Презентація "Вправи з медіаграмотності на уроках української мови та літератури"

Про матеріал
Вправи з медіаграмотності передбачають навчання працювати з медіатекстами, першоджерелами, розрізняти правдиву та хибну інформацію, розвивати різного типу навички.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправи з медіаграмотності на уроках української мови та літератури

Номер слайду 2

“Зроби пост “ ( написати пост до фото , відео , малюнка, вірша тощо; це може бути письменник, літературний герой, картинка епізоду з твору, поезія, навчальне відео) - стимулює учнів шукати інформацію, виокремити головне і те, що повинно бути прийнятним та етичним (адже це буде для публічного доступу, бо пост у соцмережі), а також розвиває їх навички правопису

Номер слайду 3

«Сторінка в соцмережі» (учні створюють на папері або навіть справжню сторінку письменника чи літературного героя у соцмережі)

Номер слайду 4

«Сюжет для фото» (учні перевтілюються в фотографів і , отримавши завдання від учителя «сфотографувати» , наприклад, якогось письменника, якби «зустрівся з ним», виявляють свою фантазію: де?, коли?, який буде задній фон?, якими будуть застиглі порухи обличчя та жести того, кого вони фотографують?)- стимулює учнів до творчості та необхідності пошуку цікавих фактів, перевірки інформації.

Номер слайду 5

«Телефонний дзвінок» або «SMS-повідомлення» (можна застосовувати як рефлексію на заключному етапі уроку вивчення біографії письменника чи літературного твору- «зателефонувати» або написати повідомлення письменнику чи персонажу (роздруковую шаблон із позначками –«телефончиками» або «смс» і даю 1 на парту) - розвиває навички етикету спілкування, діалогічного мовлення, сприяє необхідності відтворення точної інформації.

Номер слайду 6

«Стоп-кадр» (порівняння тексту художнього твору й екранізації)- наголосити на тому, що будь-яку інформацію можна донести по-різному, привчити звертатися до першоджерела (у цьому випадку – до тексту), це стимулює учнів спочатку читати твір, а вже потім дивитись фільм та аналізувати.

Номер слайду 7

«Зайве фото» (створити фотоколаж , де навмисно включити фото, яке учні повинні визначити як зайве (не та епоха, не з того твору, не того угрупування письменників тощо) – це сприяє пошуку інформації, перевірки її.

Номер слайду 8

«Правда чи фейк» (застосовувати можна ,як на уроці мови, так і літератури: одні учні повинні сказати правдиве твердження, інші - хибне, методом аналізу та обробки інформації з’ясувати її достовірність )- стимулює до активної комунікації та дискусії, перевірки інформації.

Номер слайду 9

«Білборд» (продумати, який вислів і якого митця буде на білборді відповідно до теми уроку)- активізує пошукову діяльність, розвиває творче мислення, сприяє перевірці авторства вислову, правописні навички.

ppt
Додано
14 травня 2023
Переглядів
2105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку