Вправи з медіаграмотності передбачають навчання працювати з медіатекстами, першоджерелами, розрізняти правдиву та хибну інформацію, розвивати різного типу навички.
Вправи з медіаграмотності на уроках української мови та літератури
Номер слайду 2
“Зроби пост “ ( написати пост до фото , відео , малюнка, вірша тощо; це може бути письменник, літературний герой, картинка епізоду з твору, поезія, навчальне відео) - стимулює учнів шукати інформацію, виокремити головне і те, що повинно бути прийнятним та етичним (адже це буде для публічного доступу, бо пост у соцмережі), а також розвиває їх навички правопису
Номер слайду 3
«Сторінка в соцмережі» (учні створюють на папері або навіть справжню сторінку письменника чи літературного героя у соцмережі)
Номер слайду 4
«Сюжет для фото» (учні перевтілюються в фотографів і , отримавши завдання від учителя «сфотографувати» , наприклад, якогось письменника, якби «зустрівся з ним», виявляють свою фантазію: де?, коли?, який буде задній фон?, якими будуть застиглі порухи обличчя та жести того, кого вони фотографують?)- стимулює учнів до творчості та необхідності пошуку цікавих фактів, перевірки інформації.
Номер слайду 5
«Телефонний дзвінок» або «SMS-повідомлення» (можна застосовувати як рефлексію на заключному етапі уроку вивчення біографії письменника чи літературного твору- «зателефонувати» або написати повідомлення письменнику чи персонажу (роздруковую шаблон із позначками –«телефончиками» або «смс» і даю 1 на парту) - розвиває навички етикету спілкування, діалогічного мовлення, сприяє необхідності відтворення точної інформації.
Номер слайду 6
«Стоп-кадр» (порівняння тексту художнього твору й екранізації)- наголосити на тому, що будь-яку інформацію можна донести по-різному, привчити звертатися до першоджерела (у цьому випадку – до тексту), це стимулює учнів спочатку читати твір, а вже потім дивитись фільм та аналізувати.
Номер слайду 7
«Зайве фото» (створити фотоколаж , де навмисно включити фото, яке учні повинні визначити як зайве (не та епоха, не з того твору, не того угрупування письменників тощо) – це сприяє пошуку інформації, перевірки її.
Номер слайду 8
«Правда чи фейк» (застосовувати можна ,як на уроці мови, так і літератури: одні учні повинні сказати правдиве твердження, інші - хибне, методом аналізу та обробки інформації з’ясувати її достовірність )- стимулює до активної комунікації та дискусії, перевірки інформації.
Номер слайду 9
«Білборд» (продумати, який вислів і якого митця буде на білборді відповідно до теми уроку)- активізує пошукову діяльність, розвиває творче мислення, сприяє перевірці авторства вислову, правописні навички.