Діагностувальна робота
Тема: вступ. Герої та героїні балад.
Мета: передбачає перевірку знань, умінь і навичок семикласників; завдання на знання змісту текстів, відомостей про авторів, питань із теорії літератури та формулювання власних роздумів.
І варінт
1. Переклад — це...
а) відтворення тексту іншою мовою;
б) зміни у тексті, які робить автор;
в) твір будь-якого жанру.
2. Виділяють три роди літератури:
а) епос, комедія, пісня;
б) лірика, епос, трагедія;
в) епос, лірика, драма.
3. Ліро-епічний твір фантастичного, історико-героїчного чи побутового змісту з напруженим сюжетом – це:
а) билина;
б) балада;
в) байка.
4. За тематикою балади бувають…
а) родинно-побутовими, історичними, фантастичними, про кохання;
б) реалістичними, фантастичними, літературними;
в) романтичними, фольклорними, фантастичними.
5. Шляхетний розбійник Робін Гуд — герой...
а) французьких фольклорних балад;
б) німецьких фольклорних балад;
в) англійських фольклорних балад.
6. Укажіть ім'я молодшої доньки короля Ліра
а) Регана;
б) Гонорелія;
в) Корделія.
7. Хто така Кунігунда в баладі "Рукавичка"?
а) дочка короля;
б) дама серця лицаря;
в) красива дівчина-селянка, у яку був закоханий лицар.
8. Старий пікт відправив сина на смерть, бо:
а) не хотів бачити його мук;
б) не хотів осоромитися перед сином;
в) не був упевнений у силі духу сина.
9. Установити відповідність між письменниками і країнами.
1 Ф.Шиллер А Шотландія
2 А.Міцкевич Б Франція
3 Р.Стівенсон В Німеччина
Г Польща
10. Установити відповідність між твором і цитатою.
1 «Вересовий трунок» А «Варили і випивали Той чарівний напій »
2 «Світязь» Б «І раптом упала з балкона Рукавичка красної дами»
3 «Рукавичка» В «Кажуть, там сила нечиста гуляє»
Г «Замок Хантінгдон добре було видно…»
11. (2б.) Твір на тему: «Літературні герої на сторожі захисту вітчизни» (за вивченими баладами).
Діагностувальна робота
Тема: Герої та героїні балад.
ІІ варіант
1. Оригінал - це ...
а) фольклорний твір;
б) твір будь-якого жанру
в) авторський твір, який написаний тією мовою, яку обрав автор.
2. Твір, написаний за мотивами іншого твору, називають:
а) перекладом;
б) оригіналом;
в) переспівом.
3. Жанр балади виник:
а) у Франції;
б) в Англії;
в) у Шотландії.
4. Які є різновиди перекладів?
а) прямий, повний, дослівний, вільний;
б) неповний, повний, кривий;
в) лінійний, прямий, частковий.
5. Робін Гуд народився...
а) в Лондоні;
б) в Шервуді;
в) в Локслі.
6. Якого покарання зазнала донька, що своєю відповіддю розчарувала короля Ліра?
а) страти;
б) вигнання;
в) ув'язнення.
7. Балада "Рукавичка" завершується тим, що лицар Делорж...
а) виконує прохання Кунігунди і здобуває її прихильність;
б) виконує прохання Кунігунди і кидає рукавичку їй в обличчя;
в) не виконує забаганки Кунігунди і покидає ігрища.
8. Боротьба пиктів проти іноземних загарбників - історичне тло балади...
а) "Вересовий трунок";
б) "Світязь";
в) "Король Лір".
9.Установити відповідність між письменниками і твором.
1 Ф.Шиллер А “Світязь”
2 А.Міцкевич Б “Рукавичка
3 Р.Стівенсон В “Вересовий трунок”
Г Балада про Робін Гуда
10. Установити відповідність між твором і цитатою.
1 «Вересовий трунок» А «Та трунок медовий варити Вже більше ніхто не вмів»
2 «Світязь» Б «І з ґрат сторожкою стопою Виходить лев»
3 «Рукавичка» В «Ні, не страховище — жінку впіймали»
Г «Найбільші королівські заповідники — …»
11. (2б.) Твір на тему: «Літературні герої на сторожі захисту вітчизни» (за вивченими баладами).