22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Фестиваль слов’янської міфології “Слов’янський базар”

Про матеріал
Матеріал допоможе узагальнити уявлення про представників вищого рівня слов’янської міфології, вчити проводити паралелі з героями міфів народів світу; розвивати зв’язне мовлення учнів; вдосконалювати навички техніки читання; виховувати пошанне ставлення до надбань пращурів та вчитися бути гідними носіями естафети поколінь.
Перегляд файлу

УРОК – ФЕСТИВАЛЬ

Фестиваль словянської міфології

“Словянський базар”

 

Тема уроку. Слов’янські міфи – чарівна намистина чудового разочку міфічного віночку.

Мета уроку. Узагальнити уявлення про представників вищого рівня слов’янської міфології,  вчити проводити паралелі з героями міфів народів світу; розвивати зв’язне мовлення учнів; вдосконалювати навички  техніки читання; виховувати пошанне ставлення до надбань пращурів та вчитися бути гідними носіями естафети поколінь.

 

Перебіг уроку

 

  1. Організаційний момент.

Діти, нас запросили стати учасниками фестивалю словянської міфології. “Cловянський базар”, який щороку проводять наші старшокласники. Вони передали вам ці чудові запрошення, сподіваючись, що духовна естафета поколінь згодом буде у надійних руках, тобто ваших, тому що саме ви зовсім скоро приймете з їх зміцнілих рук символічну естафетну паличку нашої школи – Ключ до Скарбниці Мудрості Всесвіту, а ми, хоч маленька, а всеж його частина.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Пропоную провести у класі фестивальний тренінг у уявному таборі “Мудриків та Мудринок”, а найкращих учням, які виконають всі завдання від господині фестивалю, Лади, ми вручимо міні-ключики до Великої Скарбниці Мудрості Всесвіту, які і стануть пропускати на перший у вашому житті дорослий фестиваль слов’янської міфології “Cлов’янський базар”.

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Читацький термінологічний практикум.

З’єднайте стрілочкою тлумачення терміну та його відповідну назву.

Казка.    Переказ.

Міф.     Прислів’я.

Легенда.    Приказка.

2. З якої легенди слова?

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки  кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталось.

- Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річка, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо її берегтимете, то вона буде ваша, а коли ні - ? Ворога.

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною  “Наша земля”.

3. Цікавинка на уроці.

- Хто з вас попрацював з “Енциклопедією українознавства” та поділиться інформацією щодо походження назви “Україна” у зв’язку з уривком із міфу, який ви щойно прослухали.

Відповідь учня.

Існує таке з багатьох походжень назви “Україна” – назва Україна походить від слова “раїна” (рай), тобто має значення земного відображення раю на Землі.

  1. Робота над новим матеріалом.
  1. Несподіваний гість на уроці! (або хвилинка-несподіванка).

До нас на урок завітала Лада - слов’янська богиня любові та краси. 

Мати Любов давала своє благословення людям на заклик весни.

А чи знаєте ви, що колись у дохристиянські часи у Києві на Подолі стояв величний храм Лади.

  1. Богиня Лада розповідає про себе.

Я – обов’язків гість фестивалю слов’янської міфології. Моїм імям наші предки ще називали устрій життя – лад. Всі повинні вчитися ладнати один з одним.

А що вам, діти відомо про мене?

  1. Гра “Інформаційна-довідкове бюро”: продовжіть речення.
    • Лада одягнута в (білі одежі).
    • Священне дерево Лади (береза).
    • Лада ховає під гілками дерев від злої мачухи (падчерку).

4. Фізкультхвилинка-цікавинка.

 Ви отримали завдання довідатись про розвагу на честь богині Лади. Хто познайомить нас з умовою цієї гри?

 

Горілки

 

 Нежонаті хлопці й дівчата стають парами в довгий ряд, а один із хлопців, якому за жеребом дістається горіти, стає попереду і каже:

  • Горю, горю!
  • Чого ти гориш? – питає голос дівчини.
  • Красної дівчини хочу!
  • Якої?
  • Тебе, молодої!

При цих словах одна пара розбігається в різні боки, намагаючись знову зійтися і зчепитися руками, а той хто горів – той кидається ловити собі подругу. Якщо йому вдається схопити дівчину раніше, ніж вона зійдеться зі своєю парою, то вони стають в ряд, а той, що залишився самотнім, заступає його місце. Якщо не вдається схопити, то він продовжує ганятися за іншими парами, які, після таких точно питань, бігають по черзі.

5. Презентація інших учасників фестивалю.

Рядити – судили завжди два боги Перун та Сварог.

Зараз ви послухаєте розповідь про значення одного з імен цих суворих  суддів. Хто ж він?

“Той хто сильніше бє”.  Він – перший захисник правди. Може перетворюватися на лісового бика Тура. Його квітка – ірис (півник). Святилище на його честь теж було у формі квітки (6 чи 8 пелюсток) Перун.

- А як квітка ірис пов’язана з нашою школою “Райдуга”? Це також символ райдуги або веселки.

- А хто ж головний бог неба, родоначальник усіх богів. На його честь навіть існує святий або світлий тиждень (Сварог).

- А в образі кого він відкривається людям? (Коваля).

6. Інсценування уривків з міфів про Перуна та Сварога (за вибором).

V. Підсумок уроку.

  1. Розгадайте  кросворд   З ним боровся Перун (Змій-  Велес)

2.      Птах Перуна (півень).

3.      Дослідники міфів (міфологи).

4.      Один із синів Сварога, бог вітру (Стрибог).

 Отже, темою нашого уроку стали міфи словян, а також можливість підготовки до майбутнього фестивалю  словянських  міфів “Словянський базар”, учасниками якого ви вперше спробуєте стати.

 Від богині Лади, шановні мої Мудрики та Мудринки, отримайте ж маленькі ключики до Великої Скарбниці Мудрості!

Шануйтеся, не лінуйтеся,

Знання бережіть, естафетну

Паличку гордо пронесіть!!!

doc
Додано
26 лютого
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку