Урок позакласного читання
у клубі екстримальних читачів «КЕЧ»:
«Казковий Зоряний Десант»
(5 клас)
МЕТА ЗАХОДУ
Сприяти розвитку читацьких смаків; розвивати творчі здібності учнів, креативність мислення та швидкість прийняття рішень; виховувати бажання змінити світ на краще, йдучи Дорогами Добра, відповідальність та усвідомлення необхідності бути Потрібним Іншим.
У галактиці Читання
Сяє зірка золота,
Творчість це народна усна,
Що спочатку з вуст до вуст йшла.
Ніжно зіркою зігріті
Всі її планети-діти:
Прислів’я, приказки, загадки,
Вірші народні, замовляння,
Пісні, легенди та казки -
Їх всі читають залюбки.
Планета Казка у сузір'я
Героїв зібрала без міри.
Казки чарівні, про тварин,
Кумулятивні, побутові
Завжди Добру служить готові.
Тож завітаємо до них
Почнем, звичайно, з чарівних.
«Чарівне горнятко» нас радо вітає.
Свої запитання до нас посилає.
(Клас ділиться на три космічні екіпажі, за кількістю рядів, екіпажі обирають капітанів та назви як от «Надійний», «Відважний», «Кмітливий». Капітан надає право відповіді на запитання)
І. Конкурс «Кращий знавець тексту»
- Коли це було? (давно-предавно)
- Кого несли кури? (телят)
- Що несли вівці? (писанки)
- Скільки було доньок у бідного чоловіка? (3)
- Як їх звали? (Марійка, Ганнуся і Василинка)
- Коли підросли, що вміли робити? (обід варити, шмаття випрати, в поле піти)
- Наскільки вродливими вони були? (як три китиці квітучої калини)
- Яку мудрість промовив бідний чоловік при зустрічі з першим панком? (Ніхто не знає, яка доля чекає людину)
- Як звали першого панка? (Ольдеквіт)
- Як він виглядав? (гарний, з блакитними очима і чорною чуприною)
- Скільки минуло часу з того, як Ольдеквіт накликав у свій палац на весілля? (рік)
- Для чого Ольдеквіт покликав Ганнусю? (щоб бавити Марійчину дитину)
- Яке порівняння вжито у казці з приводу відсутності вістей про Марійку та Ганнусю? (Ніби каменем у воду впали)
- Куди літаюча бричка привезла Василинку? (до кам'яного замку)
- Який пояс подарувала Василинці стара бабка як оберіг? (пояс добра)
ІІ. Конкурс капітанів. Усна замальовка «Якби у мене був пояс добра».
ІІІ. Конкурс «Так/ні».
- Ольдеквіт дав Василинці зв'язку золотих ключів (так)
- Бабка наказала їй відкрити двері у підлозі десятої кімнати (ні, дванадцятої) - Три юнаки були прикутий ланцюгами до залізного пня (так)
- Перший хлопець попросив принести чарівне горнятко (ні, мальоване)
- Всі парубки скинули з рук ланцюги (так)
- Хлопці спустилися по вірьовці і врятували Марійку та Ганнусю (ні, драбиною)
- Ольдеквіт заснув міцним сном (так)
- Всі шестеро пустилися тікати (так)
- Напилися води із криниці побігли швидше (ні, з мальованого горнятка)
IV. Конкурс художників «Переплутані ілюстрації»
Ганнуся, юнак, ключик,
хатка на качачій лапці,
вогонь
Марійка, юнак, ключик,
хатка на курячій лапці,
вогонь
Василинка, юнак, ключик,
хатка на гусячій лапці,
вогонь
V. Конкурс на кращого оповідача «Біля мікрофону», переказ епізодів за малюнками.
Тріснув от злості кат Ольдеквіт,
Довго шукав всіх, оббігав весь світ.
Синєє море побачив в кінці,
А втікачі врятувалися усі.
Пояс Добра ми в польоті знайшли
І до нас в клас із собою взяли.
Хай він послужить Добру на Землі,
Хай живуть в мирі дорослі й малі!
- У яку ж казку ми можемо завітати, щоб випробувати пояс Добра? («Шовкова держава»)
- А чому? (щоб врятувати вірного друга одного царя, бо на ту державу почали нападати вороги, тому він не може прийти до царя: одне око його через те плаче, а й інші сміється.)
Але це вже завдання для наступного польоту нашого Казкового Зоряного Десанту.
В читацький простір летимо,
Народну мудрість несемо,
Бо казка вчить,
Як жити в світі,
Це знають всі:
Дорослі й діти.
Приємного позакласного читання, до наступних зустрічей у нашому клубі екстримальних читачів (тексти чарівних українських казок «Чарівне горнятко» та «Шовкова держава»)