Календарно-тематичне планування
Українська література
5 клас
ІІ семестр 2018 - 2019 н.р.
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 Автори: Р. В. Мовчан, доктор філологічних наук (керівник групи); К.В. Таранік-Ткачук, кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; М. П. Бондар
Усього – 70 год.
На тиждень – 2 год.
Текстуальне вивчення творів – 52 год.
Повторення та узагальнення – 2 год.
Література рідного краю – 4 год.
Позакласне читання – 4 год.
Розвиток мовлення – 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення)
Виразне читання – 2 год.
Резервний час – 6 год.
Обов’язкова кількість видів контролю
Класи |
5 |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі:
*виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
-
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
2 у+п |
2 у+п |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5
|
ІІ семестр 2018 – 2019 н.р.
№ з/п
|
Тема уроку |
Дата |
Прим |
|
|||
30. |
Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто вона?» ТЛ: акровірш |
|
|
|
|||
31. |
Леонід Глібов. «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?» Фольклорна основа його віршованих загадок. |
|
|
|
Історичне минуле нашого народу
|
|
|
32. |
«Повість временних літ» - найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестриця їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава» (на основі «Повісті минулих літ» у переказі В. Близнеця). |
|
|
33. |
«Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів». |
|
|
34. |
Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність. |
|
|
35. |
Олександр Олесь (Кандиба). Стисло про поета. Поезії з книги «Княжа Україна»,їхній зв’язок із літописами. |
|
|
36. |
«Ярослав Мудрий» . Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Русі - України, їхню мудрість, благородство,хоробрість, любов ло рідної землі. |
|
|
37-38. |
«Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки. |
|
|
39. |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Основні відомості про письменницю. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. |
|
|
40. |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Фантастичне і реальне в ній. |
|
|
41. |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. |
|
|
42. |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі».Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. Екзотика старовинних українських замків. |
|
|
43. |
П.Ч.№3 Твори про історичне минуле українського народу. Оксана Сенатович. «Малий Віз». |
|
|
44. |
Література рідного краю. Легенди Наддніпрянщини. |
|
|
45. |
Контрольна робота №3 з теми «Історичне минуле нашого народу» (тестування). |
|
|
|
Рідна Україна. Світ природи. |
|
|
46-47. |
С. Васильченко. «В бур’янах». Україна часів Т. Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті Степана Васильченка). |
|
|
48. |
Тарас Шевченко«За сонцем хмаронька пливе...». Картини довколишнього світу, природи у поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. |
|
|
49. |
«Садок вишневий коло хати» - перлина української та світової ліричної поезії. |
|
|
50. |
Урок виразного читання №2. Виразне читання віршів Т. Шевченка. |
|
|
51. |
Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. «Не бував ти у наших краях!». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. |
|
|
52. |
«Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла...». Мелодійність віршів П. Тичини. |
|
|
53. |
Євген Гуцало. «Лось».Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось»є |
|
|
54. |
Євген Гуцало. «Лось». Співчуття, милосердя - шлях до перемоги.Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. |
|
|
55. |
РМ №3 Опис тварини за власним спостереженням у художньому стилі (усно). |
|
|
56. |
Контрольна робота №4 з теми «Рідна Україна. Світ природи» (тестування). |
|
|
57. |
Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»). |
|
|
58. |
Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною…», Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. |
|
|
59. |
Р. М. №4.Художній етюд про природу (письмово). |
|
|
60 |
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. |
|
|
61. |
Григір Тютюнник. «Дивак». Паралельність і єдність двох світів – природи і людини, зображених в оповіданні. |
|
|
62. |
Григір Тютюнник. «Дивак». Точність і лаконізм описів природи. |
|
|
63. |
Григір Тютюнник. «Дивак». Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнавати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. |
|
|
64. |
М. Вінграновський.«Сіроманець». Основні відомості про письменника. Захоплююча і драматична історія про хлопчика і вовка як приклад гармонії і природи. |
|
|
65. |
М. Вінграновський.«Сіроманець». Гуманізм повісті. |
|
|
66. |
М. Вінграновський.«Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки. |
|
|
67. |
Література рідного краю. В.Куторницький «Вовчиця». |
|
|
68. |
Контрольна робота № 5 з теми «Рідна Україна. Світ природи». «Мій улюблений літературний герой» (твір) |
|
|
69. |
П.Ч. М. Вінграновський. «Первінка» |
|
|
70. |
Урок - підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. |
|
|