Календарно-тематичне планування з української мови для 4 класу, за підручником (Г. Сапун, О. Придаток)
І семестр |
||
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 3 КЛАСІ |
||
1. |
ЛІТО, ДО ПОБАЧЕННЯ! ЗДРАСТВУЙ, РІДНА ШКОЛО! Олена Пчілка «Як швидко літо проминуло!». Алфавіт. Розташування 10 – 12 слів за алфавітом, орієнтуючись на першу, другу і третю літери у слові. |
|
2. |
Звуки і букви. Вимова і написання слів з подовженими приголосними звуками. За Людмилою Кибалкою «Мрія Марії». Прогнозування орієнтовного змісту за заголовком. |
|
3. |
За Олегом Буценем «Неприємна пригода». Поділ тексту на частини. Добір заголовків до частин. Читання за особами. |
|
4. |
І. Блажкевич « Пес та індик». Правила вимови і написання слів з апострофом. |
|
5. |
Слово. Значення слова. Словосполучення з прямим і переносним значенням. Вимова і написання слова восени. |
|
6. |
Лексичне значення слова. Омоніми. Юлія Хандожинська «Батьківщина». |
|
7. |
Борис Комар «Уперте теля». Прогнозування змісту твору за заголовком. Читання за особами. |
|
8. |
Борис Комар «Уперте теля» (продовження). Складання плану тексту. |
|
9. |
Синоніми. Антоніми. Робота зі словниками. Розігрування діалогу за поданими репліками. Вимова і написання слів праворуч, ліворуч, увечері, вранці. |
|
10. |
РЗМ №1. Твір за ілюстрацією та опорними словами «Краса осіннього парку». |
|
11. |
УКРАЇНА — ЦЕ МИ. Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна» (напам’ять). Визначення головної думки вірша. Будова слова. Спільнокореневі слова. Корінь слова. Префікс. Суфікс. Словотворчі вправи. |
|
12. |
Наталя Гуркіна «Про Софію Київську». Зіставлення прочитаного з власним життєвим досвідом. Віртуальна екскурсія. Вимова і написання слова держава. |
|
13. |
Правила вимови і написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и]. Ната Гончаренко «Краса землі моєї». Словесне малювання. |
|
14. |
Віктор Васильчук «Казка про Калинку». Переказ від імені персонажа. Поділ тексту на частини, добір заголовків до них. |
|
15. |
Слова із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції (просьба, боротьба, нігті, кігті). Вимова і написання слів із приголосними наприкінці складу та слова. |
|
16. |
Слова з префіксами. Написання слів з префіксами роз-, без-, з-, с-. Григорій Фалькович «Примостився міст до міста». Складання діалогу «Я розмовляю з мостом». |
|
17. |
За Наталією Клевцовою «Наша любов». Складання іншої кінцівки оповідання. Проєкт «Вишиванка». Вимова і написання слова творчість. |
|
18. |
Слова з префіксами пре- і при-. Мовне дослідження. |
|
19. |
Слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. Володимир Коломієць «Солодка земля». Визначення настрою вірша. |
|
20. |
РЗМ №2. Переказ легенди «Три сторожі́» за опорними словосполученнями. |
|
21. |
За Євгеном Білоусовим «Великий літописець» (уривок). Визначення теми тексту. Вибірковий переказ. |
|
22. |
За Євгеном Білоусовим «Великий літописець» (продовження). Складання усної розповіді «Як виготовляли рукописні книги». |
|
23. |
Діагностична робота № 1. Списування. |
|
24. |
Аналіз діагностичної роботи. СВІТ КАЗКОВИЙ, СВІТ ПРЕКРАСНИЙ. ІМЕННИК. Марія Солтис-Смирнова «Спортивні товариші». Ознаки іменника як частини мови. Вимова і написання слів трамвай, тролейбус. |
|
25. |
Побутові казки. Українська народна казка «Всім бідам біда». Зіставлення ілюстрації та змісту казки. (вивчити напам’ять уривок казки с. 43). Створення коміксів до казки. |
|
26. |
Іменники-синоніми та іменники-антоніми. Робота зі словниками. Вимова і написання слова океан. |
|
27. |
Рід та число іменників. Василь Сухомлинський «Де ночує водяна лілея?». Читання казки за особами. Складання продовження казки. Інсценізація. |
|
28. |
Відмінювання іменників. Відмінки. Початкова форма іменників (форма називного відмінка однини). Мовне дослідження. М. Чепурна «Родина». |
|
29. |
Індійська народна казка «Казка про жадібного ювеліра». Театралізація казки. Вимова і написання слова справедливість. |
|
30. |
РЗМ. Складання діалогу. Написання відгуку «Моя улюблена казка» за поданим планом і зразком. |
|
31. |
Марися Рудська «Чому полярні ведмеді не їдять пінгвінів». Складання продовження казки. Відмінювання іменників за зразком. |
|
32. |
Брати Грімм «Королева бджіл» (аудіоказка). Визначення особливостей казок. |
|
33. |
Розрізнення відмінків іменників. Мовне дослідження «Визначення відмінків іменників». |
|
34. |
Марина Павленко «Вушка з абсолютним слухом». Театралізація казки. Складання висловлювання про власне ставлення до прочитаного. |
|
35. |
Розрізнення давального і місцевого відмінків однини іменників жіночого роду. Мовне дослідження. |
|
36. |
Чергування приголосних [г], [к], [х] та [з′], [ц′], [с′] перед закінченням -і в давальному і місцевому відмінках однини. Мовне дослідження. |
|
37. |
Яків Жарко «Півник». Визначення емоційного стану персонажів казки. Складання запитань персонажам. |
|
38. |
Чергування голосних [і] та [о], [е] в коренях іменників чоловічого та жіночого роду. Мовне дослідження. |
|
39. |
РЗМ. Складання казки за серією малюнків та опорними словами. |
|
40. |
Діагностична робота № 2. Аудіювання. |
|
41. |
ЛЕГЕНДИ, МІФИ. Легенда «Роса». Переказування тексту. Закінчення іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Мовне дослідження. |
|
42. |
Легенда «Як виникли Карпати». Поділ легенди на частини. Переказування тексту. Складання порівняльної таблиці «Легенда — казка». |
|
43. |
Закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. Мовне дослідження. Робота з орфографічним словником. Вимова і написання слова футбол. Складання діалогу. Діагностична робота № 3. Діалог (усно) |
|
44. |
Паралельні форми іменників чоловічого роду — назв істот у давальному й місцевому відмінках однини. |
|
45. |
Легенда «Чому пес живе коло людини». Складання запитань за змістом легенди. Робота з фразеологізмами. Створення коміксів. |
|
46. |
Закінчення іменників чоловічого та жіночого роду в орудному відмінку однини. Мовне дослідження. Складання усних повідомлень за допомогою схем. |
|
47. |
Закінчення іменників жіночого роду з основою на м’який приголосний в орудному відмінку однини. Складання усного повідомлення за допомогою схеми. |
|
48. |
Поняття про міф. Міф «Як Бог створив чоловіка». Відмінювання іменників у множині. |
|
49. |
Міф «Нитка Аріадни». Робота з фразеологізмами. Складання есе із заголовком фразеологізмом. |
|
50. |
РЗМ. Відтворення деформованого тексту. Легенда «Татарське зілля». |
|
51. |
Легенда «Чому Дощ іде, коли косять». Складання запитань за змістом легенди. Закінчення іменників у родовому відмінку множини. Написання слів взимку, влітку. |
|
52. |
Закінчення іменників у місцевому відмінку множини. Узагальнення вивченого за темою «Іменник». |
|
53. |
Діагностична робота № 4. Мовна тема. Іменник. |
|
54. |
Аналіз діагностичної роботи. БАЙКИ. ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ. Леонід Глібов «Коник-стрибунець» ( напам’ять ). Читання байки за особами. Визначення головної думки байки. Створення коміксів. |
|
55. |
ПРИКМЕТНИК. Ознаки прикметника як частини мови. Написання слова спільнота. Написання есе «Чому потрібно читати?» |
|
56. |
Петро Ребро «Баран-будівничий». Зв’язок прикметників з іменниками. Написання слова наполегливість. |
|
57. |
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. Роль прикметників у художніх текстах. Ольга Науменко «Яка хата, такий тин, який тато, такий син» ( напам’ять ). Визначення ставлення авторки до описаних подій. |
|
58. |
Змінювання прикметників за родами та числами. Складання есе «Хліб — це святиня» (за серією малюнків). |
|
59. |
Змінювання прикметників разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями. Мовне дослідження. |
|
60. |
РЗМ. Твір-опис за картиною Івана Марчука «Місячна ніч». |
|
61. |
Євген Бандуренко «Чого не тоне пароплав». Інсценізація за змістом вірша. Прикметники з м’яким кінцевим приголосним основи в різних відмінкових формах. |
|
62. |
Визначення граматичної форми прикметника (рід, число, відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний. |
|
63. |
Михайло Слабошпицький «Що ж буде з Костиком?». Передбачення змісту твору за заголовком. |
|
64. |
Михайло Слабошпицький «Що ж буде з Костиком?». Зіставлення змісту та ілюстрацій. Переказування твору від імені персонажа. |
|
65. |
ЗАЧАРУВАЛА ВСЕ ЗИМА. Сергій Гордієнко «Зима-художниця». Репродукція картини Сергія Шишка «Парк узимку». Правопис прикметників на -ський, -цький, -зький. |
|
66. |
Анатолій Камінчук «Усі дерева в інеї». Словесне малювання. Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників. |
|
67. |
Леся Українка «Мамо, іде вже зима» ( напам’ять ). Словесне малювання. Інсценізація вірша. |
|
68. |
Утворення форм ступенів порівняння прикметників. Мовне дослідження. Написання слова температура. |
|
69. |
Відмінювання прикметників у множині. Мовне дослідження. |
|
70. |
РЗМ. Детальний переказ тексту Зінаїди Грієвої «Як звірята Наталочці допомогли». |
|
71. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота № 5. Мовна тема. Прикметник. |
|
72. |
Аналіз діагностичної роботи. ЧИСЛІВНИК. Ознаки числівника як частини мови. Мовне дослідження. Складання діалогу. |
|
73. |
Слухання колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю» ( напам’ять ) Складання різдвяно-новорічного календарика. Уживання правильних форм числівників на позначення часу протягом доби. Написання слова мільйон. |
|
74. |
Євген Шморгун «Друге теплó». Детальний переказ оповідання. Вимова і написання числівників. Діагностична робота № 6. Усний переказ |
|
75. |
Складання числових лічилок. Вимова і написання числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100 у формі родового відмінка. Мовне дослідження. |
|
76. |
РЗМ. «Сію, сію, посіваю…» (з народного). Складання новорічно-різдвяних привітань. Діагностична робота №7. Читання мовчки. |
|
77. |
Діагностична робота № 8. Диктант. |
|
78. |
Аналіз діагностичної роботи. Мовний турнір «Найкращий мовознавець» |
|
79. |
Діагностична робота № 9. Читання вголос. |
|
80. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за І семестр. |
|