Календарно-тематичне планування уроків для 7 класу за програмою НУШ I семестр (1 година )

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків I семестр (1 година на тиждень) Зарубіжної літератури за підручником «Зарубіжна література». Автор Н. Міляновська для 7 класу за програмою НУШ (до підручника 2024 року випуску)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

Зарубіжної літератури за підручником «Зарубіжна література». Автор

Н. Міляновська для 7 класу за програмою НУШ

(до підручника 2024 року випуску)

 7-В

7-Г

Зміст навчального матеріалу

I семестр

 

ВСТУП

 

1

 

 

Оригінал і переклад. Види перекладів. Художній переклад як

різновид міжкультурної комунікації. Пам’ятки архітектури

давніх часів

 

Очікувані результати:

Учень (учениця):

  • дає визначення понять «оригінал», «переклад», «переспів», розрізняє їх (на прикладі окремих текстів);
  • знає види перекладу – прямий (непрямий), точний (неточний), повний (неповний), вільний та ін.,
  • установлює різницю поміж ними (на конкретних прикладах текстів);
  • знає витоки й основні етапи української перекладацької традиції, імена видатних українських перекладачів, котрі зробили значний внесок у культуру України, прилучення українців до світових здобутків;
  • порівнює переклад і переспів одного й того самого твору, встановлює схожість і відмінність між ними;

розуміє значення опанування творів в оригіналі (іноземною мовою), роль художніх перекладів у розвитку культури, взаємин між народами, становленні особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Герої та героїні балад

2

 

 

Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади. Англійська балада «Як Робін Гуд став розбійником».

3

 

 

Ідеї свободи й служіння народові в баладах про Робіна Гуда. Образи народного захисника Робіна Гуда і його ворогів.

4

 

 

Літературна балада та її ознаки. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності.

5

 

 

Роберт Льюїс Стівенсон. «Балада про вересовий трунок». Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей.

Очікувані результати:

Учень (учениця):

  • виразно читає  балади, висловлює власне враження про них, емоційне ставлення до змальованих подій, героїв;
  • дає визначення жанру «балада», виявляє  характерні ознаки в текстах прочитаних творів;
  • називає  ключові твори і  героїв балад;
  • визначає характерні риси фольклорних балад ( балади про Робіна Гуда);
  • характеризує образи  фольклорних балад як традиційні й вічні,
  • розкриває втілення в них народних уявлень (про мораль, патріотизм, героїзм та ін.);
  • переказує сюжети балад (в окремих частинах і цілісно);
  • визначає ключові (зокрема кульмінаційні) моменти в  баладах,
  •  установлює, як у ключових моментах  виявляються риси героїв, увиразнюється ідея твору;
  • характеризує образи персонажів прочитаних творів;
  • виявляє засоби поетичної мови в баладах (гіперболи, епітети, метафори, повтори та ін.), зокрема фольклорного походження;
  • визначає у прочитаних творах символи (наприклад, рукавичка, озеро, білі лілії, вересовий напій та ін.),
  • розкриває  їхній прихований зміст;
  • зіставляє оригінали літературних балад із художніми перекладами (за умови володіння іноземною мовою);
  • розкриває особливості відтворення сюжетів та образів  балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації та ін. – за вибором);
  • називає перекладачів  балад,
  • виявляє майстерність їхніх перекладів.

Наскрізні змістовні лінії:

Учень (учениця):

поважає загальнолюдські чесноти, родинні цінності, героїзм і відданість вітчизні (НЛ-2);

самокритично оцінює власні  рішення та поведінку (НЛ-3).

 

 

Лицарство в літературі

6

 

 

В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

7

 

 

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. РМ №1 (у) Порівняльна характеристика персонажів

8

 

 

КПР

ПАМ’ЯТАЄМО ПРО МИНУЛЕ

9

 

 

Друга світова війна у європейській поезії:

К. І. Галчинський (1905–1953) «Пісня про солдатів з Вестерплятте», «Лист із полону»

10

 

 

Відображення антигуманної сутності війни у віршах. Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини

Очікувані результати:

Учень (учениця):

  • знає основні відомості про життя і творчість письменників;
  • виразно читає твори (фрагменти або цілісно), виявляє емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;
  • виявляє історичну основу прочитаних творів;
  • висловлює власне судження щодо подій і образів, підтверджує свою думку цитатами з тексту;
  • переказує текст (у частинах або цілісно) з виявленням особливостей сюжету (епічного або ліричного);
  • характеризує образи персонажів, виявляє в них ключові риси, національний і загальнолюдський зміст;
  • порівнює образи героїв (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка), виявляє схожість і відмінності між ними;
  • вирізняє у прочитаних текстах художні засоби створення образів персонажів, установлює функції засобів образотворення;
  • характеризує образ автора і засоби вираження авторської позиції;
  • визначає види і функції пейзажу в прочитаних творах (розкриття  образів, національного колориту, авторської позиції, ідеї);
  • дає визначення поняття «художній час», пояснює його відмінність від хронологічного часу;
  • виокремлює епізоди текстів, де відбувається зміщення лінійного часу, відхід автора від хронологічної послідовності у викладі подій, пояснює значення цього прийому;
  • дає визначення поняття «художній простір», установлює особливості художнього простору в прочитаних творах;

        висловлює враження про ліричні твори про Другу світову війну.

Наскрізні змістовні лінії:

Учень (учениця):

усвідомлює загрозу зникнення людства  внаслідок війн на планеті Земля (НЛ-1);

цінує любов до ближнього, виявпатріотизму (НЛ-2);

висловлює судження щодо переваг мирного співіснування народів світу (НЛ-3)

усвідомлює важливість креативності та  переваги спільної дільності задля досягненні мети  (НЛ-4)

 

Сила дружби і кохання

11

 

 

О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів».

12

 

 

 Новела «Останній листок» – гімн людині, що здатна на самопожертву заради ближнього.

13

 

 

Специфіка розкриття образу Бермана. Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі).

14

 

 

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: Р. Бернс (1759–1796) «Моя любов…»

15

 

 

Г. Гейне (1797–1856) «Коли настав чудовий май...». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину

16

 

 

Урок виразного читання поезій. РМ №2 (п) Твір на тему «Сила дружби і кохання  в житті людини» ( за прочитаними текстами)

17

 

 

КПР

18

 

 

ПЧ О. Генрі «Останній листок», «Вождь червоношкірих»

Очікувані результати:

 Учень (учениця):

  • виразно читає художні тексти, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаних творів;
  • розкриває історичні, моральні, філософські проблеми у творах письменників, актуальність проблематики оповідань для сьогодення;
  • розповідає про основні факти життя і творчості митців;
  • вирізняє напружені (кульмінаційні) моменти сюжету, їхнє значення для розкриття образів персонажів;
  • аналізує образи персонажів: їхні характерні риси, вчинки, стосунки з іншими персонажами, динаміку, засоби створення (художня деталь, символи та ін.);
  • визначає у творах антитези, пояснює, як вони реалізовані у творах;
  • знаходить у прочитаних творах символи, виявляє їхній прихований зміст, множинність трактування;
  • порівнює оригінали й художні переклади (фрагменти) творів митців (за умови володіння іноземною мовою);

 

Наскрізні змістовні лінії:

Учень (учениця):

аналізує трагічні наслідки ризикованого втручання людини у світ природи (НЛ-1);

набуває навичок ухвалювати життєво важливі рішення, усвідомлює цінність родинних стосунків (НЛ-2);

цінує професіоналізм, навчається долати труднощі, критично оцінює ризики підприємницької діяльності в екстремальних умовах (НЛ-4).

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Драчук Олена
Додано
27 вересня
Переглядів
3081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку