КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ 6 КЛАС

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ 6 КЛАС до модельної навчальної програми «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Біда Дарія, Гільберг Тетяна, Колісник Ярина ) Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) 3 год на тиждень
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ 6 КЛАС

до модельної навчальної програми «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ 6 клас» для закладів загальної середньої освіти

(автори Біда Дарія,  Гільберг Тетяна, Колісник Ярина )

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

3 год на тиждень

№ з/п

ДАТА

ТЕМА УРОКУ

ВИДИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ПРИМІТКИ

 

РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ (4 год)

 

Тема 1. Перший крок у науку (4 год)

1

 

Первинний інструктаж з БЖД. Об’єкт і предмет природничих наук.

Робота  з джерелами інформації про природу, використання QR-кодів, цифрового контенту природничого змісту

 

2

 

Природничі науки, STEM і професії майбутнього

створення таблиці «Об’єкт і предмет природничих наук»

профорієнтаційна гра «Професії майбутнього і природничі науки»

 

3

 

Причинно- наслідкові зв’язки у природі.

з’ясування послідовності та суті етапів наукового методу пізнання.

 

4

 

Презентація та захист навчальних проєктів «Моя майбутня професія»

Навчальний проєкт «Професії майбутнього»

 

 

РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ

 

Тема 1. Пізнаємо фізичні явища   ( 23 год)

5

 

Механічні явища

Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою.

Вимірювання відстані й часу;

обрахунок середньої швидкості руху пішохода;

розв’язування задач на знаходження швидкості;

 

 

6

 

Траєкторія. Прямолінійний і криволінійний рух. Величини, що описують рух.

 

7

 

Швидкість. Практична робота. Визначення середньої швидкості руху пішохода

 

8

 

Теплові явища. Теплопередача.

спостереження (або відеоролик) демонстрації теплового розширення твердих тіл (кільце і куля);

виготовлення моделі рідинного термометра;

спостереження теплового розширення рідин і газів;

спостереження явища кипіння;

спостереження явища теплопередачі;

 

9

 

Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах.

 

10

 

Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення. Використання ефектів теплового розширення.

 

11

 

Пароутворення.

 

12

 

Діагностувальна  робота з теми «Пізнаємо фізичні явища». Ч.1 «Механічні та теплові явища»

 

13

 

Електричні явища. Електризація тіл. Взаємодія наелектризованих тіл.

спостереження взаємодії тіл, наелектризованих тертям

 

14

 

Електричний розряд. Провідники та ізолятори.

спостереження електризації через вплив

 

15

 

Блискавка. Презентація та захист навчальних проєктів «Грім та блискавка»

творення пам’ятки «Правила безпечної

поведінки під час грози»

 

16

 

Електричне коло. Елементи електричних кіл. Складання електричних кіл.

складання електричних кіл

 

 

17

 

Практична робота. Спостереження  за електричними властивостями тіл. Спостереження «Як засвітити лампочку»

спостереження дій електричного струму;

схематичне зображення окремих елементів та схеми електричного кола

 

18

 

Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами.

мозковий штурм «Як зменшити споживання електричної енергії?»

 

19

 

Електромобілі. Поняття про перетворення та передачу електроенергії.

дискусія в групах «Яким буде транспорт через 100 років?»

 

20

 

Діагностувальна робота з теми  «Пізнаємо фізичні явища». Ч.2 «Електричні явища»

 

 

21

 

Світлові явища. Світло і тінь. Природні та штучні джерела світла. Прямолінійне поширення світла. Утворення тіні.

Спостереження прямолінійного поширення світла, розсіяння світла, відбивання та заломлення світла; спостереження утворення тіні

 

22

 

Поняття про закони поширення

світла.

 виготовлення (демонстрація) камери- обскури

 

23

 

Як діє оптична лінза.  Як виникає зображення в оці?

спостереження утворення зображення за допомогою лупи, демонстрація моделі будови ока

 

24

 

Звукові явища. Джерела та характеристики звуку.

дослідження залежності характеристик звуку від натягу і довжини струни (пластини);

 

25

 

Як поширюється звук? Швидкість звуку. Практичне завдання. Демонстрація (або відеоролик) моделі поширення звуку.

демонстрація моделі поширення звуку (або відеоролик); дослідження швидкості поширення звуку в різних середовищах

 

26

 

Як ми чуємо? 

пошук інформації про дослідження впливу звуків на організм людини.

 

27

 

Діагностувальна робота з теми ««Пізнаємо фізичні явища». Ч.3 «Світлові та звукові явища»

 

 

 

Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни ( 5 год)

28

 

Речовини навколо тебе

спостереження сумішей за допомогою лупи (або зуму в мобільному телефоні);

виготовлення фільтра;

практична робота «Приготування та розділення сумішей»;

демонстраційний експеримент (або відеоролик)

«Спостереження явища випарювання»;

дослідження чинників, що впливають на розчинність;

 

29

 

Основні речовини, що входять до складу атмосфери (кисень, азот, вуглекислий газ), гідросфери (вода) та літосфери (пісок, вапняк, вугілля)

 

30

 

Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші. Розчинність.

Дискусія «Повітря та вода – природні суміші.

 

31

 

Способи розділення сумішей.

Практична робота «Приготування та розділення сумішей»

 

32

 

Зворотні та незворотні зміни речовин.

Практичне завдання. Перегляд відеороликів про відновлення властивостей речовин. (переплавлення, пресування, замороження тощо).

 

 

Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища ( 4 год)

33

 

 

Земля і Місяць. Добовий рух Землі. Зміна дня і ночі.

ознайомлення з фотографіями Місяця; ознайомлення з аерокосмічними знімками поверхні Землі, за якими досліджують фактори антропогенного впливу; вивчення фотографій Землі з космосу

 

34

 

Орбітальний рухи Землі. Зміна пір року

Спостереження за змінами пір року на Землі

 

35

 

Фази Місяця. Практичне завдання. Моделювання (або відеоролик) Сонячного та місячного затемнення.

спостереження за фазами Місяця та виготовлення таблиці-схеми «Фази Місяця»; моделювання (або відеоролик) сонячного та місячного затемнення

 

36

 

 

Поняття про припливи та відпливи та їх небезпека.

 

 

 

Тема 4. Пізнаємо біологічні явища (6 год)

37

 

Живлення організмів. Поняття про органічні і неорганічні речовини. Живлення типи живлення організмів.

Створення інфографіки (плакату) «Способи живлення організмів».

 

38

 

Особливості живлення рослин. Практичне завдання. Дослід (або відеоролик) утворення крохмалю на світлі в процесі фотосинтезу.

складання узагальнювальних   схем   «Живлення   рослин», дослід, що підтверджує утворення крохмалю на світлі в процесі фотосинтезу;

 

39

 

Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин.

створення буклета «Чим харчуються дикі тварини (які живуть біля людей чи в зоопарку, лісі, озері і т. д. (на вибір учнів)», «Чим харчуються домашні тварини»

 

40

 

Поняття про перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини).

складання узагальнювальних   схем «Шлях речовин від ротової  порожнини до клітини тіла (на прикладі організму людини)»  

 

41

 

 

Дихання організмів. Як дихають рослини.

дискусія «Чи всі організми дихають?»;

дослідження дихання рослин

 

42

 

 

Різноманітність органів і способів дихання тварин.

дослідження і спостереження за диханням людини;

інформаційний пошук «Що таке дихальна недостатність», «Що показує пульсоксиметр»

 

43

 

Подразливість, рухи організмів. Біологічне значення подразливості.

спостереження за реакцією тварин на подразники; дослідження подразливості ока на світло

 

44

 

Особливості подразливості рослин і тварин.

обговорення відео з прикладами подразливості різних тварин

 

45

 

Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин.

дослідження за рухами рослин на підвіконні;

обговорення відео з прикладами рухів тварин

 

46

 

Діагностувальна робота з теми «Пізнаємо біологічні явища»

 

 

47

10.01

Розмноження організмів. Порівняння типів розмноження              рослин. Практична робота «Розмноження рослин»

розпізнавання насіння різних рослин, що трапляються в регіоні

 

48

11.01

Форми розмноження тварин

екскурсія в теплицю або фермерське господарство

 

49

12.01

Ріст і розвиток організмів. Як ростуть рослини, тварини, людина.

спостереження за поділом клітин; дослідження «Вплив умов на проростання насіння рослин»

 

50

17.01

Основні етапи розвитку рослин, тварин

складання в парах схеми «Етапи розвитку рослин (на прикладі квіткових рослин)»;

складання в групах схеми «Етапи розвитку тварин (на прикладі комах, земноводних, птахів, домашніх ссавців)»

 

51

18.01

Виконання проєкту на вибір учнів «Розвиток квіткової рослини (обраної учнями)», «Розвиток тварини (обраноїучнями)», «Розвиток людини».

 

 

52

19.01

Життєвий цикл організму. Тривалість життя

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО СОНЯЧНУ СИСТЕМУ

Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження

53

24.01

Оптичні телескопи та радіотелескопи.  Твої власні астрономічні спостереження. Бінокль.

Спостереження за зоряним небом і небесними тілами за допомогою цифрових ресурсів. Екскурсія в планетарій (за можливості) або ознайомлення із зоряним небом за допомогою віртуального планетарію

 

54

25.01

Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я

Виготовлення моделі сузір’я; ознайомлення з картою зоряного неба

 

Тема 2. Сонячна система

55

26.01

Склад Сонячної системи. Сонце

 

 

56

31.01

Загальна характеристика планет земної групи

Практичне завдання «Орбіта планети – еліпс»

 

 

57

01.02

Загальна характеристика планет-гігантів

 

 

58

02.02

Малеча Сонячної системи

Ознайомлення з фотографіями кратерів та астроблем

 

59

07.02

Як досліджують Сонячну систему.

Створити  презентацію: «Космогород, космогрядки», «Зоо в космосі», «Космонавти та астронавти»

 

60

08.02

Ми тут. А де всі? Скільки зір у Всесвіті. Що таке зона життя. Чому людство залишить Землю.

Інформаційний  проєкт:

«Які тварини і рослини побували в космосі?»

 

61

09.02

Проєктна робота на тему «Освоєння та колонізації Сонячної системи».

 

 

Тема 3. Всесвіт

62

14.02

Як влаштований Всесвіт. Геоцентрична та геліоцентрична системи  світу.

Всесвіт.

Моделювання процесу розширення Всесвіту за допомогою повітряної кульки

 

63

15.02

Наша адреса у Всесвіті. Інформаційний проєкт «Імена України в космосі»

 

 

64

16.02

Діагностувальна робота з теми «Пізнаємо сонячну систему»

 

 

 

РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ У ПРИРОДІ

Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою

65

21.02

Що таке середовище існування.  Середовище життя, чинники неживої природи

Складання схеми «Взаємозв’язки неживої і живої природи»; гра для співвіднесення рослин, їхнього середовища життя та пристосування до середовища існування

 

66

22.02

Особливості водного середовища

 

 

67

23.02

Поширення організмів у водному середовищі.

Водні екосистеми

 

 

68

28.02

Які особливості наземно-повітряного середовища

 

 

69

29.02

Пристосування живих організмів до освітленості та тепла

Створення презентації (буклету» «Політ тварин», «Як спілкуються тварини»

 

70

01.03

Умови ґрунту як середовища життя

 

 

71

06.03

Пристосування живих організмів до грунтового середовища

Проєкт: «Як тварини впливають на родючість ґрунтів»

 

72

07.03

Взаємозв’язки між живими організмами.

Конкуренція.

Читання наукової казки «Садові війни» ( «КОЛОСОЧОК» №22/2016 жовтня)

 

73

08.03

Особливості організму як середовища існування

Проєкти «Паразити домашніх тварин»

 

74

13.03

Практичне завдання «Створення таблиці-гри для співвіднесення тварин, їхнього середовища життя та пристосування до середовища існування»

 

 

Тема 2. Взаємозв’язки між живими організмами

75

14.03

Як організми співіснують у середовищі. Хижаки.

Взаємозв’язки між хижаками і жертвами

Моделювання ситуації «Якщо зникне організм (вибраний), то як це вплине на інші організми?»

 

76

15.03

Як пов’язані паразити зі своїми хазяями

Складання пам’ятки «Як не заразитися червами-паразитами»

 

77

20.03

Як організми співіснують у середовищі. Партнери.

«Нахлібники» і «квартиранти»

Складання схеми «Основні типи взаємозв’язків між живими організмами»  (з прикладами до кожного з них)

 

78

21.03

Навчальний проєкт «Невидимі друзі і вороги»

 

 

79

22.03

Колообіг речовин в природі. Утворювачі (продуценти), споживачі (консументи), руйнівники (редуценти)

 

 

80

03.04

Ланцюги живлення (харчові ланцюги)

 

 

81

04.04

Практична робота «Складання ланцюгів живлення водойми, парку, лісу, поля, грядки (на вибір)»

 

 

82

05.04

Що таке мистецтво виживання. Пристосування рослин

Складання буклетів про отруйні  рослини і першу допомогу при отруєнні

 

83

10.04

Як тварини захищаються від хижаків

Складання буклетів про отруйні тварин місцевості і першу допомогу при отруєнні, укусі

 

84

11.04

Діагностувальна робота з теми «Пізнаємо взаємозв’язки у природі»

 

 

Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях

85

12.04

Поняття про угрупування. Особливості природних угрупувань

Гра «Хто з ким пов'язаний?».

 

 

86

17.04

Що таке штучні угруповання

Дискусія «Відмінність та подібність природних і штучних угруповань»

 

87

18.04

Які взаємозв’язки організмів у прісній водоймі

робота в групах зі складання малюнка-діаграми «Взаємозв’язки організмів у морі чи океані», «Взаємозв’язки організмів у лісі», «Взаємозв’язки організмів у ґрунті»;

• моделювання водних угруповань у прісноводному і морському акваріумах; 

• спостереження в природі різних угруповань

 

88

19.04

Взаємозв’язки у солоних водоймах

 

89

24.04

У чому відмінність лісу та парку

 

90

25.04

Які взаємини організмів між собою та неживою

природою на луках і городах

 

91

26.04

Які взаємозв’язки організмів у ґрунті

 

92

01.05

Як організми виживають у пустелях

 

 

93

02.05

Які рослини і тварини живуть серед людей

Проєкт «Життя рослин і тварин біля нас»

 

Тема 4. Біологічні ритми організмів

94

03.05

Як організми пристосовуються до періодичних

змін середовища

Інформаційний пошук: «Як живуть організми на березі морів чи океанів між припливами», «Як птахи здійснюють перельоти без GPS», «Таємниці життя денних і нічних тварин», «Пристосування організмів до змін пір року»

 

95

08.05

Практична робота «Квітковий годинник на подвір’ї»

 

 

96

09.05

Діагностувальна робота з теми «Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях»

 

 

 

РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ

Тема 1. Пізнай свої здібності

97

10.05

Здібності та можливості людини.  Як зрозуміти та розвинути свої здібності. Пам’ять і увага

Вправи на перевірку та розвиток спостережливості, уваги, витривалості, гостроти зору, швидкості реакції на світловий і звуковий сигнали;

складання раціону харчування «Смаколики для мозку»

 

98

15.05

Вплив циклічних процесів у природі на організм людини

 

 

Тема 2. Мистецтво виживання

99

16.05

Як підкорили царство холоду.  Полюси Землі

 

Створення  презентації «Полюси нашої планети»

 

 

100

17.05

Дослідники полюсів. Робота полярників на станції Вернадського

 

 

101

22.05

Як підкорили земні оболонки. Дослідження океанів і атмосфери. Підкорення найвищих вершин світу

очищення річкової (озерної, забрудненої ґрунтом) води, фільтрування і випарювання; опріснення солоної води; виготовлення посудини для пиття з паперу

 

102

23.05

Що приховує Амазонія. Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі

гра «Заблукали в лісі»; гра «Перша допомога» (сонячні опіки і тепловий удар, обмороження); гра «Подаємо сигнали про допомогу»;

 

103

24.05

Як змінити світ на краще. Вплив діяльності людини на взаємозв’язки в природі. Парниковий ефект. Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища. Життя в екостилі та позитивні емоції

Написання есе «Якби Земля могла говорити»

 

 

104

29.05

Діагностувальна робота з теми «Пізнаємо себе і світ»

 

 

105

30.05

Узагальнення

 

 

106

31.05

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку