календарно тематичне планування на рік Літературне читання За підручником М. Вашуленка (частина 2) 3 клас

Про матеріал
Літературне читання За підручником М. Вашуленка (частина 2) 3 клас 3,5 год. українська мова і 3,5 год. читання. Кожен сьомий урок на одному тижні присвячується розвитку мовлення, а на іншому — позакласному читанню. На цих уроках учитель добирає матеріал для повторення на власний розсуд, відпо¬відно до освітніх потреб учнів конкретного класу.
Перегляд файлу

Літературне читання

За підручником М. Вашуленка

(частина 2)

3 клас І семестр

3,5 год. українська мова і 3,5 год. читання. Кожен сьомий урок на одному тижні присвячується розвитку мовлення, а на іншому — позакласному читанню.

На цих уроках учитель добирає матеріал для повторення на власний розсуд, відпо­відно до освітніх потреб учнів конкретного класу.

 

Тема уроку

Дата

1.

Вступ до розділу «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край». Вересень красне літо проводжає, золоту осінь зустрічає. І. Кульська «Вересень» (с. 3-4).

 

2.

Вересень — горіховий місяць. А. Волкова «Перший подих осені». Навчальне аудіювання: М. Хоросницька «Осінь»

(с. 4-5).

 

3.

Осінь на рябому коні їздить. М. Пономаренко «Осінь пензлика взяла». Скоромовки. С. Жупанин «Осіння по­жежа» (напам ’ять) (с. 6-8).

 

4.

Павутиння літає — осінь літо проводжає. «Бабине літо» (із журналу «Світ дитинства») ( с. 9-10).

 

5.

Навчальне аудіювання: В. Сухомлинський «Що найтяжче журавлям». М. Сингаївський «Прощальний танок»

(с. 10-12)

 

6.

А. Качан «Дощова осінь». Слухання п’єси В. Косенка «Дощик». Л. Андрієць «Про парасольку». (с. 12-14).             

 

7.

Робота з дитячою книгою.

 

 

8.

Навчальне аудію­вання:Прокопенко «Як Жолудь дубом став». В. Титаренко «Сойчині жолуді» (скор.) (с. 15- 16).

 

9.

Осінній іній — на суху погоду. В. Скомаровський «Кле­ни».

 ( с. 17).

 

10.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край».

Наші проєкти ( с. 17).  

 

11.

 Вступ до розділу«Книжка — найкращий винахід людства». «Як з’явилася друкована книжка» (за В. Дацкевичем). Перегляд відео «Як твориться книга»

(с. 18-21).

 

12.

Книга — мудрий учитель. Т. Хионг «Найцінніший пода­рунок» ( с. 22-24).

 

13.

Книжка любить, коли її читають. Навчальне аудіювання В. Сухомлинський «Спляча книга». К. Гнатенко «Ображена книга» (с. 24-26).

 

14.

Робота з дитячою книгою.

 

 

15.

Книжка любить, коли її читають. К. Гнатенко «Об­ражена книга» (продовження). Перегляд відео (с. 26-27)

 

16.

Вода камінь точить. «Азбука, що завоювала світ» (із журналу «Малятко») (с. 28-29).

 

17.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства». Наші проекти (с. 29).

 

18.

Вступ до розділу «Золоті зернята усної народної твор­чості». Народна пісня — душа народу. «Ой хвалилася та берізонька» (українська народна пісня) (с. 30-31).

 

19.

Загадка — гімнастика для розуму. Загадки. Складання загадок ( с. 31-32).

 

20.

Лічилка- водилочка у грі помічниця.Скоромовки(за вибором напам’ять). Лічилки. Складання лічилки

(с.32-34)

 

21.

Робота з дитячою книгою.

 

 

22.

Прислів’я вчить, як на світі жить. Прислів’я і приказ­ки  

( с. 34-35).

 

23.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Золоті зернята усної народної творчості». Наші проекти

 

24.

Вступ до розділу «Чарівний світ казки». «Кирило Кожум’яка». Стис­лий переказ казки. Робота з ілюстраціями до казки ( с. 36-39).

 

25.

Де відвага, там і щастя. Навчальне аудіювання: уривок з української народної казки «Котигорошко». Перегляд мультфільму «Чарівний горох» ( с. 40).

 

26.

Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) (с. 41-43).

 

27.

«Круглячок» (українська народна казка) (продовження). Складання плану казки. Переказування за планом. Створення ілюст­рації до казки. Перегляд мультфільму.

 

28.

Робота з дитячою книгою.

 

 

29.

Краденим добром ба­гатий не будеш. О. Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (с. 44-46).

 

30.

Краденим добром багатий не будеш. О. Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (продовження). Складання плану оповідання. Переказування за планом (с. 46-48).

 

31.

Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка» (скорочено) (с. 49-51).

 

32.

Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка» (скорочено) (продовження). Інсце­нізування казки ( с. 51-51).

 

33.

Казки з усього світу навчають добра. Брати Грімм «Зачарована красуня» (скорочено) (с. 52-54).

 

34.

Казки з усього світу навчають добра. Брати Грімм «Зачарована красуня» (скорочено) (продовження). Допо­внення казки (с. 54-56).

 

35.

Робота з дитячою книгою.

 

 

36.

Повість. Добро добром згадують. О. Пройслер «Паперо­ві квіти» ( с. 56-58).

 

37.

Добро добром згадують. О. Пройслер «Паперові квіти» (продовження). Переказ уривку твору (с. 59-60).

 

38.

Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принце­си» (сцени 1-4) (с. 60-64).

 

39.

Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принце­си» (сцени 5-7) (с. 64-67).

 

40.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Чарівний світ казки». Наші проекти (с. 67).

 

41.

Вступ до розділу «У міста і села прийшла зима весе­ла». Грудень — кінець року, початок зими. В. Зорик «Зимовий ранок». Марійка Підгірянка «Сипле сніг» (с. 68-70).

 

42.

Робота з дитячою книгою.

 

 

43.

У кожної сніжинки своє обличчя. «Чи бувають однакові сніжинки?» (із журналу «Розумашки») ( с. 71).

 

44.

Зима все самоцвітами вкриває. «Як утворюються сні­жинки?», «Чому сніжинки блищать?» (із журналу «Розу­машки») (с. 72-73).

 

45.

Не можна легковажити своїм життям.

О. Радушинська «Перший сніг» (с. 73-74).

 

46.

Не можна легковажити своїм життям. О. Радушинська «Перший сніг» (продовження). Складан­ня плану. Стислий переказ оповідання за планом (с. 75-76).

 

47.

Зимою сонце світить, та не гріє. В. Скомаровський «Морозенко». Навчальне аудіювання: В. Приходько «Жа­дібна синичка» (с. 76-77).

 

48.

Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною.

А. Бондарчук «Забіяка» (с. 78-79).

 

49.

Робота з дитячою книгою.

 

50.

Аудіювання. Техніка читання.

 

 

51.

Ліс — безцінний дар природи. Ю. Домашець «Лісова вечірка в стилі «еко»» (с. 79-80).

 

52.

Новорічної ночі мрії збуваються. Навчальне аудіювання: А. Григорук «Чого в Діда Мороза борода з вовни». О. Комова «Новий рік у шафі» (с. 81-82).

 

53.

Новорічної ночі мрії збуваються. О. Комова «Новий рік у шафі» (продовження) (с. 83-84).

 

54.

Вір у диво — і життя стане казкою. В. Мельник «Кри­жаний кіт» (с. 84-86).

 

55.

Людяність дорожча за багатство. 1. Жиленко «Снігова баба» (с. 87-89).

 

56.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «У міста і села прийшла зима весела». Наші проекти (с. 89).

 

57.

Робота з дитячою книгою.

 

 

58.

Вступ до розділу «Легенди рідного краю». Гарна дівчина як маків цвіт. Навчальне аудіювання: народна легенда «Дністер». «Легенда про мак» (легенда Надніпрянщини)

(с.90-91).

 

59.

Квіти землі окраса. Народна легенда «Легенда про сон-траву» (с.92-94).

 

60.

За добро добром віддячать. Ф. Мамчур «Бузина»

(с.94-96).

 

61.

Де козак там і слава. Народна легенда «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (с.96-97).

 

62.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Легенди рідного краю». Наші проекти (с. 97).

 

63.

Вступ до розділу «Читаю байку для науки». Байка навчає, на розум навертає. Навчальне аудіювання: Байка «Пастух жартівник» (с.98)

 

64.

Робота з дитячою книгою.

 

 

65.

У лиху годину пізнаєш вірну людину. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь» (с.98-100).

 

66.

У хаті гульки, а на городі – ні цибульки. Л. Глібов «Коник -стрибунець» (с.100-101).

 

67.

Не копай іншому ями, бо сам упадеш. П. Глазовий «Жолудь» (с. 102-103).

 

68.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Читаю байку для науки». Наші проекти (с. 103).

 

69.

Вступ до розділу «Квітує радісно весна». Буває, що й  березень морозом хвалиться. С. Черкасенко «Зима і весна» (напам’ять) (с.104)

 

70.

Весна дме красна. Навчальне аудіювання: А. Назаренко «Який це місяць?». С. Мацюцький «У гостях у весни». (с.105-106).

 

71.

Робота з дитячою книгою.

 

 

72.

Зацвіла весна- настала весна. Л.Костенко «Вербові сережки», «Берізки по коліна у воді» (с.107-108).

 

73.

Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає. В. Скомаровський «Місяць – квітникар» . (с.109).

 

74.

Збережи первоцвіт-хай красивим буде світ. Н.Козленко «Не зривайте первоцвіти». (с.110)

 

75.

Травень літо в гості чекає. О. Копиленко « Найвеселіший місяць». (с.111-112).

 

76.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Легенди рідного краю». Наші проєкти. (с.112)

 

77.

Вступ до розділу «Поезія- це сила чарівна, що музикою серце надихає». За усмішкою часто сльоза прихована. Л. Українка «Як дитиною, бувало…» (напам’ять) (с.113)

 

78.

Терпіння- то велика сила. Л.Українка «Вишеньки» (с.114).

 

 

79.

Шевченків заповіт облетів увесь світ. Т.Шевченко «Зацвіла в долині…» ( напам’ять)(с.115).

 

80.

Українська душа промовляє з «Кобзаря». Т.Шевченко «Тече вода з-під явора…» (с. 116).

 

81.

Найтепліше людині – в дитинстві. О.Олесь «Степ»

(с. 117-118).

 

82.

Веселинки розважають і життя навчають. Г. Бойко «Провалився по коліна», «Бабуся і внук» (с.119).

 

83.

Жартуй, та знай міру. Г.Бойко «Булка з маслом», «Де Іванко?», «Мій зореліт». Навчальне аудіювання: Планети Сонячної системи (с. 120-121).

 

84.

Робота з дитячою книгою.

 

 

85.

Дітям і зорі всміхаються. С.Дерманський «Кого беруть у космонавти» (с.122).

 

86.

Сонце для всіх однаково світить. Загадки. Акровірш. Л.Глібов «Хто вона?», «Хто баба?». (с.123-124).

 

87.

Не хвалися силою, а хвалися вмінням. А.Костецький «Новенька». (с.124-125).

 

88.

У людини є все, щоб здійснити свою мрію. А.Костецький «Як захочеш буде все». (с.126).

 

89.

Бережливість краще за прибуток. Г. Джемула «Як Андрійко вчився заощаджувати». (с.127-128).

 

90.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Квітує радісно весна».Наші проєкти (с.128)

 

91.

Робота з дитячою книгою.

 

 

92.

Вступ до розділу «Читаю оповідання про дітей». Читай про інших, а дбай про себе. А. Григорук «Льодохід» (с.129-130)

 

93.

Спершу треба розсудити, а тоді робити. А. Григорук «Гра в шашки» (с.131-132).

 

94.

Щаслива людина та, яка дарує щастя іншим людям. А. Григорук «Гра в шашки»(продовження). (с.132-133)

 

95.

Нічого не руйнуй- братів менших шануй. Навчальне аудіювання: М.Магери «Он як буває» (с.134)

 

96.

Всяка пташка своє гніздо любить. В.Чухліб «Дикі каченята». (с.134-135).

 

97.

Правди не приховаєш. В.Чухліб «Дикі каченята» (продовження). (с.135-136).

 

98.

Робота з дитячою книгою.

 

 

99.

Дружби цяцьками не купиш. А.Туз «Новий планшет»

(136-137).

 

100.

Чесному всюди честь. А.Туз «Новий планшет» (продовження)

(137-138).

 

101.

Знаєш, як битися, навчись, як миритися. Дженніфер Мур-Маллінос «Вирішуємо конфлікти» (с.139).

 

102.

На добрий привіт- добра відповідь. Дженніфер Мур-Маллінос «Вирішуємо конфлікти»(продовження) (с.140-141).

 

103.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Читаю оповідання про дітей». Наші проєкти (с.141).

 

104.

Аудіювання. Техніка читання.

 

 

105.

Робота з дитячою книгою.

 

 

106.

Вступ до розділу «Україна- це я, це ти, це ми». Рідний край-земний рай. М. Савка «Україна» (с.142).

 

107.

Перевірна робота. Читання мовчки.

 

 

108.

Моя слава- Українська держава. Є. Гуменко «Наша країна-Україна». (с.143)

 

109.

Кожному мила своя сторона. «Пристрої рідної землі» та «Родючі землі» (с.144-145).

 

 

110.

Хто мови рідної цурається, з тим і друг не знається. За М. Магерою «Чубчик» (с.146-147).

 

111.

Навіть пташка має рідну мову. За М. Магерою «Чубчик» (продовження).(с.147-148).

 

112.

Робота з дитячою книгою.

 

 

113.

Мова- душа народу. Г.Павлиш «Економія слів» (с.149-150)

 

 

114.

Майстра славить його творчість. З. Мензатюк «Квіти з Петриківки» (с.151-152).

 

115.

Живопис- поезія, яку бачать. Науково- художній текст. Х.Мельник «Життя Марії Приймаченко в десяти фактах». Література в колі мистецтва (с.153-154)

 

116.

Людину кличе небо. За О. Ємченком «Перший космонавт незалежної України» (с.155)

 

117.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Україна-це я, це ти, це ми». Наші проєкти (с.156).

 

118.

Перевірна робота. Читання вголос.

 

 

119.

Робота з дитячою книгою.

 

 

120.

Підсумковий урок за рік.

 

 

121.

Підсумковий урок за рік.

 

 

122.

Підсумковий урок за рік.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванюк Наталя
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 липня 2021
Переглядів
8372
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку