Календарно-тематичне планування українська мова, 4 клас І семестр

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з української мови для 4 класу, за підручником (Г. Сапун, О. Придаток)

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Українська мова

 ( Автор підручника Г. Сапун ).

Розраховане згідно навчального плану на 5 годин на тиждень.

 

І семестр

№ з/п

Тема уроку

Дата

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 3 КЛАСІ

1.

ЛІТО, ДО ПОБАЧЕННЯ! ЗДРАСТВУЙ, РІДНА ШКОЛО!

Олена Пчілка «Як швидко літо проминуло!». Алфавіт. Розташування 10 – 12 слів за алфавітом, орієнтуючись на першу, другу і третю літери у слові.

 

2.

Звуки і букви.  Вимова і написання слів з подовженими приголосними звуками.

За Людмилою Кибалкою «Мрія Марії». Прогнозування орієнтовного змісту за заголовком.

 

3.

За Олегом Буценем «Неприємна пригода». Поділ тексту на частини. Добір заголовків до частин. Читання за особами.

 

4.

І. Блажкевич « Пес та індик». Правила вимови і написання слів з апострофом.

 

5.

Слово. Значення слова.  Словосполучення з прямим і переносним значенням. Вимова і написання слова восени. 

 

6.

Лексичне значення слова. Омоніми.  Юлія Хандожинська «Батьківщина».

 

7.

Борис Комар «Уперте теля». Прогнозування змісту твору за заголовком. Читання за особами.

 

8.

Борис Комар «Уперте теля» (продовження). Складання плану тексту.

 

9.

Синоніми. Антоніми. Робота зі словниками. Розігрування діалогу за поданими репліками. Вимова і написання слів праворуч, ліворуч, увечері, вранці.

 

10.

РЗМ №1. Твір за ілюстрацією та опорними словами «Краса осіннього парку».

 

11.

УКРАЇНА — ЦЕ МИ.  Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна» (напам’ять). Визначення головної думки вірша.

Будова слова. Спільнокореневі слова. Корінь слова. Префікс. Суфікс. Словотворчі вправи.

 

12.

Наталя Гуркіна «Про Софію Київську». Зіставлення прочитаного з власним життєвим досвідом. Віртуальна екскурсія. Вимова і написання слова держава.

 

13.

Правила вимови і написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и]. Ната Гончаренко «Краса землі моєї». Словесне малювання.

 

14.

Віктор Васильчук «Казка про Калинку». Переказ від імені персонажа. Поділ тексту на частини, добір заголовків до них.

 

15.

Слова із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції (просьба, боротьба, нігті, кігті). Вимова і написання слів із приголосними наприкінці складу та слова.

 

16.

Слова з префіксами. Написання слів з префіксами роз-, без-, з-, с-. Григорій Фалькович «Примостився міст до міста». Складання діалогу «Я розмовляю з мостом».

 

17.

За Наталією Клевцовою «Наша любов». Складання іншої кінцівки оповідання. Проєкт «Вишиванка». Вимова і написання слова творчість.

 

18.

Слова з префіксами пре- і при-. Мовне дослідження.

 

19.

Слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. Володимир Коломієць «Солодка земля». Визначення настрою вірша.

 

20.

РЗМ №2. Переказ легенди «Три сторожі́» за опорними словосполученнями.

 

21.

За Євгеном Білоусовим «Великий літописець» (уривок). Визначення теми тексту. Вибірковий переказ.

 

22.

За Євгеном Білоусовим «Великий літописець» (продовження). Складання усної розповіді «Як виготовляли рукописні книги».

 

23.

Діагностична робота № 1. Списування.

 

24.

Аналіз діагностичної роботи. СВІТ КАЗКОВИЙ, СВІТ ПРЕКРАСНИЙ. ІМЕННИК. Марія Солтис-Смирнова «Спортивні товариші». Ознаки іменника як частини мови. Вимова і написання слів трамвай, тролейбус.

 

25.

Побутові казки. Українська народна казка «Всім бідам біда». Зіставлення ілюстрації та змісту казки. (вивчити напам’ять  уривок казки с. 43). Створення коміксів до казки.

 

26.

Іменники-синоніми та іменники-антоніми. Робота зі словниками. Вимова і написання слова океан.

 

27.

Рід та число іменників. Василь Сухомлинський «Де ночує водяна лілея?». Читання казки за особами. Складання продовження казки. Інсценізація.

 

28.

Відмінювання іменників. Відмінки. Початкова форма іменників (форма називного відмінка однини). Мовне дослідження.  М. Чепурна «Родина».

 

29.

Індійська народна казка «Казка про жадібного ювеліра». Театралізація казки. Вимова і написання слова справедливість.

 

30.

РЗМ. Складання діалогу. Написання відгуку «Моя улюблена казка» за поданим планом і зразком.

 

31.

Марися Рудська «Чому полярні ведмеді не їдять пінгвінів». Складання продовження казки. Відмінювання іменників за зразком.

 

32.

Брати Грімм «Королева бджіл» (аудіоказка). Визначення особливостей казок.

 

33.

Розрізнення відмінків іменників. Мовне дослідження «Визначення відмінків іменників».

 

34.

Марина Павленко «Вушка з абсолютним слухом». Театралізація казки. Складання висловлювання про власне ставлення до прочитаного.

 

35.

Розрізнення давального і місцевого відмінків однини іменників жіночого роду.  Мовне дослідження.

 

36.

Чергування приголосних [г], [к], [х] та [з′], [ц′], [с′] перед закінченням -і в давальному і місцевому відмінках однини. Мовне дослідження.

 

37.

Яків Жарко «Півник». Визначення емоційного стану персонажів казки. Складання запитань персонажам.

 

38.

Чергування голосних [і] та [о], [е] в коренях іменників чоловічого та жіночого роду. Мовне дослідження.

 

39.

РЗМ. Складання казки за серією малюнків та опорними словами.

 

40.

Діагностична робота № 2. Аудіювання.

 

41.

ЛЕГЕНДИ, МІФИ. Легенда «Роса». Переказування тексту. Закінчення іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Мовне дослідження.

 

42.

Легенда «Як виникли Карпати». Поділ легенди на частини. Переказування тексту. Складання порівняльної таблиці «Легенда — казка».

 

43.

Закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. Мовне дослідження. Робота з орфографічним словником. Вимова і написання слова футбол. Складання діалогу. Діагностична робота № 3. Діалог (усно)

 

44.

Паралельні форми іменників чоловічого роду — назв істот у давальному й місцевому відмінках однини.

 

45.

Легенда «Чому пес живе коло людини». Складання запитань за змістом легенди. Робота з фразеологізмами. Створення коміксів.

 

46.

Закінчення іменників чоловічого та жіночого роду в орудному відмінку однини. Мовне дослідження. Складання усних повідомлень за допомогою схем.

 

47.

Закінчення іменників жіночого роду з основою на м’який приголосний в орудному відмінку однини. Складання усного повідомлення за допомогою схеми.

 

48.

Поняття про міф. Міф «Як Бог створив чоловіка». Відмінювання іменників у множині.

 

49.

Міф «Нитка Аріадни». Робота з фразеологізмами. Складання есе із заголовком фразеологізмом.

 

50.

РЗМ. Відтворення деформованого тексту. Легенда «Татарське зілля».

 

51.

Легенда «Чому Дощ іде, коли косять». Складання запитань за змістом легенди. Закінчення іменників у родовому відмінку множини. Написання слів взимку, влітку.

 

52.

Закінчення іменників у місцевому відмінку множини. Узагальнення вивченого за темою «Іменник».

 

53.

Діагностична робота № 4. Мовна тема. Іменник.

 

54.

Аналіз діагностичної роботи. БАЙКИ. ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ.

Леонід Глібов «Коник-стрибунець» ( напам’ять ). Читання байки за особами. Визначення головної думки байки. Створення коміксів.

 

55.

ПРИКМЕТНИК. Ознаки прикметника як частини мови. Написання слова спільнота. Написання есе «Чому потрібно читати?»

 

56.

Петро Ребро «Баран-будівничий». Зв’язок прикметників з іменниками. Написання слова наполегливість.

 

57.

Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. Роль прикметників у художніх текстах. Ольга Науменко «Яка хата, такий тин, який тато, такий син» ( напам’ять ). Визначення ставлення авторки до описаних подій.

 

58.

Змінювання прикметників за родами та числами. Складання есе «Хліб — це святиня» (за серією малюнків).

 

59.

Змінювання прикметників разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями. Мовне дослідження.

 

60.

РЗМ. Твір-опис за картиною Івана Марчука «Місячна ніч».

 

61.

Євген Бандуренко «Чого не тоне пароплав». Інсценізація за змістом вірша. Прикметники з м’яким кінцевим приголосним основи в різних відмінкових формах. 

 

62.

Визначення граматичної форми прикметника (рід, число, відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний.

 

63.

Михайло Слабошпицький «Що ж буде з Костиком?». Передбачення змісту твору за заголовком.

 

64.

Михайло Слабошпицький «Що ж буде з Костиком?». Зіставлення змісту та ілюстрацій. Переказування твору від імені персонажа.

 

65.

ЗАЧАРУВАЛА ВСЕ ЗИМА. Сергій Гордієнко «Зима-художниця». Репродукція картини Сергія Шишка «Парк узимку». Правопис прикметників на -ський, -цький,  -зький.

 

66.

Анатолій Камінчук «Усі дерева в інеї». Словесне малювання. Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників.

 

67.

Леся Українка «Мамо, іде вже зима» ( напам’ять ). Словесне малювання. Інсценізація вірша.

 

68.

Утворення форм ступенів порівняння прикметників. Мовне дослідження. Написання слова температура.

 

69.

Відмінювання прикметників у множині. Мовне дослідження.

 

70.

РЗМ. Детальний переказ тексту Зінаїди Грієвої «Як звірята Наталочці допомогли».

 

71.

Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота № 5. Мовна тема. Прикметник.

 

72.

Аналіз діагностичної роботи. ЧИСЛІВНИК. Ознаки числівника як частини мови.  Мовне дослідження. Складання діалогу.

 

73.

Слухання колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю» ( напам’ять ) Складання різдвяно-новорічного календарика. Уживання правильних форм числівників на позначення часу протягом доби. Написання слова мільйон.

 

74.

Євген Шморгун «Друге теплó». Детальний переказ оповідання. Вимова і написання числівників. Діагностична робота № 6. Усний переказ

 

75.

Складання числових лічилок. Вимова і написання числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100 у формі родового відмінка. Мовне дослідження.

 

76.

РЗМ. «Сію, сію, посіваю…» (з народного). Складання новорічно-різдвяних привітань.

Діагностична робота №7. Читання мовчки.

 

77.

Діагностична робота № 8. Диктант.

 

78.

Аналіз діагностичної роботи.  Мовний турнір «Найкращий мовознавець»

 

79.

Діагностична робота № 9. Читання вголос.

 

80.

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за І семестр.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чекаль Лідія Михайлівна
    дякую, дуже гарна робота.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
НУШ
Додано
13 травня 2023
Переглядів
3012
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку