

Найтепліше людині – в дитинстві. О.Олесь «Степ»

(с. 117-118).

 

82.

Веселинки розважають і життя навчають. Г. Бойко «Провалився по коліна», «Бабуся і внук» (с.119).

 

83.

Жартуй, та знай міру. Г.Бойко «Булка з маслом», «Де Іванко?», «Мій зореліт». Навчальне аудіювання: Планети Сонячної системи (с. 120-121).

 

84.

Робота з дитячою книгою.

 

 

85.

Дітям і зорі всміхаються. С.Дерманський «Кого беруть у космонавти» (с.122).

 

86.

Сонце для всіх однаково світить. Загадки. Акровірш. Л.Глібов «Хто вона?», «Хто баба?». (с.123-124).

 

87.

Не хвалися силою, а хвалися вмінням. А.Костецький «Новенька». (с.124-125).

 

88.

У людини є все, щоб здійснити свою мрію. А.Костецький «Як захочеш буде все». (с.126).

 

89.

Бережливість краще за прибуток. Г. Джемула «Як Андрійко вчився заощаджувати». (с.127-128).

 

90.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Квітує радісно весна».Наші проєкти (с.128)

 

91.

Робота з дитячою книгою.

 

 

92.

Вступ до розділу «Читаю оповідання про дітей». Читай про інших, а дбай про себе. А. Григорук «Льодохід» (с.129-130)

 

93.

Спершу треба розсудити, а тоді робити. А. Григорук «Гра в шашки» (с.131-132).

 

94.

Щаслива людина та, яка дарує щастя іншим людям. А. Григорук «Гра в шашки»(продовження). (с.132-133)

 

95.

Нічого не руйнуй- братів менших шануй. Навчальне аудіювання: М.Магери «Он як буває» (с.134)

 

96.

Всяка пташка своє гніздо любить. В.Чухліб «Дикі каченята». (с.134-135).

 

97.

Правди не приховаєш. В.Чухліб «Дикі каченята» (продовження). (с.135-136).

 

98.

Робота з дитячою книгою.

 

 

99.

Дружби цяцьками не купиш. А.Туз «Новий планшет»

(136-137).

 

100.

Чесному всюди честь. А.Туз «Новий планшет» (продовження)

(137-138).

 

101.

Знаєш, як битися, навчись, як миритися. Дженніфер Мур-Маллінос «Вирішуємо конфлікти» (с.139).

 

102.

На добрий привіт- добра відповідь. Дженніфер Мур-Маллінос «Вирішуємо конфлікти»(продовження) (с.140-141).

 

103.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Читаю оповідання про дітей». Наші проєкти (с.141).

 

104.

Аудіювання. Техніка читання.

 

 

105.

Робота з дитячою книгою.

 

 

106.

Вступ до розділу «Україна- це я, це ти, це ми». Рідний край-земний рай. М. Савка «Україна» (с.142).

 

107.

Перевірна робота. Читання мовчки.

 

 

108.

Моя слава- Українська держава. Є. Гуменко «Наша країна-Україна». (с.143)

 

109.

Кожному мила своя сторона. «Пристрої рідної землі» та «Родючі землі» (с.144-145).

 

 

110.

Хто мови рідної цурається, з тим і друг не знається. За М. Магерою «Чубчик» (с.146-147).

 

111.

Навіть пташка має рідну мову. За М. Магерою «Чубчик» (продовження).(с.147-148).

 

112.

Робота з дитячою книгою.

 

 

113.

Мова- душа народу. Г.Павлиш «Економія слів» (с.149-150)

 

 

114.

Майстра славить його творчість. З. Мензатюк «Квіти з Петриківки» (с.151-152).

 

115.

Живопис- поезія, яку бачать. Науково- художній текст. Х.Мельник «Життя Марії Приймаченко в десяти фактах». Література в колі мистецтва (с.153-154)

 

116.

Людину кличе небо. За О. Ємченком «Перший космонавт незалежної України» (с.155)

 

117.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Україна-це я, це ти, це ми». Наші проєкти (с.156).

 

118.

Перевірна робота. Читання вголос.

 

 

119.

Робота з дитячою книгою.

 

 

120.

Підсумковий урок за рік.

 

 

121.

Підсумковий урок за рік.

 

 

122.

Підсумковий урок за рік.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Скляр Юлія
Додано
20 липня
Переглядів
2683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку