Календарно-тематичне планування
Українська література
5 клас
І семестр 2018 - 2019 н.р.
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Автори: Р. В. Мовчан, доктор філологічних наук (керівник групи); К.В. Таранік-Ткачук, кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; М. П. Бондар
Усього – 70 год.
На тиждень – 2 год.
Текстуальне вивчення творів – 52 год.
Повторення та узагальнення – 2 год.
Література рідного краю – 4 год.
Позакласне читання – 4 год.
Розвиток мовлення – 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення)
Виразне читання – 2 год.
Резервний час – 6 год.
Обов’язкова кількість видів контролю
Класи |
5 |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі:
*виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
-
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
2 у+п |
2 у+п |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5
|
№ з/п
|
Тема уроку |
Дата |
Прим |
Вступ |
|||
1. |
Слово в житті людини. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. |
|
|
Світ фантазії та мудрості |
|||
2. |
Початок словесного мистецтва:фольклор і літописи. Міфи і легенди давніх українців. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Легенди «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?» ТЛ: фольклор, легенда, переказ |
|
|
3. |
Міфи «Берегиня», «Дажбог». ТЛ: міф |
|
|
4. |
Міфи «Як виникли Карпати». |
|
|
5. |
Народний переказ «Прийом у запорожці».Звичаї та традиції запорозьких козаків. ТЛ: переказ |
|
|
|
Народні казки |
|
|
6. |
Казка «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально - етичні принципи в казці; зв’язок із міфами.Тематика народних казок. Їхні різновиди (про звірів, побутові, фантастичні). Побудова казки (зачин, кінцівка). Народне уявлення про добро і зло в казці. ТЛ: народна казка, тема, гіпербола |
|
|
7 |
«Про правду і кривду».Тематика народних казок. Їхні різновиди (про звірів, побутові, фантастичні). Побудова казки, її яскравий національний колорит. Народне уявлення про добро і зло в казці. ТЛ: народна казка, тема, гіпербола |
|
|
7. |
«Летючий корабель». Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках. |
|
|
8. |
РМ. № 1 (у) Складання власної казки. |
|
|
9 |
ЛРК № 1. Гуляйпільщина в українських народних переказах та легендах. |
|
|
10. |
Контрольна робота № 1. «Вступ. Світ фантазії та мудрості. Народні казки» (тестування). |
|
|
|
Літературні казки
|
|
|
11 |
Іван Франко «Фарбований Лис». Дитинство письменника. Іван Франко-казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). |
|
|
12 |
Зміст казки, головні й другорядні персонажі. |
|
|
13. |
Образ Лиса, риси його характеру.Особливості літературної казки, її відмінність від народної. ТЛ: літературна казка, мова автора і мова персонажів, прозова мова. |
|
|
14. |
Василь Королів‑Старий «Хуха-Моховинка». Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки.Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. |
|
|
15. |
Василь Королів‑Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці.Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки. ТЛ: портрет |
|
|
16. |
ПЧ. № 1. Василь Королів‑Старий. «Потерчата». |
|
|
17. |
Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Цікаві сторінки з дитинства митця. |
|
|
18. |
Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична і оптимістична). |
|
|
19. |
Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон».Казкова історія і сучасне життя. |
|
|
20. |
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Основні відомості про письменницю. Повість-казка сучасної дитячої письменниці. ТЛ: повість-казка (повторення) |
|
|
21. |
Морально-етичні проблеми у творі: добро і зло,відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети. |
|
|
22. |
Елементи незвичайного в повісті - казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
|
|
23. |
Символіка країни Недоладії та її мешканців. |
|
|
24 |
П.Ч.№ 2. Моя улюблена літературна казка |
|
|
25 |
Контрольна робота № 2. «Літературні казки. Із народної мудрості» (тестування). |
|
|
26. |
Із народної мудрості Загадки. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок(про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин). |
|
|
27 |
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його у прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості ТЛ: загадка, прислів’я, приказка, метафора |
|
|
28. |
РМ. № 2 (п) Складання твору за прислів’ям |
|
|
29 |
ЛРК № 2. Літературні казки Гуляйпільщини. |
|
|
30. |
Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто вона?» ТЛ: акровірш |
|
|