Календарно-тематичне планування
«Розвиток мовлення» (6-В клас)
(1 година)
СКЛАДЕНЕ НА ОСНОВІ ПРОГРАМИ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ РОБОТИ «Розвиток мовлення» для 5-9
класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із
затримкою психічного розвитку
Автори-розробники програми: ОМЕЛЬЧЕНКО Ірина Миколаївна, кандидат психол. наук, с.н.с., старший науковий співробітник лабораторії інтенсивної педагогічної корекції Інституту спеціальної педагогіки НАПН України; ФЕДОРОВИЧ Людмила Олександрівна, кандидат пед. наук, доцент. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України №1148 від 26.09.2016)
І семестр – 35 годин
ІІ семестр – 38 годин
№ з/п |
Тема заняття |
Кількість годин |
Дата |
Примітка |
||
І семестр – 35 годин
|
||||||
1-2 |
Обстеження мовлення учнів |
2 |
|
|
||
3. |
Будова і рухливість артикуляційного апарату. |
1 |
|
|
||
4. |
Стан загальної та дрібної моторики |
1 |
|
|
||
5. |
Психічні процеси: увага, пам’ять. |
1 |
|
|
||
6-7. |
Перевірка фонематичних процесів |
2
|
|
|
||
8-9. |
Перевірка словникового запасу |
2 |
|
|
||
10. |
Обстеження читання |
1 |
|
|
||
11. |
Обстеження письма |
1 |
|
|
||
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень /учениця Виконує артикуляційні вправи, називає звуки за положенням губ та язика, диференціює схожі за звукчанням звуки, виконує вправи спрямовані на розвиток сприймання, уваги, пам'яті, мислення. |
||||||
Модуль І Лінгвопсихологічні передумови мовленнєвої діяльності та спілкування |
||||||
12-13 |
Розвиток гностико-праксичних функцій |
2 |
|
|
||
14-15 |
Розвиток вимови звуків |
2 |
|
|
||
16-17 |
Тренувальні вправи |
2 |
|
|
||
18. |
Визначення наголошеного складу |
1 |
|
|
||
19-20 |
Диференціація наголошених і ненаголошених голосних у словах |
2 |
|
|
||
21. |
Слухова диференціація дзвінких і глухих звуків |
1 |
|
|
||
22. |
Слухова диференціація твердих і м'яких приголосних звуків |
1 |
|
|
||
23. |
Розвиток фонематичних уявлень |
1 |
|
|
||
24. |
Читання та переказ тексту. |
1 |
|
|
||
25. |
Правопис коренів слів, префіксів, суфіксів |
1 |
|
|
||
26. |
Тренувальні вправи
|
1 |
|
|
||
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень /учениця) Володіє навичками оптико-просторового гнозису і праксису, буквеного сприймання і відтворення звуків, ритмів. Володіє навичками слухової диференціації дзвінких і глухих, твердих і м'яких приголосних звуків. |
||||||
Модуль ІІ Усне зв’язне мовлення |
||||||
27. |
Вдосконалення фонематичного компонента мовлення |
1 |
|
|
||
28-29 |
Диференціація букви і звука |
2 |
|
|
||
30-31 |
Складання текстів за поданим початком |
2 |
|
|
||
32 |
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
||
33 |
Закріплення вимови звуків – а (-я), -у (-ю) в закінченнях |
1 |
|
|
||
34-35 |
Закріплення і коментування правильної вимови прикметників із суфіксами |
2 |
|
|
||
ІІ семестр – 38 годин
|
||||||
36-37 |
Збагачення словника. Написання листа. |
2 |
|
|
||
38-39 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу. Роздум на тему «Роль природи в житті людини» |
2 |
|
|
||
40-41 |
Читання мовчки, відповіді на запитання по прочитаному. |
2 |
|
|
||
43-44 |
Діалогічне мовлення |
2 |
|
|
||
45. |
Відтворення сприйнятих текстів діалогічного характеру |
1 |
|
|
||
46-47 |
Монологічне мовлення. Усний докладний переказ художнього тексту |
2 |
|
|
||
48. |
Аналіз, коментування і закріплення навичок словотворення дієслів та їх використання у мовленні |
2 |
|
|
||
49. |
Читання мовчки. Аудіювання. |
1 |
|
|
||
50. |
Твір-оповідання за жанровою картиною |
1
|
|
|
||
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень /учениця) Володіє навичками перекодування сприйнятого повідомлення й трансформування почутих речень у різні види усного мовлення. З допомогою вчителя будує і розігрує діалог відповідно до запропонованої ситуації спілкування, серії малюнків, запитань, або на основі особистого враження від певних подій досягаючи комунікативної мети. |
||||||
МОДУЛЬ ІІІ. ПИСЕМНЕ ЗВ'ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ |
||||||
51-53 |
Робота з деформованим текстом. |
3 |
|
|
||
54-55 |
Поділ прослуханого тексту на частини |
2 |
|
|
||
56-58. |
Розрізнення свистячих – шиплячих звуків. Аналіз і коментування написання |
3 |
|
|
||
59. |
Орфограми –н- та –нн- у прислівниках |
1 |
|
|
||
60. |
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
||
61-62 |
Діалогічне мовлення. Читання в ролях. |
2 |
|
|
||
63-64 |
Переказ тексту за планом. Аналіз тексту. |
2 |
|
|
||
65-66 |
Складання твору-опису зовнішності людини |
2 |
|
|
||
67. |
Аналіз і коментування орфограми Ь |
1 |
|
|
||
68-69 |
Диференціація свистячих – шиплячих звуків |
2 |
|
|
||
70-71 |
Аналіз і закріплення написання –ться, -шся в кінці дієслів. |
2 |
|
|
||
72. |
Диференціація частин мови. |
1 |
|
|
||
73-74. |
Тренувальні вправи |
2 |
|
|
||
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень /учениця) Користується навичками фонематичного аналізу та правильно позначає голосні та приголосні звуки при чергуванні, м’які приголосні у словах, які позначають різні частини мови. Користується навичками правильного вживання всіх частин мови: іменника, прикметника, числівника, займенника, дієслова, прислівника.
|
||||||
|
||||||