Календарно – тематичне планування уроків біології для 8-го класу

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків біології для 8-го класу складено відповідно до чинної навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804), до підручника Н.Ю.Матяш
Перегляд файлу

№ п/п

Скоригований

Дата

Скоригована

Тема уроку (зміст)

Лабораторні дослідження

Лабораторні роботи

Дослідницькі практикуми

Проекти

Примітка

І СЕМЕСТР

ВСТУП  (2 год.)

 

 

 

 

Первинний інструктаж з БЖ.

Організм людини як біологічна система

§1

 

 

 

 

Значення знань про людину для збереження  її здоров’я

§4

ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (4 год.)

 

 

 

 

Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Л.Д. Ознайомлення з препаратами тканин людини

§2  Демонстрування плакатів «Клітина»  «Тканини»

 

 

 

 

Органи. Фізіологічні системи.

§3  ст.14-17 тест  Демонстрування плакату «Органи людини»  

 

 

 

 

Поняття про механізми регуляції.

§3  ст.17-19   Демонстрування плакату «Рефлекторна дуга» 

 

 

 

 

Поняття про механізми регуляції. Контроль навчальних досягнень учнів з  теми «Вступ»

§1-4

ТЕМАТИЧНА 1

ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ  (4 год.)

 

 

 

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основа його нормального функціонування. Д.П. Самоспостереження за співвідношенням маси тіла і зросту. Проект Збалансоване харчування

§5

Звіт

Робота над проектом

 

 

 

 

Їжа та її компоненти

§6 тест  Демонстрування плакатів «Білки. Жири. Вуглеводи»

 

 

 

 

Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів.

§6 тест  Демонстрування плакатів «Склад харчових продуктів». Харчові етикетки.

 

 

 

 

Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоров’я. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини»

§7

§5-7 

ТЕМА 2. ТРАВЛЕННЯ (6 год.)

 

 

 

 

Будова та функції травної системи

§8   Демонстрування таблиць або слайдів «Травна система людини»

 

 

 

 

Процеси травлення в ротовій порожнині та шлунку

§9    Демонстрування таблиць або слайдів «Будова ротової порожнини та шлунку людини»

 

 

 

 

Л.Д. Зовнішня  будова зубів (за муляжами, моделями) 

Д.П. Дія ферментів слини на крохмаль

тест  звіт  

 

 

 

 

Процеси травлення в кишечнику. Виведення з організму неперетравлених решток їжі

§10,  біодиктант   Демонстрування таблиць або слайдів «Будова кишечнику людини»

 

 

 

 

Регуляція процесів травлення в організмі людини

§11 тест  Демонстрування схеми «Регуляція процесів травлення в організмі людини»

 

 

 

 

Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи Контроль навчальних досягнень учнів з тем «Травлення»

§12, Демонстрування плакатів «Харчові розлади та їх запобігання»

§5-11 

ТЕМАТИЧНА 2

ТЕМА 3. ДИХАННЯ  (4 год.)

 

 

 

 

Значення дихання для існування організму. Система органів дихання, її будова і функції

§13   Демонстрування плакату торса людини та розміщення органів дихання

 

 

 

 

Процеси газообміну в легенях і тканинах. Інформаційний міні-проект(ст.82)

§14  біодиктант Демонстрування досліду з виявлення вуглекислого газу в повітрі, що видихається

 

 

 

 

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

§15, тест  Демонстрування моделі, що пояснює вдих і видих

 

 

 

 

Хвороби органів дихання і їхня профілактика. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Дихання»

§16  Демонстрування плакатів «Профілактика туберкульозу»

§13-15  

ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ  (7 год.)

 

 

 

 

Поняття про внутрішнє рідке середовище організму. Інформаційний міні-проект(ст.88)

§17 Демонстрування таблиці або слайду «Внутрішнє середовище організму людини»; «Склад крові»

 

 

 

 

Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові. Інформаційний міні-проект(ст.93)

§18  тест  Демонстрування

таблиці або слайда «Будова еритроцитів», «Групи крові»

 

 

 

 

Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові.

Л.Р. Мікроскопічна будова крові людини Інформаційний міні-проект(ст.96)

§19  біодиктант  Демонстрування таблиці або слайда «Будова лейкоци тів», «Будова тромбоцитів», «Зсідання крові».

 

 

 

 

Серце: його будова і функції.

