Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології у 6 класі відповідає оновленій програмі з предмету, містить пронумеровані теми уроків, назви практичних робіт, лабораторних досліджень, домашні завдання, графи для запису дати та примітки.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Першолиманський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Решетилівської районної ради Полтавської області
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології у 6 класі
Керівник Шуть Т.В., вчитель біології
ІІ кваліфікаційної категорії
Лиман Перший
2018
Біологія
6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
№ уроку з/п |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практимуми |
Домашнє завдання |
Дата проведення уроку |
Примітка |
|||||
Вступ (4 години) |
||||||||||
1 |
Біологія – наука про життя. Науки, що вивчають життя. |
|
Опрацювати §1 |
|
|
|||||
2 |
Основні властивості живого. |
|
Опрацювати §2 |
|
|
|||||
3 |
Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). Поняття про Віруси. |
|
Опрацювати §3 |
|
|
|||||
4 |
Методи біологічних досліджень організмів. |
|
Опрацювати §4 |
|
|
|||||
Тема 1. Клітина (10 годин) |
||||||||||
5 |
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
Опрацювати §5 |
|
|
|||||
6 |
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи). |
|
Опрацювати §6 |
|
|
|||||
7 |
|
Практична робота №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
Вивчити правила роботи з мікроскопом |
|
|
|||||
8 |
|
Практична робота №2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
Опрацювати §7 |
|
|
|||||
9 |
Загальний план будови клітини. |
|
Опрацювати §8-9 |
|
|
|||||
10 |
Будова рослинної клітини.
|
Лабораторне дослідження №1. Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо). |
Опрацювати §10-11 |
|
|
|||||
11 |
Будова тваринної клітини. |
|
Вивчити конспект |
|
|
|||||
12 |
Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
|
Опрацювати §12 |
|
|
|||||
13 |
Основні положення клітинної теорії.
|
|
Вивчити конспект, підготуватися до ПУ |
|
|
|||||
14 |
Підсумковий урок з теми «Клітина» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
Повторити матеріал теми |
|
|
||||||
Тематична |
||||||||||
Тема 2. Одноклітинні організми (10 годин) |
||||||||||
15 |
Бактерії — найменші одноклітинні організми. |
|
Опрацювати §17-18 |
|
|
|||||
16 |
Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади). |
|
Опрацювати с.57-58 |
|
|
|||||
17 |
Одноклітинні організми (на прикладі представників діатомових водоростей). |
|
Опрацювати с.153-154 |
|
|
|||||
18 |
Одноклітинні організми (на прикладі евглени). |
|
Опрацювати с.56-57 |
|
|
|||||
19 |
Одноклітинні організми (на прикладі амеби). |
|
Опрацювати с.49 |
|
|
|||||
20 |
Одноклітинні організми (на прикладі інфузорії). |
Лабораторне дослідження №3. Спостереження інфузорій |
Опрацювати с.50-51 |
|
|
|||||
21 |
Паразитичні одноклітинні організми. |
|
Опрацювати §14 |
|
|
|||||
|
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва). |
|
Опрацювати §19-20 |
|
|
|||||
22 |
Міні-проект (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію, підготуватися до ПУ |
|
|
|||||
23 |
Підсумковий урок з теми «Одноклітинні організми» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
Повторитиматеріал теми |
|
|
||||||
Тематична |
||||||||||
Тема 3. Рослини (20 годин) |
||||||||||
24 |
Рослина – живий організм. Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
|
Опрацювати с.78-79 |
|
|
|||||
25 |
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. Дихання рослин. |
|
Опрацювати с.79-80 |
|
|
|||||
26 |
Рухи рослин. |
|
Опрацювати §31 |
|
|
|||||
27 |
Будова рослини. Тканини рослин. |
|
Опрацювати §22 |
|
|
|||||
28 |
Органи рослин.
|
Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативнихорганів. |
Опрацювати с.81-82 |
|
|
|||||
29 |
Контрольна робота з теми «Рослини» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
Повторити матеріал теми |
|
|
||||||
Тематична |
||||||||||
30 |
Корінь: будова та основні функції. |
Лабораторне дослідження будови кореня |
Опрацювати §23 |
|
|
|||||
31 |
Різноманітність та видозміни кореня.
|
|
Опрацювати §24 Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині |
|
|
|||||
32 |
Пагін: будова та основні функції. Брунька як зачаток пагона. |
Лабораторне дослідження будови пагона, будови бруньки |
Опрацювати §25 Дослідницький практикум Спостереження за розвитком пагона з бруньки |
|
|
|||||
33 |
Будова стебла у зв'язку з функціями. |
|
Опрацювати §26 |
|
|
|||||
34 |
Різноманітність і видозміни пагона |
Лабораторне дослідження будови цибулини |
Опрацювати §27 |
|
|
|||||
35 |
Будова листка у зв'язку з функціями. |
|
Опрацювати §28 |
|
|
|||||
36 |
Різноманітність і видозміни листка. |
|
Опрацювати §29 Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів. |
|
|
|||||
37 |
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
|
|
Опрацювати§32 Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин. |
|
|
|||||
38 |
Квітка. |
Лабораторне дослідження будови квітки |
Опрацювати §33 |
|
|
|||||
39 |
Суцвіття. |
|
Опрацювати §34 |
|
|
|||||
40 |
Запилення. |
|
Опрацювати §35 |
|
|
|||||
41 |
Запліднення. Насінина.
|
Лабораторне дослідження будови насінини
|
Опрацювати §36-37 Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насіння. |
|
|
|||||
42 |
Плід. Способи поширення плодів і насіння. |
Лабораторне дослідження будови плода |
Опрацювати §38 |
|
|
|||||
43 |
Захист міні-проектів (за вибором): Листопад. Квіти і комахи. Рослини-мандрівники. Рослини-хижаки. |
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію, підготуватися до підсумкового уроку з теми |
|
|
|||||
44 |
Підсумковий урок з теми «Рослини ч.2» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
Повторити матеріал теми |
|
|
||||||
Тематична |
||||||||||
Тема 4. Різноманітність рослин (12 годин) |
||||||||||
45 |
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо). Водорості (зелені, бурі, червоні). |
Лабораторне дослідження будови зелених нитчастих водоростей |
Опрацювати §40-41 |
|
|
|||||
46 |
Мохи. |
Лабораторне дослідження будови моху |
Опрацювати §42 |
|
|
|||||
47 |
Папороті, хвощі, плауни. |
Лабораторне дослідження будови папоротей |
Опрацювати §43 |
|
|
|||||
48 |
Захист міні-проектів (за вибором) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію |
|
|
|||||
49 |
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження будови пагонів і шишок хвойних рослин |
Опрацювати §44 |
|
|
|||||
50 |
Покритонасінні (Квіткові). |
|
Опрацювати §45 |
|
|
|||||
51 |
|
Практична робота №3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
Доопрацювати практичну роботу |
|
|
|||||
52 |
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
Практична робота №4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
Опрацювати §47 Доопрацювати практичну роботу |
|
|
|||||
53 |
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання. |
|
Опрацювати §49 |
|
|
|||||
54 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля, для людини. |
|
Опрацювати §46,50 |
|
|
|||||
55 |
Підсумковий урок з теми «Різноманітність рослин» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
Повторити матеріал теми |
|
|
||||||
Тематична |
||||||||||
Тема 5. Гриби (9 годин) |
||||||||||
56 |
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Розмноження та поширення грибів. |
|
Опрацювати §51 |
|
|
|||||
57 |
Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби |
Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів |
Опрацювати §54 |
|
|
|||||
58 |
|
Практична робота №5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
Опрацювати §55 . |
|
|
|||||
59 |
Сапротрофні — цвільові гриби |
|
Повторити§52 |
|
|
|||||
60 |
Дріжджі |
|
Опрацювати §16 |
|
|
|||||
61 |
Паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини) |
|
Опрацювати §56 |
|
|
|||||
62 |
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
Опрацювати § 57 |
|
|
|||||
63 |
Захист міні-проектів Гриби у біосфері та житті людини. |
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію |
|
|
|||||
64 |
Лишайники |
|
Опрацювати §53 |
|
|
|||||
65 |
Контрольна робота з теми «Гриби» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
Повторити матеріал теми, підготувати 5 запитань проблемного характеру |
|
|
||||||
Тематична |
||||||||||
Узагальнення (1 год) |
||||||||||
66 |
Будова та життєдіяльність організмів |
Повторити вивчений матеріал |
|
|
||||||