Інформаційний міні-проект(ст.102)

§20,  Демонстрування таблиці  або слайда «Будова серця», муляжів серця 

 

 

 

 

Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція. Л.Д. Вимірювання частоти серцевих скорочень. Д.П. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня

§21, біодиктант

 

 

 

 

 

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові по замкненій системі кровоносних судин. Артеріальний тиск

§22  тест  Демонстрування

таблиці або слайда «Кровоносні судини» вимірю вання артеріального тиску

 

 

 

 

Перша допомога при кровотечах. Серцево-судинні захворювання та їх профілактика. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Транспорт речовин в організмі людини» Інформаційний міні-проект(ст.116)

§23, Демонстрування таблиць або слайдів «Надання першої допомоги при кровотечах»; плакатів «Профілактика серцево-судинних захворювань»  

 §17-22

ТЕМАТИЧНА 3

ТЕМА 5. ПРОЦЕСИ ВИДІЛЕННЯ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ  (4 год.)

 

 

 

 

Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини

§24  Демонстрування таблиці або слайда «Будови сечовидільної системи людини», моделей нирки

 

 

 

 

Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика. Інформаційний міні-проект(ст.127)

§25  тест Демонстрування плакатів «Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика»

 

 

 

 

Будова шкіри та її функції. Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою

§26  біодиктант  Демонстрування плакатів «Захворювання шкіри та

їх профілактика»

 

 

 

 

Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та їх профілактика. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Процеси виділення в організмі людини. Терморегуляція»

§27

§24-26

ТЕМА 6. ОПОРА ТА РУХ  (9 год.)

 

 

 

 

Значення опорно-рухової системи.

 Л.Д. Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової тканин

§28  Демонстрування слайдів «Скелет людини», «Будова кісткової тканини», «Будова хрящової тканини».

 

 

 

 

Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення

§29 тест  Демонстрування кісток різних за формою; хребців; декаль цинованої та випаленої кісток

 

 

 

 

Будова скелета людини

§30  біодиктант  Демонстрування скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини

ТЕМАТИЧНА 4

ІІ СЕМЕСТР

 

 

 

 

Будова і функції скелетних м’язів. Л.Д. (продовжен ня) Вивчення мікроскопічної будови скелетних м’язів. Інформаційний міні-проект(ст.156)

§31  тест  Демонстрування

слайдів «Будова м’язової системи людини».

§28-31

 

 

 

 

Будова і функції скелетних м’язів.

§31  тест 

 

 

 

 

Робота м’язів і причини їхньої втоми.

Л.Д. Вивчення розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми

§32

 

 

 

 

Контрольна робота І (за завданням адміністрації)

 

 

 

 

 

Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи. Творчий міні-проект(ст.160)

§33   Демонстрування плакатів «Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи»

 

 

 

 

Розвиток опорно-рухової системи в процесі її онтогенезу. Проект(за вибором) Гіподинамія - ворог сучасної людини. Рухова активність - основа фізичного здоров’я.  Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Опора та рух»

§34, П.§2  §28-34

 

 

ТЕМА 7. ЗВ'ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА  (6 год.)

 

 

 

 

Будова нервової системи людини. Центральна і периферична нервова система

§35  Демонстрування таблиці «Будова нервової системи людини»

 

 

 

 

Будова та функції спинного мозку людини.

Л.Д.  Вивчення будови спинного мозку людини

за муляжами та  моделями)

§36

 

 

 

 

Головний мозок людини: стовбурова частина, мозочок. Творчий міні-проект(ст.181)

§37 П.§3  біодиктант Демонстрування таблиці або слайдів «Будова головного мозку людини»

 

 

 

 

Головний мозок людини: передній мозок.

Л.Д.  Вивчення будови головного мозку людини (за муляжами, моделями та пластинчастими препаратами). Творчий міні-проект(ст.184)

§38 П.§4 біодиктант

 

 

 

 

Соматична та вегетативна нервова система

§39  П.§5 Демонстрування

таблиці «Соматична та вегетативна нервова система»

 

 

 

 

Профілактика захворювань нервової системи. Контроль навчальних досягнень  учнів з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система»

§40  П.§6

§35-39

ТЕМАТИЧНА 6

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (6 год.)

 

 

 

 

Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів

§41  П.§7

 

 

 

 

Зорова сенсорна система. Око. 

Л.Д. Виявлення сліпої плями на сітківці

§42 П.§8 тест    Демонстрування таблиць або слайдів «Будова ока», розбірних моделей ока

 

 

 

 

Особливості функціонування ока людини.

ЛД.  Визначення акомодації ока

§43, П.§9 біодиктант 

 

 

 

 

 

Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху.

Л.Д. Вимірювання порога слухової чутливості. Інформаційний міні-проект

§44,  П.§10  Демонстрування таблиці або слайда «Будова вуха», розбірних моделей вуха, плаката «Профілактика слуху».

 

 

 

 

Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Д.П.  Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри

§45  П. §11  біодиктант Демонстрування таблиць або слайдів «Будова вестибулярного апарату», «Розміщення рецепторів в шкірі».

 

 

 

 

Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»

§46 П.§12  біодиктант Демонстрування таблиць або слайдів «Будова органа смаку», «Будова органа нюху»

§41-45 

ТЕМАТИЧНА 7

ТЕМА 9. Вища нервова діяльність  (6 год.)

 

 

 

 

Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини.

Л.Д. Визначення реакції зіниць на світло.

Творчий міні-проект(ст.224)

§47  П.§13

 

 

 

 

Умовні рефлекси. Формування поведінкових реакцій людини. Творчий міні-проект.

§48 П.§14  тест  Демонстрування таблиць або слайдів «Утворення умовних рефлексів»

 

 

 

 

Поняття про сигнальні системи. Мова, мислення, свідомість. Творчий міні-проект.

§49 П.§15 Демонстрування схем «Сигнальні системи», «Форми мислення»

 

 

 

 

Навчання та пам’ять.

 Д.П.  Дослідження різних видів пам’яті

§50 П.§16  біодиктант

 

 

 

 

Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини.

Д.П.  Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

§51 П.§17  біодиктант

 

 

 

 

Біоритми людини. Сон і неспання. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Вища нервова діяльність»

§52 П. §18  Демонстрування таблиці або слайда «Фази сну»

§20-37 

ТЕМАТИЧНА 8

ТЕМА 10. Регуляція функцій організму людини  (6 год.)

 

 

 

 

Поняття про гомеостаз і нервову регуляцію функцій організму людини.

Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика

§53  П.§19  Демонстрування таблиці або слайду «Утворення синапсу»

 

 

 

 

Гуморальна регуляція процесів життєдіяльності. Ендокринна система людини.

Творчі міні-проекти(ст.251)

§54  П.§20 тест знайти д/і,  таблиця Демонстрування таблиці або слайда «Ендокринна система людини»

 

 

 

 

Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи. Творчий міні-проект(ст.254)

§55  П.§21   Демонстрування таблиці або слайда «Захворювання ендокринної системи»

 

 

 

 

Імунна система. Імунітет специфічний і неспецифіч ний. Імунізація.

Творчий міні-проект(ст.258)

§56  П.§22 тест  Демонстрування таблиці або слайда «Види імунітету»

 

 

 

 

Механізми імунних реакцій організму людини. Алергія. СНІД та його профілактика.

Творчий міні-проект(ст.263)

§57  П.§23  Демонстрування плаката «СНІД та його профілактика»

 

 

 

 

Взаємодія регуляторних систем організму. Стрес і фактори, які його спричиняють.

Творчий міні-проект(ст.266) Контроль навчальних досягнень учнів з  теми «Регуляція функцій організму людини»

§58 П.§24  Демонстрування таблиці або слайда «Етапи утворення стресу»

ТЕМАТИЧНА 9

ТЕМА 11. Розмноження та розвиток людини  (5 год.)

 

 

 

 

Будова та функції репродуктивної системи людини. Творчий міні-проект(ст.271)

§59  П.§25  Демонстрування таблиці або слайда «Будова чоловічої статевої системи», «Будова жіночої статевої системи»

 

 

 

 

Статеві клітини. Менструальний цикл. Запліднення Вагітність.

Творчий міні-проект(ст.273)

§60 П.§26 Демонстрування таблиць або слайдів «Менструаль ний цикл», «Запліднення»

 

 

 

 

Запліднення. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

Творчий міні-проект (ст.276)

§61  П.§27   Демонстрування таблиць або слайдів «Етапи ембріонального розвитку дитини»

 

 

 

 

Контрольна робота (ІІ) за ІІ семестр

 

 

 

 

 

Постембріональний розвиток людини.

Творчий міні-проект(ст.279)

§62 П.§28   Демонстрування таблиці або слайду «Вікова періодизація людини»

УЗАГАЛЬНЕННЯ (1 год.)

 

 

 

 

Узагальнення

ст. 281-283  П.§29

ТЕМАТИЧНА 10

 

  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Корнелюк Надежда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лугофет Олена Мирославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
9435
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку